Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

Amúgy részben korábbi véleményemet visszavonva (azért a ráépítés még mindig nem a legszebb) egészen pofásan felújították az MNB székházat. Környékn járva folyton benézegetek esténként oda (ki van világítva belül folyamatosan) és nagyon sok dísz meg díszterem kapta vissza az eredeti állapotát. Plusz a környéken a Bank utcát és a parkolókat/járdákat is rendbe rakják. Szóval a károgás meg, hogy szétbasznak mindent az finoman szólva is túlzó volt
Törölve
 
Más elképzelés is volt csak a kurmánynak az nem tetszett.
Pártunk és kormányunk megállapította végre(!), h lakhatási válság van Bp-n aztán gyorsan elköltött 700 milliárdot túlárazott NER-es irodákra, ahelyett, h mondjuk egy bérlakás programot elindított volna (volt rá minisztériumi előkészítő anyag) s elpasszolja azt s területet, mely egyik helyszínként felmerült talán az utolsó területet, mely ilyen méretben alkalmas lenne erre.
Tegyük hozzá, hogy nekem mindig ökölbe szorul a kezem, amikor egy ipari beruházásra mindig zöld mező kell, a termőtalajt legyalulják és mehet a gyár, mérgezés, talaj lefedése, gyakorlatilag meggyilkolása stb... a mérgezett földű rákkeltő anyagokkal már korábban átitott talaj meg a régi ipar telepnél jó lesz, hogy a jö generációnak abban legyen a homokozója, a cicakaki mellé hadd egyenek a kis demográfiai statisztika javító közjószágok egy kis nehézfémet és polifenonoolos aromás vegyületeket, stb...

Ez persze általános jelenség, extrém példa: Németországban vegyifegyver lerakó mellé épült lakóprojektet láttam egy dokumentumfilmben, ahol ecsetelték, hogy milyen kihívásokkal jár biztonságosan megsemmisíteni az eltemetett mérgeket, mert 200m a lakópark, 500m az óvoda, és ott van pár tonna szarin rozsdás hordókban.
 
A lassan pusztuló Buffalo Central Terminal
..."A Buffalo Central Terminal egy történelmi, egykori vasútállomás a New York állambeli Buffalóban. Az 1929 és 1979 között aktív állomás 17 emeletes, art deco stílusú állomását a Fellheimer & Wagner építészek tervezték a New York Central Railroad számára. A Central Terminal Buffalo város Broadway/Fillmore kerületében található. Az 1979 óta zárva lévő állomás több kísérlet is sikertelen volt a terület újjáépítésére."...
7.jpg

10.jpg

4.jpg

9.jpg

8.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
https://www.portfolio.hu/ingatlan/2...ten-megszolalt-az-epitesi-miniszterium-735879
"A Telex a rákosrendezői Grand Budapest-projekt, közismertebb nevén „mini-Dubaj” kapcsán megkérdezte az Építési és Közlekedési Minisztériumot, épülhet-e 500 méteres felhőkarcoló a tervezett új városrészben. A minisztérium válaszában azt írta, nem támogatja ezt az elképzelést."
nem mintha sokat számítana majd ha a dubai span azt akar építeni...
 
https://mnv.hu/sw/static/file/SZT-159140_adasveteli_szerzodes.pdf

Akit érdekel.. Vitézy megjegyzései alább:

1. Gyakorlatilag minden magyar jogszabály és építési szabály alól felmentik az arab beruházókat, a bal oldalon látható szöveg csak az egyik erre vonatkozó rendelkezés. Az Egyesült Arab Emírségek gyakorlatilag megkapta Budapest egy nem is olyan kicsi darabját, hogy azt csináljon vele, amit csak akar. Még a légiközlekedéssel kapcsolatos szabályokat is figyelmen kívül hagyhatják a felhőkarcoló építői - ahogy minden kerületi és fővárosi előírást.
2. 500 méter magas felhőkarcoló építése megengedett, a szerződésben a fővárosi építési szabályok felülírását a kormány vállalja - bármit is mond erről most Lázár János.
3. A Vasúttörténeti Park egyetlen, a vasúti hálózattal kapcsolatot teremtő bekötővágányát is megkapták az arab befektetők.
 
https://mnv.hu/sw/static/file/SZT-159140_adasveteli_szerzodes.pdf

Akit érdekel.. Vitézy megjegyzései alább:

1. Gyakorlatilag minden magyar jogszabály és építési szabály alól felmentik az arab beruházókat, a bal oldalon látható szöveg csak az egyik erre vonatkozó rendelkezés. Az Egyesült Arab Emírségek gyakorlatilag megkapta Budapest egy nem is olyan kicsi darabját, hogy azt csináljon vele, amit csak akar. Még a légiközlekedéssel kapcsolatos szabályokat is figyelmen kívül hagyhatják a felhőkarcoló építői - ahogy minden kerületi és fővárosi előírást.
2. 500 méter magas felhőkarcoló építése megengedett, a szerződésben a fővárosi építési szabályok felülírását a kormány vállalja - bármit is mond erről most Lázár János.
3. A Vasúttörténeti Park egyetlen, a vasúti hálózattal kapcsolatot teremtő bekötővágányát is megkapták az arab befektetők.
szarszemétszaralakok
Egy ilyen Budapest egészét, de az egész ország turisztikai és kulturális szempontjait érintő beruházásnál
2025-ben az a normális, hogy 'XY' dönt, mert a valakivel, valamiben megegyezett... és akkor ez lesz. És pont.
Minimum egy bp-i népszavazásnak kellene erről döntenie. A város az itt lakóké. Nem ezeké a szaroké.
Nna, délutáni kávé se kell már.
 
szarszemétszaralakok
Egy ilyen Budapest egészét, de az egész ország turisztikai és kulturális szempontjait érintő beruházásnál
2025-ben az a normális, hogy 'XY' dönt, mert a valakivel, valamiben megegyezett... és akkor ez lesz. És pont.
Minimum egy bp-i népszavazásnak kellene erről döntenie. A város az itt lakóké. Nem ezeké a szaroké.
Nna, délutáni kávé se kell már.
Részben egyetértek veled, de tényleg azokra akarnád bízni a kérdést, akik szerint a betonkocka az építészet csúcsa?

(Ez a legjobb profilképed.)
 
Részben egyetértek veled, de tényleg azokra akarnád bízni a kérdést, akik szerint a betonkocka az építészet csúcsa?

(Ez a legjobb profilképed.)
Rá lehetne bízni egy valóban objektív döntésre képes szakmai plénumra is (ami nincs), de azért
mégiscsak a T.Lakosok és leszármazottaik fogják többen látni.
Kb. mindenhonnan. Mindig.
 
Rá lehetne bízni egy valóban objektív döntésre képes szakmai plénumra is (ami nincs), de azért
mégiscsak a T.Lakosok és leszármazottaik fogják többen látni.
Kb. mindenhonnan. Mindig.
Nem ez történik? Klíma migráció... Anno a zsidó-lakóparkok voltak Csurkáék mumusai. Lehet, hogy mellélőttek, de csak egy icipicit?