Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

 
Sajnos nem, 65 környékén se megy már ismerősi körömben sajnos a többségnek az alapszintű számítógéphaszálat sem. Ha mégis abból az elvetemült fajta fészbúk kommentekre futja (a DK vs kormánypárti nyugdíjas veszekedés fajtából)
Mondok jobbat 40+ os kollégának magyaráztam egy évig hogyan kell használni a gépet…amivel nincs baj mert rohadt gyorsan fejlődött a technika csak az o korosztályuknak nem sikerült biztosítani az oktatást e terén most meg vakarjak a fejüket hogy miért tart egy jelentest vagy helyszíni jegyző könyvet az idősebbeknek 1 óra alatt megírni nekem meg max 15-20p.
De van olyan aki mégse bírja es mindig fenyegetik hogy így le lesz húzva az értékelésen es papa 30ev szolgalat után úgyhogy inkább mi fiatalok megírjuk nekik nehogy mar baszakodjanak velük ezért…
 
Akkor nézd egy kicsit távlatilag.
2018+2019.ben is majdnem 11 millió autót adott el a teljes VW csoport.
2023-ban meg 9.2 milliót. :rolleyes:
Persze, nincs baj, nem süllyednek....
Nézzük távlatilag, ‘20-‘22 (COVID+ukrán háború) csapta őket meg darabszámilag (8.2m ‘22-ben), bevételt, profitot növelték.
Azóta visszapattantak 9.2-re, bevétel, meg a profit extra magasan.
Ahogy írtam bajban vannak, de ennek csak részben oka a minőség, szabályozói hülyeség, valamint elhibázott termék politika van benne bőven.

Szidom én őket eleget, ültem már 1, max 2 Volkswagenben..
De te itt ilyeneket írogatsz:
Ne legyél már megint ilyen okos baszki :D
A dájcse prémium szitokszó, úgy lejáratták már magukat!

A kínai piacon is már alig lehet eladni ezeket, de még Európában is sorra alázzák meg a nagy dájcse prémiumokat.

Már nagyon kevés olyan ember van, akit a németek át tudnak baszni, már nem tudnak megélni a 30 évvel ezelőtti mítoszaikból.
Tudom, hogy neked nem szóltak, de a német autóipar konkrétan haldoklik! :cool:
Na hagyjadmá’..
Csak összehasonlítás képen, a hasonlóan óriási Toyota csoport 2018+2019-ben kb. 10.5 millió autót adott el.
Most, 2023-ban meg 10.3 milliót. Érdekes, nem de? :cool:
Nem érdekes egyáltalán, jók a Toyoták műszakilag, ha valakinek tetszik, meg tud barátkozni a hátrányaival, vigye. Még jó, hogy van ennyiféle gyártó.
De, hogy mennyire kezd a "német" autóipar visszaszorulni azt jól példázza, hogy a 2023-as top 12-ben csak 2 német cégcsoport van, abból a VW a kismillió almárkájával együtt is a második messze lemaradva a Toyotától, viszont a következő német cég a BMW, ami csak a 12.-ik.
Mára gyakorlatilag német autóiparnak a VW, meg a két prémium márka minősül.
Prémium gyártót, meg nem lehet hasonlítani darabszámban a tömeg gyártókhoz mint a Toyota vagy a VW.
 
Nézzük távlatilag, ‘20-‘22 (COVID+ukrán háború) csapta őket meg darabszámilag (8.2m ‘22-ben), bevételt, profitot növelték.
Azóta visszapattantak 9.2-re, bevétel, meg a profit extra magasan.
Ahogy írtam bajban vannak, de ennek csak részben oka a minőség, szabályozói hülyeség, valamint elhibázott termék politika van benne bőven.

Szidom én őket eleget, ültem már 1, max 2 Volkswagenben..
De te itt ilyeneket írogatsz:

Na hagyjadmá’..

Nem érdekes egyáltalán, jók a Toyoták műszakilag, ha valakinek tetszik, meg tud barátkozni a hátrányaival, vigye. Még jó, hogy van ennyiféle gyártó.

Mára gyakorlatilag német autóiparnak a VW, meg a két prémium márka minősül.
Prémium gyártót, meg nem lehet hasonlítani darabszámban a tömeg gyártókhoz mint a Toyota vagy a VW.
Akkor már csak az érdekelne, hogy a franceért küldik el a dolgozóikat nagy számban, meg zárnak be üzemeket, ha amúgy minden fasza, nincs itt semmi extra?
 
Akkor már csak az érdekelne, hogy a franceért küldik el a dolgozóikat nagy számban, meg zárnak be üzemeket, ha amúgy minden fasza, nincs itt semmi extra?
Ahogy írtam bajban vannak, de ennek csak részben oka a minőség, szabályozói hülyeség, valamint elhibázott termék politika van benne bőven.
Lásd fentebb, mindig elmondom, hogy bajban vannak. De hogy nem haldokolnak az is biztos. És olyan sincs, hogy senki nem akarja megvenni, meg szitokszó. Még a francia kocsikat is vették a legsötétebb órákban is..

A jelenlegi legnagyobb probléma a VW-nél, hogy a német gyárak, a magas energiaárak, és a magas személyzeti árak mellett, nem termelnek gazdaságosan. Itt azért a szakszervezet rendesen kiharcolt kollektív szerződéseket, fix béremeléseket, fixen tartott munkaerőszámokkal.
Nálunk is áll a német gyár, a lengyel termel.. VW group ezis.. A személyautós gyárak is ilyen helyzetben vannak.
 
Lásd fentebb, mindig elmondom, hogy bajban vannak. De hogy nem haldokolnak az is biztos. És olyan sincs, hogy senki nem akarja megvenni, meg szitokszó. Még a francia kocsikat is vették a legsötétebb órákban is..

A jelenlegi legnagyobb probléma a VW-nél, hogy a német gyárak, a magas energiaárak, és a magas személyzeti árak mellett, nem termelnek gazdaságosan. Itt azért a szakszervezet rendesen kiharcolt kollektív szerződéseket, fix béremeléseket, fixen tartott munkaerőszámokkal.
Nálunk is áll a német gyár, a lengyel termel.. VW group ezis.. A személyautós gyárak is ilyen helyzetben vannak.
Akkor ok, bajban vannak, nem haldoklanak, sorvadnak. Egész Németország nem haldoklik, csak sorvad. Kurva nagy baj ez nem csak nekik, nekünk is. Még azt sem látom, hogy le tudnák lassítani ezt a folyamatot, nem hogy visszafordítani.
 
Akkor ok, bajban vannak, nem haldoklanak, sorvadnak. Egész Németország nem haldoklik, csak sorvad. Kurva nagy baj ez nem csak nekik, nekünk is. Még azt sem látom, hogy le tudnák lassítani ezt a folyamatot, nem hogy visszafordítani.
Na látod ebben egyetértünk, van baj bőven. De lebecsülni sem szabad, azért a VW egy ~350 milliárd EUR forgalmu cég.
Nálunk most épp azt mondják, hogy az évi 100.000 gyártott egységről (ebben minden benne van 7,5t felett), visszaállunk egy egészségesebb 70.000 körüli gyártott mennyiségre.

Egyébként meg lehet nem is baj, hogy a német autóipar kicsit visszavesz, és helyet ad másnak, azért ha belegondolsz, nem feltétlenül egészséges, hogy egy gyártó vagy konglomerátum adja a teljes európai eladások 26%-át. Egy kis verseny sose árt, jobb minőségre, vagy alacsonyabb árra sarkal.
 
Na látod ebben egyetértünk, van baj bőven. De lebecsülni sem szabad, azért a VW egy ~350 milliárd EUR forgalmu cég.
Nálunk most épp azt mondják, hogy az évi 100.000 gyártott egységről (ebben minden benne van 7,5t felett), visszaállunk egy egészségesebb 70.000 körüli gyártott mennyiségre.

Egyébként meg lehet nem is baj, hogy a német autóipar kicsit visszavesz, és helyet ad másnak, azért ha belegondolsz, nem feltétlenül egészséges, hogy egy gyártó vagy konglomerátum adja a teljes európai eladások 26%-át. Egy kis verseny sose árt, jobb minőségre, vagy alacsonyabb árra sarkal.
Legyen így, csak ne rottyanjon bele a gazdaságunk.
 
  • Vicces
Reactions: gafzhu
16,5 évnél hamarabb térül a reptér, azaz remek vétel volt!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and gatya
Mára gyakorlatilag német autóiparnak a VW, meg a két prémium márka minősül.
Prémium gyártót, meg nem lehet hasonlítani darabszámban a tömeg gyártókhoz mint a Toyota vagy a VW.

Pont erről beszélek, hogy engedjük már el ezt a prémium faszságot :D
Mitől "prémium" gyártó egy merci vagy egy BMW? o_O
Mi bennük a prémium? A műanyag motorolaj teknő, vagy az öngyulladás képessége? Esetleg az EU által előírt minimum 2 év 100,000 km garancia, mert talán annyit még kibírnak? o_O
Egy dolog prémium bennük a szervíz számla, de az nagyon XD

A volkswagen konszernt meg tényleg hagyjuk, azt a céget amely föltalálta a "minőség érzet" fogalmát, a minőség helyet... LOL.
Szóval de, a "dájcse prémium" szitokszó, ma már a helyén kezelik a fogalmat, röhögnek rajtuk.
Egyre kevesebb ember hiszi el azt a hazugságot, hogy egy random német autó, minőségibb lenne egy Stellantisos kocsinál vagy fordnál. Pedig azok sem a minőségükről híresek.
A normálisabb Japán gyártóktól (Toyota, Honda, Szuzuki) pedig mindenki tartósabb kocsit vár el, átlagos áron, mint egy néha háromszor annyiba kerülő német vastól.
Nem véletlenül halnak ki a taxik közül a német autók.

A volkswagen csoport Európában még piac vezető, hiszen rengeteg almárka tartozik alá, és nagy mennyiségű állami és céges megrendelést kapnak.
Arra mondjuk inkább kíváncsi lennék, hogy magán vásárlók esetén, hogy állnak, főleg Németországon kívül.***

Addig is egy érdekes lista:

ab807be1e949688cf94dd697d4b872f9.jpg



***
Ugye Hazánkban az új autót vásárlók 2/3-ada céges vásárló, sok esetben flottás. Nem tudom, hogy külföldön mi a helyzet ez ügyben.
 
A kérdés komoly, csak nekem is rá kéne magam venni a bicajra, és Csepel > Kőbánya viszonyon van mit szívni :D Egyelőre még én is a hozzájáruló vagyok a szmoghoz, de hátha változik :D
Felesleges a maszk...itt van néhány, de qrva drága ami ér valamit és szétizzadod magad alatta télen is. Annyi kell a szervezetnek amennyit beszívsz... :D
 
  • Tetszik
Reactions: minek