Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ahogy nézem a mellékvágányok felunitási és üzemeltetési költségeit, olcsóbb volna annak a kevés utasnak egy kis kocsit venni. :)
Tudom, hülyén hangzik, de el kellene szakadni a megszokott megoldások továbbirásától és kicsit kreativabbnak kellene lenni. Nyilvánvaló, hogy egy 100 éve épített vasútvonal nem alkalmas már a vidéki mobilitás 2024-i kihivásait megoldani. Nem is szabadna rá még költeni.
(Megkövezhettek :))
biztos van ilyen is.
De jelenleg amit tudsz, hogy a szar szolgáltatás nem kell sokaknak. Ahol meg jó, ott tele a vonat.
 
Nem kell megállni máshol, mert különben nem lesznek gyorsak.
Ez nekem is fixa ideám, mert nem normális kb, hogy a Bakony IC-nek kamuzott amúgy veszprémi gyors (konkrétan a gyorshoz van hozzábaszva egy IC kocsi) az Veszprém és Pest között megáll még Hajmáskéren, Öskün, Pétfürdőn, Várpalotán, Fehérváron (ez mondjuk pont logikus) és az esetek többségében még egyet várakozik is Csór-Nádasladánynál. De Szombathely és Veszprém között se jobb, mert Veszprém után ott van még Ajka, Devecser, Boba, Celldömölk, Sárvár, plusz egykétszer Vép és Porpác is.

Mint valami falujáró járat, ahol persze minden egyes szerencsétlen megállónál gyűlnek fel a késések, amiket érdemlegesen le se lehet faragni, mert amint felgyorsítanál máris ott egy újabb megálló. Nem igaz, hogy nem lehetne egy olyan tényleges IC-t üzemeltetni, amely mondjuk Pest és Veszprém közt csak Fehérváron áll meg. És ez a Dunántúl egyik fővonala. Mondjuk cserébe tavalyi újításként a személyvonatok Veszprém után csak turistaszezonban közlekednek, szóval hiába laksz valamelyik fővonal melletti faluban, télen baszhatod, mert csak a busz/autó marad.
 
Ez nekem is fixa ideám, mert nem normális kb, hogy a Bakony IC-nek kamuzott amúgy veszprémi gyors (konkrétan a gyorshoz van hozzábaszva egy IC kocsi) az Veszprém és Pest között megáll még Hajmáskéren, Öskün, Pétfürdőn, Várpalotán, Fehérváron (ez mondjuk pont logikus) és az esetek többségében még egyet várakozik is Csór-Nádasladánynál. De Szombathely és Veszprém között se jobb, mert Veszprém után ott van még Ajka, Devecser, Boba, Celldömölk, Sárvár, plusz egykétszer Vép és Porpác is.

Mint valami falujáró járat, ahol persze minden egyes szerencsétlen megállónál gyűlnek fel a késések, amiket érdemlegesen le se lehet faragni, mert amint felgyorsítanál máris ott egy újabb megálló. Nem igaz, hogy nem lehetne egy olyan tényleges IC-t üzemeltetni, amely mondjuk Pest és Veszprém közt csak Fehérváron áll meg. És ez a Dunántúl egyik fővonala. Mondjuk cserébe tavalyi újításként a személyvonatok Veszprém után csak turistaszezonban közlekednek, szóval hiába laksz valamelyik fővonal melletti faluban, télen baszhatod, mert csak a busz/autó marad.
És ebből hány helyen van vonatkereszt? Merthogy az egyvágányú pálya. 10+ éve a boldogult Máv EU programiroda majd a szintén boldogult NIF elköltött vagy 2 milliárdot arra hogy legalább Veszprémig meg legyen tervezve a 2. vágány és a pályafelújítás Boba-ig, de nem sikerült hosszú szakaszra építési engedélyt kapni, Székesfehérvár és Öskü faszságai miatt. Az egyvágányú vonal meg ilyen, vonatkereszt van, akkor meg miért ne álljon meg a vonat.
 
Ez nekem is fixa ideám, mert nem normális kb, hogy a Bakony IC-nek kamuzott amúgy veszprémi gyors (konkrétan a gyorshoz van hozzábaszva egy IC kocsi) az Veszprém és Pest között megáll még Hajmáskéren, Öskün, Pétfürdőn, Várpalotán, Fehérváron (ez mondjuk pont logikus) és az esetek többségében még egyet várakozik is Csór-Nádasladánynál. De Szombathely és Veszprém között se jobb, mert Veszprém után ott van még Ajka, Devecser, Boba, Celldömölk, Sárvár, plusz egykétszer Vép és Porpác is.

Mint valami falujáró járat, ahol persze minden egyes szerencsétlen megállónál gyűlnek fel a késések, amiket érdemlegesen le se lehet faragni, mert amint felgyorsítanál máris ott egy újabb megálló. Nem igaz, hogy nem lehetne egy olyan tényleges IC-t üzemeltetni, amely mondjuk Pest és Veszprém közt csak Fehérváron áll meg. És ez a Dunántúl egyik fővonala. Mondjuk cserébe tavalyi újításként a személyvonatok Veszprém után csak turistaszezonban közlekednek, szóval hiába laksz valamelyik fővonal melletti faluban, télen baszhatod, mert csak a busz/autó marad.
Nem kellene vonatoznod kis barátom, ha nem egy ilyen remek fauvét veszel… de már tudod, hogy a VW-nél a TSI a Többet Soha Ilyet, a TFSI meg a Többet Faszom Soha Ilyet rövidítése! :D
 
Azért vicces fiú vagy te, katonák használjanak BTR-t és T-72-t, de a te segged alá ne kerüljön a pont olyan elavult BZ vagy más használt cucc.
Ne aggódj már nem kerül új motorvonat a seggem alá, mivel én már letettem a lantot. Ám a fiatal kollégák mellet próbálok kiállni, segíteni hogy ne legyen gerincsérvük a pálya miatt. A 20m-kénti döccenő miatt! Ezért emeltem fel a szavam!
A katonák: Egy LEO 2A7 harckocsi árán menyi motorvonatot tudna venni a MÁV? :rolleyes:

A MÁV-nak van saját pályaépítő géplánca, elég régi ha jól emlékszem.
Az ócskavasban igen, pont az a mentalitással mint itt! Szar régi, ócskavas! Egy két sin cseréléshez van kiskocsi emelőjük, lehet ezt is kár megemlíteni, nehogy elvigyék azt is!
A jobb állapotban lévő gépeket pedig kiprivatizálták KFT-kbe s innen bérlik! Már lehet le is cserélték!
Mindent bérelnek, kormányközeli cégektől! A vonali dudva permetezőig! Anno a pályásokkal beszélve, sajnálták a gépeket, -"legalább szinten tudtuk volna tartani a vonalainkat" -mondták!
Sajnos nem ez volt a cél!

És igen, az nem a pálya hibája ha 50 éve nem takarította ki a MÁV az árkokat. Nem is értem mire bassza el a pénzt az a szervezet. Úszik a takonyban az egész. (vízzsák képződik, ez a "kátyú" gondolom nálad, azt meg csak kiszedni lehet. Még ez sem elegendő szerintem, csak ideig-óráig:
Na látod, érted te ezt lassan! Ez az alap ha vasutat akarsz. A vízelvezetők tisztán tartása! Egyáltalán a megléte!
- Mesélek egy epizódot: 160km/h-s pálya építése után jött velem egy pályamérnök úr vonal átadási ceremónia előtti ellenőrzésre! S kérdezte tőlem hogy mit szólok az új pályához? ;) Ugye jó?
S mindjárt beloptam magam a szívébe, mivel mondtam neki hogy jó sz@r lesz! :eek: Kb így nézet rám!
S megkérdezte, miért? Én csak annyit mondtam neki, hol vannak a vízelvezető árkok a pálya mellől?
Itt a társalgást berekesztettük. Ám a pályaátvétel elhalasztódott, s megjelentek a vízelvezető árkok! -
Itt a nagy szélkerék turbinák kihasználhatatlansága! A pálya melletti vízgyűjtőkből ezekkel a szélkerekek által gerjesztett árammal ki lehetne szivattyúzni a vizet, valamilyen mezőgazdasági öntöző csatornába! S mindenki jól járna, ingyen bérmentve!
Én a BZ-re már egy vasat se költenék, hanem elballagnék a lengyelekhez és vennék ilyen kis motorvonatokat a NEWAG-tól
Igen ez majdnem olyan amit én is mutattam, ám szerintem a két- és háromkocsis GTW 2/8 és 2/10 motorkocsikkal jobban járnánk. Ám ha van kocsija is, nem csak 2 gép, s a gép is megfelelően stabil, tőlem jöhet ez is! Majd a mai vasútfejlesztők megnézik! Én már nemigen fogok rajtuk utazni.

