Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Most pont a gyorsforgalmi rossz oldalára épül egy lakópark a szennyvíztelep mellé. Ez nem csak közegészségügyileg, de vegyi-tűzvédelmi okokból sem normális, elvégre ott szennyvízgáz üzemű kiserőmű is működik.
A diszkomfortról nem is beszélve. Gyakorlatilag az egész Kvassay híd szaglik, jó lesz majd ott atlétikai VB-n futkosni.
A másik oldal meg marad egy hatalmas gyomerdő.

Hanem a belváros és az autók.
Itt van egy kis probléma. Ugyanis, ha élhetővé tesszük a várost, az több embert vonz be lakni. Több lakó -> több autó, ami több parkolás és nagyobb forgalom. Ha ki is tiltunk mindenki mást, egy idő után akkor is gyűlni fognak a helyi autók. Ott vagyunk, ahol a part szakad.
Aztán megint elindul a kiköltözés, majd az ingázás.

Ebből az jön ki, hogy a belső kerületekben vagy a munkavégzést, vagy az autóbirtoklást kellene megtiltani, illetve korlátozni.
Ez viszont jogtalanul másodosztályú állampolgárt csinál a bentlakókból, a privilégiumnak vélt lakhelyért cserébe. Ami viszont eleve szubjektív.
Csak azért, mert bent lakom a belvárosba, az nekem inkább átok, mint áldás, nem mondanék le az autó jelentette kényelemről. Így inkább maradok örök külvárosi.
Ha más is így fog gondolkodni, mint én, elnéptelenedik az egész belváros.
Ennek alternatívájaként azt el tudom azt is képzelni, hogy Fehérgyarmatról, Szigetszentmiklósról, meg a külvárosból nem pofáznak bele mindenféle önjelölt csodarabbik, hogy a belvárosban hogyan éljenek az ott élők, lehet a kocsijuk, esetleg lehet-e helyben munkahelyük.

Akinek nem tetszik a zsúfolt ám csábító lehetőségeket kínáló belváros, vidéki magányra vágyik, gondoljon bele, hogy az alföldi tanyavilágban mindezt megtalálja mások kényszeres basztatása nélkül is. A pottyantósra pedig gyorsan vissza lehet szokni.
Itthon a közgazdasági szabályzó (dugódíj) bevezetése poliitkai öngyilok.
Amit nem értek, hogy hogyhogy nincs, mert volt valami vállalás erre a 4-es metró kapcsán.
Bár mindenféle specifikáció nélkül, de mintha valami céldátum lett volna.

De a legfőbb probléma az, hogy a méregdrága agglomerációs életmód költségeiből semmi sem forgatódott be sehol az infra kitalakításába.
Értem én ezt a vízműtől a HÉV-ig mindenre.
 
Itthon a közgazdasági szabályzó (dugódíj) bevezetése poliitkai öngyilok.
Amit nem értek, hogy hogyhogy nincs, mert volt valami vállalás erre a 4-es metró kapcsán.
Bár mindenféle specifikáció nélkül, de mintha valami céldátum lett volna.

Amúgy milyen dugódíjat találnál célravezetőnek? (földrajzi határok, árak, díjbeszedés módja, kedvezmények, stb.)
 
A Leg
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Uhh. Ezeket nem tudtam.

Még gyerekként olvastam (pontosítást elfogadok) - valami könyvtári könyvben - Juan Manuel Fangioról, hogy igyekezett az esőben a saját kocsijával egy nagydíjra (képzelem milyen tempóval...), amikor is az országúton elé gurult egy teherautó valami gondolom mellékútról. Látta, hogy nem fog tudni megállni, ezért tudatosan keresztbe vágta a kocsit, s úgy fékezve blokkoló kerekekkel csúszott neki a teherautónak - minimalizálva az ütközés erejét.
Ahogy az általad linkelt filmben is említették: Hol volt akkor még tévé és Instagram? Ki ismert fel arcokat?

...szóval odaszólt neki a teherautó sofőr:
- Mit képzelsz magadról; azt hiszed, hogy te vagy Fangio!?

