Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

A cègcsoport az i30-ast tervezte cèges eladásra, ceed-et pedig a magánembereknek.
Ezèrt volt variálva a garancia

Règebben volt egy kb 4%+ a hyunday árán.


Most is ezt tükrözi, hogy emlèkeim szerint most megint van szívó 1.5 a hyundainal. A ceedbnek meg talán csak turbósai vannak.
Én is így tippeltem.
Abból kiindulva, hogy ebben a kategóriában is általában a magánvásárlók a kisebb arány, ez a szándék lehet, nem jött be, hiszen, ha jól tudom, a Ceed-ből több fogyott, mint az I30-ból.

A múlt héten néztem be a Hyundai kereskedésbe (az értékesítővel ápolt baráti kapcsolat okán).
Az I30-nál kivezetik az 1.5 DPi szívómotort (pedig alig egy éve hangolták át ezt a motort is - gondolom - a káros anyag normák miatt, magyarán gyengébb lett az összes variáns vagy 20 lóerővel...), már csak készletről kapható.*
Ezzel a Golf kategóriában ha nem tévedek, gyakorlatilag kimúlt az összes, csak szívócső befecskendezéses motor:mad:

*Én szóltam...

De változik az I30 hajtásláncválasztéka is, pl. kivezetik az automata váltót az ezres motornál. (Mondjuk az erősen marginális lehetett)

A típus ma már korosnak számít; 2017-től gyártják a PD sorozatot több faceliftet megélve.
De állítólag a tervek szerint 2028-ig valószínűleg gyártásban marad - amíg tűrhetően fogy. Kivárásra játszhat a konszern, hogy érdemes e egyáltalán még pénzt feccölni az utód, egyáltalán Golf-kategória fejlesztésébe, vagy mindent elborít a SUV láz...

Tervek szerint a szintén szívócső befecskendezéses 1.2 MPI motorokat is kivezetik kisebb modellekből is, az I20 konfigurátora már nem hozza.

Az I10-é és a Bayoné most (még?) hozza.

Aztán maradnak ezek az időzített bomba direktbefecskendezős motorok:

Pár év és pokol lesz a használt autó piac:mad:
 
Teherforgalom szempontjából a Dunántúl egyik legforgalmasabb vasútjáról van szó, amelyik ráadásul kiemelt katonai szereppel is bír Veszprém, Hajmáskér, Várpalota és Fehérvár miatt, nem pedig valami provinciális zsákfaluba vezető vonalról. Erre vagy fél kilométernyi szerencsétlen töltés megelőzhető cseréje miatt egy egész évre kuka az Ajka-Veszprém rész, ami kurvára nem normális
Nna, megjött az update:
Tudom 444, tudom Hadházy. De akkor sem normális, hogy egy szerencsétlen 100-200 méteres szakaszt egy TEN-T hálózatba tartozó nemzetközi forgalmú stratégiai fővonalon ne tudjanak végre helyreállítani 11 hónap után. Úgy, hogy most megy a szöveg a vonal mentén található állomások kettős hasznosítású átalakításáról, miközben szegény katonai tehervonat Ajka/Veszprém után össze is foshatja magát, nem tud tovább menni
Beszarok baszdmeg
 
Nna, megjött az update:
Tudom 444, tudom Hadházy. De akkor sem normális, hogy egy szerencsétlen 100-200 méteres szakaszt egy TEN-T hálózatba tartozó nemzetközi forgalmú stratégiai fővonalon ne tudjanak végre helyreállítani 11 hónap után. Úgy, hogy most megy a szöveg a vonal mentén található állomások kettős hasznosítású átalakításáról, miközben szegény katonai tehervonat Ajka/Veszprém után össze is foshatja magát, nem tud tovább menni
Beszarok baszdmeg
Kérdéseket küldtünk a MÁV-nak, hogy megtudjuk, mióta és miért szünetelnek a felújítási munkálatok, valamint mikor indulhatnak újra, és mikor fejeződhet be a munka. „A kérdéses vonal a GYSEV üzemeltetésében van. A pálya helyreállításhoz ugyanakkor külső, vállalkozói kapacitások bevonása is szükséges, amihez közbeszerzési eljárást kell lefolytatni. Ezt a MÁV-csoport bonyolítja le. Az eljárás folyamatban van. A nyertes vállalkozónak a szerződéskötést követően közel 4 hónapja lesz a pálya forgalomba helyezésére, amely így 2026 első felében várható” – közölte megkeresésünkre a MÁV.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
1000 milliárd forint értékű Budapestet is érintő beruházásról döntött a kormány. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 3-as termináljának megépítésén kívül, új vasútvonal és gyorsforgalmi út létesülne, ami közvetlen kapcsolatot teremtene a budapesti belváros és a légikikötő között


-----

Ígéretnapló
2016: A magyar kormány döntést hozott a reptér és Budapest belvárosa közötti vasúti kapcsolat kiépítéséről, az első lépésként bejelentették, hogy koncessziós pályázatot írnak ki a beruházásra.

2019: A kormány fenntartotta a vasúti kapcsolat fejlesztésének szándékát, és további vizsgálatokat végzett a projekt részleteiről, miközben a cél az volt, hogy a beruházás 2020-2021 között elinduljon.

2021-2022: A fejlesztés továbbra is prioritásként szerepelt, a kormány összegszerűsítette a beruházás költségét és hangsúlyozta, hogy a munkálatok elindulhatnak 2024-2025 között, majd később jelezték, hogy az előkészületek haladnak, és a kivitelezés valóban elkezdődhet a következő években

2024 július: A kormány bejelentette, hogy a projekten dolgoznak, több részletet is nyilvánosságra hoztak, és a beruházás célja az, hogy a vasút az 2030-as évek elejére megvalósuljon, így az első szakasz építése 2024-2025 között kezdődhet meg

2024 október: A legfrissebb bejelentések arról szóltak, hogy a kormány folytatja a tervezést, a finanszírozás biztosítását, és hogy a projekttel kapcsolatos folyamatok előrehaladnak, de a tényleges kivitelezés még az előkészítés stádiumában van.

2025 október 27: bejelentették, hogy majd nemzetközi tendert írnak ki a reptéri gyorsvasút kiépítésére, 1 milliárd euró értékben. Várhatóan 2034-2035-re lesz kész.
 
1000 milliárd forint értékű Budapestet is érintő beruházásról döntött a kormány. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 3-as termináljának megépítésén kívül, új vasútvonal és gyorsforgalmi út létesülne, ami közvetlen kapcsolatot teremtene a budapesti belváros és a légikikötő között


-----

Ígéretnapló
2016: A magyar kormány döntést hozott a reptér és Budapest belvárosa közötti vasúti kapcsolat kiépítéséről, az első lépésként bejelentették, hogy koncessziós pályázatot írnak ki a beruházásra.

2019: A kormány fenntartotta a vasúti kapcsolat fejlesztésének szándékát, és további vizsgálatokat végzett a projekt részleteiről, miközben a cél az volt, hogy a beruházás 2020-2021 között elinduljon.

2021-2022: A fejlesztés továbbra is prioritásként szerepelt, a kormány összegszerűsítette a beruházás költségét és hangsúlyozta, hogy a munkálatok elindulhatnak 2024-2025 között, majd később jelezték, hogy az előkészületek haladnak, és a kivitelezés valóban elkezdődhet a következő években

2024 július: A kormány bejelentette, hogy a projekten dolgoznak, több részletet is nyilvánosságra hoztak, és a beruházás célja az, hogy a vasút az 2030-as évek elejére megvalósuljon, így az első szakasz építése 2024-2025 között kezdődhet meg

2024 október: A legfrissebb bejelentések arról szóltak, hogy a kormány folytatja a tervezést, a finanszírozás biztosítását, és hogy a projekttel kapcsolatos folyamatok előrehaladnak, de a tényleges kivitelezés még az előkészítés stádiumában van.