Pénz nélkül se baszni nem lehet, sem vasutat nagyban fejleszteni. Marad ami van, ha a meglévő forrást nem kezdik el elkölteni.
- Ott van Nyíregyháza magasságában a rengeteg szélkerék! Termeli az áramot néha feleslegesen! Felénk is többnyire állnak a kerekek. Mi lenne ha ezzel az árammal műanyagot olvasztanánk, és nagy táblákat készítenénk. Ezeket a nagy táblákat a pálya mentén kétoldalt V ill. W formában leütve a pálya oldalát lehetne két-oldalról rögzíteni!
A rengeteg műanyag hulladék hasznosítva lenne! A vasúti pálya nem tudna szétlapulni mint a tehénlepény! A kőágyás stabilan tudná tartani a vasúti pályát! A vízelvezetés megoldásával a pálya nem tudna vízzsákosra kialakulni, kátyúsodás, igen kizárva!
Nem nagy pénzeket kell itt befektetni, hanem csak gondolkodni kellene! Ám itt azon gondolkodnak hogy az adózók pénzét hogyan lehet lenyúlni!
 
Az egyvágányú vonal meg ilyen, vonatkereszt van, akkor meg miért ne álljon meg a vonat.
Ebben meg természetesen igazad van! Borzasztó különbség van az egyvágányú s a kétvágányú pálya között! Úgy kell elképzelni mintha a közút felét letakarítanák s a fél közúton kellene mind két irányban közlekedni autóval. Hát igen kínos volna, ugye! Ám te legalább látod a különbségeket! Mi miért nem megy úgy ahogyan kellene!
 
https://www.portfolio.hu/ingatlan/2...-minisztertarsa-a-regen-vart-m76-miatt-688977
"Az M76-os autóút kálváriája tovább folytatódik, mivel a korábbi innovációs és technológiai miniszter, Palkovics László nem ért egyet Lázár János építési és közlekedési miniszter ötletével, miszerint az M76-os autóút helyett a 74-es utat fejlesszék a kormány. Palkovics szerint ha Lázár ötlete valósulna meg, egy félbehagyott autópálya maradna az M76-os."
 
  • Hűha
Reactions: enzo
Lenne megoldás lett volna...
Egy kisméretű szerelvényt kellett volna kifejleszteni és gyártani. Ami leváltja a hév ék használta parkot megfelelne mellekszarnyakon is és akár villamoskent a kocsik lehettek volna egységesek a vontatók azonos alvazon többféle meghajtással esetleg kombinaltal...

Igen, gyárthatná a Stadler mondjuk. A HÉV miatt kétáramneműnek kellene lennie legalább egy részüknek (persze lehetne külön gyártnai a két áramnemre is, csak biztos gazdaságosabb? A mai félvezetős áramátalakítók azért már elég fejlettek, és amúgy is IGBT-s hajtás van a mai vonatokban), valamint lehetne akkus változat, dízel változat vagy dízel-villanyvonat hibrid akár... lásd tram train. A héveket is a hódmezővásárhelyi tram trainhez hasonló járművekkel kellene leváltani, és bejárhatnának a villamoshálózatra, mondjuk a körútira a boráros térnél és a margit hídnál, vagy a 24-esre a közvágóhídnál csak meg kellene csinálni az összeköttetést.
 
