Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Hmm akkor én egy sznob vagyok HAndrást nézek egy elektromos Peugeot Ionnal járok és imádom:)
És pofátlannak tartom a MOL elektromos töltés árazását, éjszaka töltök nappal mosolyogva autózok.
 
Lejáratni? Dehogy. Csak szimplán irritáló, amikor műszak és gazdasági ökörségeket terjeszt. Ez a videó volt a hab tortán, amikor ezek után benyögi, hogy szerinte mi a rablás. Epic.

A Patreon arról szólt, hogy neki van kvázi ingyen pénze, gondolom állása is, és akkor benyögi, hogy ez neki már drága. Ehhez szerinted nem vastag arcbőr kell? Amikor több éves léptékben húzza az ívet, hogy ez a jövő? Erre meg mondja ezt. Ez nem képmutatás szerinted?

Az én célom az, hogy csak simán felhívjam már a figyelmet arra, hogy ne a bullshit jelzőknek higgyen az ember, hanem picit számoljon már. Ezt megteszi és kiderül, hogy a fickó csak hadovál. Van egy drága hobbija, amit más finanszíroz és erre alapozva hittérít. Ez még mindig nem lenne annyira gáz, de aztán benyögte, hogy szerinte mi a "rablás". Ez már azért facepalmos...

Ez az a csavo, aki anno benyogte, hogy "csakis Armanit vesz, mert masban nem erzi jol magat". Csoda humoros fazon.
 
Hmm akkor én egy sznob vagyok HAndrást nézek egy elektromos Peugeot Ionnal járok és imádom:)
És pofátlannak tartom a MOL elektromos töltés árazását, éjszaka töltök nappal mosolyogva autózok.
Hol töltesz? Mennyit? Mennyit kérnek érte? Mert a fenti költségeket figyelembe véve számold. Tarthatod pofátlannak, de a piac szerint ennyibe kerül. A Ferrari árát is lehet pofátlannak tekinteni, ahogy egy luxusautóét is.
 
Hmm akkor én egy sznob vagyok HAndrást nézek egy elektromos Peugeot Ionnal járok és imádom:)
És pofátlannak tartom a MOL elektromos töltés árazását, éjszaka töltök nappal mosolyogva autózok.

Lehet nem vagy sznob. Akkor teslaval járnál:)
Na akkor sem biztos, hogy az lennél.
Handrás 1 műsorát néztem meg.
Az aventadorost. Rögtön megállapította, hogy idióta. :D
 
Nekem ezekből az elszólásokból inkább úgy tűnik hogy inkább a féltékenység motivál abban, hogy megpróbálod lejáratni és nem annyira mondanivalója... Azért azt tudni kell, hogy HA stílusát, mondanivalóját lehet szeretni, nem szeretni, de az tény hogy abszolút a mélyből jött, saját erejéből küzdötte fel magát, vállalkozott, saját erejéből éli ezt a kellemes felső-középosztálybeli életszínvonalat. Nem a "Patreonon kalapolták neki össze".

Egyébként mindig is early adopter volt, már akkor apple cuccai voltak, amikor még kb. senkinek fingja nem volt róla itthon, hogy mi az. A villanyautózásban is az, ebben nincs semmi meglepő, az early adopterség nettó szívás, erről szól a bejegyzés, meg hogy hogyan lehetne még máshogy, hogy jobban terjedhessen, feltehetően az olajiparban érdekeltek nagy szomorúságára.

Számomra mindenesetre érdekesek és hasznosak a villanyautózással kapcsolatos megnyilvánulásai, nem hiszem, hogy megvett volna az e-autózásnak, de jó látni előnyeit, hátrányait valaki más tapasztalataiból.

Neharagudj de a villanyautózás egy látszatzöld történet.

Nem teljesen úgy szennyezi a környezetet mint a belsőégésű motorok, nincs is még róla annyiszor szó, de ez ugyanúgy nem környezetbarát.
A villamos energiát elő kell állítani.
Atomenergia:nem környezetkímélő. Főleg egy csernobol, vagy fukusima után nehéz védeni.
Szénerőművek: nem kell részletezni.
Napelem:pont mostanában merül fel az elhasználósott napelemekkel nem tudják mit fognak kezdeni. Nincs még meg a megfelelő bevállt technológia.
Vizi erőművek a környezetüket, élővilágát teszik álltalábn tönkre, vagy legalábbis rongálják.

Az elektromos autók akkumulátorait kb 150000 km után cserélni kell. És az aksik is igencsak környezetszennyezőek.

Teljesen nem értem miért is zöld autók ezek.o_O

Az pedig hog HA stílusa, mondanivalója másokat is idegesít, nem csodálom.:D
 
Atomenergia:nem környezetkímélő. Főleg egy csernobol, vagy fukusima után nehéz védeni.
Remélem ezt csak iróniának szántad...