:D
 
Amúgy milyen dugódíjat találnál célravezetőnek? (földrajzi határok, árak, díjbeszedés módja, kedvezmények, stb.)
A közösségi közlekedés mai állapota mellett sajnos szinte sem sem jön szóba.
Legfeljebb a nevetségesen túlméretezett járművek, a szutyok SUV és eszementen széles, nehéz és nagy kocsikra.
Ehhez kellene minimum az összes HÉV rendbetétele, a körvasút és minimum, hogy a Ráckevei HÉV menjen be a Kálvinig, mert addig Csepel szigetről nincs valódi gyors és terveztető bejutás. Ez 2030-ra lett volna kész a mostani szarvihar előtt. Most a kérdés az, hogy lesz-e egyáltalán új jármű és a felújításból mi marad...
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11 and BJani
"De sebaj, ha már fizettük a kisvezetői manager fizetést, fizessük a cégesautót is. Ahhoz terheljük a nem is létező mélygarázs slotokat, vagyis inkább a környező lakótelepek parkolóit.
Élhetetlen a város? Élhetetlen a lakótelep is.
Autóáradat van a belvárosban? A külvárosban is. Mindenki minden órában megy valahová. Ingázik, szupermarketezik, iskolából úszodába gyereket diszlokál, vagy csak parkolóhelyet vadászik."
Parkolás terén lassan kezdődik valami, BP egyes kerületeiben bevezették a "kizárólagos lakossági parkolási rend"-et,
ami kb. valami ilyesmit takar, hogy a kijelölt parkolókat este 6 és másnap reggel 7 óra között kizárólag az engedéllyel rendelkező helyi lakosok használhatják.
Persze ha a cég "szerez" ilyen engedélyt, akkor semmi sem változik.

Ezenfelül még próbálkoznak ilyennel is
 
É
Parkolás terén lassan kezdődik valami, BP egyes kerületeiben bevezették a "kizárólagos lakossági parkolási rend"-et,
ami kb. valami ilyesmit takar, hogy a kijelölt parkolókat este 6 és másnap reggel 7 óra között kizárólag az engedéllyel rendelkező helyi lakosok használhatják.
Persze ha a cég "szerez" ilyen engedélyt, akkor semmi sem változik.

Ezenfelül még próbálkoznak ilyennel is
És ezzel sikerül bebetonozni azt a rémesen igazságtalan helyzetet, hogy a lakó ingyen parkol az utcán. Miért is jár ingyenes utcahasználati jog a lakáshoz? Teraszos kávézót is ingyen csinálhat, aki ott lakik?
 
És ezzel sikerül bebetonozni azt a rémesen igazságtalan helyzetet, hogy a lakó ingyen parkol az utcán. Miért is jár ingyenes utcahasználati jog a lakáshoz? Teraszos kávézót is ingyen csinálhat, aki ott lakik?
Aki ott lakik, az statisztikailag többet is parkol ott. Ha ezt a jóval nagyobb parkolási időt ki is kéne fizetnie, akkor igazságtalanul, aránytalanul nagyobbak lennének a terhei, mint annak a honfitársának, aki ezzel egy időben odahaza ingyen parkolhat.
Ha neki lehet ingyen parkolnia a háza előtt az utcán, akkor bizonyos kerületek lakóinak ez miért nem lehet opció?
A teraszos kávézó pedig kereskedelmi tevékenység, nem életvitelszerű tartózkodás.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and BJani
Aki ott lakik, az statisztikailag többet is parkol ott. Ha ezt a jóval nagyobb parkolási időt ki is kéne fizetnie, akkor igazságtalanul, aránytalanul nagyobbak lennének a terhei, mint annak a honfitársának, aki ezzel egy időben odahaza ingyen parkolhat.
Ha neki lehet ingyen parkolnia a háza előtt az utcán, akkor bizonyos kerületek lakóinak ez miért nem lehet opció?
A teraszos kávézó pedig kereskedelmi tevékenység, nem életvitelszerű tartózkodás.
Az egyik erteket teremt. A masik meg nem. A befizetesekbol fejleszteni is lehetne. De felebredek es rajovok ez melyik orszag...
 
Aki ott lakik, az statisztikailag többet is parkol ott. Ha ezt a jóval nagyobb parkolási időt ki is kéne fizetnie, akkor igazságtalanul, aránytalanul nagyobbak lennének a terhei, mint annak a honfitársának, aki ezzel egy időben odahaza ingyen parkolhat.
Ha neki lehet ingyen parkolnia a háza előtt az utcán, akkor bizonyos kerületek lakóinak ez miért nem lehet opció?
A teraszos kávézó pedig kereskedelmi tevékenység, nem életvitelszerű tartózkodás.
Értem a logikát persze, de a vége mégiscsak az, hogy az autós többletjogot szerez az autója által. Raktárnak használja az utcát, ott tartja a cuccát. A teraszos példa tényleg nem volt jó, de a nagyszekrényt akkor levihetem, életvitelszerűen? :)

Oké, nagyobbak lennének az ottlakók terhei, ha fizetnének a parkolásért. Kötelességünk enyhíteni ezen? Nem.

