Katonai repülőterek Magyarországon

Sztem meg kevés is!
Alapvetően ingázni kell majd a repterek között, hogy el lehessen kerülni a csapásokat. Ukránok is ezt csinálják: a lehető legkevesebb időt töltik egy adott a bázison. Mire műholdak meglátják, őket már át is települtek máshová...
Ha csak nincs überszuper légvédelmünk sok száz rakétával, akkor sokat kell mozgatni a gépeket...

Ezek lehetnek kisebb kettős hasznosítású civil-katonai repterek - mint Sármellék.
Minél civilebbnek tűnik annál jobb... :)
úgy se vagyunk katasztrofális állapotban, Pécs, Győr, Fertőszentmiklós, Szkirály még annyira csak nincs lerohadva, Taszár passz. nem AB egyik sem, de szükséghadireptérnek jók.
 
Igazából háborús szempontból Kecsó rossz helyen van - ez tény! Béke időben tök jó, hogy légi rendőrködéshez az ország közepén van, de háborús viszonyok között ez hátrány.
Deklaráltan keleti meg déli fenyegetéssel számolnak - ez szerepel a NATO tervekben is. Józan paraszti ésszel nézve is: nem fele ekkora Szlovákia meg az osztrákok fognak minket megtámadni - ha valaha háború lenne. Szóval az észak-nyugati negyed a legbiztonságosabb része az országnak.

Szóval a Dunán-túlon kell tolni a bázis fejlesztést, nem Kecskeméten és pláne nem Szolnokon - utóbbi végképp védhetetlen helyen van: tüzérséggel belövik viszonylag hamar. Nem véletlen Sármellékre ment a próba kitelepülés tavaly!
Pápát meg Sármelléket kellene felhúzni komolyabbra. Esetleg Szentkirályszabadját reaktiválni, felújítani.

Kéne legalább 5 db minimum egy vadász századot ellátni képes reptér a Dunától nyugatra.

Nem arról szólt mindig is a fáma, hogy a gripen az országban szétszórt, útmenti, háborús helyzetben rögtönzött helyszínekről is üzemeltethető, és bevethető?

https://www.aeroflap.com.br/en/video-see-how-gripen-can-operate-on-dispersed-bases/

Erre a célra alkalmas sztráda, gyorsforgalmi út, de jobb minőségű főútak szakaszai is akadnak azért bőven.
Szóval ha a reptereinket azonnal támadnák is, az országban kijelölt, és erre megfelelő útszakaszokon bárhol szét lehet szórni a flottát, és tovább üzemelni.

EYJ3-D1-QWo-AA0-ZS2.jpg
 
Nem arról szólt mindig is a fáma, hogy a gripen az országban szétszórt, útmenti, háborús helyzetben rögtönzött helyszínekről is üzemeltethető, és bevethető?

https://www.aeroflap.com.br/en/video-see-how-gripen-can-operate-on-dispersed-bases/

Erre a célra alkalmas sztráda, gyorsforgalmi út, de jobb minőségű főútak szakaszai is akadnak azért bőven.
Szóval ha a reptereinket azonnal támadnák is, az országban kijelölt, és erre megfelelő útszakaszokon bárhol szét lehet szórni a flottát, és tovább üzemelni.

EYJ3-D1-QWo-AA0-ZS2.jpg
Dehogynem, persze.
Masreszt ha az oroszok mar Kecskemetet tamadjak, akkor Papat avagy barmit is tudnak tamadni.
 
Trump azt igerte, hogy ha nyer, akkor tonkreteszi Magyarorszag gazdasagat. Altalaban hazudik, de lehet, hogy nem mindig.
Kelepistis magasságokba törsz... :rolleyes:
Szoval mostantol sokkal eselytelenebb barmi beszerzes, mint az ev elso haromnegyedeben. :-(
Majd figyeld...!
Ezen felul megnezni, hogy hol adott a lehetoseg a Gripenek allomasoztatasara, legalabb Szolnok, Tokol, Kiskunlachaza, Debrecen, Sarmellek, Szentkiralyszabadja, Taszar ezek listaja.
Szerintem ez a másik légibázis megnyitása zsákutca, engedjétek el...olyan forrásokat igényelne a rendbetételük és újranyitásuk, amikkel sem most, sem az elkövetkező években nem fogunk rendelkezni (mármint pluszba). Ha a szükség úgy hozza, számos autópálya szakasz, gyorsforgalmi, alacsony forgalmú civil reptér használható Gripen kiszolgálásra - mindez inkább a műszaki háttér szét tagolhatósáhának a függvénye.
Eleve Pápán már üzemeltek Gripenek - kényszerből-, sokkal könnyebb lenne pl. ott kialakitani egy második századot, hamár...
 
