Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 521
66 758
113
20. perctől van szó az autózásról. Szerintem érdemes meghallgatni:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: reich_und_roll

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 521
66 758
113
Autóipar jövője, hazai piac. Várkonyi Gábor és a Kopasz:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 006
15 137
113
...mindaddig, amíg sok milliárd ember szeretne úgy élni, úgy fogyasztani mint a felső - legyen - 10%, addig az egész környezetvédelem egy nagy kamu.

Amíg nem tér vissza az emberi faj oda, hogy csak pár százmillió ember fogyaszt úgy, hogy a faj szempontjából fontos módon tudjon regenerálódni a Föld bioszférája (mert amúgy annak tökmindegy hogy mi történik vele, ahogy tökmindegy volt az összes kihaláskor is), vagy nem él úgy több milliárd ember, hogy csak annyit fogyasszon, mint a többi faj (nó utazás, csak gyalog, esetleg valami kerékpárfélével, nó utak aszfaltozása, nó messziről jött import termék, csak ha állati erejű a szállítás, illetve mértékkel vágják ki a fákat a vitorláshajókhoz, nó pár év alatt szétfoszló ruhák cipők, nó pár év alatt elavuló, tönkremenő bármilyen termék, nó bármilyen műanyag stb.), addig - ahogy Pista is említette -a környezetvédelem egy nagy büdös képmutatás.

Szoktam mondani, hogy aggódsz a Földért, aggódsz a bébifókákért?
Valóban érdemben akarsz tenni a túlfogyasztás ellen, a nagy környezeti lábnyom ellen?
Szüntesd meg a fogyasztásod: Halj ki!
-:eek:

jellemző módon az álzöldek szoktak erre kiakadni - miközben beszélgetésünk közben isszák reggel a büfében a kapszulás nespressót, meg a lattét vagy mi az ördögöt, mert ők anélkül nem tudják elkezdeni a napot. (Én különböző - itt nem taglalt - okokból nem iszok soha kávéféléket)

Látom magam előtt az ősembert, ahogy nespressóval meg kávétejszínnel kezdik a napot vadászat, bogyószedés, autótuning találkozóra, meg műkörmöshöz menés előtt, a barlang környéke meg tele van az elszórt csomagolóanyaggal.

Hagyjuk már a hülyeséget...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 653
18 836
113
BYD Seal tulaj korrekt véleménye

Listaáron most 18,1 millió forint, ami egyrészt ugye sok pénz, másrészt viszont egy nagyon jó ár érték arányú ajánlat…

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 961
66 328
113
...mindaddig, amíg sok milliárd ember szeretne úgy élni, úgy fogyasztani mint a felső - legyen - 10%, addig az egész környezetvédelem egy nagy kamu.

Amíg nem tér vissza az emberi faj oda, hogy csak pár százmillió ember fogyaszt úgy, hogy a faj szempontjából fontos módon tudjon regenerálódni a Föld bioszférája (mert amúgy annak tökmindegy hogy mi történik vele, ahogy tökmindegy volt az összes kihaláskor is), vagy nem él úgy több milliárd ember, hogy csak annyit fogyasszon, mint a többi faj (nó utazás, csak gyalog, esetleg valami kerékpárfélével, nó utak aszfaltozása, nó messziről jött import termék, csak ha állati erejű a szállítás, illetve mértékkel vágják ki a fákat a vitorláshajókhoz, nó pár év alatt szétfoszló ruhák cipők, nó pár év alatt elavuló, tönkremenő bármilyen termék, nó bármilyen műanyag stb.), addig - ahogy Pista is említette -a környezetvédelem egy nagy büdös képmutatás.

Szoktam mondani, hogy aggódsz a Földért, aggódsz a bébifókákért?
Valóban érdemben akarsz tenni a túlfogyasztás ellen, a nagy környezeti lábnyom ellen?
Szüntesd meg a fogyasztásod: Halj ki!
-:eek:

jellemző módon az álzöldek szoktak erre kiakadni - miközben beszélgetésünk közben isszák reggel a büfében a kapszulás nespressót, meg a lattét vagy mi az ördögöt, mert ők anélkül nem tudják elkezdeni a napot. (Én különböző - itt nem taglalt - okokból nem iszok soha kávéféléket)

Látom magam előtt az ősembert, ahogy nespressóval meg kávétejszínnel kezdik a napot vadászat, bogyószedés, autótuning találkozóra, meg műkörmöshöz menés előtt, a barlang környéke meg tele van az elszórt csomagolóanyaggal.

