Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

S4 aksija 43gramm, 2600mah.
S8 aksija 38gramm. 3000mah. Kered ki neten a Siemnsedét és osszál szorozz.

"ha normális csomagtartót akarsz"

Itt felvisítottam. Annyira fogalmad sincs miről beszélsz.
Ez itt a csomagtartó. Az első. Nem egy modell Xben. Sben. Hátul van még 630liter.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Igen nincs motor. Aksi ülések alatt. Ez 85kwh modell, de 100kwhsban detto uennyi. Mindezt úgy, hogy Tesla aksik erősen vissza vannak fogva
Pontosan erről beszélek. 15%-kal nőtt már csak a kapacitás és 15%-kal lett könnyebb. A probléma az, hogy a go/benzin paritáshoz hatásfokkal együtt kb. ehhez képes nagyságrendi váltás kéne. Eh...

A Tesla meg fél méterrel hosszabb. Ja, én is tudok úgy nagy csomagtartót csináni, hogy nem 1200 kilós és 4,3 méteres a kocsi, hanem 2 tonnás és 5 méteres...
A Tesla nem fejlett. Nagy. Ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7
Én már átmentem read-only állapotba. Egyesek természettudományos ismerete és hangereje fordítottan arányos. Egyik oldalon a rideg tények, a másik oldalon a féligazságok.
Kb.

Nem is értem, ha csak egy ekkora mintában, mint a HTKA közösség ennyi műszaki géniusz van, akkor hogy a bűbánatban csak egy hatalmas összeszerelō-gépsor a magyar ipar...
Epic.
 
A hibrid az nem 100% villanyautó. Hatalmas difi.

Ezen felül a történelemben nem ez az első eset, amikor egy technológia ígéretesnek tűnik, aztán gigantikus bukta lesz az egész. Lásd az egész optikai adattárolást. A győztes Blue Ray is egy rakás szar, átlépett rajta a flash technológia, a HD-DVD-ről meg aztán végképp ne beszéljünk.

A villanyautó fejlesztésre most rácuppant a piac és ad rá pénzt. Régen nem adott. Ennyi a difi. Nem az, hogy a villanyautó csuklóból lenyomná a szénhidrogén meghajtásút.

(Én mondjuk életemben nem fogtam kezemben még BR lemezt sem...)
Vagy még egy példa. A villamosáram topikban ott a folyékny levegőt erőmű. Amikor ekkora hülységekre adnak pénzt, akkor a villanyautós bohóckodás emellett még értelmesnek is tűnik.

Nem tűnt fel, hogy nem a válságból kilábalás ideje alatt szárnyaltak az balfasz ötletek? Most amikor "olcsó a pénz", akkor hirtelen kamu fejlesztésekre is telik..
 
Úgy indul amikor benyomom a 40Cben a 70Cs kocsiban a légkondit 24Cre, hogy átállítja a rendszert belső keringetésre. Szóval ami két kocsit én használok ott nem. Ide kellhet max a 6kw felvett teljesítmény. Az amúgy kocsis hőszívatyúnál mekkora hütő teljesítmény lehet? 4kw?

Ha így van, így van, nem vitatom A légcsere nagyon gyors kezdeti hőmérséklet csökkenést tud eredményezni, ezt ajánlják is, hogy a klíma bekapcsolása előtt szellőztessük át az autót. Hogy a Te autóid miért így indulnak, nem tudom. A napfényszenzor (ha van) szokott bizonyos eltéréseket okozni. Ha függőlegeshez közeli a napfény beesési szöge, és így nagy felületet kitakar az utastérből a tető, akkor kisebb az üvegházhatás, így talán hatékonyabb lehet a belső keringetés. Az igazság az, hogy a napfényszenzor jele alapján inkább a belső légmozgás intenzitását szokta változtatni a klíma így a fiziológiai hőérzettel játszanak egy kicsit. Felkeltetted az érdeklődésem... ha nem vagyok indiszkrét, típus?
 
Ez nagyon szép és jó, de az egyenlő energiatartalmat milyen hatásfokkal is hasznosítja egy villanymotor egy belsőégésűvel összevetve?
Erről is volt már szó. A villanymotor teljes hatásfoka valahol 93-95% táján van ilyen méretben üzemtől és hőmérséklettől függően. Csak a kinyerés hatásfoka is legfeljebb 90% tája. Egy korszerű belsőégésű motor 35% táját hoz átlagban.