Persze politikai öngyilkosság lett volna úgy bevezetni a fizetős parkolást anno, hogy a lakóknak is fizetni kell. De kaphattak volna például 90% kedvezményt, amit szép lassan kivezet az önkormányzat, mondjuk öt év alatt 20%-ra. De nem ez lett, hanem jog keletkezett a semmiből, csak és kizárólag az autóssághoz kapcsolódóan.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Uhh. Ezeket nem tudtam.

Még gyerekként olvastam (pontosítást elfogadok) - valami könyvtári könyvben - Juan Manuel Fangioról, hogy igyekezett az esőben a saját kocsijával egy nagydíjra (képzelem milyen tempóval...), amikor is az országúton elé gurult egy teherautó valami gondolom mellékútról. Látta, hogy nem fog tudni megállni, ezért tudatosan keresztbe vágta a kocsit, s úgy fékezve blokkoló kerekekkel csúszott neki a teherautónak - minimalizálva az ütközés erejét.
Ahogy az általad linkelt filmben is említették: Hol volt akkor még tévé és Instagram? Ki ismert fel arcokat?

...szóval odaszólt neki a teherautó sofőr:
- Mit képzelsz magadról; azt hiszed, hogy te vagy Fangio!?

:D
Hatalmas figurák lehettek.
Nuvolari -t egyszerűen imádom, a videót nézve szerintem egy ponton együtt könnyeztem meg Pistával, ahogy
teljes beleéléssel mesélt :D
Ilyen versenyző nem lesz még egy soha többet.
Végig nézted a videót?
Ahogy tényleg szétesett kocsival is tolja neki, vagy a reflektor felkapcsolós sztorija, vagy
ahogy a nácikat megszpatta :D De emberként is mi mindent elmond róla az almás történet például.
Csodálatos ember, csodálatos autókban!
Ha időd engedi, akkor a Mille Miglia -s videójukat is nézd meg, egyszerűen parádés.
Az az Alfa Romeo 8C 2300....
A srácok sztem maguk alá, mikor levideózták :D
1933-04-09_Mille_Miglia_winner_Alfa_Romeo_8C_Nuvolari_e_Compagnoni.jpg
 
akkor igazságtalanul, aránytalanul nagyobbak lennének a terhei, mint annak a honfitársának, aki ezzel egy időben odahaza ingyen parkolhat.
És akinek nincs sűrű és olcsó közösségi közlekedés 2 utcányi sétán belül, az milyen igazságtalan és aránytalanul nagyobb terheknek van kitéve? Akkor ha nekik jár az ingyen parkoló, gondolom a vidékieknek meg a villamos járna a szomszéd utcába.
 
Értem a logikát persze, de a vége mégiscsak az, hogy az autós többletjogot szerez az autója által. Raktárnak használja az utcát, ott tartja a cuccát. A teraszos példa tényleg nem volt jó, de a nagyszekrényt akkor levihetem, életvitelszerűen? :)

Oké, nagyobbak lennének az ottlakók terhei, ha fizetnének a parkolásért. Kötelességünk enyhíteni ezen? Nem.

Persze politikai öngyilkosság lett volna úgy bevezetni a fizetős parkolást anno, hogy a lakóknak is fizetni kell. De kaphattak volna például 90% kedvezményt, amit szép lassan kivezet az önkormányzat, mondjuk öt év alatt 20%-ra. De nem ez lett, hanem jog keletkezett a semmiből, csak és kizárólag az autóssághoz kapcsolódóan.
A második autó nevetségesen olcsó parkolási joga, illetve a hónapok óta nem használt autók utcán rohasztása amik ellen fel kéne lépni első körben amúgy.
 
Érdekes mi itt vidéken nem nyérvákolunk mindenért is.....nekem nincs helyi járatos tömegközlekedési eszközöm.....nincs troli,villamos stb......nincs autópálya minden irányba ....egyszerűen megoldjuk és kész....Én nem a környezetemet akarok megváltoztatni...egyszerűbb alkalmazkodni.
Miért kell minden topikba egyeseknek tényleg minden körülmények között szarni mindent ebben az országban?????...Ha itt tényleg ennyire rossz minden közlekedésileg is akkor az a megoldás ,hogy el KELL MENNI INNEN A BÁNATBA!!!!!!...Vagy le kell jönni vidékre.... :D :D
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
Mai tapasztalat:
Aki sokat akar tankolni, menjen a kőbányai úti Shell-re. Itt a limit 80ezer HUF, ami kb 100 litert jelent, szóval szinte nincsen mennyiségi korlát.
Mondták persze, hogy nem tudják mennyi ideig lesz ez így, de ma még ez van.
 
Szentendrei OMW-nél az töltőcsapok elég nagy része már lezárva.
Előre megyünk, mégha csak lóháton is vagy gyalogszerrel.
 
  • Szomorú
Reactions: fulcrum11