Ka-50 Black Shark "Hokum A" / Ka-52 Alligator "Hokum B" (Kamov, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 430
18 856
113
Ja és szerintem ez az új heli nézzétek csak ! ott van a törzs alatt a Vityebsk
És az új felderítő szenzor

DUVa8ISXkAE52bS.jpg:large
 
  • Tetszik
Reactions: Python and Luthero

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 564
113
Látogatás az arszenyevi Progressz helikoptergyárban. Két év alatt 50 Ka-52-est készitenek. Idén 25-öt. 2018-ban várható az egyiptomi hajófedélzeti KA-52K megrendelés is.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Látogatás az arszenyevi Progressz helikoptergyárban. Két év alatt 50 Ka-52-est készitenek. Idén 25-öt. 2018-ban várható az egyiptomi hajófedélzeti KA-52K megrendelés is.

Érdekes, itt úgy látszik már a gyártásnál felszerelik azt az ütközőbakot, ami nem engedi a gépágyúcső belengését a törzs irányába lövésnél, így nem lövi el a gép a saját orrát. 1,37-nél, aztán 1,45-től többször is látható.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Érdekes, itt úgy látszik már a gyártásnál felszerelik azt az ütközőbakot, ami nem engedi a gépágyúcső belengését a törzs irányába lövésnél, így nem lövi el a gép a saját orrát. 1,37-nél, aztán 1,45-től többször is látható.
Mivel ez az ütköző eleve csak az egyiptomi gépek prototípusán jelent meg először, ezek itt a soron meg valószínű pont az egyiptomnak gyártott gépek, így sanszos, hogy ez egy külön megrendelhető opció még és nem szériafelszerelés. Egyiptom megrendelte, vagy a külföldi (nehezen kontrollálható) blamázs elkerülése végett velük megrendeltették, grátisz. Viszont nem lennék meglepve, ha utólag, egy bulletin keretében megjelenne az orosz példányokon is.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 710
113
Úgy tűnik,hogy megvan a szíriai tapasztalatokkal kiegészített háziverseny (Mi-28N vs Ka-52) győztese. Ez pedig a Kamov Ka-52. A koaxiális rotorelrendezésű harci helikopterből újabb 114db-ot rendeltek az orosz fegyveres erők. Vagyis az évekkel ezelőtti, 140 db-os megrendeléshez most rendeltek plusz 114 gépet.
Ha a gépek elkészülnek, akkor bizony több mint 250 db szárazföldi változatú Ka-52-es fog repülni a gyártó ország helikopteres alakulatainál. Mi-28N-ből egy darabot sem rendeltek eddig, szóval úgy tűnik,hogy Mil-ék nagyon felköthetik a gatyát a 28NM-el, mert különben a Kamov lazán átvesz tőlük egy olyan területet, ahol a Mi-24-esnek és továbbfejlesztett változatainak hála, korábban a Mil volt az egyeduralkodó.
https://rg.ru/2018/02/06/reg-dfo/minoborony-kupit-eshche-114-vertoletov-alligator.html
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 430
18 856
113
A koaxiális rotorelrendezésű harci helikopterből újabb 114db-ot rendeltek az orosz fegyveres erők. Vagyis az évekkel ezelőtti, 140 db-os megrendeléshez most rendeltek plusz 114 gépet.
Ha a gépek elkészülnek, akkor bizony több mint 250 db szárazföldi változatú Ka-52-es fog repülni a gyártó ország helikopteres alakulatainál

Mind ez jól hangzik

Viszont akkor majd azt a 140 db fogják majd egyszer kukázni vagy jó áron eladni ?
Igazából az egyik lesz 114 új modernizált a másik meg majd egyzser elavult vagy hogy is van ez?

A szu-30sm1-re való modenrizálás folyamamta is érdekes lesz

Ott az át adott gépek majd vissza repülnek modernizálásra a gyártóhoz ? Vagy azok amiket eddig át adtak azok úgy maradnak és a többi gép már sm1 néven jön ki a gyárból legközelebb?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
Mind ez jól hangzik

Viszont akkor majd azt a 140 db fogják majd egyszer kukázni vagy jó áron eladni ?
Igazából az egyik lesz 114 új modernizált a másik meg majd egyzser elavult vagy hogy is van ez?

A szu-30sm1-re való modenrizálás folyamamta is érdekes lesz

Ott az át adott gépek majd vissza repülnek modernizálásra a gyártóhoz ? Vagy azok amiket eddig át adtak azok úgy maradnak és a többi gép már sm1 néven jön ki a gyárból legközelebb?
Előfordulhat, hogy az időszakos nagyjavításkor lesz modernizálva a régebbi változat. Nyugaton is így megy, illetve sokszor a modernizálások csak egy-egy új szofvercsomag feltelepítését jelnti, illetve, ha visszafelé kompatibilis az új rendszer/berendezés, az helyben is megoldható az alakulatnál. Jön egy két céges mókus és megcsinálja helyben, a helyi karbantartók segítségével.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 960
5 887
113
Előfordulhat, hogy az időszakos nagyjavításkor lesz modernizálva a régebbi változat. Nyugaton is így megy, illetve sokszor a modernizálások csak egy-egy új szofvercsomag feltelepítését jelnti, illetve, ha visszafelé kompatibilis az új rendszer/berendezés, az helyben is megoldható az alakulatnál. Jön egy két céges mókus és megcsinálja helyben, a helyi karbantartók segítségével.

Azért kicsivel több kellene mint szoftverceomag.
Elég csak az AESA radarra gondolni, bár egy maroknyi gépnél többe nem tennék, mert hát arra nincs és nem lesz pénz.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 113
113
Miért váltottak egyenes üveglapokra? Így nem tudják beforgatni, gondolom, sűrűbb, alaposabb tisztítást igényel.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Az hogy egymás mellett ülnek a pilóták, az nem hátrány? Kommunikációban előnyösebb, de nem látják úgy be a terepet külön-külön. Plusz szemből szélesebb a gép, ami nagyobb felület. Igaz, függőlegesen alacsonyabb.