[HUN] MH 59. Szentgyörgyi Dezső repülőbázis / MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár (Kecskemét)

"
Úgy értesültünk, hogy a minisztérium azt is vizsgálja, ki szivárogtathatta ki a betörésről szóló hírt, ezért a reptéren dolgozók üzeneteit is átnézik. Erről is megkérdeztük a minisztériumot, de ezekre a kérdésekre sem kaptunk választ.

Cikkünk megjelenése után percekkel jelent meg az MTI-ben a Honvédelmi Minisztérium közleménye, amelyben azt írták, még a július végén történt lopás után, tehát a sajtóhírek előtt belső vizsgálatot indítottak. „A repülőtér működése, a légierő képességei, és ezzel együtt a magyar emberek biztonsága a rágalmakkal ellentétben nem került veszélybe. Az eltulajdonított alkatrészek használhatatlanok, piaci értékük nincsen.” A betörés után a bázison tárolt MiG–29-esek őrzését megerősítették. "

A második bekezdést csak amolyan "poénból" tettem be.

Több vizsgálat is indult azután, hogy lokátorokat, vagy legalábbis azok alkatrészeit lopták ki a kecskeméti repülőtéren álló leselejtezett MiG-29-es vadászgépekből. A Blikk szerint nagyjából két hete történhetett a betörés, de hivatalosan még sem a honvédség, sem a rendőrség nem árult el semmit az ügyben. Hogy egy kicsit jobban megértsük, mi történhetett, megkerestünk több embert is, aki a kecskeméti katonai reptéren dolgozott vagy dolgozik.

A reptér üzemeltetésére rálátó forrásaink szerint egyelőre még azt se tudja senki sem, hogy pontosan mikor történhetett a lopás: két hete vagy két hónapja. Mint megtudtuk, az akcióhoz helyismeret és szakismeret is kellett, mert ahogy mondták, „ez nem az az alkatrész, amit az utcáról bemászva valaki vésővel-kalapáccsal kiszedhet”.

A lokátor ugyanis 1,6-1,7 méter magasan, a repülő orrkúpja mögött van. A javításához külön speciális emelőkocsit használnak a reptéren, amivel kihúzzák a teljes szerkezetet a kerettel együtt a repülőgép orrából, és betolják a lokátoros műhelybe a szereléshez. Forrásaink szerint egyelőre azt sem tudni, hogy a teljes, több mint 300 kilós szerkezetet elvitték-e, vagy csak kimazsolázták belőle a jobb alkatrészeket egy létrára állva. (
Ezt miért nem tudni????:eek:)l. Max. A források nem tudják, oder?)

Magyarország 1993-ban, az orosz államadósság fejében kapott 28 MiG–29-es vadászgépet, amiket 2010-ben vontak ki, és helyettük érkeztek a Gripenek. 2019-ben a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő nyílt pályázaton próbálta meg eladni a még meglévő 19 MiG–29-est, de egyetlen licit sem érkezett. A gépek már nem repülőképesek, konzervált állapotban őrzik őket.

A leselejtezett gépek a kecskeméti repülőtéren a kerítéshez közel állnak, a drótkerítés nem, csak a repteret övező fák rejtik el őket a kíváncsi szemek elől. A Google Mapsen is megnézheti bárki, hogy hol parkolnak. A Blikk híre szerint a tolvajok a drótkerítést átvágva jutottak be a gépekhez. Ami nem elképzelhetetlen, a Telex fotósa is oda tudott ma sétálni, ahonnan jól rálátni a gépekre.

A Telex forrásai azt mondták, a reptéren korábban nem történt hasonló eset, igaz, „akkor még rendes őrszolgálat is volt”. Forrásaink szerint manapság a pénzhiány és a létszámhiány miatt csak a fontosabb helyszínek őrzésére tudnak jobban odafigyelni. A MiG-29-esek pedig nem ilyen helyen állnak, ráadásul mindössze 10–12 méterre a kerítéstől. A szakértők szerint ezeket az alkatrészeket civil emberek a civil életben valószínűleg nem tudnák felhasználni, így más indíték állhatott a lopás mögött.

A Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitányság a Telex megkeresésére megerősítette, hogy eljárást indítottak az ügyben, de „a nyomozás érdekeire tekintettel bővebb információt” nem adtak.

