[HUN] Mil Mi-24 D/P/V "Hind"

Oroszország újjáépíti a Magyar Légierő Mi-24D helikopterét
CAMTO, december 11. Oroszország október 31-én aláírja a Magyar Légierő 12 Mi-24D légi csapásvezető helikopterének felújítását. A november közepén, az An-124 levette a / b "Kecskemét" St. Petersburg egy ismeretlen számú Mi-24 helikopterek fedélzetén.
A Jane's Defense Weekly jelentése szerint jelenleg a Magyar Légierő nem használ sztrájk helikoptereket, mivel a meglévő Mi-24 két tucatnyi nem alkalmas több évre szóló repülésekre. A Mi-24 flotta ilyen állapota annak a ténynek tudható be, hogy a hatalomra hatalomba került kormány nem allokált forrásokat az orosz gyártású helikopterek karbantartására.

Ez az Oroszország által a magyar légierő helikopterek helyreállítására vonatkozó második nagyszabású megállapodás. Amint TSAMTO jelentett 2016-ban a következő ajánlatot VS Magyarország aláírta a szerződést a holding „orosz helikopterek” elvégzésére javítási, amely öt Mi-17 többcélú helikopterek felfegyverzett. Az első négy autó már javított és leszállított A / B „Kecskemét” május 2017.

A Magyar Légierő Mi-24D-je fel van szerelve 9M114 "Sturm" és NAR C-8 tartalékkamrás rakétákkal, de mindkét rendszer munkát igényel az élet meghosszabbítása érdekében. A médiaszabályok szerint Oroszország felajánlotta, hogy felszerel egy új helikoptert a 9M120 "Attack" új rakétáival, de ez az uniós szankciók megsértését jelentené. Az e szankciók által kivetett korlátozások csak korszerűsítés nélküli nagyobb javításokat tesznek lehetővé.

A nyugati szakértők szerint, a megállapodás aláírásával a magyar kormány különleges kapcsolatot mutat be Oroszországgal, amelyet nem üdvözöltek Brüsszelben és Washingtonban. A magyarországi magyar politikusok nem támogatják a Moszkvával fennálló kapcsolatok megőrzésének és erősítésének magyar módját. Például számos magyar politikus kifejtette véleményét, hogy a Mi-17 és a Mi-24 karbantartását és nagyobb javítását Lengyelországban vagy a Cseh Köztársaságban lehet elvégezni.

Meg kell jegyezni, hogy a budapesti vetted döntés megújítását Mi-24D Oroszország, annak ellenére, hogy a legtöbb kelet-európai ország az elmúlt években, hogy megszabaduljunk a fegyverek és katonai felszerelések szovjet / orosz termelés és a beszerzések vagy a működtetés új nyugati gyártmányú rendszer.

http://www.armstrade.org/includes/periodics/mainnews/2017/1211/093444526/detail.shtml
 
Oroszország újjáépíti a Magyar Légierő Mi-24D helikopterét
CAMTO, december 11. Oroszország október 31-én aláírja a Magyar Légierő 12 Mi-24D légi csapásvezető helikopterének felújítását. A november közepén, az An-124 levette a / b "Kecskemét" St. Petersburg egy ismeretlen számú Mi-24 helikopterek fedélzetén.
A Jane's Defense Weekly jelentése szerint jelenleg a Magyar Légierő nem használ sztrájk helikoptereket, mivel a meglévő Mi-24 két tucatnyi nem alkalmas több évre szóló repülésekre. A Mi-24 flotta ilyen állapota annak a ténynek tudható be, hogy a hatalomra hatalomba került kormány nem allokált forrásokat az orosz gyártású helikopterek karbantartására.

Ez az Oroszország által a magyar légierő helikopterek helyreállítására vonatkozó második nagyszabású megállapodás. Amint TSAMTO jelentett 2016-ban a következő ajánlatot VS Magyarország aláírta a szerződést a holding „orosz helikopterek” elvégzésére javítási, amely öt Mi-17 többcélú helikopterek felfegyverzett. Az első négy autó már javított és leszállított A / B „Kecskemét” május 2017.

