Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

A 300-400 kg-os motorra jó lenne referenciát adni. 2009-es nem luxus autóknál elérték már a 200 W/kg motortömeg arányt, luixus kategóriában már a 150W/kg-ot is. 10 éve. Tehát egy 140 kW-os motor is kb. 140 kg vagy már annyi sincs. Erre jön rá a segédrendszer kevesebb mint 100 kg-ja és a hajtómű.
n.
Csak sikerült elgépelni. Tehát 10 éve volt már 100W/kg táján nem luxusban, de luxusautónál már 150-170 W/kg is. Tehát hajtáslánccal, segédrendszerrel 150-200 kW-os teljesítménnyel és fullra tankolva nincs 400-450 kg az egész.

Azért százezer km-es nagyságrendben cipelni mindig a villanyosnál azt a + 250-300 kg-ot nem olcsó...
 
Meg azért is hülyeség azzal érvelni, hogy egy elektromos autó hajtás teljesítménye mekkora , mert például a Teslák szándékosan túl vannak motorizálva. Ugyanis valamivel el kell adni azt az autót ha már messzire nem tud elmenni, ellenben nem is olcsó. A kétszer akkora hajtás teljesítmény meg az autó árát érdemben nem befolyásolja ha elektromos meghajtásról van szó.
E mellet az elektromos autókban , általában nincs nyomatékváltó (sebváltó) , ezért kénytelenek betenni egy 200 KW-os motort, hogy minden sebességtartományban jól húzzon fix áttétel mellet is.
 
https://www.google.de/amp/s/www.shz...d-belastung-steigt-weiter-id16912511-amp.html

Mirōl is van szó. A bírósági döntés alapján a dízelautók kitilthatóak a városokból, mondván, a NoX értékek nem stimmelnek. Hamburgban csináltak egy mérést, egy komolyabb konténerszállító több NOX-et okád ki, mint a komplett belvárosi napi forgalom. Vagyis, a dízelautót kitilthatják, a hajó meg köszöni szépen, marad...

Más kérdés, azt is lelövetném, aki engedélyezte a kikötō körül a lakóingatlanokat.
 
Meg azért is hülyeség azzal érvelni, hogy egy elektromos autó hajtás teljesítménye mekkora , mert például a Teslák szándékosan túl vannak motorizálva. Ugyanis valamivel el kell adni azt az autót ha már messzire nem tud elmenni, ellenben nem is olcsó. A kétszer akkora hajtás teljesítmény meg az autó árát érdemben nem befolyásolja ha elektromos meghajtásról van szó.
E mellet az elektromos autókban , általában nincs nyomatékváltó (sebváltó) , ezért kénytelenek betenni egy 200 KW-os motort, hogy minden sebességtartományban jól húzzon fix áttétel mellet is.

A villanymotorok a forgatónyomatékot pont ideálisan adják le, alacsonyabb fordulatszámon nagyobb, magasabban kevés. Csak sportautókban lenne talán értelme sebváltót tenni, hogy nagyobb fordulatszámon is jobban húzzon. De átlagautónál nincs rá szükség. Sőt, nem is szabadna gyorsan hajtania.
 
Jó, ha ragaszkodsz a Tesla X-hez mint viszonyítási ponthoz, akkor türelmesen várjuk egy hasonló méretű, meneteljesítményű (!) belsőégésű motorral szerelt gépkocsi komplett hajtásláncával az összehasonlító adatokat.

Hogy még véletlenül se egy Toyota Yarris legyen az összehasonlítási alap egy olyan 5 méteres kocsival, ami valahol 3 és 6 másodperc alatt van százon. Jah, és négykerékmeghajtás nélkül nem ér.
A fajlagos teljesímény jelentése nem világos számodra? A 100-170 W/kg között vannak a belső égésű motorok ma autó kategóriától függően. Tehát a cirka 200 kW-os kocsival az jön ki, amit fent látsz. Nagy difi nincs.