  • Tetszik
Reactions: sisimoto
Kelepistis magasságokba törsz... :rolleyes:

Majd figyeld...!

Szerintem ez a másik légibázis megnyitása zsákutca, engedjétek el...olyan forrásokat igényelne a rendbetételük és újranyitásuk, amikkel sem most, sem az elkövetkező években nem fogunk rendelkezni (mármint pluszba). Ha a szükség úgy hozza, számos autópálya szakasz, gyorsforgalmi, alacsony forgalmú civil reptér használható Gripen kiszolgálásra - mindez inkább a műszaki háttér szét tagolhatósáhának a függvénye.
Eleve Pápán már üzemeltek Gripenek - kényszerből-, sokkal könnyebb lenne pl. ott kialakitani egy második századot, hamár...
Igazad van abban, hogy több helyről is üzemeltethető lenne a légiflotta. De a lassan két éve meghirdetett háborús vészhelyzet nem indokolná-e a meglévő erők folyamatos diszlokációját? Egy gyors csapásmérés a kecskeméti repülőbázis területére, és minden, akár a támadást sérülés nélkül megúszó gép szépen ottmarad a helyén. És emlékeim szerint a mostani konfliktus is ilyesmivel kezdődött. Előzetes bejelentés nélkül, a mi politikusaink által nem előre látva még hetekkel sem, tehát nem lenne idő az előzetes szétteléepülésre való felkészülésre sem. Szóval lehet, hogy háborús vészhelyzetben az ország védelmére kellene kicsit költeni, bármennyire is fáj ez, nem irodaházak megvásárlására...
 
Igazad van abban, hogy több helyről is üzemeltethető lenne a légiflotta. De a lassan két éve meghirdetett háborús vészhelyzet nem indokolná-e a meglévő erők folyamatos diszlokációját? Egy gyors csapásmérés a kecskeméti repülőbázis területére, és minden, akár a támadást sérülés nélkül megúszó gép szépen ottmarad a helyén. És emlékeim szerint a mostani konfliktus is ilyesmivel kezdődött. Előzetes bejelentés nélkül, a mi politikusaink által nem előre látva még hetekkel sem, tehát nem lenne idő az előzetes szétteléepülésre való felkészülésre sem. Szóval lehet, hogy háborús vészhelyzetben az ország védelmére kellene kicsit költeni, bármennyire is fáj ez, nem irodaházak megvásárlására...
Az ukran konfliktus elso csapasait tudtak elore. Elotte feloraval leszallitott minden civil gepet az ukran legiiranyitas.
 
Passz. A katonai-politikai gyakorlat szerint minden fegyveres konfliktust elotte politikai eszkalacio eloz meg, szoval lenne azert jopar het elkezdeni.
2022.02.24. előtt jópár héttel kellett volna elkezdeni. A politikai eszkaláció 2021. októberében már átcsapott katonai erőátcsoportosításba, elég egyértelműen veszélyhelyzetet létrehozva. A mi vezetésünk szócsöve még 2022.01.30-án is lehülyézte azokat, akik harccselekmények realizálódását vizionálták.
Ez nem felelős országvédelmi intézkedés, hanem belesz@rás, és a "háborús vészhelyzet" kihirdetése is csak üres adminisztratív intézkedés, mert semmilyen védelmi jellegű katonai cselekvés nem látszik...
 