Megkerestük a Honvédelmi Minisztériumot, megerősítik-e információnkat, hogy az akcióhoz helyismeret és szakismeret is kellett, valamint, hogy ezeket az alkatrészeket civil ember a civil életben valószínűleg nem tudná felhasználni, így más indíték állhatott a lopás mögött – de választ nem kaptunk. Mint ahogy arra a kérdésre sem, miszerint igaz-e, hogy a korábbi időkhöz képest a pénzhiány és a létszámhiány miatt csak a fontosabb helyszínek őrzésére tudnak jobban odafigyelni a kecskeméti reptéren, valamint arra sem, a lopás idején volt-e őr a közvetlen környéken.

Úgy értesültünk, hogy a minisztérium azt is vizsgálja, ki szivárogtathatta ki a betörésről szóló hírt, ezért a reptéren dolgozók üzeneteit is átnézik. Erről is megkérdeztük a minisztériumot, de ezekre a kérdésekre sem kaptunk választ.

Cikkünk megjelenése után percekkel jelent meg az MTI-ben a Honvédelmi Minisztérium közleménye, amelyben azt írták, még a július végén történt lopás után, tehát a sajtóhírek előtt belső vizsgálatot indítottak. „A repülőtér működése, a légierő képességei, és ezzel együtt a magyar emberek biztonsága a rágalmakkal ellentétben nem került veszélybe. Az eltulajdonított alkatrészek használhatatlanok, piaci értékük nincsen. ( nah, most akkor mi van? Miért vitték el??)” A betörés után a bázison tárolt MiG–29-esek őrzését megerősítették.
 
"
Úgy értesültünk, hogy a minisztérium azt is vizsgálja, ki szivárogtathatta ki a betörésről szóló hírt, ezért a reptéren dolgozók üzeneteit is átnézik. Erről is megkérdeztük a minisztériumot, de ezekre a kérdésekre sem kaptunk választ.

Cikkünk megjelenése után percekkel jelent meg az MTI-ben a Honvédelmi Minisztérium közleménye, amelyben azt írták, még a július végén történt lopás után, tehát a sajtóhírek előtt belső vizsgálatot indítottak. „A repülőtér működése, a légierő képességei, és ezzel együtt a magyar emberek biztonsága a rágalmakkal ellentétben nem került veszélybe. Az eltulajdonított alkatrészek használhatatlanok, piaci értékük nincsen.” A betörés után a bázison tárolt MiG–29-esek őrzését megerősítették. "

A második bekezdést csak amolyan "poénból" tettem be.



"a repülőgépek az MVM Zrt. tulajdonában vannak"

Kinek a tulajdonában vannak ?!?!?
 
"a repülőgépek az MVM Zrt. tulajdonában vannak"

Kinek a tulajdonában vannak ?!?!?

Ok, csak elírták a telex.hu-n...


A HM közleménye:

"Működésképtelen repülőgépekből, használhatatlan alkatrészeket tulajdonítottak el a kecskeméti repülőtérről

A július végén történt betöréses lopást követően — már jóval az erről megjelent híreket megelőzően — a honvédelmi miniszter azonnal belső vizsgálatot indított, illetve nyomozás kezdődött. Ezek kapcsán — a folyamatban lévő vizsgálatokra és nyomozásra tekintettel — a tárca az alábbiakat hozza nyilvánosságra:

A bűncselekmény a laktanya területén belül, a kerítéshez közeli roncstelep szerű helyen tárolt, feleslegesnek nyilvánított és a hadrendből 2010-ben kivont MiG–29-es repülőgépeket érintette.

A repülőtér működése, a légierő képességei, és ezzel együtt a magyar emberek biztonsága a rágalmakkal ellentétben nem került veszélybe. Az eltulajdonított alkatrészek használhatatlanok, piaci értékük nincsen.

A régóta működésképtelen repülőgépek az MNV Zrt. tulajdonában vannak, azokat több mint egy évtizede csupán tárolják Kecskeméten. A betörést követően a bázison tárolt MiG–29-es repülőgépek őrzés-védelmét megerősítették.

A MiG–29-eseket a Magyar Honvédség Gripenjei 2010-ben váltották fel, azóta biztosítják hazánk és számos más NATO tagország légtérvédelmét.