Egy ilyen típus(család) felválthatná egyszerre a bz-t, desirot, m(i)xa hévet, ganz csuklós, hannoveri, tatra villamosok egy részét... akár a Fogaskerekű szerelvényeit is egy speciális változat, persze ábrándozás az élet megrontója. Közlekedhetne a valaha talán megvalósuló 5-ös metrón, vagy a 2-es metró és a gödöllői hév összekötése esetén azon is.
 
Ebben meg természetesen igazad van! Borzasztó különbség van az egyvágányú s a kétvágányú pálya között! Úgy kell elképzelni mintha a közút felét letakarítanák s a fél közúton kellene mind két irányban közlekedni autóval. Hát igen kínos volna, ugye! Ám te legalább látod a különbségeket! Mi miért nem megy úgy ahogyan kellene!
kb 12-13 évet dolgoztam vasúti pályatervezőként :)
most meg vasúti pálya vízelvezetését és közmű kiváltásait tervezem.
 
Igen, gyárthatná a Stadler mondjuk. A HÉV miatt kétáramneműnek kellene lennie legalább egy részüknek (persze lehetne külön gyártnai a két áramnemre is, csak biztos gazdaságosabb? A mai félvezetős áramátalakítók azért már elég fejlettek, és amúgy is IGBT-s hajtás van a mai vonatokban), valamint lehetne akkus változat, dízel változat vagy dízel-villanyvonat hibrid akár... lásd tram train. A héveket is a hódmezővásárhelyi tram trainhez hasonló járművekkel kellene leváltani, és bejárhatnának a villamoshálózatra, mondjuk a körútira a boráros térnél és a margit hídnál, vagy a 24-esre a közvágóhídnál csak meg kellene csinálni az összeköttetést.
Azért ezekkel óvatosan, a tram-train fajlagosan (méterekre számítva) is sokkal nehezebb mint egy mostani villamos(akár mint a nem éppen könnyű Combino, ami sokkal hosszabb mint a tram-train, mégis két tonnával könnyebb), Szegeden nem kellett műtárgyakon átmenni. És a kerék karima formája sem mindegy. Erre elég rendes gazdasági-műszaki megvalósíthatósági vizsgálatokat kell csinálni.
Ilyen volt pl a tram-train-é eredetileg:
És a fenti anyagban minden költség vastagon alul lett becsülve....
 
A Nyugati pályaudvar–Zugló–Kőbánya-Kispest szakaszon az 1960-as évek óta nem történt semmilyen felújítás, ezért a pálya nagyon rossz állapotban van. A MÁV tájékoztatása szerint azonban hamarosan megkezdődnek a szükséges munkálatok.

<Bruh_sound_effent.mp3 reaction
 

<Bruh_sound_effent.mp3 reaction
Ez nem számit már műszaki emlékműnek?
 
Jól néz ki!
tomori-pal-hid.jpg
 
Ha jól látom ez az új Paksi híd amit bocsánat kár volt megépíteni. Egyrészt a vasúti összekötetést lehagyták róla. (Paks-2 tervezetében szerepelt az erőmű miatt)
Másrészt az elkövetkező években napi 2000-3000 ezer gépkocsival számolnak ami ilyen hídnál lepkefing kategoria.
A Mohácsi hídnál se terveznek vasúti összekötetést....minek is.....
Románia-Nagyvárad-Szeged-Mohács-Pécs-Horvát-kikötők....illetve üdülő paradicsomok.
Ehhez szükséges Szegednél egy új közúti híd vasúti összekötetéssel illetve a Mohácsi hídnál is. Így lenne egy Déli transz vonal.....
 
Ha jól látom ez az új Paksi híd amit bocsánat kár volt megépíteni. Egyrészt a vasúti összekötetést lehagyták róla. (Paks-2 tervezetében szerepelt az erőmű miatt)

Magyarán lehagyták a vasuti összeköttetést egy olyan hídról, aminek a közelében egyébként sincs semmilyen vasút?

Elképesztő hiba!

Másrészt az elkövetkező években napi 2000-3000 ezer gépkocsival számolnak ami ilyen hídnál lepkefing kategoria.