a lassan két éve meghirdetett háborús vészhelyzet nem indokolná-e a meglévő erők folyamatos diszlokációját?
Dehogynem indokolja,...csak nem látom, hogy a létszám és forráshiány mellett most ez volna a lista élén még akkor is, ha úgymond "háborús vészhelyzet" van.
Egy gyors csapásmérés a kecskeméti repülőbázis területére, és minden, akár a támadást sérülés nélkül megúszó gép szépen ottmarad a helyén. És emlékeim szerint a mostani konfliktus is ilyesmivel kezdődött. Előzetes bejelentés nélkül, a mi politikusaink által nem előre látva még hetekkel sem, tehát nem lenne idő az előzetes szétteléepülésre való felkészülésre sem.
Öszintén?...ma egy tiz-tizenöt civil fehér furgonos kis különitménnyel órákon belül olyan káoszt tudnál teremteni az ország katonai létesitményeiben, hogy az felérne egy légicsapás első hullámával. Egy erdei kolbászsütögető túrista, a kertes ház kertjéből egy új lakó, vagy pistabá a JohnDeere vontatmányának belsejéból...- egy kis akankvetővel ... kivédhetetlen "előzetes bejelentés nélkül"...
Annyira távol állnak a bázisaink a ténylegesen szigorúan védett katonai létesitményektől hogy csak na. Először a meglévőket kellene ilyen téren is rendbe rakni..., drón és tüzérség elleni passziv és aktiv védelem, fejlett térfigyelő szenzor és kamera rendszer, értelmes katonai szempontoknak megfelelő keritések, fedezékek és fedések annak rendje és módja szerint.
szóval lehet, hogy háborús vészhelyzetben az ország védelmére kellene kicsit költeni, bármennyire is fáj ez, nem irodaházak megvásárlására...
Egyetértek, hidd el.
Ha van fél óránk, az elég lesz a gépek és a support diszlokálására?
Legalább 20+ konténert kellene kizavarni a bázisról első lépésben, ami a karbantartáshoz kell, kérdés azok is menetkészek-e vagy ekkor kezdenénk beléjük visszarakodni. ÉS akkor még a fegyverzet, üa, személyi állomány. Szerintem a fél óra még összerántani a csapatot is kevés.
 
Ha a szükség úgy hozza, számos autópálya szakasz, gyorsforgalmi, alacsony forgalmú civil reptér használható Gripen kiszolgálásra - mindez inkább a műszaki háttér szét tagolhatósáhának a függvénye.
Szia,

Nincs olyan autopalya szakasz Magyarorszagon, ahova le tud szallni repulo, mert mindnek a kozepen foldsav van korlattal.

Nyilvan le lehetne aszfaltozni azt az egy savnyi reszt plusz kiepiteni egy repulofordulat a szakasz 2 vegere, de ennel sokkal olcsobb lenne hasznalatba venni a regi reptereket ezen a szinvonalon (tehat pl. fenytechnika nelkul).
 
Szia,

Nincs olyan autopalya szakasz Magyarorszagon, ahova le tud szallni repulo, mert mindnek a kozepen foldsav van korlattal.

Nyilvan le lehetne aszfaltozni azt az egy savnyi reszt plusz kiepiteni egy repulofordulat a szakasz 2 vegere, de ennel sokkal olcsobb lenne hasznalatba venni a regi reptereket ezen a szinvonalon (tehat pl. fenytechnika nelkul).
Valószinűleg igy van, ha tényleg nincs sehol sem ez -úgymond- megszakitva aszfaltozott résszel és leszedhető korláttal (nekem rémlik ilyen, de lehet csak nagyobb szerviz szakaz volt):
abb7e6d1467d552939d030b9050c6288.png
 
Valószinűleg igy van, ha tényleg nincs sehol sem ez -úgymond- megszakitva aszfaltozott résszel és leszedhető korláttal (nekem rémlik ilyen, de lehet csak nagyobb szerviz szakaz volt):
abb7e6d1467d552939d030b9050c6288.png
Jól emlékezél, mert aki az autópályákon járogat, az mindég botlik belefele terelésekbe, amikor a szemközti pályára írányítják a forgalmat. Ergo vannak erre a célra kialakított szakaszok. A Gripen pedig gondolom simán elfér a két sávon + a leállósávon, tehát nem szükségszerű, hogy bontsák még ezt sem.
 
Szia,

Nincs olyan autopalya szakasz Magyarorszagon, ahova le tud szallni repulo, mert mindnek a kozepen foldsav van korlattal.

Nyilvan le lehetne aszfaltozni azt az egy savnyi reszt plusz kiepiteni egy repulofordulat a szakasz 2 vegere, de ennel sokkal olcsobb lenne hasznalatba venni a regi reptereket ezen a szinvonalon (tehat pl. fenytechnika nelkul).

Konkrétan melyik régi reptérre gondolsz?
Egyébként minek kellene bő 6 sáv szélesség leszállni egy Gripennel??
 
Szia,

Nincs olyan autopalya szakasz Magyarorszagon, ahova le tud szallni repulo, mert mindnek a kozepen foldsav van korlattal.

