[BIZTPOL] Jemen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 036
66 542
113
Gondolkozz!Kinek áll érdekében,hogy elvonja a figyelmet Ukrajnától?Hogy gyengitse a nyugati gazdaságot?Az oroszoknak.
Csak szólok az eszement muszkafanoknak,hogy a vajda ennyi szarkavarásaért, már rég kiesett volna a Karmelita ablakán ablakpucolás közben,ha orosz érdekszférában lennénk.......
Én nem nézem ki az oroszokbol, állítólag tok elmaradott népség.
Csak Ladákat gyártanak, folyton vodkát isznak, újabban fűtés sincs náluk, stb.
Ha jól értem akkor felberelte az orosz a Hamaszt, meg kicsit a Hezbollahot hogy az Ansar Allah az ezek műveletlen felbolydult Izrael miatt a környéken járó izraeli kötődésű teherhajokat baxtassa, emiatt a zusa meg az izmos dán, holland, auszi, kanadai, német, stb flotta lement jampizni a papucsosoknak, és ezért most már a kínai és orosz hajókon kívül mindenki célpont lett aki arra jár. Igaz kicsit bekoszontek valami simlis tulajdoni hányadu orosz tankernek is ami épp az EU felé hajózott.

Azert olvasd el pl ezt a cikket is, igaz nem egy Telex vagy Index, de szódával elmegy. Magyarul van.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 074
92 147
113

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 247
20 413
113
Én nem osztom a véleményed.

A makedón rész kritikus egy leszakad és provizórikusan pótolt híd miatt, ami a napi átmenő vonatok számát korlátozza. Nem épül, mert forrásra vár. A kínaiak akarnak hitelt nyújtani hozzá. A görög rész viszont le van zárva, így a forgalom áll Pireusz felől.

Ha elkészül a Budapest-Belgrád vonal, akkor egy torzszülött lesz a magyar szakasza: vonalvezetése miatt a személyforgalom nem tudja kihasználni, a pályasebességet - 160 km/h - pedig a tehervonatok nem használják, mert minden jelenlegi normál nyomtávú teherkocsinak a max. vontatható sebessége legfeljebb 120 km/h.

Más. A nyugati kikötők nem hiszem, hogy jelentős mennységű konténert fognak veszteni, legfeljebb annyit, amennyit most Pireuszból áthajóznak Rijekába és Koperbe. Ez évi 20-30.000 TEU környékén van max.

A Koperi kikötő tavaly 1.066.000 TEU-t kezelt, Trieszt kb. 980.000 TEUt, Rijeka kb. 500.000 TEU-t a teljes kép kedvéért. Rijeában egy új kikötőt építenek, Koper, és Trieszt fejleszt, Triesztben a csodás magyar kikötő mellett van még egy kisebb kikötő is. Persze, Pireusznak is van jelentős fejlesztési terve.

A csekély forgalomvesztés oka az, hogy Rijeka Budapesttől 520 km, Koper 580 km, Trieszt kb. 600 km vasúton. Pireusz pedig 1400 km.

A vasúti fuvardíj azért minimum a távolsággal arányos, és most ne vegyük figyelembe, hogy egyvágányú, vagy kétvágányú a pálya, villamosított vagy sem, mert ez esetben az arány Pireusz számára még kedvezőtlenebb.

A tengeri fuvardíj ugyanaz gyakorlatilag mind a négy kikötőre, a vasúti fuvardíj viszont kétszeres minimum. A jelenlegi 5-6000 USD tengeri fuvardíj mellett a vasúti díj az adriai kikötőknél kb. 240,- EUR/TEU, Pireusznál ez kb 600,- EUR/TEU.

De ez off téma itt, elnézést kérek.
Szerintem nem off - bizonyos korlátok között - mert a kapcsolódó információk szükségesek a helyes képhez.

Úgy látom te egy dolgot hagysz ki, Pireusz mélytengeri kikötő, tudja fogadni a legnagyobb hajókat, a többi nem. Ja igen és kínai kézen van.
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
263
1 018
93
Szerintem nem off - bizonyos korlátok között - mert a kapcsolódó információk szükségesek a helyes képhez.