Érdekes módon ez a Lánchíd esetében fel sem merült amikor haladár módon kerékpáros hiddá minősítettek át, hogy naponta 5 kerékpáros fog rajta nagy büszkén áthaladni, és kár erre egy hídnyi kapacitást elbaszni, miután még fel is újították 30 milliárdból. Vagy a Nagykörúti, Üllői úti kerékpársávoknál, amit gyakorlatilag senki sem használ, csak van, mint a Déli Vasúti híd 3. vágánya, ami a híd végén egyszer csak véget ér. De legalább van. Majd egyszer lesz ott vasút is amibe csatlakozik.
 
Jaja. Meg zárjuk be az összes közösségi közlekedési céget, mert viszik a pénzt. Meg a vízi közmű szolgáltatókat, azok is viszik. Meg az állami kórházakat. iskolákat, mert azok is viszik. Sőt, nálunk a lakossági gáz eladása is veszteséges, viszi a rezsidémon, bezárni. A bíróságok is viszik a pénzt, bezárni a gecibe, a peres felek majd leverekszik a dolgot. Rendőrség, honvédség mennyit rakott az államkasszába? Bezárni!!!!!

Ezek ritka buta gondolatok, de legalább a tieid.

Jah nem. 444/telex/hvg panelek teljesen önnállotlan mantrázása.

Nem, ezeket a vonatokat csak akkor váltja fel az általad álmodott privát mikrobusz, ha befejezzük a falusi turizmust, meg egyáltalán a vidéki turizmust autósra alakítjuk, csoportok többet ne utazzanak sehova.

A ‘falusi turizmus’. Amire szerinted az emberek kisvonattal mennek. Ha egyáltalán.

El kell hogy keserítselek a 10 millió koldus országában a kutya nem jár vonattal nyaralni, a falusiak épp a legkevésbé.

Azt nem akarjátok belátni, hogy egy 60-80km/h sebességű mellékvonal elképesztően olcsón üzemel. Tavaly bezártak 10-et, pár száz milliót sikerült vele megspórolni, ami vasút szintjén semmi.

Akkor igazán semmi gond, üzemeltessék a vasútbarátok, hiszen mint mondtad semmibe nem kerül. A diesel ingyen van, ingyen van a talpfa, ingyen van a mozdony, ingyen van a sín, sőt ingyen van a munkás is akit már nem is találsz épeszű áron.

Az egész elmegy a fővonalakból kiszedett anyagokkal. Csak a MÁV csal, a pályafenntartásra elszámolt pénzt szétteríti az egész hálózatára, miközben a mellékvonalakra alig költ. És amikor saját magának csinál felújítást, akkor töredék költségekből kijön, mint ha kiírná közbeszerzésre, nahát, nahát. A tavaly bezárt 10 vonalból 4-en van állandó teherforgalom, ott a megtakarítás meg már egészen nevetséges.

Magyarán - veszteséges a fenntartásuk és alig van rá igény, műszakilag egy gányolt fosadék az egész, de amíg közpénzből megy addig nem baj, mert van egy rakat vonal amire vidáman el lehet adni ugyanazt a típustervet századszorra is. ;)

Mindegy, a most a Vidék következik, falu felszámolás indul!!!

De itt vagy Te, a Balaton, a Fertő tó, a Gödiek és most A Falu és még ki tudja mi hős védelemezője, és jól megvéded őket, ha akarják ha nem.

Ettől függetlenül a motorizáció korában az olyan száz fős aprófalvak meg zsákfalvak, ahol már a kutya se akar élni és gazdaságilag is meghaladottak (nem kell hajnalban gyalog kutyagolni a szántásba, ami miatt ott kell élni), teljesen felesleges pénzt ölni a fennmaradásukba, meg kisvasúti romantikába.

A századelőn az emberek 70-80-90%-a mezőgazdasági munkát folytatott, most meg tipikusan ilyen 2-5% megoldja ugyanezt, és az is önnállóan tud közlekedni. Egyszeruen változnak az idők es ennek a változásnak egyes falvak eltűnése is a része lesz, mások pedig majd növekednek.