Hagyjuk már a hülyeséget...
Vagy a Föld lakósságát kellene a felére csökkenteni.
Elvileg (!) ez is egy lehetőség a környezet védelmére.Biztos ezen is gondolkoznak már egyesek. A természet aztán szépen visszafoglalná a területet.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 006
15 137
113

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 323
41 124
113
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 568
35 087
113
Vagy a Föld lakósságát kellene a felére csökkenteni.
Elvileg (!) ez is egy lehetőség a környezet védelmére.Biztos ezen is gondolkoznak már egyesek. A természet aztán szépen visszafoglalná a területet.
Valami mongol már próbálkozott vele :hadonaszos:
main-qimg-5ad62760385d082d5e5b3e191738115f
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 006
15 137
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kizárt! Kamu! Lehetetlen! Hát a Tesla az tök szar…

Ezzel együtt is törekedjünk az objektivitásra.
Mondom ezt úgy, hogy az autós értékrendem (legyen az elérhető vagy vágyott része) számos elemével ellentétes az, amit a Tesla művel, alkot, stb.

Közhely, hogy a repülés törvényeit vérrel írták és írják is.
Ugyanez igaz az önvezető képesség no meg a hozzá kapcsolódó fejlesztésekre is.
Egyre inkább látszik, hogy egyre messzebb vagyunk az önvezetéstől, ahogy egyre távolabb kerülünk az idealizált helyzetektől, körülményektől.
Kiváló példák erre a megkülönböztető jelzésű járművek jelenléte, az ideiglenes forgalmi akadályok (pl. útjavítás), a trollkodás (stoptáblás póló, forgalomterelő kúp a motorháztetőre), a morális kérdések (pl. hirtelen két idős asszony, vagy egy gyermek?)
S hol vagyunk még a harmadik világ útviszonyaitól... (Pl. Magyarországon az agyonkopott útburkolati jelek, a netán KRESZ előírásaival nem feltétlen harmonizáló forgalmi kialakítások).
Ezeket a gépkocsivezetők jól-rosszul megoldják, de egy tanulás alatt levő önvezető rendszernek ez rendre megoldhatatlan feladvány.
S akkor még nem ment el Új-Delhibe a riksás tömegbe...
Hol vagyunk attól, hogy lemerészkedjen e egy lejtőn ónos eső idején, vagy sáros lejtős földútra?
Ezt bármelyik, két elemit 8 év alatt "elvégzett", nem túl részeg falusi "gyerek" (itt kérek elnézést a falusi gyerekektől) fel tudja mérni és biztonsággal meg fogja oldani.

Nem bántanám a Tesla fejlesztőit sem; adva van egy elvárásrendszer, egy vezetői, tulajdonosi szemlélet, egy értékesítői, hibakorrigálási illetve hibakommunikációs szemlélet. (Láttuk eleget az űrkutatás topikban...)
A tervezők/fejlesztők ebben a közegben, ezen tudott vagy érzett elvárásoknak megfelelően dolgoznak.

A Tesla kétségkívül úttörő volt akkor, amikor a többi autógyár fintorogva, ímmel-ámmal, alibizve tákolgatott össze ezt-azt az elektromos és az önvezető területen is.
A jövőjét a megújulási képesség/képtelenség, a további kommunikáció, de még inkább a világgazdasági körülmények fogják meghatározni.
Vitán felül egyre jobb lesz az önvezetése.
Az más kérdés, hogy ez hogy lett és lesz lekommunikálva.

S ha valakit érdekel a kivizsgálás is, annak ott az alatt levő link is 52 perctől 53:12-ig. khm...;)


Szóval csak óvatosan az Autopilottal:rolleyes:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.