A rendőrségi nyomozás folyamatban van."
 
Több vizsgálat is indult azután, hogy lokátorokat, vagy legalábbis azok alkatrészeit lopták ki a kecskeméti repülőtéren álló leselejtezett MiG-29-es vadászgépekből. A Blikk szerint nagyjából két hete történhetett a betörés, de hivatalosan még sem a honvédség, sem a rendőrség nem árult el semmit az ügyben. Hogy egy kicsit jobban megértsük, mi történhetett, megkerestünk több embert is, aki a kecskeméti katonai reptéren dolgozott vagy dolgozik.

A reptér üzemeltetésére rálátó forrásaink szerint egyelőre még azt se tudja senki sem, hogy pontosan mikor történhetett a lopás: két hete vagy két hónapja. Mint megtudtuk, az akcióhoz helyismeret és szakismeret is kellett, mert ahogy mondták, „ez nem az az alkatrész, amit az utcáról bemászva valaki vésővel-kalapáccsal kiszedhet”.

A lokátor ugyanis 1,6-1,7 méter magasan, a repülő orrkúpja mögött van. A javításához külön speciális emelőkocsit használnak a reptéren, amivel kihúzzák a teljes szerkezetet a kerettel együtt a repülőgép orrából, és betolják a lokátoros műhelybe a szereléshez. Forrásaink szerint egyelőre azt sem tudni, hogy a teljes, több mint 300 kilós szerkezetet elvitték-e, vagy csak kimazsolázták belőle a jobb alkatrészeket egy létrára állva. (
Ezt miért nem tudni????:eek:)l. Max. A források nem tudják, oder?)

Magyarország 1993-ban, az orosz államadósság fejében kapott 28 MiG–29-es vadászgépet, amiket 2010-ben vontak ki, és helyettük érkeztek a Gripenek. 2019-ben a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő nyílt pályázaton próbálta meg eladni a még meglévő 19 MiG–29-est, de egyetlen licit sem érkezett. A gépek már nem repülőképesek, konzervált állapotban őrzik őket.

A leselejtezett gépek a kecskeméti repülőtéren a kerítéshez közel állnak, a drótkerítés nem, csak a repteret övező fák rejtik el őket a kíváncsi szemek elől. A Google Mapsen is megnézheti bárki, hogy hol parkolnak. A Blikk híre szerint a tolvajok a drótkerítést átvágva jutottak be a gépekhez. Ami nem elképzelhetetlen, a Telex fotósa is oda tudott ma sétálni, ahonnan jól rálátni a gépekre.

A Telex forrásai azt mondták, a reptéren korábban nem történt hasonló eset, igaz, „akkor még rendes őrszolgálat is volt”. Forrásaink szerint manapság a pénzhiány és a létszámhiány miatt csak a fontosabb helyszínek őrzésére tudnak jobban odafigyelni. A MiG-29-esek pedig nem ilyen helyen állnak, ráadásul mindössze 10–12 méterre a kerítéstől. A szakértők szerint ezeket az alkatrészeket civil emberek a civil életben valószínűleg nem tudnák felhasználni, így más indíték állhatott a lopás mögött.

A Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitányság a Telex megkeresésére megerősítette, hogy eljárást indítottak az ügyben, de „a nyomozás érdekeire tekintettel bővebb információt” nem adtak.

Megkerestük a Honvédelmi Minisztériumot, megerősítik-e információnkat, hogy az akcióhoz helyismeret és szakismeret is kellett, valamint, hogy ezeket az alkatrészeket civil ember a civil életben valószínűleg nem tudná felhasználni, így más indíték állhatott a lopás mögött – de választ nem kaptunk. Mint ahogy arra a kérdésre sem, miszerint igaz-e, hogy a korábbi időkhöz képest a pénzhiány és a létszámhiány miatt csak a fontosabb helyszínek őrzésére tudnak jobban odafigyelni a kecskeméti reptéren, valamint arra sem, a lopás idején volt-e őr a közvetlen környéken.

Úgy értesültünk, hogy a minisztérium azt is vizsgálja, ki szivárogtathatta ki a betörésről szóló hírt, ezért a reptéren dolgozók üzeneteit is átnézik. Erről is megkérdeztük a minisztériumot, de ezekre a kérdésekre sem kaptunk választ.