2025 október 27: bejelentették, hogy majd nemzetközi tendert írnak ki a reptéri gyorsvasút kiépítésére, 1 milliárd euró értékben. Várhatóan 2034-2035-re lesz kész.
2035-re Kínai űrbázis lesz a Holdon…
 
Honda Prelude bemutató:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Gyönyörű kocsi, a megjelenéshez képest gyenge hajtással. Ugyan ezt rontották el a CR-Z-nél is :-(
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Szerdán elindult 54 darab, egyenként 600 utas szállítására képes, modern, alacsonypadlós HÉV-szerelvény beszerzése - jelentette be legfrissebb bejegyzésében a MÁV csoport hivatalos Facebook-oldalán Hegyi Zsolt vezérigazgató, hozzátéve, hogy az első 18 járműnek 2029 végéig meg kell érkeznie.
Az első 18 db új jármű fedezetéül jelentős részben a fel nem függesztett uniós források szolgálnak. Tekintettel arra, hogy ezeknek az IKOP Plusz forrásoknak az időbeli felhasználása rendkívül szigorúan szabályozott, az első 18 járműnek meg kell érkeznie és munkába is kell állnia legkésőbb 2029. december 31-ig - fejtette ki a vezérigazgató.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
https://iho.hu/hirek/kudarcot-vallott-a-nemet-nemzeti-vasuthalozat-bovitesere-vonatkozo-terv
A németeknél is megegyezik a vasútra és a közútra fordított fejlesztési pénzek aránya az elmúlt tíz évben a mienkkel ha jól értem.
Avagy ott sincsen kolbászból a kerítés.
(bár amikor én voltam ott idén kisvárosban meg Brémában, ha nem a törkök@társaik áltál széthúgyozott/szart autópálya pihenőben van az ember akkor azért nem olyan rossz az élet ott)
 
Szerdán elindult 54 darab, egyenként 600 utas szállítására képes, modern, alacsonypadlós HÉV-szerelvény beszerzése - jelentette be legfrissebb bejegyzésében a MÁV csoport hivatalos Facebook-oldalán Hegyi Zsolt vezérigazgató, hozzátéve, hogy az első 18 járműnek 2029 végéig meg kell érkeznie.
Az első 18 db új jármű fedezetéül jelentős részben a fel nem függesztett uniós források szolgálnak. Tekintettel arra, hogy ezeknek az IKOP Plusz forrásoknak az időbeli felhasználása rendkívül szigorúan szabályozott, az első 18 járműnek meg kell érkeznie és munkába is kell állnia legkésőbb 2029. december 31-ig - fejtette ki a vezérigazgató.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Most már csak a vasúti pályával meg a szint beli kereszteződésekkel kellene valamit kezdeni. A legtöbb sínbe az van beütve, hogy Diósgyőr 1965-7.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Szerdán elindult 54 darab, egyenként 600 utas szállítására képes, modern, alacsonypadlós HÉV-szerelvény beszerzése - jelentette be legfrissebb bejegyzésében a MÁV csoport hivatalos Facebook-oldalán Hegyi Zsolt vezérigazgató, hozzátéve, hogy az első 18 járműnek 2029 végéig meg kell érkeznie.
Az első 18 db új jármű fedezetéül jelentős részben a fel nem függesztett uniós források szolgálnak. Tekintettel arra, hogy ezeknek az IKOP Plusz forrásoknak az időbeli felhasználása rendkívül szigorúan szabályozott, az első 18 járműnek meg kell érkeznie és munkába is kell állnia legkésőbb 2029. december 31-ig - fejtette ki a vezérigazgató.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hiszem ha látom... érdekes, hogy mindig a választások előtt kerül elő a téma...