Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 824
2 548
113
Akartam fotözni stratégiai készletet ebben a pillanatban Rákosrendezőn, de a talpfahegyeket takarta egy tehervonat. Ha az idióta Lázár miatt most ezeket éljük fel, akkor az nagyon nagy gáz, mert valós háborús időkben nem lesz miből építkezni. Tíz perce áteresz hidakat is fotózhattam volna Dunakeszin. Húsz perce Gödön meg már semmit, de tíz éve ott még kitérő-lerakat volt sínanyagból. Egy kisebb rendezőnyi mennyiségben.

Ezekhez a nagy gebaszig nem lenne szabad nyúlni!
Ha szerinted a vasúti szakanyag a szűk keresztmetszet, hát tévedsz!
Tervezhető karbantartást 18 éve kiszervezték a MÁVból azóta a lejtmenetből szakadékba zuhanás lett. Szakembergárda felhígult, öreg rókák belefáradtak a feleslegesen elvégzett, szarból várat építendő feladatokba. Nagy a vízfej, kevés a fizikai dolgozó. Szerintetek Győr, Tata, Szombathely régióban ki megy el pályamunkásnak netto 200 ezerért??
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 559
28 773
113
Előző MÁV vezetés: vetcron lett maradhat?

Lézer Jani: NEM!!!!

1695896852692-png.5940686
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 715
28 291
113

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 559
28 773
113
Top 5 MÁV moments
Amúgy az ÖBB-t se kell félteni, mert rendeszesen már alapból késve lépett át a hegyeshalmi határon a railjet.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 559
28 773
113
T

Törölt tag 1711

Guest
Amúgy az ÖBB-t se kell félteni, mert rendeszesen már alapból késve lépett át a hegyeshalmi határon a railjet.
Osztrákokat úgy általában.
Ők adnák át a vonatot 14 óra helyett 18 órakor az okés.
Mi késünk 20 percet már megy hiszti, hogy nem veszik át.

Nekem legdurvább osztrák LTE volt, amelyik ráállt a mozdonyával csütörök délután a vonatra, felhívták Hegyeshalmot elindítja-e 15 percen belül - nem, csak Railjet után.
OK, lezárták a mozdonyt (mozdíthatatlan így a szerelvény), majd kedden elviszik...
Aztán persze a MÁV az átadó vasútat rugdossa, hogy miért vitte oda.



Ui.: valaki látta youtube-on a Lázár Jánosos "Bukás" videót?
Én eddig csak facebook-on zárt csoportokban, onnan sajnos nem tudom megosztani, pedig kegyetlen jó :D
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 559
28 773
113
Osztrákokat úgy általában.
Ők adnák át a vonatot 14 óra helyett 18 órakor az okés.
Mi késünk 20 percet már megy hiszti, hogy nem veszik át.

Nekem legdurvább osztrák LTE volt, amelyik ráállt a mozdonyával csütörök délután a vonatra, felhívták Hegyeshalmot elindítja-e 15 percen belül - nem, csak Railjet után.
OK, lezárták a mozdonyt (mozdíthatatlan így a szerelvény), majd kedden elviszik...
Aztán persze a MÁV az átadó vasútat rugdossa, hogy miért vitte oda.



Ui.: valaki látta youtube-on a Lázár Jánosos "Bukás" videót?
Én eddig csak facebook-on zárt csoportokban, onnan sajnos nem tudom megosztani, pedig kegyetlen jó :D
Hát másnem sógorék PR-ban nagyon jók...

Ha jól néztem, eddig a reggel 7 után Ausztria felől belépő 7 RJX-EC-EN vonat közül 4 késve lépett be, 20-50 perc közötti plusszal.

A kilépők pedig az első késett belépő RJ után kezdtek el késni.

Náluk is van probléma és most találtak ürügyet, hogy léphessenek szvsz.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 425
3 741
113

Nem gondolom ezt olyan nagy drámának... Az enyém idén lett 20, és nem tervezem eladni, mindent tud ami nekem kell. Ha valaki törődik a kocsijával, akkor simán jók lehetnek ezek még idősebb korukban is.
Anno a családi Wartburgnak már 15 évesen véres volt a torka, 16 évesen félre is állt szegény 135 ezer km-rel. A saját kocsimban 393 ezernél járok, és kutya baja... nem ugyanaz az építési minőség a kettő.

Valahol ez a folyamat természetes is, sőt, tulajdonképpen a földnek is az a jó, ha tartós, jó autók készülnek, nem pedig ha 100-150 ezer után eldobjuk őket...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 988
15 849
113

Ez egy teljesen általános trend, e szerint a táblázat szerint a volt keleti blokkban tavaly még mindig nagyon jól állunk 14,2 évvel, az EU átlag 11,8 év.


Az USA-ban is 12,5 év a gépjárművet (kocsik+kisteherek) átlagéletkora, ott sem fiatal az átlagautó, ez nem itthoni nyomor, hanem világjelenség.

Nem is csoda, volt 3 nagy válság az elmúlt 15 évben (2007-es, COVID, most az ukrán balhé), hátrasorolódott a jóléti járműcsere pár évente, kocsik is sokkal jobbak, mint a rendszerváltás KGST nyomora, megfelelő szervízelés mellett és értő használattal vidáman elrobognak 20-25 évet komoly minőségveszteség nélkül, nagy áttörések sincsenek, csak lassú evolúció.