Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Hadd segítsek:
triesztkik-t.jpg

A szaggatott kék vonal a tervezet vasúti bekötés a legutóbbi tervek szerint, a kék a meglévő vasúti kapcsolat. Közlekedési szempontból abszolúte ideális helyen fekszik a rakparti telek, minden kapcsolat megvan.
 
Három típusa van a balos "szakértőnek":
  • jól megfizetett, korrupt figura, aki bármilyen hazugságot, hülyeséget arccal felvállal, bár tudja, hogy az, mert szakmájába vág. Általában saját maga állítja össze a lejárató féligazságok, hazugságok halmazát, csak hívni kell, utalni és jön és elmondja.
  • szarul, de megfizetett lelkes hülye, akinek van köze a szakmához, de egyszerűen csak túl hülye és elvakítja az ideológia, gyakran nem is kér pénzt, lelkesedésből, párhűségből nyomja. Általában saját maga találja ki a nettó hülyeségeit némi valóságos dologgal keverve, meggyőződése, hogy minden stimmel velük.
  • teljesen világtalan figura, aki helyett újságírók állítják össze a hazugság/hülyeséggyűjteményt, az újságírók gyakran a második típusba tartoznak lelkesedés és meggyőződés szempontjából és ugyanúgy nem tudják, hogy hülyeségeket hazudnak, máskor viszont nagyon is! Az ilyen hülyék nagyon olcsók, gyakran elég nekik az öt perc hírnév is, meg egy simi a pártfőnök sameszától.
Emiatt mondják, hogy a szakértelem egy bolsi trükk. Merthogy az.
 
Hadd segítsek:
triesztkik-t.jpg

A szaggatott kék vonal a tervezet vasúti bekötés a legutóbbi tervek szerint, a kék a meglévő vasúti kapcsolat. Közlekedési szempontból abszolúte ideális helyen fekszik a rakparti telek, minden kapcsolat megvan.
Szóval jelenleg nincs vasúti kapcsolat, de kiépíthető. Már csak engedély kell a szomszéd telek tulajdonosától, és meg kell építeni. Persze lehet hogy a jogi része rendben van, és csak építeni kell. :-)
 
Szóval jelenleg nincs vasúti kapcsolat, de kiépíthető. Már csak engedély kell a szomszéd telek tulajdonosától, és meg kell építeni. Persze lehet hogy a jogi része rendben van, és csak építeni kell. :)
De van, ott van a telek határán. A szaggatott vonal pedig nem magánterületen halad. Az iparvágány tulajdoni státusza jelen esetben nem ismert, de az biztos, hogy mint szolgáltatás a kikötő autoritása alá tartozik. Szóval a sugallatod nem fogja megállni a helyét.
 
Én még várom az adriai kikötőnk történetét ,amikor kiborul abban is a bili.
Állítólag ott akarunk kikötőt építeni, ahol 50 km-es körzetben, van már 3 nemzetközi komoly kikötő. ( Triest, Fiume, Koper )
Ott akarunk kikötőt, ahol a vízmélység talán 3 méter átlagban, és így kotorni kellene a medret, évente, mert 12 méter mélység kell.
2026-ban már üzemelne, de ne pánikoljon senki, még nem csináltunk érdemben semmit, hogy ott kikötő legyen, egy év múlva. :)
Viszont van felügyelő bizottsága, a történetnek, akik éves bérköltsége, milliárdos tétel szintén.
Természetesen, hajót ezen emberek sem láttak még másból, csak hajtogatott papírból.
Ja, vasútvonal sem vezet oda, hogy a szárazföldi szállítás legjobb módja biztosítva legyen egy képzeletbeli kikötőbe. Azt megépítettük Belgrádba, a szintén semmibe.
Aki komolyabban szeretne utána nézni a történetnek, annak javaslom a podcast videót a youtube csatornán, ami MAHART egykori vezérigazgatójával készült interjú felvételét tartalmazza ebben a témában.
Szerinte egyébként, egy pénzmosási beruházás, semmi több, az egész.
Ő nyilatkozta ezen állításokat.
Le vagy maradva borravaló :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and vata
De van, ott van a telek határán. A szaggatott vonal pedig nem magánterületen halad. Az iparvágány tulajdoni státusza jelen esetben nem ismert, de az biztos, hogy mint szolgáltatás a kikötő autoritása alá tartozik. Szóval a sugallatod nem fogja megállni a helyét.
Hogy mikor volt azt sajna homály fedi a fejemben, de valami olyanra emlékszem, hogy a Kínaiakkal folytatott tárgyalás része volt a vasút fejlesztés és a kikötő, amire a pénz egy részét is ők adják , hitelezik . . . valami kínai árukat mozgatnának erre felé is, ha jól rémlik.
Valami olyan mottó volt, hogy ezt a kínai piaci terjeszkedést mi megállítani nem tudjuk, ezért inkább részt veszünk benne + cserébe a vasútvonalat is gatyába rázzák.
 