Úgy látom te egy dolgot hagysz ki, Pireusz mélytengeri kikötő, tudja fogadni a legnagyobb hajókat, a többi nem. Ja igen és kínai kézen van.
Nem, ez megint nem igaz.

Pireusz nem mélytengeri kikötő, az pl. Rotterdam Maasvlakte.

Nézd meg, hogy hol van: Athén tengerpartján, Szalamisz szigetével szemben. Igen, Pireusz tudja fogadni a legnagyobb 20-24.000 TEU kapacitású hajókat is, de pl. Trieszt is tudja fogadni: 2023 őszén pl. ott adták át az MSC legnagyobb hajóját 24.500 TEU kapacitással. Ráadásul Pireusz feltöltött részre épül, Trieszt viszont tengeri platform: betoncölöpökre épült a Molo VII.

Amire te gondolsz, az Koper, itt van limitáció, de kotrással ők is tudják már fogadni a max. 16.000 TEU-s hajókat. Igen, kínai kézen van Piresusz, mert a kikötő a COSCO csoporthoz tartozik, ahogy Trieszt például az MSC-Evergreen páros érdekeltségébe tartozik, és lehet asort folytatni.

A hajózás viszont nem: a kínai COSCO csoport az összforgalom 10,8%-át tudhatja magáénak. Forrás:


A tengereken a hajóstársaságok döntik el, hogy mely országot, vagy régiót milyen kikötőkön keresztül látnak el. Pireuszból jelenleg csak a COSCO akar Magyarországra konténert hozni, jelenleg ezt Koperi áthozatallal (feeder) teszi. A többiek - 89% - nem mennek Pireuszba, mert az Adrián van ilyen-olyan kikötői érdekeltségük, és mert közelebb van az ellátandó régióhoz, így az eljuttatási költség olcsóbb.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 623
55 409
113
A február 11-én eltűnt két navy seal-t halottnak nyilvánitották. Eltünésük pontos körülményei ismeretlenek. Csak azt tudjuk, hogy egy vitorlàst ( daut) kutattak át, amelyik iráni rakètaalkatrészeket szállitott Jemenbe. ( Die Welt)
Nagyon titokzatos az egész történet.
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
3 391
16 653
113
Miért nem egy ilyen ünnepélyes felvonulásokkor verik telibe a nyugati szövetségesek a huszi haderőt, vezérkart? Az oroszok is így tettek az ukránokkal és az ukránok is az oroszokkal 2023-ban a front környékén ha tudomásukra jutott.
Ehhez egy taktikai nukit kellene odavágni.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag 1711

Guest
A február 11-én eltűnt két navy seal-t halottnak nyilvánitották. Eltünésük pontos körülményei ismeretlenek. Csak azt tudjuk, hogy egy vitorlàst ( daut) kutattak át, amelyik iráni rakètaalkatrészeket szállitott Jemenbe. ( Die Welt)
Nagyon titokzatos az egész történet.
Főleg mivel előtte pár órával a Hutik sikeres dróntalálatot jelentettek egy US Navy hajón.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 622
16 385
113
Főleg mivel előtte pár órával a Hutik sikeres dróntalálatot jelentettek egy US Navy hajón.
Aki azon gondolkodott, h mi lesz az orosz válasz a Moszkva, stb. elsüllyesztésére, az most figyeljen a Jemen környéki vizekre. Lesz még "fájdalmasabb" veszteség is, ahogy elfajul a nyugat szemtelensége ukrajnában. Nem tartom kizártnak, h lesz még lyuk cvn-en is.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 107
32 695
113
A február 11-én eltűnt két navy seal-t halottnak nyilvánitották. Eltünésük pontos körülményei ismeretlenek. Csak azt tudjuk, hogy egy vitorlàst ( daut) kutattak át, amelyik iráni rakètaalkatrészeket szállitott Jemenbe. ( Die Welt)
Nagyon titokzatos az egész történet.

A hivatalos sztori:

 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 202
66 985
113

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 053
30 978
113
Kicsi a bors, de három helyen is csíphet.