Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

This car advancingly trying to make corner complete.

- Sato Sama

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Tehát a kivitelező nem képes teljesíteni, ezért a megrendelő fizeti ki helyette :D
Jó bolt volt ez az egész, kurva jó bolt....
Ne haragudj te elhiszed hogy a kínai fél nem tud egy európai biztosítóberendezést legyártani? :rolleyes::p
Akinek otthonában 300-400-al szaladgálnak a vonatok! Az utasok telefonon nézik merre járnak a vonatok! :cool:

Információink szerint feladta a kínai beruházó, hogy saját biztosító berendezését építse be a Budapest-Belgrád vasút magyarországi szakaszára. Ezért jobb híján — „ideiglenes” jelleggel — egy 1955-ben kifejlesztett típus működik a vonalon, de valószínűleg ez sem lesz készen üzemkezdetre. Ettől akár tízmilliárdokkal drágább lehet a költségvetés számára az építkezés.
Ez meg egyszerűen szégyen! Állomástávolsági közlekedés, lehet még helyszíni állítású váltók is lesznek! :mad: ...:hadonaszos: A forgalmász kikiabál a bakterúrnak, Karcsi dobd már át azt a váltót mert itt fog áthúzni 80km/h-val a gyors+teher! Idáig süllyedtünk! Nonszensz! Indul a bakterház! Még a Sanyi is odakerülhet!!! Kikötve a bakterházhoz! Az is akkor döglik meg mikor majdnem leszokott az evésről!

- Ha a Kínaiak azt szerették volna hogy 200-al szaladjanak az árukkal vonataik, akkor tudnivaló volt hogy ott szintbeli kereszteződés nem lehet a közúttal. Ezért baromira megnövekszik a költségvetés, nem lehet lopni belőle! Pedig nagy húsból nagyot lehet harapni! Ugye!
Így odapakoljuk a máshonnan kiselejtezett biztosító berendezést! Szégyen!

Na de tudjuk hogy a mi gázszerelőnk milyen jó munkát végez!

Térképre tettük Mészáros Lőrinc összes eddig megtalált vitatott vasúti beruházását

Ez kell ide: Vas nélküli beton, ki nem fizetett alvállalkozók, más tönkre megy, nem számít stb...stb!
Így lehet vagyonokat szerezni s röhögni másokon s nagyképűsködni! Úgy is kapok megbízásokat!

Ez az elitünk stílusa!
 
Ez egy IFA- Unimog zabigyerek, aminek többek közt a motorháztetőjèt nem lehet becsukni és amin klónolt munkàsnők dolgoznak egy nemlétező üzemben, ahol badenwürtenbergi rendszámot adnak a még gyártószallagon lèvő kocsiknak. :)
Ránagyítasz, és tényleg egyértelmű, hogy MI. Pedig, ha csak egy pillantásra méltatod, mint én, fel sem tűnik, csak egy pillanatra meglepődtem, hogy na, milyen kis pofás cuccokat is gyártottak... De, hogy ez miért kellett...? Teleszemeteltük a bolygót és a környékét, most a virtuális világ is megkapja a még inkább magáét.
 
kivirágzott a díszhagyma (cipolla-Cipollini :D )
497498527-24078247538434062-6748435280668907791-n.jpg


497573658-24078248191767330-4595164439075442307-n.jpg
497631687-24078248815100601-3697588607325012502-n.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Folytatódik a filmekben lezúzott drága verdák sorozat:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Tehát a kivitelező nem képes teljesíteni, ezért a megrendelő fizeti ki helyette :D
Jó bolt volt ez az egész, kurva jó bolt....


Információink szerint feladta a kínai beruházó, hogy saját biztosító berendezését építse be a Budapest-Belgrád vasút magyarországi szakaszára. Ezért jobb híján — „ideiglenes” jelleggel — egy 1955-ben kifejlesztett típus működik a vonalon, de valószínűleg ez sem lesz készen üzemkezdetre. Ettől akár tízmilliárdokkal drágább lehet a költségvetés számára az építkezés.

Domino 55 – akár egy gyermekjáték neve is lehetne, de az valójában a világ egyik legelterjedtebb vasúti biztosítóberendezését jelöli. Svájcban fejlesztették ki – még 1955-ben. Néhol azóta is használatban van, kisebb forgalmú mellékvonalakon akár Svájcban is, idehaza pedig széles körben a MÁV vonalain. (Vasúti műszaki kérdések iránt különösen érdeklődő olvasóink számára itt egy rövid videó még a rendszerváltás előttről a Dominó 55-ös működéséről a gyakorlatban.)

