Hogy mennyire a helyi kereskedés felelőssége vagy a márka keretrendszerébe, értékesítési, kapcsolattartási filozófiájába beleférés, azt nem tudom, de a rokon, amikor vette át a Seal U-t, akkor az autó nem a szalonban/átadó helységben volt - netán - színpadiasan letakarva, hanem kint az udvaron a fal mellett frissen lemosva, de nem letörölgetve.Csak igy margóra:
egy barátom a feleségének elektromos paripát keresett, végigmászták a felvidéki legpuccosabb szalonokat, kipróbáltak mindent, Mercedes-t, BMW-t, majd végül rá kellett jönniük, hogy -emlékeim szerint- a BYD SEALION 7 ár/érték/minőség aránya verhetetlen.
![]()
Mint anyagminőség, vezetési élmény, a teljesitmény és hatótáv mind várakozáson felüli volt.
Az öröm addig tartott, mig pár hét (!) múlva a kocsi frissiteni akarta magát. Bátran böktek az "OK" ra, majd attól a naptól kezdve a kocsi nem indult. Több mint két hónapos huzavona és tökölés kezdődött az értékesitővel, mire egyáltalán cserekocsit sikerült kikönyörögni. A feltehetően távúton online is orvosolhatónak látszódó problémára végül nem akadt szakember, tréler és pozsonyi szerviz.
Végül csak sikerült életet lehelni a kocsiba, azóta is rója a kilómétereket, ennek ellenére a tulaj kijelentette, sosem cserélné le, de nem engedi ezután a szoftvert frissiteni otthoni körülmények között.
Amire rávilágit ez a tröténet: sajnos úgy is lehet prémium minőséget piacra dobni az EU-ban, hogy a szakembergárda, az informatikai háttér, a "support" teljesen hiányzik még mögüle.
?Ezzel zártam:Ma egy rövid kör erejéig kipróbáltam egy BYD Seal U elektromos autót.
Rövid kör; első benyomás.
Döbbenet.
Annyira masszívnak érződik (az első ajtó súlya!), annyira minőséginek s meggyőzőnek.
Nem kell rimánkodni a hangvezérlésnek, nincs az a kínos szünet, mint ahogy az új Audi A4-nél tapasztaltam (igaz, nem tud magyarul).
S nem találtam olyan, ezen a szinten bántó részletet, mint egy előző A4-en, szürke színű első ajtó fogantyú fekete kárpiton..., aminek a formájáról az 1.3 Wartburgé jutott eszembe.
A tulaj rokon felhomályosított, hogy a 90 fokkal (elektromosan) elforgatható érintőképernyő navigáció esetén hasznos (neki úgy jobban tetszik a térkép nézet).
Mondjuk pont egy bal kanyar közepén fordította el váratlanul (hogy megmutassa) a képernyőt, ami ugye jobbra fordult, majdnem rákorrigáltam miatta...
A szélvédőre adatok(!) vetítés az első ilyen élményem, s a rugalmatlan (vén hülye ötvenes évek közepi) énemet egyáltalán nem zavarta a forgalomban.
Ahogy valahogy ösztönösen tudtam kezelni az érintőképernyőt is (bár a rokon szidta a szoftverfrissítést, mert átrendezték az ikonokat), s valahogy a sofőr előtti kijelzőn is mindent elsőre megláttam.
Pedig én kifejezetten konzervatív vagyok szocializációm okán e kérdésben. (Fizikailag kialakított analóg órák, minden más az ördögtől való)
A beltér magassága nekem csalódás; bár nem mértem, de nem tűnt magasabbnak, mint egy Golf kategóriás bármi, miközben elég magasról kell leszállni.
Az úthibákat döbbenetesen vasalva kezeli a futómű, a kormány hangolása, a gyorsítás határozott, de nem idegbeteg, hanem elegáns megfontoltságot sugallt.
Ha lenne rá valaha pénzem, én biztos addig keresgélnék, hogy találjak valami más/még nem* kínai alternatívát, ami még jobban bejön, de teljesen megértem azt, akit elsőre meggyőz. (Nyilván elektromos belterjességben)
*Így voltam az olasz autó rajongásommal évtizedekig, aztán lett belőle Hyundai...
Most nézem, hogy a BYD saját tervezésben a 2000-es évek első felében kezdett autót gyártani.
A kommersz európai autógyártók rohadt gyorsan szégyelljék el magukat...
Adom nagyrészt amit a pali mond. De pl. a Bugatti abszolút nem való ide, mint mondja is az financiális bukó volt. Viszont akkor ezt pont leszarta a konszern, mert legendát akart terveztetni meg építtetni. Sikerült is. És a C5 Allroad-ot sem igazán értem a szilentek, futómű téren.Német autós bukások:
Adom nagyrészt amit a pali mond. De pl. a Bugatti abszolút nem való ide, mint mondja is az financiális bukó volt. Viszont akkor ezt pont leszarta a konszern, mert legendát akart terveztetni meg építtetni. Sikerült is. És a C5 Allroad-ot sem igazán értem a szilentek, futómű téren.
kekvillogo.hu
A Stellantis lassan de biztosan az angol gépkocsiipar BMC-Leyland-Rover stb sorsára fog jutni. Az egészért nem kár, de pl Alfa Romeoért igen. Bár kérdéses, hogy mint villanyautó értelme van-e még a tradicióknak. Mert éppen azt adják fel a villanyra való áttéréssel.Na és akkor jöjjön a vesszőparipám, a Lancia.
(Nem olvasok HVG-t, de valamiért tudta az algoritmus, hogy mi érdekel...)
![]()
Visszatért a Lancia Európába, de egyelőre teljes kudarc
Olaszországon kívül kevesebb mint ezernégyszáz darab talált gazdára idén.hvg.hu
Szóval vannak a "csíkszeműek", ahogy (nem)kollégám mondaná, akiknek más a szimbólumrendszerük, az írásmódjuk, a múltjuk, az értékrendjük, az ízlésük, némelyik lakosságának egy része 39 éve még talán azt sem tudta, hogy mi az autó, legfeljebb a fővárosban.
Tán csak a középosztáyuk járt ott is bringával...
S ezek pár évtized után nemhogy utolérték a világot, de az autózás világában számos tekintetben az elsők lettek.
S nemcsak úgy, mint a - szerintem - indiaiak a világon mindenhol máshol értelmezhetetlen járgányaikkal, hanem olyan termékekkel támadták be a legigényesebb piacot, amik közül nem egyet már tényleg csak eltartott kisujjal lehet megkritizálni.
Mi több, sorra söprenek le európai gyártókat még a kontinens országaiban is. (Valami spanyol példa rémlik konkrétumok nélkül.)
S akkor vannak az itáliaiak, az olaszok; a Lancia.
Az a terület, az a nép, ami évezredek óta a művészet, az esztétika magas iskolája.
Akik versenyben voltak műszakilag az államilag tolt betegesen technokrata németekkel a versenypályákon a II. világháború előtt is, és rendre után is.
![]()
Scuderia Lancia - Wikipedia
en.wikipedia.org
De nem csak ott, hanem a népnek szánt termékek esetén is.
Most kezdjem sorolni, hogy milyen technikai megoldásokat gyártottak sorozatban a pórnépnek, amikor pl. a VW még kehes taligákat gyártott!?
Ráadásul finom ízléssel?![]()
Lancia – Wikipédia
hu.wikipedia.org
Olyan bőséges esztétikai, műszaki múltjuk van, hogy nekik nem kéne senkit másolni.
Erre meg szerencsétlenkednek egy szerintem középszerű (próbáltam...) Peugeot semmirevaló áttákolásával, s olyan eladási számokat hoznak még otthon is, hogy már a BYD is egyedül többet ad el.
(Megkérdeztem az AI-t)
"Bár az Olaszországban 2025-ben eladott összes kínai autó teljes száma még nem áll rendelkezésre, a kínai márkák 5,8%-os piaci részesedést értek el 2025 első negyedévében, és az év során jelentős növekedést mutattak. Például a BYD 9512 darabot adott el 2025 első felében, az MG pedig 2025 közepére meghaladta a 29 000 darabos összesített eladásokat.
Kínai márkák 2025-ös eladásai Olaszországban:
BYD: Az év első felében 9512 darabot adott el, ami 2248,6%-os növekedést jelent 2024 azonos időszakához képest.
MG: 2025 közepére meghaladta a 29 000 darabos összesített eladásokat, az MG ZS pedig folyamatosan a legkelendőbb modellek között szerepelt.
Omoda/Jaecoo: 2025 közepére 5280 darabos összesített eladásokat értek el. Dongfeng: Éves 9000 darabos megrendelésre kötöttek szerződést, azzal a céllal, hogy az év végére több mint 40 márkakereskedéssel rendelkezzenek."
Egyetértünk, rohamléptékben közelednek a kínaiak, a miért az más kérdés, nekem szent meggyőződésem, hogy EU maga az európai autóipar legnagyobb kerékkötője.Most nézem, hogy a BYD saját tervezésben a 2000-es évek első felében kezdett autót gyártani.
A kommersz európai autógyártók rohadt gyorsan szégyelljék el magukat...



Csík+Rákóczi elég jól megfogalmazza a jelenséget, változást, korszellemet abban a pár napja linkelt alfaamore-s videóban.A Stellantis lassan de biztosan az angol gépkocsiipar BMC-Leyland-Rover stb sorsára fog jutni. Az egészért nem kár, de pl Alfa Romeoért igen. Bár kérdéses, hogy mint villanyautó értelme van-e még a tradicióknak. Mert éppen azt adják fel a villanyra való áttéréssel.
Azért a Range Rover még ha rakat szar is mindben a motor 22 éve attól még az a Range hajtáslánc nem kér elnézést…Bezzeg kínai autók újabb felvonása:
![]()
Megpróbálták lemásolni a Range Rover híres reklámját egy kínai terepjáróval, csúfos kudarc lett belőle
A Chery autója nem jutott fel, és az 1700 éves lépcsősor korlátját is kitörte.telex.hu
Avagy miért drágább az a nyugati autó: Mert többet tesztelnek... egy reklámot is. (és úgy is vannak bakik)
Jövőre felmegy. És akkor is olcsóbb lesz mint az európai " prémium"- nak nevezettek.Bezzeg kínai autók újabb felvonása:
![]()
Megpróbálták lemásolni a Range Rover híres reklámját egy kínai terepjáróval, csúfos kudarc lett belőle
A Chery autója nem jutott fel, és az 1700 éves lépcsősor korlátját is kitörte.telex.hu
Avagy miért drágább az a nyugati autó: Mert többet tesztelnek... egy reklámot is. (és úgy is vannak bakik)
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..