Ha meg azzal jössz, hogy van olyan változat, ami kétszer ilyen erős, akkor megkérdezem, hogy ennek a péniszméregetésen túl mi a gyakorlati haszna? Nem verseanyautóra van szüksége az átlagpolgárnak. Mert ez a teljesíménye az. Mi a fenének kell egy személyautóba egy turbómotoros F1 teljesítményének a fele? Ok, nehezebb, mint egy F1 és nagyobb a légellenállás, de valahol fáj, hogy nem érzed az arányokat. Mi a gyakorlati haszna annak, hogy 3-6 sec alatt van százon? Kész öröm lesz nézni a sok hülyegyereket, aki majd jazkarizik vele, mert képtelen uralni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Meg azért is hülyeség azzal érvelni, hogy egy elektromos autó hajtás teljesítménye mekkora , mert például a Teslák szándékosan túl vannak motorizálva. Ugyanis valamivel el kell adni azt az autót ha már messzire nem tud elmenni, ellenben nem is olcsó. A kétszer akkora hajtás teljesítmény meg az autó árát érdemben nem befolyásolja ha elektromos meghajtásról van szó.
E mellet az elektromos autókban , általában nincs nyomatékváltó (sebváltó) , ezért kénytelenek betenni egy 200 KW-os motort, hogy minden sebességtartományban jól húzzon fix áttétel mellet is.
Semmi értelme nincs a két motoros változatnak, már 200 kW-tal is nagyjából olyan tömegre fajlagosított teljesítmény mutató érhető el megpakolva 4 emberrel és némi csomaggal, mint mondjuk egy átlag 5 ajtósnál 120-140 lóerővel. (A Tesla légellenállása viszont nagyobb.)
 
Mi a gyakorlati haszna annak, hogy 3-6 sec alatt van százon?
Mi a gyakorlati haszna annak, hogy 150 folott van az autok vegsebessege? 150 alatt is elmeny a gyorsulas. Valoban szorakoztato es ha baj van akkor sincs akkora drama mintha 200-zal karambolozna az ember.
Szerintem az elmenyfaktor az e-autok oldalan van. Raadasul sok beszamolo szerint az elektromos autot vezetok idovel azt veszik eszre magukon, hogy visszafogottabban vezetnek es sokkal nyugodtabbak.
 
Mi a gyakorlati haszna annak, hogy 150 folott van az autok vegsebessege? 150 alatt is elmeny a gyorsulas. Valoban szorakoztato es ha baj van akkor sincs akkora drama mintha 200-zal karambolozna az ember.
Szerintem az elmenyfaktor az e-autok oldalan van. Raadasul sok beszamolo szerint az elektromos autot vezetok idovel azt veszik eszre magukon, hogy visszafogottabban vezetnek es sokkal nyugodtabbak.
A világ egyes részein lehet ekkora sebességgel legálisan haladni. Ezen felül - ahogy a kaminoknál is - ez félig meddig off design képesség, mert az a teljesítmény teszi ezt lehetővé a hajtóművel kombinálva, amivel fel tud mászni az autó 20% táji emelkedőn megpakolva is. Más átéttelell sík terepen ezzel elérhető a 150-es tempó.

A komment második felére nem tudok reagálni, mert nem vezettem, nincs referenciám, statisztikai minta sincs hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Semmi értelme nincs a két motoros változatnak, már 200 kW-tal is nagyjából olyan tömegre fajlagosított teljesítmény mutató érhető el megpakolva 4 emberrel és némi csomaggal, mint mondjuk egy átlag 5 ajtósnál 120-140 lóerővel. (A Tesla légellenállása viszont nagyobb.)

Ha egy motorod van, akkor kell egy komoly differenciálmű. Az elég drága. Majdnem kijön az árából egy villanymotor, mert precíz anyagmegmunkálást tartalmaz, ami a mai világban (gépidő) egyre drágább(és kenőanyagot igényel). Ezzel szemben a villanymotor egy nagyságrenddel "igénytelenebb" technika. Súlyban is közel van a kettő egymáshoz.
A két motor hajtásban egyszerűsíti a kipörgésgátlás kérdését (Egy motor+ diffinél vagy egy automatikusan vagy vezérelten önzáró (sperr)difit raksz be, vagy aszimmetrikus fékezést alkalmazol. Két motornál mind a hajtónyomatékkal, mind a rekuperációban a fékezőnyomatékkal lehet játszani (elektronikusan), javul a a gyorsítóképesség, a fékezés közbeni stabilitás és mindez majdnem csak szoftveres kérdés.
 
Ha egy motorod van, akkor kell egy komoly differenciálmű. Az elég drága. Majdnem kijön az árából egy villanymotor, mert precíz anyagmegmunkálást tartalmaz, ami a mai világban (gépidő) egyre drágább(és kenőanyagot igényel). Ezzel szemben a villanymotor egy nagyságrenddel "igénytelenebb" technika. Súlyban is közel van a kettő egymáshoz.
A két motor hajtásban egyszerűsíti a kipörgésgátlás kérdését (Egy motor+ diffinél vagy egy automatikusan vagy vezérelten önzáró (sperr)difit raksz be, vagy aszimmetrikus fékezést alkalmazol. Két motornál mind a hajtónyomatékkal, mind a rekuperációban a fékezőnyomatékkal lehet játszani (elektronikusan), javul a a gyorsítóképesség, a fékezés közbeni stabilitás és mindez majdnem csak szoftveres kérdés.
Oké, de akkor nem 2x200 kW.... Hova kell ekkora teljesítmény...?
 
Semmi értelme nincs a két motoros változatnak, már 200 kW-tal is nagyjából olyan tömegre fajlagosított teljesítmény mutató érhető el megpakolva 4 emberrel és némi csomaggal, mint mondjuk egy átlag 5 ajtósnál 120-140 lóerővel. (A Tesla légellenállása viszont nagyobb.)

Molni,

ad1) a 600 lóerős S Mercinek sincs értelme. De ettől függetlenül ha a Tesla-t akarod valamivel hasonlítani, akkor talán egy vele összemérhető teljesítményű/műszaki felszereltségű autóval kellene.
ad2) a fajlagos paraméterek sok szempontból nem árulnak el mindent. A tesla S pl. alapból 4 kerék hajtású, akkor rögtön a kardántengely meg 4*4 tömegét is hozzá kellene számolnod a hagyományos autóhoz. Aztán mondjuk azt hogy egy v6/v8-as motorhoz a kettős tömegű lendkerék, mindenféle rezgéscsillapító motortartó bak vagy éppen a masszív hangszigetelésnek mennyi is a tömege szintén nincsen benne a fajlagos paraméterekben...
ad3) nem tudom honnan jön a tesla esetében az 540 kg-os akku csomag. A tesla-ban 260 wh/kg energiasűrűségű akksik vannak. A legdurvább tesla S kapacitása 100 kwh, tehát ebből kevesebb mint 400 kg-os akku tömeg jön ki.
ad4) hasonlítsd össze a Tesla tömegét egy vele összemérhető autóéval. Mondjuk a Porsche Panamera-val. Abból a Turbo tömege is közel 2,1 tonna, de az hybrid változaté meg 2,3t. A Tesla S meg valahol 2,2t környékén van
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Molni,

ad1) a 600 lóerős S Mercinek sincs értelme. De ettől függetlenül ha a Tesla-t akarod valamivel hasonlítani, akkor talán egy vele összemérhető teljesítményű/műszaki felszereltségű autóval kellene.
Jól látod, annak sem látom értelmét. Persze nem nekem van szánva az az autó...

ad2) a fajlagos paraméterek sok szempontból nem árulnak el mindent. A tesla S pl. alapból 4 kerék hajtású, akkor rögtön a kardántengely meg 4*4 tömegét is hozzá kellene számolnod a hagyományos autóhoz. Aztán mondjuk azt hogy egy v6/v8-as motorhoz a kettős tömegű lendkerék, mindenféle rezgéscsillapító motortartó bak vagy éppen a masszív hangszigetelésnek mennyi is a tömege szintén nincsen benne a fajlagos paraméterekben...
Rgr

ad3) nem tudom honnan jön a tesla esetében az 540 kg-os akku csomag. A tesla-ban 260 wh/kg energiasűrűségű akksik vannak. A legdurvább tesla S kapacitása 100 kwh, tehát ebből kevesebb mint 400 kg-os akku tömeg jön ki.

http://www.roperld.com/science/teslamodels.htm
https://avt.inl.gov/sites/default/files/pdf/fsev/fact4500tesla2014.pdf
https://www.quora.com/How-much-does-the-battery-in-the-Tesla-Model-S-weigh

Mindenhol 1200 font és 540 kg tája van. Mivel én lemérni nem tudom. Ellenben elég részletes források is vannak arról, hogy ez mitől van.

ad4) hasonlítsd össze a Tesla tömegét egy vele összemérhető autóéval. Mondjuk a Porsche Panamera-val. Abból a Turbo tömege is közel 2,1 tonna, de az hybrid változaté meg 2,3t. A Tesla S meg valahol 2,2t környékén van
Itt az ok és okozat hibájába tetszik esni. A Tesla azért is nehéz, mert a mérete nagyobb picivel, mint más hasonló kategóriás autóé illettve amiatt, hogy a beépített elemek tömege is nagyobb. Tehát elég vicces kérés azonos tömegű autót nézni, mert azonos funkiójú és szolgáltatású autóét kellene nézni. Na ilyen nincs, mert minden benzines luxusautó pl. kimegy a világból kisebb tömeg mellett is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7