Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ma reggel direkt elkocsikáztam ide, hogy pár képet lőjjek....ez a magyarországra vezető komárno-i hid alatt van a kikötőben.

fd3051b591af90afab17da690bebb634.jpg

b42ce539178ff3ff3649346dcc56dbb8.jpg

56803d84abe01e7bd694df73a077fda7.jpg

A háttérben egy utolsó példány talán még azokból a zöld -Gyesev ?!- személyvagonokból amiből ugyanitt szétvágtak vagy százat...
Hát ez egy svájci cégé
 
Ma reggel direkt elkocsikáztam ide, hogy pár képet lőjjek....ez a magyarországra vezető komárno-i hid alatt van a kikötőben.

fd3051b591af90afab17da690bebb634.jpg

b42ce539178ff3ff3649346dcc56dbb8.jpg

56803d84abe01e7bd694df73a077fda7.jpg

A háttérben egy utolsó példány talán még azokból a zöld -Gyesev ?!- személyvagonokból amiből ugyanitt szétvágtak vagy százat...
az sgnss vagonok sima kontiszállítók tudtommal
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint
Szerintem az ideális helye nem a főváros -amúgy is vasútforgalilag- zsúfolt belsejében lenne. Szerintem.

Ezt a minden a Fővároson átmenéses hülyeséget kellene lépésenként orvosolni.
Ezzel teljesen egyet tudok érteni! Ám a vasút is a viteldíjból él, ami azt jelenti hogy a km dominál.
Sok változaton gondolkoztam már, vagyis mi lenne a gazdaságos s ésszerű vasút közlekedési kialakítás. Sajnos ez is visszavezet Trianonra amikor elcsatolták az ország nagy részét. Mivel a vasúthálózatunk akkor a külső peremeket is összefogta! Ám ezek a hálózatok eltűntek! Így maradtak a központosított Budapesti fővonalak!

- Ebből adódik a fő feladat. Egy nagy körvasúti hálózat létrehozása ami a megyeszékhelyeket kötné össze!

- Miért is? Mivel mindenki siet rohan ahova utazni szeretne s a vasuttársaság még országjárásra viszi az utasait, hát az utasok ezt nem túlságosan díjazzák! Inkább kocsival megy-mennek! Ha pld. Szegedről - Pécsre óhajtok utazni, akkor fel kell mennem Bp-re! Ahelyett hogy közvetlenül Pécsre vagy netalán annak körzetébe utaznék! :rolleyes: Így egy napot töltök el, átszállásokkal, éttermekben, vasútállomásokon! Ahelyett hogy a rokonok körében tudnék étkezni s beszélgetni vagy egyéb munkát végezni! Ám mondhatnám Szeged - Miskolc vagy Eger viszonylatát. Ennél még érdekesebb a közlekedés Kiskunfélegyháza viszonylatában. Esetlegesen mellékvonalakon keresztül.
Az urak természetesen lesajnálják a közlekedés e módját mivel nekik fizetjük a közpénzből a luxus kocsit sofőrrel aki oda viszi őket ahová akarják!
Ám a kispénzű köznép egyre inkább nem tudja ezt megfizetni. Pedig kis pénz is pénz, ha sok van belőle! :cool:
- Szerintem sokkal több bevétele lenne a vasútnak ha a megyeszékhelyek összekötésével közvetlen járatok indításával lehetne utazni. A mellékvonalak feljavításával az utasokat rálehetne utaztatni a fővonalakra! Mivel a Duna is egy patak lenne ha levágnánk róla a mellékfolyókat.
 
Részben teljesen igazad van, DE:
Ha az egyéb “nagyvárosaink” körül is annyira rendbe lenne legalább a pálya és a VonatKocsik, mint a nagy falu körül, akkor azért bőven lenne meg értelmezhető elővárosi forgalom más városoknál is.
Pl: 2-es (nyugati-esztergom) kocsicsere és pályafelújítás után a többszörösére nőtt a vonalat és a vasutat használók száma.
De szép példa még a 106-os is debrecen-nagykereki. Egy időben sikerült kicsit pofozni a pályán és kaptak desirot, értelmes menetrenddel, ugrásszerűen nőtt a használók száma.
Azóta rohad tovább a pálya és a desirok is a dögsoron várják a csodát…
Flirt sincs miskolc környékén…
Szomorú ez az egész mert egy rövidebb autópálya árából és egy kis odafigyeléssel csodát lehetne tenni, de valahogy nem akar sikerülni. :(((
Kellene három elővárosi vasúti rendszer:
  • Budapest (BEV)
  • Győr-Sopron-Szombathely (GySSzEV)
  • Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen (MNyDEV)
Ezeknek lenne valós forgalmuk is, mert most is van, itt lehetne értelmes ütemes menetrendeket szervezni és ezekben a városokban komoly intermodális csomópontokká kell fejleszteni a pályaudvarokat.

A többit egyelőre hagyjuk.
 
Mottó: Tudom, már sokszor elmondtam az összetevőket ilyen-olyan szövegkörnyezetben.

Van egy (nem)munkatársam, akinek van egy húsz éves E Merci kombija.

Prémium.
Érted!?
Prémium!
Ezt nem a csíkszeműek hajigálták össze, ez német!
Oké; most elromlott, de ez Merci: Meg lesz javítva, utána évekig nem fog elromlani.
- :eek:
Mit vettél? Hyundait? Csíkszeműek, ráadásul koreaiak. El fog romlani egy éven belül.
- ...de ez új...
- Mindegy. Szar koreai. A bróder a Honda/Kia márkaszervizben dolgozik, ő mondta, hogy tízszer annyi Kia romlik el, mint Honda.
  • ...de tízszer annyi Kiát adnak el, mint Hondát...
  • Az mindegy. Széthullik mind.
  • De a Merci két év garanciát ad kilométer korlátozás nélkül , a Kia meg hét évet vagy 150000 kilométert, a Hyundai meg öt évet szintén kilométer korlátozás nélkül...
  • Mer" szar. Csak így tudják eladni. Érted!? Szabadulj meg tőle!
  • o_O:eek:

Értem. Ugyanezt mondták annak idején az Albeára is, hogy hulladékfos, adjam el, mert két év után széthullik, ez nem Polo.
(Nem is; 16 éves korában volt először alváz-üregvédelmen, szkóppal benézve az üregekbe, küszöbbe, teljesen rozsdamentes volt, nézd meg az ilyen korú Polók küszöbének az elejét szabad szemmel...)
Köszöni szépen, 18 éves, két évvel ezelőttig napi használatban volt, a kopó/fogyókon kívül minden gyári volt addig, amíg át nem adtam a lányomnak, s nem cseréltettem nyomatékbakot (már kellett), kettő alsó lengőkart (még nem kellett volna). Pont.
A féktárcsa 110000 kilométernél ment le mérethatárra.

Az I30-am tavasszal lesz három éves. Ezres háromhengeres, részecskeszűrős, Euro 6d-ISC-FCM, villanymotorral, meg gyanús bizbaszokkal agyonbonyolított CVVD vezérléses (már linkeltem, de nem lehet elégszer:D):
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ráadásul duplakuplungos automata - így mulat egy magyar garantált bérminimum közeli közalkalmazott.
Igen; tudom, hogy az élettartama max. 300000 kilométer, s nem lesz OT rendszámos, mert el fog bomlani, mint a Moszkvics 408 szerves műanyag kormánya...
Fél évente viszem olajcserére, s ilyenkor mindig rákérdezek a hibakódokra.
Eddig semmi, nulla, még szép, szerintem ez a minimum.

Dajcse prémium; na hagyjál már...(Balog Tibi style, Argo)


Ui: A (nem)munkatárs Mercije évente 6-8 hónapot áll, mert szerelőnél van és/vagy alkatrészre vár és/vagy épp nincs málna (kittyó, stex, lóvé, guriga).
Hengerfejezés, majd befecskendezősor, automata váltó, hátsó futómű szintszabályozó kétszer, klíma, elektromos hibák, váltóolajhűtő - ezekről tudok az elmúlt öt évben.

Álljunk két lábbal a talajon:
Ez nem egy dájcse prémium, hanem egy húsz éves, az öregségéhez már túlságosan összetett használt autó.
Ennyi.
S nem szabad tőle többet várni.
S lehet évente rálocsolni átlagban úgy- hat-nyolcszázezret, de akkor sem lesz sem fiatalabb, sem megbízhatóbb, sem értékesebb.
Ezt elmondtam neki.

Tudom; én vagyok a köcsög.


Ő is ezt mondta, nem kell megismételni.


Ui2: Van baj a magyar fejekben, hogy odaállni akarnak (na nem az opera elé) a játszóház elé az osztálytárs gyerek szülinapján, s nem azt nézik, hogy mire akarják használni, milyen elvárt-remélt üzembiztonsággal.

Nem egyforma az értékrendünk, a kockázatvállaló hajlandóságunk.
Én tökéletesen megértem azt is, aki 30 éves F Astrát vesz, s azt is, aki 6 éves LPG-s, kilencszázas turbós Sanderót (múlt héten próbáltam ki). Mert tudják, hogy mi az autójuk helye és szerepe a kocsik világában.

De egyik sem prémiumozik...
Azért majd ezeknél a Merci meg német prémium fikázásokról akkor beszéljünk, amikor egy KIA is lesz 20-25 éves 400-700 ezer km-el… F*szágokkak dobálóztok, általánosítotok meg olyan autókat mondtok szarnak amikbe a magyar emberek többsége csak akkor tud beülni, amikor már 3-7 ember lerúgta magárólpár százerer km után és ezek közül az utolsó 1-3 minimál szervizelte vagy még úgy sem.
 
Ma reggel direkt elkocsikáztam ide, hogy pár képet lőjjek....ez a magyarországra vezető komárno-i hid alatt van a kikötőben.
Köszönöm kedvességed! Direkt konténer szállító pőre-kocsik, ott a kiálló rögzítő bütykök. Azok a sárgák. Volt régen szó arról hogy a dunai áruforgalmat is felakarják futtatni. Szerintem erről lehet szó, vagyis erre a célra készülhettek ezek a kocsik! A Dunán nagy uszályokkal felúsztatni a sok konténert, majd vonatra átrakva a hegyes területen vonattal tovább lehetne vinni a konténereket!
Ebbe a Románok szólhattak bele. Ők a konténereket célállomásig vitték volna, kamionnal! Ám a ROLA szerelvények kialakításával elébe mentek ennek! A román határnál felterelték a Román kamionokat! Így vasúton vitték kamionostól a konténereket!
- Megy a harc a különböző típusú fuvarozó cégek között, ennek egyik mozzanatát fedezted fel!
Szóval víz, közút, vasút. Olvashattad az ukrajnai gabonaszállítási ciriburit is. Hajó->vasút->hajó.
Ez meg lehet a Kínai előkészület is! Ki lát ebbe bele!
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Ma reggel direkt elkocsikáztam ide, hogy pár képet lőjjek....ez a magyarországra vezető komárno-i hid alatt van a kikötőben.
Köszönöm kedvességed! Direkt konténer szállító pőre-kocsik, ott a kiálló rögzítő bütykök. Azok a sárgák. Volt régen szó arról hogy a dunai áruforgalmat is felakarják futtatni. Szerintem erről lehet szó, vagyis erre a célra készülhettek ezek a kocsik! A Dunán nagy uszályokkal felúsztatni a sok konténert, majd vonatra átrakva a hegyes területen vonattal tovább lehetne vinni a konténereket!
Ebbe a Románok szólhattak bele. Ők a konténereket célállomásig vitték volna, kamionnal! Ám a ROLA szerelvények kialakításával elébe mentek ennek! A román határnál felterelték a Román kamionokat! Így vasúton vitték kamionostól a konténereket!
- Megy a harc a különböző típusú fuvarozó cégek között, ennek egyik mozzanatát fedezted fel!
Szóval víz, közút, vasút. Olvashattad az ukrajnai gabonaszállítási ciriburit is. Hajó->vasút->hajó.
Ez meg lehet a Kínai előkészület is! Ki lát ebbe bele!
 
@SirHiggins had kérdezzem már meg mi volt azon olyan kibaszott vicces, hogy az átlag magyar család nem engedheti meg magának, hogy 3-5 éves C vagy E osztályt vegyen vagy A6-ot 70 ezer alatti km futással, mert 11-12 milliótól kezdődik az első hirdetés és helyette a 2-3 millió forintot bír el a pénztárcájuk?
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
@SirHiggins had kérdezzem már meg mi volt azon olyan kibaszott vicces, hogy az átlag magyar család nem engedheti meg magának, hogy 3-5 éves C vagy E osztályt vegyen vagy A6-ot 70 ezer alatti km futással, mert 11-12 milliótól kezdődik az első hirdetés és helyette a 2-3 millió forintot bír el a pénztárcájuk?
az első felének szólt. Kvázi a mundér becsülete esete, csak azért is, mint amikor én tolom az idf-et :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
@SirHiggins had kérdezzem már meg mi volt azon olyan kibaszott vicces, hogy az átlag magyar család nem engedheti meg magának, hogy 3-5 éves C vagy E osztályt vegyen vagy A6-ot 70 ezer alatti km futással, mert 11-12 milliótól kezdődik az első hirdetés és helyette a 2-3 millió forintot bír el a pénztárcájuk?
a magyar családok többsége egy 1 milliós Astrat vagy swiftet engedhet meg magának.
 
az első felének szólt. Kvázi a mundér becsülete esete, csak azért is, mint amikor én tolom az idf-et :D
Papagáj vagy baszd meg… fogalmatlanul egy kerékpáron ülve osztod az észt az autókról autó nélkül…
a magyar családok többsége egy 1 milliós Astrat vagy swiftet engedhet meg magának.
Könnyen meglehet, hogy igazad van. Annyira nem szoktam turkálni emberek pénztárcájában csak ha otthon vagyok látom milyen autók állnak egy SPAR parkolóban például.
 
a magyar családok többsége egy 1 milliós Astrat vagy swiftet engedhet meg magának.
Sajnos a magyar valóság hogy egy átlagos "szegényedő" magyar család 500-800 ezer ft közti kategoriát engedhet meg magának. Aki nagyobbat engedhet meg magának vagy jobban keres, vagy máshogyan tudja megoldani.
A kolléga másodállásban "nepper" sajnos ez az az ársáv amit leginkább keresnek. És ez az a sáv ahol sajnos a kocsikat jóindulattal max az életben tartás alját surolja alapon tartják fent. Vidéken ez a valóság a kisebb-közepes városig bezárolag.
 
Kellene három elővárosi vasúti rendszer:
  • Budapest (BEV)
  • Győr-Sopron-Szombathely (GySSzEV)
  • Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen (MNyDEV)
Ezeknek lenne valós forgalmuk is, mert most is van, itt lehetne értelmes ütemes menetrendeket szervezni és ezekben a városokban komoly intermodális csomópontokká kell fejleszteni a pályaudvarokat.

A többit egyelőre hagyjuk.
Egyébként a vidéki nagy városoknál ezt már rég meg kellett volna lépni. 15-20 évvel ezelőtt és mára maradtak volna azok a mellékvonalak ahol ténylegesen ki lehetett volna szolgálni a vidéki igényeket. Magyarán pl a bezárt mellekvonalakból maradhatott par db fent illetve a rotarendszerből adodóan az üzemelő vonalakból pár db zárásra kerülhetett volna. Így ténylegesen egy használható vidéki hálozat forhatott volna ki.
 
tudom, tudom, csak az az ember, akinek kocsija* van LoL
(*Mercedes-e)
Btw: van egy fiat-om
Közel nem erről van szó. Csak már kurvára unom a német prémiumok fikázását Kia-ból, Hyundai-ból meg mittomén milyen autókból, mert az milyen kikúrt fasza 0, 1 vagy 3-4 évesen. Egy A4, A6 vagy E is bőven az, és nyilván nem fikázná senki, ha a pénztárcája engedné, hogy annyi idős német prémiumban tekergesse kedvére a kormányt, mint amennyi idős valami másban teszi. Aki meg úgy fikázza, hogy se ennyi se annyi idős ilyen nincs neki meg nem is volt csak hallotta vagy mondta a valaki meg írta anyám öccsének a másodunokatestvére… na ez gyász.

Ps. Fiat… jaaaa tudom az az a valami, amit abban a csizmaszerű országban gyártanak autó helyett, mert autókat vagy 35 éve nem tudnak már összehozni… :D :D :D