A Szabad Európa több egymástól független forrásból származó információi szerint ilyen biztosítóberendezések működnek majd a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszán – vagyis ezek a berendezések felelnek majd azért, hogy a pályán a váltók mindig a megfelelő helyzetben legyenek és ne fordulhasson elő, hogy két szerelvény egymással szemben közlekedik egy adott szakaszon.

De legalább szeretik​

„Ebben semmi szoftver nincs, maximum elektronika, de akár mechanikus váltóállítást is lehetővé tesz a Dominó 55-ös. Egyszerű, strapabíró, a vasutasok, főleg az öreg szakik nagyon kedvelik máig. Az azért kissé groteszk, hogy a magyar vasút zászlóshajójának épített pályán, azon, ami kis túlzással a kormány szerint már-már a XXII. századba röpítené a MÁV-ot, egy ilyen, hetvenéves technológia működik majd” – ironizált egy forrásunk.

Az ok prózai: a Telex már 2023 szeptemberében arról írt, hogy a kínai beruházó, bár nagyon szerette volna, egyszerűen képtelen az Európai Unió szabványainak megfelelő biztosítóberendezést fejleszteni. Szakmai forrásaink szerint nagyjából mostanra adták fel a próbálkozásokat, és néztek más megoldás után. Erről írt a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület is Facebook bejegyzésében: ők úgy fogalmaztak, hogy amíg Kínában mindössze háromfajta vasútállomást építenek már régóta az egész országban, háromfajta biztosítóberendezéssel, Európában minden állomás teljesen egyedi tervezésű, így egyenként kell hozzájuk a kiszolgáló berendezéseket is megterveztetni – ez nem ment a kínai félnek idáig.

Ehhez kapcsolódóan: Repülőteret és gyárakat álmodtak a kínaiak a Belgrád-Budapest vasút mellé, de ebből eddig nem lett semmi.

Kétszázhúsz helyett...​

Emiatt lett szükségmegoldás a hetvenéves technológia. Csakhogy a VEKE szerint kezdetben ez sem jelent majd segítséget: az egyedi tervezés és gyártás miatt ugyanis még a Dominó 55-ös berendezések üzembe helyezése is eltarthat akár 2-3 évig. Addig viszont csak úgynevezett állomásközi közlekedés valósulhat meg az egész vonalszakaszon – ez azt jelenti, hogy két állomás között legfeljebb egyetlen szerelvény közlekedhet a vágányokon, és a személyzet szóban értesíti egymást a jármű megérkezéséről és továbbhaladásáról.

Ehhez kapcsolódóan: el nem készült munkákat vehetett át az állam valótlan tartalmú jegyzőkönyvek alapján Mészáros Lőrinc cégétől.

Ez viszont elvileg már csak óránként maximum 100 kilométeres sebességet tesz lehetővé, bár a szerb szakaszon 200 kilométerrel is haladhatnak a szerelvények, ha minden elkészül. Ugyan a magyarországi részen eleve csak 160-ra tervezték a sebességet a sok szintbeli közúti kereszteződés miatt, de egy szakmai forrásunk szerint a Dominó 55-tel elvileg csak 120-as sebesség lesz engedélyezett.

Saját zsebből​

Ráadásul a nem kínai berendezést a kínai fél nem is szeretné finanszírozni még a beruházásra nyújtott hitel terhére sem, így akár tízmilliárdokkal is többe kerülhet a magyar költségvetésnek az egész vasútvonal megépítése. Csak emlékeztetőül: először lapunk írta meg, hogy a beruházás úgy tart ma már 800 milliárd körüli bekerülési összegnél, hogy az eredeti szerződés 470 milliárd forint körüli összegről szólt.

A VEKE szerint most akár 50-80 milliárd forinttal is ki kell majd pótolni a magyar költségvetésből a beruházást. Egy szakmai forrásunk ezzel kapcsolatban azt mondta: az állomásokon váltónként nagyságrendileg ötvenmillió forint a költség és a magyar szakaszon „200 darab váltó biztosan lesz”, ezen felül kilométerenként még százmillió forint – ez nagyságrendileg a VEKE becslésével megegyező.

Az ügyben kerestük a MÁV-ot, valamint az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtóosztályát is, de cikkünk megjelenéséig nem válaszoltak.

Ez úgy ahogy van hülyeség. Az egész cikk csak valótlanságot tartalmaz. Ki az a hülye, aki elhiszi, hogy lehet Domino55 rendszert telepíteni? Melyik részét is gyártják most?

Viszont a Népliget környékén feltűnt kb. 80 (!) kínai informatikus, aki a kínai bizbert fogja kettő generációval lebutítani, hogy elérjék az EU standard szintet, és a MÁV-nak jó legyen. Tájékoztatásul, a kínai vasút eredetileg a bizber berendezéseket a Siemenstől vette, és honosította meg Kínában, de ezóta picit továbbfejlesztették. Itt tartunk...
 
