An-148 / An-158 / An-178 (Antonov, Ukrajna)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 571
113
November 30-án felszállt az elso FSB-nek épített An-148 -100EA Voronyezsben.
908178_original.jpg

125940.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 571
113
Elkészult a gép elso prototípusa. Nagy népunnepély keretében kigurították a szerelocsarnokbol Kijevben.
0_d6d16_8dc18d78_orig.jpg

0_d6d19_513d8042_orig.jpg

0_d6d1a_4fbd9716_orig.jpg

0_d6d28_91c40987_orig.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
Egy kicsit több infóval ,még egy cikk:
http://new.aeromagazin.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1084%3Aelk%C3%A9sz%C3%BClt-az-antonov-%C3%BAj-sz%C3%A1ll%C3%ADt%C3%B3g%C3%A9pe-az-an%E2%80%93178-as&Itemid=27
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
Azért van humoruk a marketingeseknek az Antonovnál!
Mármint, hogy melyik gépeknek akarnak konkurenciát teremteni. Felületes ránézésre ,pont úgy néz ki, mint a KC 390-es, csak fele annyit bír el és azt is rövidebb távon!
A C-130J-ről, pedig inkább ne is beszéljünk! Tényleg, miért nem írták már oda a C-17-est, vagy a C-5-öst?
 

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 104
1 975
113
Szerintem itt az árral tudnak vevőket szerezni. Kb. fele annyiba kerül, mint egy KC-390 / C-27 / C-295.
Ennek ellenére szerintem nagyon keveset fognak eladni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Valamiért olyan érzésem van, hogy ilyent se veszünk az An-26-osok helyett:(

Nem is lenne jó, ha vennénk, nincs még vele semmi tapasztalat, és elég problémás és drága tus lenni, ha egy új tipus minden baja és nyűgje nálunk derül ki először. Sokkal előnyösebb egy legalább 8-10 éve gyártásban lévő tipust venni, amiről már kiderültek a gyerekbetegségek és megvannak a kidolgozott javítási módok, esetleg már a gyártást is módosították az első tanulságok után.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 236
17 117
113
Már az is csoda, hogy idáig eljutottak vele. Ukrajna és az Antonov hosszú távú kilátásaival piszok nehéz lesz eladni, főleg, ha az Ukrán Légierő esetleg nem rendszeresíti.
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
4
18
Szerintem egy 3db-os KC-390-es flottával azért el duzzognának a magyar hajózók! ;)
Nekünk inkább turboprop /pl. Spartan/ kéne, annak az üzemeltetése is olcsóbb. A politikusainkat ismerve azonban semmi sem lesz, sőt még semmihez is kenőpénz fog kelleni!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
Igen, valóban az lenne jelenleg az ideális típus, de...
A jövőt kicsit derűsebben látni vágyók azért a 390-es mellett tennék le inkább a voksukat. Újabb gép, nagyobb terhelési lehetőség, több későbbi fejlesztési potenciál.
Ez a rózsaszínű jövőképem. :)
A másik verzió, egy olcsón használtan beszerzett cargo gép, valamelyik civil légitársaságtól. Ebbe a körbe tartozik még C-295.
Erre a kenőpénzen kívül csak a sok ablak lehet indok, hogy pártunk és kormányunk vezetői repkedés közben ne unatkozzanak nagyon!
Az ,hogy a katonáknak a másik gép használhatóbb lenne? A kutyát sem érdekli!
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
Lehet ,hogy igazad lesz Kínával kapcsolatban! Az biztos, hogy az ukránoknak nem lesz erre pénzük. Sanszos, hogy az EU-tól sem kapnak rá pénzt, mert minek teremtsenek maguknak konkurenciát!
Az egyetlen hely még Oroszország lehetett volna, de velük igyekeznek nem szóba állni. Majd kiderül hamarosan, hogy jó ötlet e ez a részükről, de addig ott a kínai lehetőség!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 571
113
Potenciális vásárlóként India johet szóba, mivel jelentos An-12 flottával rendelkezik. Az MTA projekt még csak papíron létezik.
Az An-178 repulési tesztjei májusban kezdodnek . A szériagyártás beindításához rengeteg pénzre lesz szukségeaz An-nak, kérdés, hogy honnét vesznek rá pénzt...