Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Normális nagyvárosokban így csinálják, kiépítenek közösségi alternatívákat miközben szorítják kifelé az autósokat.

De ne csak közösségi alternatívákat építsenek ki, hanem autóst is! Nulladik pontnak pl. fejezzék már be az M0-st! Ha az meglenne, a budai oldal autós terhelése jelentősen csökkenne. Nonszensz pl. hogyha Óbudáról akarsz Győrbe menni, át kell vágnod a teljes budai oldalon! A teljes menetidő egyharmada az út első 10%-a! Ennek megfelelő környezetterheléssel, extra fogyasztással... És millió példát lehetne még hozni.
Sok esetben nagyon szívesen elkerülném a belvárost, de egyszerűen nincs alternatíva kiépítve!

Természetesen a közösségi közlekedés (leginkább a földalatti kötöttpályás) is masszívan fejlesztendő, ebben is nagyon nagy a lemaradásunk a nyugatabbi városokhoz képest. Kurfürst által linkelt térkép jó kiindulási alap, annak kb. a duplájával lehetnénk igazából elégedettek. (pl. nagyon hiányzik róla mind a budai, mind a pesti oldalon valami "körgyűrű" jellegű összeköttetés É-Buda <-> D-Buda, illetve D-Buda <-> D-Pest <-> ÉK-Pest viszonylatokon.
 
Fasza, még több dugó lesz akkor így

villamos_terkep_f.webp


 
De ne csak közösségi alternatívákat építsenek ki, hanem autóst is! Nulladik pontnak pl. fejezzék már be az M0-st! Ha az meglenne, a budai oldal autós terhelése jelentősen csökkenne. Nonszensz pl. hogyha Óbudáról akarsz Győrbe menni, át kell vágnod a teljes budai oldalon! A teljes menetidő egyharmada az út első 10%-a! Ennek megfelelő környezetterheléssel, extra fogyasztással... És millió példát lehetne még hozni.
Sok esetben nagyon szívesen elkerülném a belvárost, de egyszerűen nincs alternatíva kiépítve!

Természetesen a közösségi közlekedés (leginkább a földalatti kötöttpályás) is masszívan fejlesztendő, ebben is nagyon nagy a lemaradásunk a nyugatabbi városokhoz képest. Kurfürst által linkelt térkép jó kiindulási alap, annak kb. a duplájával lehetnénk igazából elégedettek. (pl. nagyon hiányzik róla mind a budai, mind a pesti oldalon valami "körgyűrű" jellegű összeköttetés É-Buda <-> D-Buda, illetve D-Buda <-> D-Pest <-> ÉK-Pest viszonylatokon.
Azért az M0 autóút építése nem fővárosi feladat
 
Végre kezdenek észhez térni.
 
Végre kezdenek észhez térni.
Még véletlenül sem a józan ész szól a belsőégésüek mellett és az ideológiai okokból erőltetett villanyautók ellen.
Persze az esélyegyenlőség miatt be lehetne vezetni a kötelező tankolást és egyórás szünetet 400 kilóméterenként a belsőégésű motorral rendelkező kocsik számára. :)
 
Nem érdekel kinek a feladata (lenne), de régen készen kéne lennie!
De senki még csak nem is kampányol mellette... :(

Beszéld meg a Levegő Munkacsoporttal, meg a lakókkal. Akik miatt a délkeleti szektor nyomvonalát is annyira kint kellett vezetni.

Pedig a 10-es útig meg kellene legalább építeni azt a két alagutat.


M0-autout-eszaki-szakasza-1-nif.jpg



(persze a térképre nézve legalábbis lehetne alternatív nyomvonal is a Rókahegy alatti alagúttal)
 
Beszéld meg a Levegő Munkacsoporttal, meg a lakókkal. Akik miatt a délkeleti szektor nyomvonalát is annyira kint kellett vezetni.

Pedig a 10-es útig meg kellene legalább építeni azt a két alagutat.


M0-autout-eszaki-szakasza-1-nif.jpg



(persze a térképre nézve legalábbis lehetne alternatív nyomvonal is a Rókahegy alatti alagúttal)

Ameddig Lézer Johny a helyén marad, + csóróság van, addig túl sok esély nincs rá...

  • Az M0-s körgyűrű, hiányzó, befejező részének ára 1000 milliárd forint is lehet, ráadásul Lázár azt mondta, nem is biztos benne, hogy „fel kell fúrni, át kell vágni ennyi pénzért a Pilist, „ennek az értelmét megkérdőjelezem, főleg, hogy ennyiből már megépíthető lenne az elkerülő M0-s 2.0”.

(Mi itt északon ugyanígy várjuk az M2-t a határig, terv, nyomvonal van 6-7 éve, tele alagúttal, viadukttal, hasonló nagyságú összeg... Soha nem lesz belőle semmi)
 
Végre kezdenek észhez térni.
Mondjuk mi Pakssal elég jól állunk és fogunk állni az energiamix terén.
 
Egy apró technológiai kérdés: a négyütemű dízelmotornak mi előnye van a kétütemű dízellel szemben? Benzinnél egyértelmű: olaj kell az üzemanyagba + a gázcsere során üzemanyag kerül a kipufogógázba. De ezek semelyike sincs a kétütemű dízelnél. Akkor hol bukik el a kétütemű dízel?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Jelenleg a legjobb idő 1 óra 15 perc három átszállással, két metróval.
De ne metróval nézd, mert az tökjól halad, és az utascsere is gyorsabb mint a villamosnál, a megállók is ritkábban vannak.
Beszéld meg a Levegő Munkacsoporttal, meg a lakókkal. Akik miatt a délkeleti szektor nyomvonalát is annyira kint kellett vezetni.

Pedig a 10-es útig meg kellene legalább építeni azt a két alagutat.


M0-autout-eszaki-szakasza-1-nif.jpg



(persze a térképre nézve legalábbis lehetne alternatív nyomvonal is a Rókahegy alatti alagúttal)
Nézz majd rá egy légifelvételes térképre is mielőtt ezt így kijelented...
 
Ameddig Lézer Johny a helyén marad, + csóróság van, addig túl sok esély nincs rá...

  • Az M0-s körgyűrű, hiányzó, befejező részének ára 1000 milliárd forint is lehet, ráadásul Lázár azt mondta, nem is biztos benne, hogy „fel kell fúrni, át kell vágni ennyi pénzért a Pilist, „ennek az értelmét megkérdőjelezem, főleg, hogy ennyiből már megépíthető lenne az elkerülő M0-s 2.0”.

(Mi itt északon ugyanígy várjuk az M2-t a határig, terv, nyomvonal van 6-7 éve, tele alagúttal, viadukttal, hasonló nagyságú összeg... Soha nem lesz belőle semmi)
Üröm környékének már nem árt 1-2 alagút, már egy épített disztópia az egész, csak az igazi Pilisbe ne rakjanak autópályát!