Ne haragudj te elhiszed hogy a kínai fél nem tud egy európai biztosítóberendezést legyártani? :rolleyes::p
Akinek otthonában 300-400-al szaladgálnak a vonatok! Az utasok telefonon nézik merre járnak a vonatok! :cool:


Ez meg egyszerűen szégyen! Állomástávolsági közlekedés, lehet még helyszíni állítású váltók is lesznek! :mad: ...:hadonaszos: A forgalmász kikiabál a bakterúrnak, Karcsi dobd már át azt a váltót mert itt fog áthúzni 80km/h-val a gyors+teher! Idáig süllyedtünk! Nonszensz! Indul a bakterház! Még a Sanyi is odakerülhet!!! Kikötve a bakterházhoz! Az is akkor döglik meg mikor majdnem leszokott az evésről!

- Ha a Kínaiak azt szerették volna hogy 200-al szaladjanak az árukkal vonataik, akkor tudnivaló volt hogy ott szintbeli kereszteződés nem lehet a közúttal. Ezért baromira megnövekszik a költségvetés, nem lehet lopni belőle! Pedig nagy húsból nagyot lehet harapni! Ugye!
Így odapakoljuk a máshonnan kiselejtezett biztosító berendezést! Szégyen!

Na de tudjuk hogy a mi gázszerelőnk milyen jó munkát végez!

Térképre tettük Mészáros Lőrinc összes eddig megtalált vitatott vasúti beruházását

Ez kell ide: Vas nélküli beton, ki nem fizetett alvállalkozók, más tönkre megy, nem számít stb...stb!
Így lehet vagyonokat szerezni s röhögni másokon s nagyképűsködni! Úgy is kapok megbízásokat!

Ez az elitünk stílusa!

Ez sem valós. Tehervonat Európában ha nagyon megerőlteti magát, és olyan kocsik vannak besorozva, akkor 120 km/h maximális sebességgel tud haladni. Ennyit a 160-as pálya igényéről.

A jelenlegi nyomvonal a személyforgalmi igényeket nem szolgálja ki, ahhoz a nagyvárosok felé el kellett volna vinni a nyomvonalat, ez nem történt meg.
EU-n belüli szabály, hogy vasútat újjáépíteni minimum 160 km/h pályasebességre lehet csak.
Therevonat meg maximum 120 km/h megengedett sebességgel közlekedhet.
 
Ez úgy ahogy van hülyeség. Az egész cikk csak valótlanságot tartalmaz. Ki az a hülye, aki elhiszi, hogy lehet Domino55 rendszert telepíteni? Melyik részét is gyártják most?

Viszont a Népliget környékén feltűnt kb. 80 (!) kínai informatikus, aki a kínai bizbert fogja kettő generációval lebutítani, hogy elérjék az EU standard szintet, és a MÁV-nak jó legyen. Tájékoztatásul, a kínai vasút eredetileg a bizber berendezéseket a Siemenstől vette, és honosította meg Kínában, de ezóta picit továbbfejlesztették. Itt tartunk...
A Domino55 minden részét gyártják most is.
A kínaiaknak tényleg nem sikerül összekalapálni a bizbert, ha te nem akarod elhinni, nem kell. Szerintem erről már írtam ide két éve is, tavaly is. Sőt, mondok jobbat, a felsővezetékkel sem boldogultak, azt is magyarok tervezték végül, sok kínai elemmel, aminél a legjobb rész az volt, hogy a kínaiak végig hazudták a tevezést, aztán kiderült hogy mondjuk az ő transzormátoruk kétszer nehezebb annál, mint amit állítottak...
És igen, a vasutas szakma tátott szájjal nézi, hogy ezek mennyit bénáznak, mikor mindenki azt várta, hogy a határidő elött majd pikk-pakk készen lesznek, hiszen otthon fossák ki a vasutvonalakat.
Amikor szembesültek azzal, hogy van környezetvédelem, meg hasonló dolgok, pl nem lehet mindent kisajátítani akkor is csodálkoztak. Még forgattak filmet is róla, hogy nálunk megszámolják a teknősöket és a virágokat a második vágány helyén...
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...re-a-kormany-teljesiti-kotelezettseget-761805
"Jöhetnek az új CAF-villamosok Budapestre: a kormány 54 milliárd forintot biztosít az 51 szerelvény kifizetésére. A beruházás a Tarlós-korszakban kötött uniós projekt keretében valósul meg. Szentkirályi Alexandra szerint a kormány menti meg a pénzügyileg ellehetetlenült fővárost, míg Karácsony Gergely úgy véli, a kormány csak teljesíti a saját, szerződésben vállalt kötelezettségét – derül ki az MTI tudósításaiból."