Van. Két helyen is bemegy a telekre. Ott vannak a sínek.
trew.jpg

kjfbjdfkjbvlc.jpg
A képek alapján régóta nem használt vágány van ott. Ha a jogi rész rendben van, akkor is minimum rendbe kell hozni. Ha jól értem a nyilaidat, akkor az egyik vonal a víz másik oldalán van, szerintem azzal azért ne számoljunk. :-)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Párszáz mèter ipari vágányon rugóztok? :)
Az a kotrandó rész sem lehet teljesen igaz, mivel tőle jobbra a kikötőmedencében van egy elég nagy hajó.
Nem érdemes vitatkozni valamin, amiről csak újsághireket ismerünk. Szerintem.
De nyugodtan folytassátok...:)
 
Állítólag ott akarunk kikötőt építeni, ahol 50 km-es körzetben, van már 3 nemzetközi komoly kikötő. ( Triest, Fiume, Koper )

Ha láttad volna ezeket a kikötőket azt is tudnád hogy kb. egy tucat hajó várakozik előttük arra, hogy kirakodjon. Kikötő kapacitás hiány van konkrétan.

Online "élőben" is megnézheted itt: https://www.vesselfinder.com/
 
...
Ha láttad volna ezeket a kikötőket azt is tudnád hogy kb. egy tucat hajó várakozik előttük arra, hogy kirakodjon. Kikötő kapacitás hiány van konkrétan.

Online "élőben" is megnézheted itt: https://www.vesselfinder.com/
Megnéztem. Triesztben több üres móló van mint foglalt, de Kopernél is van üres. Legfeljebb valamilyen típusú helyből van hiány.
 
...
Megnéztem. Triesztben több üres móló van mint foglalt, de Kopernél is van üres. Legfeljebb valamilyen típusú helyből van hiány.

Az üres móló nem egyenlő a kikötői kapacitással, elvégre már nem kézzel pakolják ki az amforákat és a ládákat a melósok. Bazi nagy kapacitású rakadódaruk meg megfelelő hosszú móló is kell az óriás konténerhajók kirakodásához, abból meg véges számú van, így mindig várakoznak.

Persze a yacht marinához meg kompokhoz ilyen nem kell de nem is az a cél, hanem kereskedelmi kikötő.
 
A képek alapján régóta nem használt vágány van ott. Ha a jogi rész rendben van, akkor is minimum rendbe kell hozni. Ha jól értem a nyilaidat, akkor az egyik vonal a víz másik oldalán van, szerintem azzal azért ne számoljunk. :)
Szerintem rendbe hozni nem nagy kunszt. Itthon is eljárnak/tak a vonatok 100 éves síneken. Meg hát úgyis vannak akik azt vizonálják, hogy úgy se lesz forgalom.
Nem, nem a víz túl oldalán van, hanem a telek felé; a hídon is tart az ív.

Párszáz mèter ipari vágányon rugóztok? :)
Miért, van valami honvédségi beszerzés, aminek a színén vagy mintáján lehetne rugózni?

Persze a yacht marinához meg kompokhoz ilyen nem kell de nem is az a cél, hanem kereskedelmi kikötő.
Majd várjuk ki a végét. :D
 
Lázár agybaja


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed