Kijev / Kiev /Project 1143 osztály (Szovjetunió)

1444759211_02161094.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
Ennél akkor hogy van? Se katapult se síugró sánc, mégis vannak repülők is rajta, amik gondolom onnan felszállnak és oda le is szálltak valahogy. A felfestés alapján meg alapvetően helikopterhordozó.
 
Ennél akkor hogy van? Se katapult se síugró sánc, mégis vannak repülők is rajta, amik gondolom onnan felszállnak és oda le is szálltak valahogy. A felfestés alapján meg alapvetően helikopterhordozó.

Hivatalosan nehéz repülőgép-hordozó cirkáló volt, mint azt az overkill fegyverzetéből is láthatjuk. Jak-38 -ok is voltak rajta, de inkább helikopterek, mert elég jó tengeralattjáró elleni képességekkel rendelkezett szovjet/orosz viszonylatban ez a hajóosztály. De ez is egy tervezési/stratégiai zsákutcának bizonyult.
Nem véletlenül lett a Baku/Admiral Gorskov utolsó egységből az indiai haditengerészet INS Vikramaditya hordozója. Ez az irány a követendő, csak nagyobb 65-100.000 tonna vízkiszorítású méretkategóriában.
 
A repülőgép-hordozó sosem szerepelt a hivatalos megnevezésben, akkor el sem hagyhatták volna a Fekete-Tengert. Nagy Tebgeralattjáró-elhárító Cirkáló volt (még a Kuznyecov is).
 
  • Tetszik
Reactions: Python
Ez az a hajó ami kuriózum volt a haditengerészetek történetében. Nem volt és feltehetően nem is lesz még egy ilyen hajóosztály. "Tengeralattjáró elhárító cirkáló". Már az elnevezése is különleges hajót takar. Több funkciót kellett volna betöltenie,akár egy időben is,ami nagyon komoly feladat. Nem vagyok szakértője a témának, ezért nem mernék vállalkozni rá hogy megítéljem, éles helyzetben mire lett volna képes,. Tengeralattjárók megsemmisítésében, rakétáival cirkálói feladatok ellátásában, repülőivel pedig fel kellett volna vennie a harcot, a NATO tengerészeti repülőerőivel. Ami talán sejthető, a több funkció közül, a repülőcsoportja gyenge volt, vagy annak nevezhető. A gépek minősége, és mennyisége tekintetében egyaránt. A többi harcfeladat ellátása részemről passz. Készült egy amerikai filmekre hajazó, szovjet kalandfilm is a 80-as években, aminek az egyik ilyen hajó a főszereplője, illetve fő helyszíne. Címe ha jól emlékezem az volt hogy: Veszélyes őrjárat.
Talán nem kellett volna mind a 4 hajót kivonni az orosz flotta hadrendjéből. Amennyiben eredeti funkciójára nem érezték már alkalmasnak, át lehetett volna alakítani. Nálam megérte volna egy erős rakéta és légvédelmi fegyverzettel felszerelt helikopterhordozó anyahajó feladatkörben. Fedélzetén egy szállító és egy harci helikoptercsoporttal, megspékelve még egy tengerészgyalogos zászlóaljjal. Kiválóan kiegészíthetné most a Kuznyecovot és a Nagy Pétert.
 
Ha a Jak-141-ből lett volna valami, akkor ez a hajóosztály is átmentődött volna. Azt már a szovjetek is belátták, hogy a rakétás (robotrepülős) támadófegyverzet és a helikopteres elhárító képesség egy kevésbé flexibilis harcászati megoldás, az utóbbiak lassúsága miatt.
A Jak-38-asokat sohase tudták érdemben használni, a rendkívūl rossz baleseti statisztikája és az igencsak korlátozott képességei miatt. Rövid hatótávolságú, rádiólokátor nélküli, szerény manőverezőképességů harcászati repülőgép volt. A Jak-141-nél nagyot léptek ugyan, de figyelmesen megszemlélve a típust, látszik, hogy csak az alapötletet építették meg, azt, amit a MiG-29-esnél és a Szu-27-esnél a CAGI átdolgozott, de a Jakovlevnek már nem jutott belőle.
 
Ez az a hajó ami kuriózum volt a haditengerészetek történetében. Nem volt és feltehetően nem is lesz még egy ilyen hajóosztály. "Tengeralattjáró elhárító cirkáló". Már az elnevezése is különleges hajót takar. Több funkciót kellett volna betöltenie,akár egy időben is,ami nagyon komoly feladat. Nem vagyok szakértője a témának, ezért nem mernék vállalkozni rá hogy megítéljem, éles helyzetben mire lett volna képes,. Tengeralattjárók megsemmisítésében, rakétáival cirkálói feladatok ellátásában, repülőivel pedig fel kellett volna vennie a harcot, a NATO tengerészeti repülőerőivel. Ami talán sejthető, a több funkció közül, a repülőcsoportja gyenge volt, vagy annak nevezhető. A gépek minősége, és mennyisége tekintetében egyaránt. A többi harcfeladat ellátása részemről passz. Készült egy amerikai filmekre hajazó, szovjet kalandfilm is a 80-as években, aminek az egyik ilyen hajó a főszereplője, illetve fő helyszíne. Címe ha jól emlékezem az volt hogy: Veszélyes őrjárat.
Talán nem kellett volna mind a 4 hajót kivonni az orosz flotta hadrendjéből. Amennyiben eredeti funkciójára nem érezték már alkalmasnak, át lehetett volna alakítani. Nálam megérte volna egy erős rakéta és légvédelmi fegyverzettel felszerelt helikopterhordozó anyahajó feladatkörben. Fedélzetén egy szállító és egy harci helikoptercsoporttal, megspékelve még egy tengerészgyalogos zászlóaljjal. Kiválóan kiegészíthetné most a Kuznyecovot és a Nagy Pétert.
A megnevezés kamu volt. Ugyanis repülőgép anyahajók nem hajózhatnak át a Boszporuszon.
 
Nem akarom védeni őket, de ha jól tudom, a Fekete-Tengerre egyszer sem hajózott be US hordozó. (mondjuk a hideg háborúban felért volna egy hadüzenettel és öngyilkossággal).
 
Nem akarom védeni őket, de ha jól tudom, a Fekete-Tengerre egyszer sem hajózott be US hordozó. (mondjuk a hideg háborúban felért volna egy hadüzenettel és öngyilkossággal).
Értsd úgy, hogy ha akarnának bemennének. Nincs aki megállítsa őket, ha nincs háború. Ki vonná őket felelősségre? Bárkit felelősségre lehet vonni a világon, kivéve az USA-t.
Ki akadályoz(hat)ná meg? Öngyilkosság lenne. Ők meg elkennék valami médiamaszlaggal és kész. Az oroszok vernék a palávert veszettül, de csak rájuk hullana vissza a médiában (agressziónak titulálnák)
Szóval az ilyen nemzetközi egyezmények is olyanok hogy ha nem őt érintik, akkor az USA érvényt szerez nekik, de ha az ő érdekeik úgy kívánják, tesznek bármilyen egyezményre nagy ívben, legfeljebb egy kellemes médiakampánnyal eladhatóvá teszik az eseményt az otthoniaknak.
 
Értem, hogy mire gondolsz, hát, fene tudja. Ha kb közvetlenül utána kitörne egy háború, akkor persze, max egy lábjegyzete érne az egész. Valamiért viszont az USA sem erőlteti a dolgot, pedig az erőfitogtatás lenne a javából a részükről, ha 50 km-re Szevasztopoltól parádéznának egy CBG-vel.
 
Értem, hogy mire gondolsz, hát, fene tudja. Ha kb közvetlenül utána kitörne egy háború, akkor persze, max egy lábjegyzete érne az egész. Valamiért viszont az USA sem erőlteti a dolgot, pedig az erőfitogtatás lenne a javából a részükről, ha 50 km-re Szevasztopoltól parádéznának egy CBG-vel.
Az már olyan szintű ingerlése lenne a medvének, hogy a szövetségesek számára is nyilvánvaló lenne: az USA háborút akar kirobbantani. Azzal kvázi véget érne a kettős beszéd, meg a duplagondol ideje. Jelen helyzetben korai lenne még ilyet tenni.
Ugyanakkor veszélyes is, mivel a Fekete tenger egyben egy ronda csapda is lehet, ha a szárazföldről elkezdenék sorozni a CBG-t előbb-utóbb bekapnának ezt-azt és nem tudnának biztonságos távolságba húzódni, csak egy rosszul eladható visszavonulással.
 
Ha a Jak-141-ből lett volna valami, akkor ez a hajóosztály is átmentődött volna. Azt már a szovjetek is belátták, hogy a rakétás (robotrepülős) támadófegyverzet és a helikopteres elhárító képesség egy kevésbé flexibilis harcászati megoldás, az utóbbiak lassúsága miatt.
A Jak-38-asokat sohase tudták érdemben használni, a rendkívūl rossz baleseti statisztikája és az igencsak korlátozott képességei miatt. Rövid hatótávolságú, rádiólokátor nélküli, szerény manőverezőképességů harcászati repülőgép volt. A Jak-141-nél nagyot léptek ugyan, de figyelmesen megszemlélve a típust, látszik, hogy csak az alapötletet építették meg, azt, amit a MiG-29-esnél és a Szu-27-esnél a CAGI átdolgozott, de a Jakovlevnek már nem jutott belőle.
Az első prototípussal minden rekordot elhódított a Harriertől! A második protó-val történt súlyos balesete(leszállás a Gorskov fedélzetére) miatt és mert nem volt pénz a további fejlesztésre. Tegyük hozzá! A Jak- 38-ra visszatérve: 37db semmisült meg.