Cikkünk megjelenése után percekkel jelent meg az MTI-ben a Honvédelmi Minisztérium közleménye, amelyben azt írták, még a július végén történt lopás után, tehát a sajtóhírek előtt belső vizsgálatot indítottak. „A repülőtér működése, a légierő képességei, és ezzel együtt a magyar emberek biztonsága a rágalmakkal ellentétben nem került veszélybe. Az eltulajdonított alkatrészek használhatatlanok, piaci értékük nincsen. ( nah, most akkor mi van? Miért vitték el??)” A betörés után a bázison tárolt MiG–29-esek őrzését megerősítették.
Szánalmas...
 
Ok, csak elírták a telex.hu-n...


A HM közleménye:

"Működésképtelen repülőgépekből, használhatatlan alkatrészeket tulajdonítottak el a kecskeméti repülőtérről

A július végén történt betöréses lopást követően — már jóval az erről megjelent híreket megelőzően — a honvédelmi miniszter azonnal belső vizsgálatot indított, illetve nyomozás kezdődött. Ezek kapcsán — a folyamatban lévő vizsgálatokra és nyomozásra tekintettel — a tárca az alábbiakat hozza nyilvánosságra:

A bűncselekmény a laktanya területén belül, a kerítéshez közeli roncstelep szerű helyen tárolt, feleslegesnek nyilvánított és a hadrendből 2010-ben kivont MiG–29-es repülőgépeket érintette.

A repülőtér működése, a légierő képességei, és ezzel együtt a magyar emberek biztonsága a rágalmakkal ellentétben nem került veszélybe. Az eltulajdonított alkatrészek használhatatlanok, piaci értékük nincsen.

A régóta működésképtelen repülőgépek az MNV Zrt. tulajdonában vannak, azokat több mint egy évtizede csupán tárolják Kecskeméten. A betörést követően a bázison tárolt MiG–29-es repülőgépek őrzés-védelmét megerősítették.

A MiG–29-eseket a Magyar Honvédség Gripenjei 2010-ben váltották fel, azóta biztosítják hazánk és számos más NATO tagország légtérvédelmét.

A rendőrségi nyomozás folyamatban van."
 
Ellopott MiG-29-es alkatrészek: belső vizsgálatot rendelt el a honvédelmi miniszter

12 gép érintett? 38 kg a legnagyobb eltünt alkatrész? Az IFF berendezést is ellopták? Nem is volt a kerítésen sérülés? Nem is a kerítésnél álló gépek az érintetek?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
."..Egyrészt pedig a népszerű EI zrt-nek..."

A lengyelek már nem vonták ki teljesen és adták át a 29-eseiket az ukránoknak?
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12
  • Vicces
Reactions: SilvioD and zsolti
A legjobb amikor a témában Szekeres is nyilatkozik. Igy kerek a történet. :)
Ő - eltekintve a légszomjas/részeges Gripen üdvözlésétől - korrekt nyilatkozatokat szokott adni.
Ellenben KIs-Benedeknek nem lehet kifogása:
"hiszen nagyon sok helyen már kivonták a rendszerből a Mig-29-eseket, Nyugat-Európából már mindenképpen..." :confused::oops::rolleyes:

Egyébként nekem, mint szagértőnek, egyre inkább Trembiczki-saga-szaga van a történetnek...
 
Miért próbálod bagatelizálni/védeni a védhetetlent, pláne ennyire igazságtalanul személyeskedve, lehet hogy jelenleg ez a szint a politikában, de nem kellene leszivárognia a "közbeszédbe" :(
Mert szerintem sokan nem látják a fától az erdőt és ráadásul értelmes vitát sem lehet folytatni velük, vagy olyat csak mint lóval sakkozni. A másik véleményét még elolvasni sem tudja csak a saját #szarazegész dumát nyomja ami unalmas, és szégyen pláne úgy , hogy állítólag ő ennek a testületnek a tagja. Saját fészekbe piszkitani, úgy, hogy a fele sem igaz, nem túl szép.

Azóta kiderült információk birtokában - kerítésen nincs behatolásnak jele - is fenntartom, hogy az egész egy média - és esetleg politikai - lejáratás.