1 liter go/benzin energiatartalma 9-10 kWh. --> 1 kg enneél még a sűrűséggel arányosítva nagyonn. Go. 840 kg/m3, benzin 760 kg/m3.
Az akksitömeg és Li-nak nézz utána magad és általános iskolai matek a többi.
 
A hibrid az nem 100% villanyautó. Hatalmas difi.

Ez hány százalékos villanymeghajtás, már ilyen szemantikai szarrágás kategória, már elnézést. A hajtáslánc többnyire villamos, részben azért mert kezdetben egyszerűbb és kevésbé rizikós a technológiai áttérés. Ennyi.

Ezen felül a történelemben nem ez az első eset, amikor egy technológia ígéretesnek tűnik, aztán gigantikus bukta lesz az egész. Lásd az egész optikai adattárolást. A győztes Blue Ray is egy rakás szar, átlépett rajta a flash technológia, a HD-DVD-ről meg aztán végképp ne beszéljünk.

Ezzel az erővel az első félig vitorlás, de segédgőzgéppel is ellátott "hibrid" hajók is azt igazolták, hogy a gőzgép zsákutca, a vitorlázást soha nem taszítja le a trónjáról a nehéz, megbízhatatlan, drága gőzgép amihez ráadásul mindenhova szénraktárakat kellene telepíteni.

Egyébként a Blueray köszöni szépen, de jól van, az hogy te a torrentről töltöd az amúgy Bluerayről legrabbelt filmeket, vagy az hogy a flash memory totál alkalmatlan technológia a kiváltására, nem a topic tárgya.

A villanyautó fejlesztésre most rácuppant a piac és ad rá pénzt. Régen nem adott. Ennyi a difi. Nem az, hogy a villanyautó csuklóból lenyomná a szénhidrogén meghajtásút.

A villanyautó csukóból lenyomja a szénhidrogén meghajtásút, egyszerűen csak idő kérdése, mikor. Szemellenzősnek kell lenni ahhoz, hogy valaki ezt ne lássa.

Egyszerűen annyival egyszerűbb (villanymotornál konkrétan a fél motorteret az összes segédberendezéssel nyugodtan ki lehet dobni, mert se légbeömlő, se radiátor stb. nem kell neki, se bonyolult hajtáslánc nem kell neki) és jobb hatásfokú és nyomatékú a villanymotor, mint bármely belsőégésű, hogy egyszerűen nincs verseny. Szép lassan megy is az átállás, kezdetben segédmotor a hibridekben, mostanra már a belsőégésű lett segédmotor, a Teslánál meg egyáltalán nincsen.

Az egyetlen probléma amit meg kell oldani, az hogy hogyan látod el árammal, amire viszont fél tucat működőképes megoldás van (tesla féle óriás akkuk a padlólemezben, valamilyen segédmotorrá lefokozott belsőégésű hibrid, vagy ott van a személyes kedvencem, a hidrogén tüzelőanyag cellás kocsik).
 
Az ugye megvan, hogy a 2002-es akksik azok nem Li-osak voltak? Ez a Siemens A40-én, ez volt nekem. Ez a 600 mAh.
http://www.fusionbattery.com/index.php?main_page=product_info&products_id=28308369

Tehát megvolt a Li-ra váltás és a mai LG telefonom akkija csak annyival jobb, amit írtam. 1900 mh. Alapterületre vagy 3-szor nagyobb és alig vékonyabb, cserébe sokkal nehezebb. A Tesla használja kb. most ezt. Semmiféle innováció nincs az akksiban, sok van belőle. Ennyi.

Mondom, jó lenen már végre utánanézni a dolgoknak, mert folyamatosan agyfaszt kapok attól, amit írsz. Szarsz a számokra (kapacitás és méret), szarsz a technológiára (NiMh vs. Li.)

Ok, hagyjuk a nikkel-lítiumos akkut, bár az is mutatja, hogy van fejlődés, hisz új technológiát találtak fel. A lítium után is valószínűleg lesz új technológia.

Fade írta: S4 és az S8 mindkettő lítiumos. Jól látszik, hogy a kisebb S8 akksi mellett is nőtt a kapacitás.