A Magyar Légierő Mi-24D-je fel van szerelve 9M114 "Sturm" és NAR C-8 tartalékkamrás rakétákkal, de mindkét rendszer munkát igényel az élet meghosszabbítása érdekében. A médiaszabályok szerint Oroszország felajánlotta, hogy felszerel egy új helikoptert a 9M120 "Attack" új rakétáival, de ez az uniós szankciók megsértését jelentené. Az e szankciók által kivetett korlátozások csak korszerűsítés nélküli nagyobb javításokat tesznek lehetővé.

A nyugati szakértők szerint, a megállapodás aláírásával a magyar kormány különleges kapcsolatot mutat be Oroszországgal, amelyet nem üdvözöltek Brüsszelben és Washingtonban. A magyarországi magyar politikusok nem támogatják a Moszkvával fennálló kapcsolatok megőrzésének és erősítésének magyar módját. Például számos magyar politikus kifejtette véleményét, hogy a Mi-17 és a Mi-24 karbantartását és nagyobb javítását Lengyelországban vagy a Cseh Köztársaságban lehet elvégezni.

Meg kell jegyezni, hogy a budapesti vetted döntés megújítását Mi-24D Oroszország, annak ellenére, hogy a legtöbb kelet-európai ország az elmúlt években, hogy megszabaduljunk a fegyverek és katonai felszerelések szovjet / orosz termelés és a beszerzések vagy a működtetés új nyugati gyártmányú rendszer.

http://www.armstrade.org/includes/periodics/mainnews/2017/1211/093444526/detail.shtml

Inkább az angol szöveget rakd be legközelebb, vagy csak a linket, fizikai fájdalmat okoz ez a translate fordítás :D Amúgy sântít a cikk, Mi24D nem is ment ki
 
  • Tetszik
Reactions: blogen
Inkább az angol szöveget rakd be legközelebb, vagy csak a linket, fizikai fájdalmat okoz ez a translate fordítás :D Amúgy sântít a cikk, Mi24D nem is ment ki
Oroszul még a googlinál is rosszabbul tudok :) Itt a lényeg ami miatt beraktam :
Oroszország felajánlotta, hogy felszerel egy új helikoptert a 9M120 "Attack" új rakétáival, de ez az uniós szankciók megsértését jelentené. Az e szankciók által kivetett korlátozások csak korszerűsítés nélküli nagyobb javításokat tesznek lehetővé.
 
Oroszul még a googlinál is rosszabbul tudok :) Itt a lényeg ami miatt beraktam :
Oroszország felajánlotta, hogy felszerel egy új helikoptert a 9M120 "Attack" új rakétáival, de ez az uniós szankciók megsértését jelentené. Az e szankciók által kivetett korlátozások csak korszerűsítés nélküli nagyobb javításokat tesznek lehetővé.

Jah, hogy orosz a cikk :D Telóról nem néztem meg. Amúgy oroszról angolra elég jól fordít a translate, és úgy az egész érthetőbb már :)
 
Oroszország újjáépíti a Magyar Légierő Mi-24D helikopterét
CAMTO, december 11. Oroszország október 31-én aláírja a Magyar Légierő 12 Mi-24D légi csapásvezető helikopterének felújítását. A november közepén, az An-124 levette a / b "Kecskemét" St. Petersburg egy ismeretlen számú Mi-24 helikopterek fedélzetén.
A Jane's Defense Weekly jelentése szerint jelenleg a Magyar Légierő nem használ sztrájk helikoptereket, mivel a meglévő Mi-24 két tucatnyi nem alkalmas több évre szóló repülésekre. A Mi-24 flotta ilyen állapota annak a ténynek tudható be, hogy a hatalomra hatalomba került kormány nem allokált forrásokat az orosz gyártású helikopterek karbantartására.

Ez az Oroszország által a magyar légierő helikopterek helyreállítására vonatkozó második nagyszabású megállapodás. Amint TSAMTO jelentett 2016-ban a következő ajánlatot VS Magyarország aláírta a szerződést a holding „orosz helikopterek” elvégzésére javítási, amely öt Mi-17 többcélú helikopterek felfegyverzett. Az első négy autó már javított és leszállított A / B „Kecskemét” május 2017.

A Magyar Légierő Mi-24D-je fel van szerelve 9M114 "Sturm" és NAR C-8 tartalékkamrás rakétákkal, de mindkét rendszer munkát igényel az élet meghosszabbítása érdekében. A médiaszabályok szerint Oroszország felajánlotta, hogy felszerel egy új helikoptert a 9M120 "Attack" új rakétáival, de ez az uniós szankciók megsértését jelentené. Az e szankciók által kivetett korlátozások csak korszerűsítés nélküli nagyobb javításokat tesznek lehetővé.

A nyugati szakértők szerint, a megállapodás aláírásával a magyar kormány különleges kapcsolatot mutat be Oroszországgal, amelyet nem üdvözöltek Brüsszelben és Washingtonban. A magyarországi magyar politikusok nem támogatják a Moszkvával fennálló kapcsolatok megőrzésének és erősítésének magyar módját. Például számos magyar politikus kifejtette véleményét, hogy a Mi-17 és a Mi-24 karbantartását és nagyobb javítását Lengyelországban vagy a Cseh Köztársaságban lehet elvégezni.

Meg kell jegyezni, hogy a budapesti vetted döntés megújítását Mi-24D Oroszország, annak ellenére, hogy a legtöbb kelet-európai ország az elmúlt években, hogy megszabaduljunk a fegyverek és katonai felszerelések szovjet / orosz termelés és a beszerzések vagy a működtetés új nyugati gyártmányú rendszer.

http://www.armstrade.org/includes/periodics/mainnews/2017/1211/093444526/detail.shtml

Khmmm...pont a "D" marad ki a felújításból...ráadásul az Falangás nem pedig Sturmos. :)
 
Képet kaphatunk ezekről? Köszi.

Az eredeti magyar (szovjet gyári) 24-es festés:

Hungarian_late_Mi-24D.jpg


Hun_Mi-24V_Weapons01.jpg


A gyári új PG-s festés (amúgy ez se volt rossz, ez tény):

080.jpg


Ugyanez kifakult állapotban. A zöld elment enyhén kékes irányba:

HheliZalj-l%C3%A9gi4.jpg
 
Ennek a fotónak számomra annyi a mezei romantikája, hogy anno Kenese felett pont így láttam döngetni őket, kb ebből a szögből, nade négyet egyszerre. Meg olyan is volt, hogy a négygépes raj után rögvest jött mégegy raj. Nagy sebességgel. Gyerekként az volt ám a csoda! Óh, azok a nyolcvanas évek... :)
 
Ez kétszínű barnának tűni, amolyan afgánba való festésnek. A PG-s és eredeti orosz is tetszik. A szürke gép alatti festés is a hh-sra hajaz.
Hogy a monitor milyen színt hoz ki az egy dolog, de ez eredeti szovjet gyári festésű MAGYAR gép. Egyébként nem lett volna nehéz a PG-ban is ugyanilyenre festeni őket, mert a festőktől kért 3 PG-színből simán ki tudtam keverni az eredeti orosznak megfelelőt, de a helyi átvevő-KÜM-ösöket/katonákat nem izgatta (csak az egyik makettező tisztet), a "Főnökség zöld-barnát akar" és részükről ennyi.
 
Már dicsekedtem vele de akkor itt is megragadom az alkalmat: 2009-ben helikopterrel jöttünk haza a Légiroham 2009-ről.Egy ideig az összes résztvevő(a reduktorhibás 24-est kivéve mert az ott maradt*) gép egy kötelékben repült az is szép volt onnan belülről.

*Vagy 10 méterre voltam attól a 24-estől amikor beindult a tűzoltórendszer(???) és kb fél pillanat alatt mondent szürkés füst borított a gép körül.Nem is tudom hová fér annyi oltóanyag abba a gépbe.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
2009-ben helikopterrel jöttünk haza a Légiroham 2009-ről.Egy ideig az összes résztvevő(a reduktorhibás 24-est kivéve mert az ott maradt*) gép egy kötelékben repült az is szép volt onnan belülről.
*Vagy 10 méterre voltam attól a 24-estől amikor beindult a tűzoltórendszer(???) és kb fél pillanat alatt mondent szürkés füst borított a gép körül.Nem is tudom hová fér annyi oltóanyag abba a gépbe.
Gömb alakú nagynyomású tűzoltópalackba, kb. akkora mint egy focilabda.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi
Gömb alakú nagynyomású tűzoltópalackba, kb. akkora mint egy focilabda.

Ha már vannak itt szakembörök is akkor az lenne a kérdésem,hogy egy reduktorhiba miatt miért indul el a tűzoltórendszer?

Az is megérne egy misét,hogy milyen arccal ültünk föl a többi 24-esre miután indulás előtt 5 perccel elfújta magát az egyik gép.
Bár a pilóták csak kipattantak belőle valamit beszéltek a műszakiakkal és mentek a tartalékgéphez...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Ha már vannak itt szakembörök is akkor az lenne a kérdésem,hogy egy reduktorhiba miatt miért indul el a tűzoltórendszer?
Egy reduktorhiba sokféle meghibásodást jelenthet, pl. lehet kenési probléma, ami lehet annak a következménye is hogy kidurrant egy olajcső és folyik-spriccel szanaszét az olaj - ami meleg állapotban eljutva a hajtóműre tuti kigyulladást jelent (az olajhűtő radiátor és ventilátora a hajtóművek fölött van). Lehet a reduktorban olyan csapágy-probléma vagy fogaskerék-sérülés, ami túlmelegedést okozhat és ettől túlmelegedhet a kenőolaj is, ebből is lehet tűz. A hidraulika-szivattyú is a reduktoron van, arról kapja a meghajtást, azzal is lehet olyan probléma ami tűzveszéllyel jár. Ráadásul a helikopteren (mint a legtöbb repülőgépen is) nagyon sok az ún. elektron-öntvény (kormányvezérlés himbái, bakjai, sok bekötési csomópont stb.), ami könnyű és erős anyag, de alumínium-magnézium ötvözet, így sajnos kiválóan és magas hőfokon ég!!
 
Az eredeti magyar (szovjet gyári) 24-es festés:

Hungarian_late_Mi-24D.jpg


Hun_Mi-24V_Weapons01.jpg


A gyári új PG-s festés (amúgy ez se volt rossz, ez tény):

080.jpg


Ugyanez kifakult állapotban. A zöld elment enyhén kékes irányba:

HheliZalj-l%C3%A9gi4.jpg


Mi-24-esek festésénél nekem a sajátosan "magyar", high-low vis festést viselő, ugyanakkor nemzeti hovatartozást azonnal jelző 574-es Mi-24D festése tetszik 2010-ből:

http://www.airforce.ru/content/drugie-avtory/1216-mi-24d/

:)

Mindazonáltal, viccet félretéve, a kép jól illusztrálja a flottára költött pénzt, illetve annak hiányát: ha jól sejtem a nemzeti színű rotorlapát az akkor már leállított 714-es Mi-24V-ről kerülhetett átszerelésre...
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Hm, valami van ott a szárny mögött ami eddig nem volt látható. :rolleyes:
93651_1535732171.jpg


Ott volt az régebben is:

https://www.jetphotos.com/photo/7717679
https://www.jetphotos.com/photo/7443048

Viszont a mostani képen látható ASZO-2V (infracsapda) kazetta formája, mintha eltérne a régebbi képeken láthatókétól, de lehet, hogy csak az első áramvonalazó burkolat hiányzik róla. Nincs fent a SZOEP-V1A "Iszpanka" és az EVU kiömlőárnyékoló rendszer sem, ami ezekhez a gépekhez rendszeresítve volt.

Másrészről, az NVG kompatibilitáshoz szükséges éjjellátó/szenzortorony kiállási helyét sem lehet felfedezni, de lehet, hogy a gép jobb oldalán van... :)

Szerintem a gépet berepülés alatt fotózhatták le, és nem feltétlenül van minden felszerelve rá, különösen azért, mert szétszedik majd megint a hazaszállításhoz, illetve ha lesz rá bármilyen nyugati eszköz, akkor azt lehet, hogy itthon szerelik fel a gépekre.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz