Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Csakhogy ezzel saját magunkon kívül senkit sem büntettünk... a német kormánynak az ebből bejövő adó kb kerekítési hiba a Siemens meg simán eladta máshova a MÁV-nak szánt mozdonyokat (pár db vectront előre legyártottak amikor kihirdették, hogy ők nyerték a keretszerződést, hogy ha lehívja a MÁV akkor gyorsan tudjanak szállítani) a Magyar állam meg nem kapott Paks II-höz vezérlést és cserébe mozdonyt sem vett durciból úgyhogy üzelmeltetheti tovább sokkal drágábban a régi ócskavasakat és mellette bérelhet a sors iróniájaként Siemens gépeket...
De legalább lesz új székház százmilliárdokért, ha már a pályaudvarok üzemeltetésére sincs pénz, és újra lesznek festve a roncsok is.
 
Szerintem nem lesz piaca ennek a gépnek Európában. Ha jól tudom akkor Franciaországban és Olaszországban van hasonló, de ott is csak pár db.
Megnéztem a demóvideót.
Minden szép és jó, de ahova szűk utcába befordul egy busz vagy egy troli a padkaszegély mellett egy klasszikus városban, ott ez nem, csak úgy tud, mint egy villamos:

Magyarán marad a klasszikus villamospályák útvonala.
Persze olcsóbb lesz; ha nem egy táblázatba tesszük a pálya üzemeltetés költségvetését a gumikerekes megoldás a vasútitól nagyobb energiafogyasztásával.

S itt egy kis kitérő:
A héten egy másik e-Golfot kaptam ahelyett, amit eddig használtam.
Egy kulcsos autót (aki kapja, marja).
A téli - fűtés nélküli! - hatótávolsága teljesen feltöltve a korábbinak 210-215 számított km volt (még ebből is lejön az utolsó 50-60 km, amikor elkezdi kikapcsolni az egyéb fogyasztókat,meg visszavesz a menetdinamikából).
(Nálam fűtéssel 180 km, van akinek több, van akinek kevesebb)
A most kapottnak ez 170 km volt fűtés nélkül, azzal meg 140 (mondom, mínusz 50-60 km).
Elkezdtem nézni az áramfogyasztását, s ugyanott, ahol a korábbi úgy 13.5 kWh- át fogyasztott (fűtés nélkül), a most kapott 19-20 kWh-ot.
What a f*ck? Kérdezte a Költő.

Aztán bekanyarodtam egy benzinkútra, odaálltam egy üzemanyag kútoszlophoz (ilyenkor mindig begyűjtöm az elismerő pillantásokat:D)...
...s megmértem a guminyomást.
A gyári előírás 2,8 bar - amire én mindig kínosan odafigyelek - inkább rászoktam fújni még egy-két tizedet.

Ebben a mindenki kapcájában meg 2.0-őt mértem - ugye a mai, elég merev oldalfalú gumikon alig látszik a nyomásvesztés, tettek is rá nagy ívben, s ahogy felfújtam a gyári értékre, rögtön lecsökkent a pillanatnyi fogyasztás a másikéra, később pedig már látszott az átlagon is.

Ezek után nekem ne mondja senki, hogy egy viszonylag nagy gördülési ellenállású gumikerekes valami - ami úgy megáll vészfékezéskor, mint egy busz, az nem fog enni több energiát, mint egy villamos, ami a kis gördülési ellenállása miatt mint tudjuk, erre erősen nem képes.

Itt az a kérdés, hogy a politikusok, mit tudnak jobban (zsebre vágni) eladni a népnek:
  • A pályaépítés költségeit ("alkotmányos költség")
  • Vagy az annak úgymond megspórolását, mélyen elhallgatva a gumikerekes nagyobb gördülő költségeit?
 
...
Ezek után nekem ne mondja senki, hogy egy viszonylag nagy gördülési ellenállású gumikerekes valami - ami úgy megáll vészfékezéskor, mint egy busz, az nem fog enni több energiát, mint egy villamos, ami a kis gördülési ellenállása miatt mint tudjuk, erre erősen nem képes.
...
Na tessék, csak meg kellett írni a hozzászólást miskolci utcanézettel, távolban a legendásan stealth - láthatatlan - miskolci villamossal, s találtam is hozzá két napos írást a kis gördülési ellenállásra utaló adatokkal:

"...Itt a villamos 50km/h sebességgel haladhat, ám ha ilyen tempóval ment volna, akkor 45-50 méter lett volna a féktávolság. Számítások szerint a villamos 30-35km/h sebességgel érhetett a kereszteződésbe..."
473728243_3512058822432011_5102449454724403998__n.jpg


Amúgy a rossz nyelvek szerint azóta láthatatlan a miskolci villamos, amióta nemhogy nem sárga (piros csíkkal), mint a forgózsámoly nélküli Bengáli (FVV),
o9icddbizb5blcssqrekueazkzuknygz79sc0olj.jpg


s nem is piros-fehér (DVTK, "Csak a Diósgyőr!:hadonaszos:"), mint egy időben a Tatra, hanem zöld-fehér, mint az ősellenség; a Fradi.

12-tatra-kt8d5.jpg


Emögött komoly tudatalatti pusztításvágy lehet a miskolciak körében a helyi érdekeltségű közlekedéspszichológusok szerint.
 
Csakhogy ezzel saját magunkon kívül senkit sem büntettünk... a német kormánynak az ebből bejövő adó kb kerekítési hiba a Siemens meg simán eladta máshova a MÁV-nak szánt mozdonyokat (pár db vectront előre legyártottak amikor kihirdették, hogy ők nyerték a keretszerződést, hogy ha lehívja a MÁV akkor gyorsan tudjanak szállítani) a Magyar állam meg nem kapott Paks II-höz vezérlést és cserébe mozdonyt sem vett durciból úgyhogy üzelmeltetheti tovább sokkal drágábban a régi ócskavasakat és mellette bérelhet a sors iróniájaként Siemens gépeket...
csakhogy a siemens szállít:
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Szerintem nem lesz piaca ennek a gépnek Európában. Ha jól tudom akkor Franciaországban és Olaszországban van hasonló, de ott is csak pár db.
Mert ez egy szar ötlet, Egyesíti a gumikeres busz hátrányait a kötöttpályás villamoséval.
Már van 2 francia és 2 kinai vonal is amit bezártak. Szar az egész alapötlet.
 
Csak a pontosítás kedvéért

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Rekordnyereséggel zárt tavaly a Debrecenben akkugyárat építő CATL
A globális piacvezető akkugyártó bevétele kisebb, a profija viszont jóval nagyobb lett a 2023-ban elértnél. A CATL eközben gőzerővel folytatja európai terjeszkedését, harmadik gyárukat Spanyolországban építik meg.

Erős évet tudhat maga mögött a világelső akkumulátorgyártó, a Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) amely az előzetes adatok szerint 6,70 és 7,25 milliárd dolláros adózott nyereséggel zárhatta 2024-es üzleti évét. Ez mintegy 20 százalékos növekedés az előző évi profitjához képest.

Decemberben jelentették be, hogy a türingiai és a debreceni gyáruk mellett Zaragozában is letelepednek, ahol akár 4,1 milliárd eurót is elkölthetnek harmadik európai akkugyáruk megépítésére a Stellantisszal közös vegyesvállalatuk közreműködésével.

 
Szóval, eddig azt láttuk, hogy bár nem hibátlan de a GYSEV jobban működik mint a MÁV.
Ezért, ha ügyesen megszerezzük, majd átadjuk a vezetést azoknak akik a MÁV -bol ügyesen jól élnek, akkor legalább nem lehet majd otthon látni hogy lehetne ezt jobban is.
Ügyes, roppant ügyes.
 
Szóval, eddig azt láttuk, hogy bár nem hibátlan de a GYSEV jobban működik mint a MÁV.
Ezért, ha ügyesen megszerezzük, majd átadjuk a vezetést azoknak akik a MÁV -bol ügyesen jól élnek, akkor legalább nem lehet majd otthon látni hogy lehetne ezt jobban is.
Ügyes, roppant ügyes.
444.
 
  • Robot
Reactions: Veér Ispán
jó, de a tények nem tények benne? Ha 444 azt irja hogy szép, napos idő van azt sem hiszed el? Hol olvassak arról hogy mit csinál a kormány,ha a Mandiner nem hozza le?
de tessék:

Amúgy az én bajom, hogy valamennyire ismerem mind a két vállalat üzemeltetési kultúráját, és a GYSEV-é megmaradt, a MÁV-é eltünt. De nem véletlenül, hanem mert az osztrákok ott voltak. Nagy dicsőség hogy megszerezzük, és azt is leraboljuk és lerothasztjuk majd 10 év alatt a MÁV színvonalára.
(és igen, tudom, van korrupció az osztrákoknál is, nem kell idekommentelni. Sőt, én sunyi álszent országnak látom őket, de jobban vigyáznak a vagyonra mint mi, és ez eddig nagyon látszott a két vasúttársaság vonalain)
 
jó, de a tények nem tények benne? Ha 444 azt irja hogy szép, napos idő van azt sem hiszed el? Hol olvassak arról hogy mit csinál a kormány,ha a Mandiner nem hozza le?
de tessék:

Amúgy az én bajom, hogy valamennyire ismerem mind a két vállalat üzemeltetési kultúráját, és a GYSEV-é megmaradt, a MÁV-é eltünt. De nem véletlenül, hanem mert az osztrákok ott voltak. Nagy dicsőség hogy megszerezzük, és azt is leraboljuk és lerothasztjuk majd 10 év alatt a MÁV színvonalára.
(és igen, tudom, van korrupció az osztrákoknál is, nem kell idekommentelni. Sőt, én sunyi álszent országnak látom őket, de jobban vigyáznak a vagyonra mint mi, és ez eddig nagyon látszott a két vasúttársaság vonalain)
444 és a tények köszönő viszonyban sincs egymással. Egy amerikai oligarchának az üzenő fala, ami által próbál beavatkozni a belügyeinkbe. Az már csak hab a tortán, hogy ezt tiltja mind az ENSZ mind az Amerikai Egyesült Államok törvényei (tudom, tudom hogy senki nem tartja be).
 
  • Tetszik
Reactions: vata and Kim Philby