Nyilvan le lehetne aszfaltozni azt az egy savnyi reszt plusz kiepiteni egy repulofordulat a szakasz 2 vegere, de ennel sokkal olcsobb lenne hasznalatba venni a regi reptereket ezen a szinvonalon (tehat pl. fenytechnika nelkul).
Ennek semmi értelme. A Gripen egy kétsávos autóúton leszáll, megfordul, felszáll.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Jól emlékezél, mert aki az autópályákon járogat, az mindég botlik belefele terelésekbe, amikor a szemközti pályára írányítják a forgalmat. Ergo vannak erre a célra kialakított szakaszok.
Szia,

100 meteres felszallopalya a legtobb haditengereszeti gepnek katapulttal is kihivas. Es szerintem 100 m sincs a szemkoztre terelo szakasz.

A Gripen pedig gondolom simán elfér a két sávon + a leállósávon, tehát nem szükségszerű, hogy bontsák még ezt sem.

A 2 sav az 6 meter, a leallosav az 2 vagy 3 meter, tehat a 2 sav + leallosav az 8 vagy 9 m szeles.

Szolnod kellett volna a kecskemeti repter epitoinek, hogy feleslegesen epitettek 60 m szeles palyat, 9 m is eleg lett volna. :-)
A guruloutak szelessege 15 m.

Tehat a 4 sav + 2 leallosav + elvalasztosav egyutt, vagyis a teljes oda-vissza palya az kevesebb, mint a fele a jelenlegi kecskemeti betonnak.

Konkrétan melyik régi reptérre gondolsz?
Szolnok, Tokol, Kiskunlachaza, Debrecen, Sarmellek, Szentkiralyszabadja, Taszar - plusz amit kifelejtettem. :)

Ezek kozul Szolnok, Tokol, Debrecen, Sarmellek jelenleg is aktiv (civil) repuloter, tehat ott biztosan megfelelo a felszallopalya (es a gurulout), mas meg ebben a koncepcioban nem kell, hiszen nem azt irtam, hogy ezek tokeletes legibazisok legyenek.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
Szia,

100 meteres felszallopalya a legtobb haditengereszeti gepnek katapulttal is kihivas. Es szerintem 100 m sincs a szemkoztre terelo szakasz.



A 2 sav az 6 meter, a leallosav az 2 vagy 3 meter, tehat a 2 sav + leallosav az 8 vagy 9 m szeles.

Szolnod kellett volna a kecskemeti repter epitoinek, hogy feleslegesen epitettek 60 m szeles palyat, 9 m is eleg lett volna. :)
A guruloutak szelessege 15 m.

Tehat a 4 sav + 2 leallosav + elvalasztosav egyutt, vagyis a teljes oda-vissza palya az kevesebb, mint a fele a jelenlegi kecskemeti betonnak.


Szolnok, Tokol, Kiskunlachaza, Debrecen, Sarmellek, Szentkiralyszabadja, Taszar - plusz amit kifelejtettem. :)

Ezek kozul Szolnok, Tokol, Debrecen, Sarmellek jelenleg is aktiv (civil) repuloter, tehat ott biztosan megfelelo a felszallopalya (es a gurulout), mas meg ebben a koncepcioban nem kell, hiszen nem azt irtam, hogy ezek tokeletes legibazisok legyenek.

Amikor legutóbb nézem, a Tököli beton igen szar állapotban van, de ezt már írtam. Konkrétan 900-1000 méter le is van zárva már, mert al-kal-mat-lan üzemre. Viszont legalább egy dunai szigeten van, annak minden velejáró elszigeteltségével.
Szentkirályszabadján sem lehet valami rózsás a helyzet. Amikor a logisztikai központot felhúzták, szó sem volt róla, hogy új életet lehelnének a reptérbe. Taszár dettó.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and antigonosz
Szolnok, Tokol, Kiskunlachaza, Debrecen, Sarmellek, Szentkiralyszabadja, Taszar - plusz amit kifelejtettem. :)

Ezek kozul Szolnok, Tokol, Debrecen, Sarmellek jelenleg is aktiv (civil) repuloter, tehat ott biztosan megfelelo a felszallopalya (es a gurulout), mas meg ebben a koncepcioban nem kell, hiszen nem azt irtam, hogy ezek tokeletes legibazisok legyenek.

Most egy hónap sem telt addig, hogy újra előjöjjön ez a téma.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Terminator
Egyébként a Tököli reptér (is) csak agonizál ebben a formában.
Vagy meg kellene csinálni egy Schengenen belüli polgári reptérnek, a HÉV gatyábarázásával együtt, vagy egy kis részéből múzeumot csinálni, a többit meg beszántani, mert ebben a formában ez is csak egy nagy romhalmaz. Zárvány Halásztelek és Tököl között.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz