Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Stop. Már a tervek sem készültek el időre...

De nem a késéssel volt bajuk.Nem azt mondták,higy késtetek fizessetek kötbért.
A bajuk azzal volt,hogy az indiai ipar szinte alig lett volna bevonva*,gyakorlatilag egy készterméket kaptak volna közös fejlesztés helyett.

*Ami mondjuk nem meglepő az indiai hadiiparból és főleg a repülőiparból kiindulva.
 
De nem a késéssel volt bajuk.Nem azt mondták,higy késtetek fizessetek kötbért.
A bajuk azzal volt,hogy az indiai ipar szinte alig lett volna bevonva*,gyakorlatilag egy készterméket kaptak volna közös fejlesztés helyett.

*Ami mondjuk nem meglepő az indiai hadiiparból és főleg a repülőiparból kiindulva.

Sok dologgal bajuk volt. kb Semennyire nem voltak bevonva, leraktak 300m$ "tervezésért" (300m$ a semmiért szokásos zseniális semmiért fizettek Oroszoknak) és de a késés ugyanígy nagyon komoly probléma, az IAF sqaudronok száma zuhanórepülésben van és 2020ig még 4 majd 2022 még 4 squadront vesztenek. A minimálisan szükséáges 42 helyett és a jelenlegi 34 helyett 26al fognak rendelkezni. Márpedig 2022re nemhogy az FGFA de még a PakFa se fog elkészülni.

off de további probléma, hogy a Tejast, HAL rafi/SH árban azaz drágábban akarja gyártani mint amennyiért F-16V Block 70et, Gripen E/Fet vehetnének jórészt make in india féle hazai gyártással. Nem mellesleg addig tököltek amíg LM otthon fogja legyártani a Bahrein, Szlovák... F-16okat ha időben léptek volna ezeket már ők gyárthatták volna le.
 
Sok dologgal bajuk volt. kb Semennyire nem voltak bevonva, leraktak 300m$ "tervezésért" (300m$ a semmiért szokásos zseniális semmiért fizettek Oroszoknak) és de a késés ugyanígy nagyon komoly probléma, az IAF sqaudronok száma zuhanórepülésben van és 2020ig még 4 majd 2022 még 4 squadront vesztenek. A minimálisan szükséáges 42 helyett és a jelenlegi 34 helyett 26al fognak rendelkezni. Márpedig 2022re nemhogy az FGFA de még a PakFa se fog elkészülni.

off de további probléma, hogy a Tejast, HAL rafi/SH árban azaz drágábban akarja gyártani mint amennyiért F-16V Block 70et, Gripen E/Fet vehetnének jórészt make in india féle hazai gyártással. Nem mellesleg addig tököltek amíg LM otthon fogja legyártani a Bahrein, Szlovák... F-16okat ha időben léptek volna ezeket már ők gyárthatták volna le.

Nem semmiért fizettek az oroszoknak!
Ez nem úgy működik,hogy az oroszok kértek pénzt binakóba és valamit adtak cserébe hanem úgy,hogy az indiaiak megmondták,hogy mit akarnak(terveket) az oroszok azt mondták,hogy oké ez az ára.Ennyi itt senki nem vert át senkit vagy tett szívességet a másiknak.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Nem semmiért fizettek az oroszoknak!
Ez nem úgy működik,hogy az oroszok kértek pénzt binakóba és valamit adtak cserébe hanem úgy,hogy az indiaiak megmondták,hogy mit akarnak(terveket) az oroszok azt mondták,hogy oké ez az ára.Ennyi itt senki nem vert át senkit vagy tett szívességet a másiknak.

Mint a hordozónál is.

Megcsinálták a szerződést aztán Oroszok kitalálták, hogy ja mégsem. Senki nem vert át senkit, Oroszoknál így megy.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and therob
Mint a hordozónál is.

Megcsinálták a szerződést aztán Oroszok kitalálták, hogy ja mégsem. Senki nem vert át senkit, Oroszoknál így megy.
Valahogy én is ezt érzem. Mindig kimagyarázzák, hogy "de az oroszok nem". Mégis kétszer drágább lett minimum az Szu-30MKI és amikor a hordozóért már 4 mrd USD-t kértek volna, azért az már elég vastagbőrős volt. Az eredeti ár valahol kicsivel 2 alatt volt emlékeim szerint.
 
Mit nem lehet megérteni azon, hogy tervekre volt szerződésük, azt kifizették, 300 milló dollárt, meg is kapták, és a történet további része további szeződéseket igényel? Ejsze azért a 300 millióért kellett volna kapjanak egy század gépet?!
 
Mit nem lehet megérteni azon, hogy tervekre volt szerződésük, azt kifizették, 300 milló dollárt, meg is kapták, és a történet további része további szeződéseket igényel? Ejsze azért a 300 millióért kellett volna kapjanak egy század gépet?!
Nem a századnyi géppel volt bajuk, az előrehaladás ütemével. A bajuk az, hogy az eddigi ütemből és végül az orosz nyilatkozatokból az jött le, hogy akkor 30-as hajtóműves Szu-57 nem lesz 2028 előtt. Ők meg nem ezért szálltak be, már most durva késésben van a Szu-57...
 
  • Tetszik
Reactions: therob and endre
Nem a századnyi géppel volt bajuk, az előrehaladás ütemével. A bajuk az, hogy az eddigi ütemből és végül az orosz nyilatkozatokból az jött le, hogy akkor 30-as hajtóműves Szu-57 nem lesz 2028 előtt. Ők meg nem ezért szálltak be, már most durva késésben van a Szu-57...

Most gyorsan utána néztem picit a Tejas projectnek.
Több mint 1 milliárd dollár elköltése után csupán kb. 15 év késésben van a program, a konstrukciós hibákról és a gép nevetségesen magas darabáráról nem is beszélve.
Ezek alapján nem gondolom, hogy okuk lett volna az elégedetlenségre.
 
Nem a századnyi géppel volt bajuk, az előrehaladás ütemével. A bajuk az, hogy az eddigi ütemből és végül az orosz nyilatkozatokból az jött le, hogy akkor 30-as hajtóműves Szu-57 nem lesz 2028 előtt. Ők meg nem ezért szálltak be, már most durva késésben van a Szu-57...
Továbbra is, amiért fizettek meg amire szerződésük volt, arra megkapták az ellentételezést, vagyis a megrendelt terveket. Amiért meg nem fizettek és szerződésük sem volt rá, annak se a határidejére se a hajtóműjére ne legyenek elvárásaik, mert semmi közük hozza. Ha akarnak hamarabb gépeket vagy beleszólást a programba, valószínűleg megvan rá a lehetőség, toljanak oda 10 milliárd euro fejlesztési pénzt és egyből lehetnek már elvárásaik is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nekerdez
Most gyorsan utána néztem picit a Tejas projectnek.
Több mint 1 milliárd dollár elköltése után csupán kb. 15 év késésben van a program, a konstrukciós hibákról és a gép nevetségesen magas darabáráról nem is beszélve.
Ezek alapján nem gondolom, hogy okuk lett volna az elégedetlenségre.
A Tejas program csúszása a saját saruk, a Szu-57-nél a hajtómű csúszása meg nem. Semmi közük hozzá. Orbitális difi.
(Fel nem fogom, hogy hogyan sikerül ilyen rossz példákat hozni összevetéshez.)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A Tejas program csúszása a saját saruk, a Szu-57-nél a hajtómű csúszása meg nem. Semmi közük hozzá. Orbitális difi.
(Fel nem fogom, hogy hogyan sikerül ilyen rossz példákat hozni összevetéshez.)


Mint fentebb leírták semmi közük hozzá.Semmilyen alapjuk nincs semmilyen elvárásokat vagy határidőket támasztani a SZU-57-el szemben mert egy árva fillérjük nincs benne.Ez olyan mintha a Magyar Légierő fikáznánk az F-35-öt a program lassúsága miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: joker
A Tejas program csúszása a saját saruk, a Szu-57-nél a hajtómű csúszása meg nem. Semmi közük hozzá. Orbitális difi.
(Fel nem fogom, hogy hogyan sikerül ilyen rossz példákat hozni összevetéshez.)

Nem is érdemes hasonlítgatni a kettőt, mert a két gép fejlesztése annyira nincs egy ligában.
Igazad van. A Tejasnál nem lehet még a hajtómű hiányát sem hátráltató körülményként felhozni, mivel azt sem kellett kifejleszteni.
Viszont az indiaiak ebből a fiaskókból tudhatnák, és vszeg tudják is jól, hogy mekkora meló lehet egy új gép kifejlesztése a nulláról, úgy hogy egy szintugrás is van benne. Plusz hajtómű, plusz AESA radar, plusz fegyverrendszerek, plusz stb....
Nagyon is tisztában vannak az indusok ezekkel a dolgokkal, csak épp kavargatják a kakit szokás szerint.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Nem is érdemes hasonlítgatni a kettőt, mert a két gép fejlesztése annyira nincs egy ligában.
Igazad van. A Tejasnál nem lehet még a hajtómű hiányát sem hátráltató körülményként felhozni, mivel azt sem kellett kifejleszteni.
Viszont az indiaiak ebből a fiaskókból tudhatnák, és vszeg tudják is jól, hogy mekkora meló lehet egy új gép kifejlesztése a nulláról, úgy hogy egy szintugrás is van benne. Plusz hajtómű, plusz AESA radar, plusz fegyverrendszerek, plusz stb....
Nagyon is tisztában vannak az indusok ezekkel a dolgokkal, csak épp kavargatják a kakit szokás szerint.
A Tejasnál saját Kaveri hajtóművet akartak, de évtizedes szenvedések után inkább vettek bele nyugatit.
 
Ennek fényében még mindig nem értem, hogy mi az alapja a hőbörgésüknek. Egy 4. gen gépet nem tudnak kifejleszteni úgy, hogy végül a hajtóművet is veszik bele.
Valószínűleg pont azért szálltak be a Szuhojhoz, mert rájöttek hogy saját maguk semmire se mennek, ezért választottak egy maguknál profibb partnert. Csak aztán rádöbbentek hogy ott se mézzel kenik a kerítést, a légierejük meg durván amortizálódik közben, ezért nekik gyorsan kellenének az új gépek - amire viszont úgy tünik, nincs elég pénzük. Ezt jelzi a Rafale körülötti cicózásuk is, gyakorlatilag úgy néz ki, tudják mekkora kakiban vannak, de USA felé harcigéppel nem akarnak elköteleződni, a Rafale kellett volna nekik de talán drága (meg problémás volt a saját gyártás), Szergejnek meg per pillanat nincs eladó korszerű harckész gépe. A turbánosoknak meg sürgős lenne ...
 
Valószínűleg pont azért szálltak be a Szuhojhoz, mert rájöttek hogy saját maguk semmire se mennek, ezért választottak egy maguknál profibb partnert. Csak aztán rádöbbentek hogy ott se mézzel kenik a kerítést, a légierejük meg durván amortizálódik közben, ezért nekik gyorsan kellenének az új gépek - amire viszont úgy tünik, nincs elég pénzük. Ezt jelzi a Rafale körülötti cicózásuk is, gyakorlatilag úgy néz ki, tudják mekkora kakiban vannak, de USA felé harcigéppel nem akarnak elköteleződni, a Rafale kellett volna nekik de talán drága (meg problémás volt a saját gyártás), Szergejnek meg per pillanat nincs eladó korszerű harckész gépe. A turbánosoknak meg sürgős lenne ...
Ez nem igaz ott a Szu-35-ös ! A 30-as család legfejlettebb tagja!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Ez nem igaz ott a Szu-35-ös ! A 30-as család legfejlettebb tagja!

Van nekik 30-as gépük elég sok és sajnos már azok is korszerűsítésre szorulnak Ahogy az oroszok új Szu-30SM gépei is.

Ez nem igaz ott a Szu-35-ös

Semmi érdeklődést nem mutattak a szu-35 iránt . A meglévő MKI gépek modernizálását szeretnék de az sem indul meg sose
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Valószínűleg pont azért szálltak be a Szuhojhoz, mert rájöttek hogy saját maguk semmire se mennek, ezért választottak egy maguknál profibb partnert. Csak aztán rádöbbentek hogy ott se mézzel kenik a kerítést, a légierejük meg durván amortizálódik közben, ezért nekik gyorsan kellenének az új gépek - amire viszont úgy tünik, nincs elég pénzük. Ezt jelzi a Rafale körülötti cicózásuk is, gyakorlatilag úgy néz ki, tudják mekkora kakiban vannak, de USA felé harcigéppel nem akarnak elköteleződni, a Rafale kellett volna nekik de talán drága (meg problémás volt a saját gyártás), Szergejnek meg per pillanat nincs eladó korszerű harckész gépe. A turbánosoknak meg sürgős lenne ...
Az oroszoknak elsősorban financiális problémájik vannak.Ha India beszállt volna a fejlesztésbe akkor gyorsabban haladnának és az Indiaiaknak is előbb lenne normális gépük,ezért cserébe csak le kellett volna nyelniük azt a békát,hogy max lemezvágó gép tervezéssel tudnak beszállni a fejlesztésbe pénzen kívül csak ezt nem akarják elfogadni.
 
Ez nem igaz ott a Szu-35-ös ! A 30-as család legfejlettebb tagja!
Erre én is gondoltam, de tekintve a kínai J-20 rendszerbeállítását ezzel szemben az indusoknak nyilván már csak egy másik lopakodó lenne a megfelelő, abból meg nincs nagy választék, pláne azonnalra. Ráadásul a Szu-30-nak is elég rossz náluk a hadrafoghatósági szintje (persze ez lehet hogy saját magukból adódó probléma, de ezt elég nehéz lehet nekik beismerni ismerve az indusok lélektanát).