Senki nem állította, hogy az alkatrészek most tűntek el. Most vették észre, hogy eltűntek.
 
Azóta kiderült információk birtokában - kerítésen nincs behatolásnak jele - is fenntartom, hogy az egész egy média - és esetleg politikai - lejáratás.

Senki nem állította, hogy az alkatrészek most tűntek el. Most vették észre, hogy eltűntek.
Javaslom Google tèrkèpen lemenni utcanèzetbe, ès megnèzni meg milyen kerítèsről van szó.

Ha olyan dolog van kivíve aminek a súlya max pár 10kg teljesen felesleges átvágni.
Lètrával megoldható.


Ha politikai lejáratas csak, akkor meg csípőből cáfolták volna.


MiG-29-esek pedig nem ilyen helyen állnak, ráadásul mindössze 10–12 méterre a kerítéstől. A s
Ez mondjuk konkrètan faszság.
Kb 250m a legközelebbi pontja a kerítèsnek.

másik véleményét még elolvasni sem tudja csak a saját #szarazegész dumát nyomja ami unalmas, és szégyen pláne úgy , hogy állítólag ő ennek a testületnek a tagja. Saját fészekbe piszkitani, úgy, hogy a fele sem igaz, nem túl szép.
Ő is egy reptèren szolgál.
Mègha nem is ezen.

Lehet jobban tisztába van azzal milyen alapos őrzès-vèdelem van jelenleg egyes alakulatoknál.

Ez a saját fèszkèbe piszkít duma meg elèg vicces.
Főleg, hogy konkrètumokat nem is írt.

Inkább csak azt, ha ez megtörtènt, az baj.
 
Mert szerintem sokan nem látják a fától az erdőt és ráadásul értelmes vitát sem lehet folytatni velük, vagy olyat csak mint lóval sakkozni. A másik véleményét még elolvasni sem tudja csak a saját #szarazegész dumát nyomja ami unalmas, és szégyen pláne úgy , hogy állítólag ő ennek a testületnek a tagja. Saját fészekbe piszkitani, úgy, hogy a fele sem igaz, nem túl szép.

Azóta kiderült információk birtokában - kerítésen nincs behatolásnak jele - is fenntartom, hogy az egész egy média - és esetleg politikai - lejáratás.

Senki nem állította, hogy az alkatrészek most tűntek el. Most vették észre, hogy eltűntek.
Ez szerintem is hatalmas probléma, ha átvágták a kerítést, ha nem. Ha most tűnt el, ha nem. Egyik rosszabb verzió mint a másik. Ha be tudott menni külső csapat, és gond nélkül kiszedtek, elvittek bármit, az önmagában tré. Ha észre se lett véve jó ideje, s ez régi sztori, csak most derült ki, még nagyobb a szar. HA meg belső munka, be se kellett menni külsős csapatnak, mert bent lévő ember, emberek csinálták, akkor elmondhatatlanul nyakig ér a szar.

Ez mindenhogy gáz, csak rossz forgatókönyv van szerintem.
 
Ez szerintem is hatalmas probléma, ha átvágták a kerítést, ha nem. Ha most tűnt el, ha nem. Egyik rosszabb verzió mint a másik. Ha be tudott menni külső csapat, és gond nélkül kiszedtek, elvittek bármit, az önmagában tré. Ha észre se lett véve jó ideje, s ez régi sztori, csak most derült ki, még nagyobb a szar. HA meg belső munka, be se kellett menni külsős csapatnak, mert bent lévő ember, emberek csinálták, akkor elmondhatatlanul nyakig ér a szar.

Ez mindenhogy gáz, csak rossz forgatókönyv van szerintem.
Ez az írás a mindenszarizmus doktorija. :D
 
Ez az írás a mindenszarizmus doktorija. :D
Pedig engem azért mindenszarizmussal szerintem még életemben nem vádoltak meg :(!

Ez az ügy tré, ez van. Rajtam múlna, itt nagyon sokan belebuknának, nemzetbiztonsági okokból.

Pókháló után, háborús veszélyhelyzetben, velünk ellenséges szomszéd országgal súlyosbitva, egyetlen harci merevszárnyú gépeink repterén, nincs ezt hova bagatellizálni.