Egyébként itt pont erről beszéltek:

2010 (early) Max. capacity 2600mAh (This has existed before)
2011 (early) Max. capacity 2900mAh/3000mAh
2012 (early) Max. capacity 3100mAh
2012 (mid) Max. capacity 3400mAh
2013 (late) Max. capacity 3600mAh (Are not yet common)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez a standard 18650-es akku. Ugyebár ennek nem nő a mérete. Ma már ennél is nagyobbak vannak.
Ez történt 8 év alatt. Akkor hogy mondhatod, hogy nem nőtt a kapacitásuk, csak a méretük?
A másik meg, hogy az áruk meg megy lefele. Szóval még ha nem is fognak jobbakat feltalálni, akkor lehet úgy is növelni a hatótávot, hogy akkut tesznek az első csomagtartó helyére is. Az árba belefér.
 
Erről is volt már szó. A villanymotor teljes hatásfoka valahol 93-95% táján van ilyen méretben üzemtől és hőmérséklettől függően. Csak a kinyerés hatásfoka is legfeljebb 90% tája. Egy korszerű belsőégésű motor 35% táját hoz átlagban.

Mondj könyörgöm egyetlenegy konkrét, "átlagos" 35%-os hatásfokú benzinmotort sorozatgyártásban...

1 liter go/benzin energiatartalma 9-10 kWh. --> 1 kg enneél még a sűrűséggel arányosítva nagyonn. Go. 840 kg/m3, benzin 760 kg/m3.
Az akksitömeg és Li-nak nézz utána magad és általános iskolai matek a többi.

Ha már az általános iskolai matektudásodat csillogtatod, esetleg ha már itt tartasz számolj utána mindazon fő- segédberendezések, kenőanyagok stb. tömegének is, ami egy benzinmotornál kell, egy villanymotornál meg egyszerűen nincs mert nem is kell.

Kezdjük a 300-400 kilós motorblokkokkal, erőátvitel, hűtés ésatöbbi.
 
Ok, hagyjuk a nikkel-lítiumos akkut, bár az is mutatja, hogy van fejlődés, hisz új technológiát találtak fel. A lítium után is valószínűleg lesz új technológia.

Fade írta: S4 és az S8 mindkettő lítiumos. Jól látszik, hogy a kisebb S8 akksi mellett is nőtt a kapacitás.

Egyébként itt pont erről beszéltek:

2010 (early) Max. capacity 2600mAh (This has existed before)
2011 (early) Max. capacity 2900mAh/3000mAh
2012 (early) Max. capacity 3100mAh
2012 (mid) Max. capacity 3400mAh
2013 (late) Max. capacity 3600mAh (Are not yet common)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez a standard 18650-es akku. Ugyebár ennek nem nő a mérete. Ma már ennél is nagyobbak vannak.
Ez történt 8 év alatt. Akkor hogy mondhatod, hogy nem nőtt a kapacitásuk, csak a méretük?
A másik meg, hogy az áruk meg megy lefele. Szóval még ha nem is fognak jobbakat feltalálni, akkor lehet úgy is növelni a hatótávot, hogy akkut tesznek az első csomagtartó helyére is. Az árba belefér.

Ez még jobb plda mint az enyém aki hülye elövette a patikamérleget. :)
 
Ha már tüzelőanyag cella - egy kis hidrogénes agitprop anyag:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mondj könyörgöm egyetlenegy konkrét, "átlagos" 35%-os hatásfokú benzinmotort sorozatgyártásban...



Ha már az általános iskolai matektudásodat csillogtatod, esetleg ha már itt tartasz számolj utána mindazon fő- segédberendezések, kenőanyagok stb. tömegének is, ami egy benzinmotornál kell, egy villanymotornál meg egyszerűen nincs mert nem is kell.

Kezdjük a 300-400 kilós motorblokkokkal, erőátvitel, hűtés ésatöbbi.
A villanymotor tömege mekkora szerinted? Csak az akupakk 540 kiló. Nézd már meg, hog egy cirka 200 kW-os villanymotor tömege mekkora, 100 kg nagyságrend. A Tesla kb. 2 tonnás tömegéből úgy 650 kg a meghajtás.

Erre te jössz a 300 kilós motorblokkal... Ehhez kell 65 kg benzin. Minden más tömege amit említesz néhányszor 10 kg szivatyústól midenestől. Kompozit tartályokról van szó ember, pehelykönnyűek, meg néhány méter vezeték és pöttöm szivattyúk.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Egyszerűen annyival egyszerűbb (villanymotornál konkrétan a fél motorteret az összes segédberendezéssel nyugodtan ki lehet dobni, mert se légbeömlő, se radiátor stb. nem kell neki, se bonyolult hajtáslánc nem kell neki) és jobb hatásfokú és nyomatékú a villanymotor, mint bármely belsőégésű, hogy egyszerűen nincs verseny. Szép lassan megy is az átállás, kezdetben segédmotor a hibridekben, mostanra már a belsőégésű lett segédmotor, a Teslánál meg egyáltalán nincsen.

Ezt magyarázom már neki régóta. Amint beindul a nagybani gyártás, maga a villanyautó sokkal olcsóbb lesz, mint a benzines (mint ahogy minden elektromos eszköz olcsóbb, mint a benzinesek), mivel sokkal egyszerűbb technológia, ez pedig kompenzálja azt, hogy az akku drágább, mint a benzintank.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Ok, hagyjuk a nikkel-lítiumos akkut, bár az is mutatja, hogy van fejlődés, hisz új technológiát találtak fel. A lítium után is valószínűleg lesz új technológia.

Fade írta: S4 és az S8 mindkettő lítiumos. Jól látszik, hogy a kisebb S8 akksi mellett is nőtt a kapacitás.

Egyébként itt pont erről beszéltek:

2010 (early) Max. capacity 2600mAh (This has existed before)
2011 (early) Max. capacity 2900mAh/3000mAh
2012 (early) Max. capacity 3100mAh
2012 (mid) Max. capacity 3400mAh
2013 (late) Max. capacity 3600mAh (Are not yet common)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez a standard 18650-es akku. Ugyebár ennek nem nő a mérete. Ma már ennél is nagyobbak vannak.
Ez történt 8 év alatt. Akkor hogy mondhatod, hogy nem nőtt a kapacitásuk, csak a méretük?
A másik meg, hogy az áruk meg megy lefele. Szóval még ha nem is fognak jobbakat feltalálni, akkor lehet úgy is növelni a hatótávot, hogy akkut tesznek az első csomagtartó helyére is. Az árba belefér.
Pontosan eről beszééel. Hahó. Figyelsz te rám. 2013-ban 5 év alatt volt ez. Azóta eltelt 5 év és nem ez a trend. A Li technika végén járunk már.
Az meg senkit nem érdekel, hogy olcsóbb az akksi, ha cipelni kell magaddal és elveszi a helyet más elől és ezt is cipelni kell.
 
Az ugye megvan, hogy a 2002-es akksik azok nem Li-osak voltak? Ez a Siemens A40-én, ez volt nekem. Ez a 600 mAh.
http://www.fusionbattery.com/index.php?main_page=product_info&products_id=28308369

Tehát megvolt a Li-ra váltás és a mai LG telefonom akkija csak annyival jobb, amit írtam. 1900 mh. Alapterületre vagy 3-szor nagyobb és alig vékonyabb, cserébe sokkal nehezebb. A Tesla használja kb. most ezt. Semmiféle innováció nincs az akksiban, sok van belőle. Ennyi.

Mondom, jó lenen már végre utánanézni a dolgoknak, mert folyamatosan agyfaszt kapok attól, amit írsz. Szarsz a számokra (kapacitás és méret), szarsz a technológiára (NiMh vs. Li.)

kit érdekel milyen volt? Megnéztem igaz nem A40el mennyit nött a kapacitás/súly ~20év alatt. kb 6*ra. Igen ebben benne van a NICD->NIMH->LI->LIOn váltás is. Ahogy jelenleg különösen kemény lett a téma és hirtelen mindenki elkezdett végtelen pénzt dönteni a fejlesztésbe. Gondolom ahogy korábban most is lesz eredménye.

De volt direkte plda is:
S4 aksija 43gramm, 2600mah.
S8 aksija 38gramm. 3000mah.

Közbe keresgéltem és úgy néz ki elég jól tippeltem avval a 20év 6*kapacitással. googlizzak neked?
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Közbe keresgéltem és úgy néz ki elég jól tippeltem avval a 20év 6*kapacitással. googlizzak neked?
De melyik részét nem érted annak, hogy közben volt egy NiMh ---> Li váltás....? Melyik részét nem érted annak, hogy 2013 óta a fejlődés és a Li technika határa az, hogy a szénhidrogént legfeljebb egyes szegemenskeben válthatod le? Villanykamion ezzel nem lesz, ami versenyképes...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
A villanymotor tömege mekkora szerinted? Csak az akupakk 540 kiló. Nézd már meg, hog egy cirka 200 kW-os villanymotor tömege mekkora, 100 kg nagyságrend. A Tesla kb. 2 tonnás tömegéből úgy 650 kg a meghajtás.

Erre te jössz a 300 kilós motorblokkal... Ehhez kell 65 kg benzin. Minden más tömege amit említesz néhányszor 10 kg szivatyústól midenestől. Kompozit tartályokról van szó ember, pehelykönnyűek, meg néhány méter vezeték és pöttöm szivattyúk.

Jó, ha ragaszkodsz a Tesla X-hez mint viszonyítási ponthoz, akkor türelmesen várjuk egy hasonló méretű, meneteljesítményű (!) belsőégésű motorral szerelt gépkocsi komplett hajtásláncával az összehasonlító adatokat.

Hogy még véletlenül se egy Toyota Yarris legyen az összehasonlítási alap egy olyan 5 méteres kocsival, ami valahol 3 és 6 másodperc alatt van százon. Jah, és négykerékmeghajtás nélkül nem ér.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Pontosan eről beszééel. Hahó. Figyelsz te rám. 2013-ban 5 év alatt volt ez. Azóta eltelt 5 év és nem ez a trend. A Li technika végén járunk már.
Az meg senkit nem érdekel, hogy olcsóbb az akksi, ha cipelni kell magaddal és elveszi a helyet más elől és ezt is cipelni kell.

Te read only modban vagy? A viddeo nem volt egyértelmű?

Azonos méretben egy modell s.... jóval nagyobb csomagteret ad. Egy 100kwh modell Sben van össz 800litered. Több mint egy A8ban. Miközben egy A8 +10cm hosszabb.

Hogy a LI aksik a végét járják nemtudom honann veszed. Lehet. lehet nem.
Ők spec nem csak beszélnek hanem idén már gyártani is fognak és 100%os density előrelépést irogatnak. 100%. upsz. Végét járja mi?
http://www.sionpower.com/technology-licerion.php
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Én már átmentem read-only állapotba. Egyesek természettudományos ismerete és hangereje fordítottan arányos. Egyik oldalon a rideg tények, a másik oldalon a féligazságok.

Nem is értem, ha csak egy ekkora mintában, mint a HTKA közösség ennyi műszaki géniusz van, akkor hogy a bűbánatban csak egy hatalmas összeszerelō-gépsor a magyar ipar...

Még szerencse, hogy Molni se nem akku se nem autótervező. Sőt, úgy látszik, hogy a telefonokhoz annyit sem konyít, mint én. :)
Pontosan erről beszélek. 15%-kal nőtt már csak a kapacitás és 15%-kal lett könnyebb. A probléma az, hogy a go/benzin paritáshoz hatásfokkal együtt kb. ehhez képes nagyságrendi váltás kéne. Eh...

A Tesla meg fél méterrel hosszabb. Ja, én is tudok úgy nagy csomagtartót csináni, hogy nem 1200 kilós és 4,3 méteres a kocsi, hanem 2 tonnás és 5 méteres...
A Tesla nem fejlett. Nagy. Ennyi.

Tesla Model 3: 4690 mm hosszú, 1610 kg (1730 a nagy hatótávú)
Audi A4-es 4703 mm hosszú, 1410 és 1690 kg közötti súlyú.
Jóhogy nem egy Smarthoz hasonlítod és jelented ki, hogy nagy.
 
Jó, ha ragaszkodsz a Tesla X-hez mint viszonyítási ponthoz, akkor türelmesen várjuk egy hasonló méretű, meneteljesítményű (!) belsőégésű motorral szerelt gépkocsi komplett hajtásláncával az összehasonlító adatokat.

Hogy még véletlenül se egy Toyota Yarris legyen az összehasonlítási alap egy olyan 5 méteres kocsival, ami valahol 3 és 6 másodperc alatt van százon. Jah, és négykerékmeghajtás nélkül nem ér.

2450kg a legnehezebb modell x a P100D. 2.9sec alatt van százon.

Ilyen kaliberű autót várunk molnitól.

hirtelen ránéztem a Q7re ott az SQ7 a legdurvább. 2430kg. Persze közelében nincs Teslanak, szóval ennél jobbat várnánk. Ha lehet nem egy 1.0as Octaviat....