Az elektromos autók akkumulátorait kb 150000 km után cserélni kell. És az aksik is igencsak környezetszennyezőek.
Ez a rész azért megdőlni látszik. Vannak villanyautók, amibe belepakoltak már 100-200k km-et is és 10%-on bőven belül marad ez a tulajok elmondása szerint. Az igazságtartalmának utánajárni nem tudok.

Az pedig hog HA stílusa, mondanivalója másokat is idegesít, nem csodálom.:D
A benyögött hatótáv számain szoktam mosolyogni. Az egyik videóban még mindig 400 km feletti értékekről mesélget, amikor filmezi önvezetés közben a kocsit. Ott a statisztika, hogy 95 km/h körüli tempóban 0,26 kWh/km tája jön ki. Még az utolsó 'leg' adata is látszik, hogy 43 km táját ment és 11 kWh fogyasztás volt.

85kW full nullára égetéssel - ezt sci-fi, nem így autózik az ember - ez 319 km. Miközben arról osztja az észt, hogy vezetés élmény az 250 km/h felett kezdődik az autobahnon és egyébként 130 km/h-val vezetni unalmas, amikor ehhez képest a fogyasztás az egekben van. Az igen...

Oda se neki, hogy Bp-ről K-NY irányba az országhatár szélét alig éri el messze a normál autópálya tempó alatt.

Ez az ember egész egyszerűen nem gondolkodik és igen rugalmasan veszi az értékelések sarokpontjait enyhén szólva...
 
Remélem ezt csak iróniának szántad...


Ez a rész azért megdőlni látszik. Vannak villanyautók, amibe belepakoltak már 100-200k km-et is és 10%-on bőven belül marad ez a tulajok elmondása szerint. Az igazságtartalmának utánajárni nem tudok.


A benyögött hatótáv számain szoktam mosolyogni. Az egyik videóban még mindig 400 km feletti értékekről mesélget, amikor filmezi önvezetés közben a kocsit. Ott a statisztika, hogy 95 km/h körüli tempóban 0,26 kWh/km tája jön ki. Még az utolsó 'leg' adata is látszik, hogy 43 km táját ment és 11 kWh fogyasztás volt.

85kW full nullára égetéssel - ezt sci-fi, nem így autózik az ember - ez 319 km. Miközben arról osztja az észt, hogy vezetés élmény az 250 km/h felett kezdődik az autobahnon és egyébként 130 km/h-val vezetni unalmas, amikor ehhez képest a fogyasztás az egekben van. Az igen...

Oda se neki, hogy Bp-ről K-NY irányba az országhatár szélét alig éri el messze a normál autópálya tempó alatt.

Ez az ember egész egyszerűen nem gondolkodik és igen rugalmasan veszi az értékelések sarokpontjait enyhén szólva...

Nem iróniának szántam. Egy ismerősöm aki van olyan szerencsés és évente eljut a csendes óceánra horgászni, mesélte hogy fukusima óta mérik a sugárzását a kifogott halknak, és az drasztikusan megnőtt. Nem is eszik meg. Visszadobják.
Ha nem igaz elnézést.

És ahogy mondod úgy csűri, csavarja ahogy neki tetszik.
Pár napja láttam vele a laptiming legújabb számában az i3s ét vitte el. Sport i3?
Persze megjegyezte horvátba nem ezzel indulna el.

Valaki megjegyezt itt hogy akkor apple-je volt amikor itt még senki nem tudta mi az.
Hát ha attól nagyobb csávó a szemében, hogy megvesz valamit többszörös áron mint amennyit ér, mert azzal villoghat, akkor ott tényleg a gondolkodással és az értékrendel van gond.

Az aksik fejlődnek, de ha ez a jövö óhatatlanul lessz elhasználódott.
Nem kevés.
 
Nem iróniának szántam. Egy ismerősöm aki van olyan szerencsés és évente eljut a csendes óceánra horgászni, mesélte hogy fukusima óta mérik a sugárzását a kifogott halknak, és az drasztikusan megnőtt. Nem is eszik meg. Visszadobják.
Ha nem igaz elnézést.
Ez megint tipikusan a semmire sem jó komment. Ha valami az EÜ határérték alatt van úgy, hogy annak ezredrésze és két nagyságrenddel nő a sugárterhelés, akkor is a határ alatt vagy, de mégis leírhatja a tényeket ferdítő meg nem értett zseni, hogy drasztikusan megnőtt, csak lényegtelen.
 
Ez megint tipikusan a semmire sem jó komment. Ha valami az EÜ határérték alatt van úgy, hogy annak ezredrésze és két nagyságrenddel nő a sugárterhelés, akkor is a határ alatt vagy, de mégis leírhatja a tényeket ferdítő meg nem értett zseni, hogy drasztikusan megnőtt, csak lényegtelen.

Erosen ketlem az info hitelesseget, hacsak nem Fukushima kozvetlen kozeleben horgaszik...
Az a radioaktiv vizmennyiseg, ami ott kifolyt kb. homeopatias higitas a Csendes-ocean vonatkozasaban.
 
Ez megint tipikusan a semmire sem jó komment. Ha valami az EÜ határérték alatt van úgy, hogy annak ezredrésze és két nagyságrenddel nő a sugárterhelés, akkor is a határ alatt vagy, de mégis leírhatja a tényeket ferdítő meg nem értett zseni, hogy drasztikusan megnőtt, csak lényegtelen.

:D:D:D
Úgylátom te mindent jobban tudsz. De még annak az ellenkezőjét is.:D:D:D

Néha szakadj el ettől a fórumtol, menj ki emberek közé, próbálj meg normális hangnemben komunikálni és meglátod boldogabb életed lessz.;)

Nemtudom mivel mérték a halakat, pontosan milyen értéket mutatott.
A csókát kutyasétáltatás közben ismertem meg.
Dumálgattunk valahogy szóbajött. Mutatott fényképeket. Vízről,hajóról, de legfőképp kifogott halakról.
De lehet átbaszott,photoshopolt képek voltak. :D
Egy elég sokat megélt rocker csávó volt aki nemhiszem, hogy egy kismértékű átlagtól való eltérésen ennyire beszart volna.
Szerintem az ő májának már úgysem számított.:D

További szép hétvégét. Cső
 
  • Tetszik
Reactions: speziale
A H autó kapcsán azért nem bír magával András, tolt egy ilyen kommentet.

.

Az kemény.

Azt nem értem, hogy ha már érvelni próbál, akkor azt miért nem számokkal és miért nevetségesen érzelmi alapon csinálja... Mennyi villanyautó volt világszerte és itthon 2007 táján, amikor még csak a T. Roadster volt, ami egyértelműen luxustermék? Ja, hogy kb. 0 vagy tényleg nulla. Na mennyi ma a világon a hidrogénes autók elterjedtsége? Pontosan annyi, mint 2007-ben a villanyautóé volt. Semmi. Nem létező autóhoz hova építsen töltőhálózatot bárki? Ahogy itthon is lett vilannyautó szépen, lassan azon helyekre elkezdték letenni, ahol ez műszakilag nem volt nagy truváj.

Az okot össze tetszik keverni az okozattal. Nem azért nem terjed a H cellás megoldás, mert nincs töltési lehetőség. Szimplán nem is gyártanak ilyet még úgy igazából. Amit gyártanak is olyan drága jelenleg, hogy kb. techsznobok veszik hobbiból a gyakorlatilag luxusautó árú járműveket. Mint a villanyautót, mert különbség nincs akárhogy is próbálja erőlködve beállítani a helyzetet másnak, kivéve, ha igen erős kompromisszumokat köt hosszútávú autózás terén. Ez van ma összes. A gyártási mennyiség mikroszkóp alatt talán kivehető a globális mennyiséghez képest.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fuel_cell_vehicles#Cars

Ma a villanyautó már azért vonalvastagságnyi a statisztikában, a H cella itt sincs. Azt meg felesleges tényként leírni, hogy mennyi H töltő lesz 2030-ban úgy, hogy nincs minta, amiből lehetne akár merészen extrapolálni. A villámtöltőknél bejött ez? Ja, nem...

Felhasználva érvelésed... ha ma annyi a H-autó mint villany volt 2007-ben (szerinted "kb.nulla") akkor mennyi H-autó lesz 12 évvel később, ha ma már a villanyautó vonalvastagságnyi (12 év fejlődés után)?

A beidézett wiki link :-) 2014-es. Persze kérdés, hogy mit akar az ember bizonyitani a linkjével....

Jelenleg ez a helyzet

https://www.statista.com/statistics/644545/global-sales-of-fuel-cell-vehicles/

és a grafikon csak 2020-ig "extrapolál a végtelenbe"
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Tcat
Erről korábban már tettem be NatGeo-s rövidfilmet - a helyszín Mauritánia, a vasércet fuvarozó Mauritania Railway. A hangsáv ukrán, de szerencsére feliratozva van.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Felhasználva érvelésed... ha ma annyi a H-autó mint villany volt 2007-ben (szerinted "kb.nulla") akkor mennyi H-autó lesz 12 évvel később, ha ma már a villanyautó vonalvastagságnyi (12 év fejlődés után)?

A beidézett wiki link :) 2014-es. Persze kérdés, hogy mit akar az ember bizonyitani a linkjével....

Jelenleg ez a helyzet

https://www.statista.com/statistics/644545/global-sales-of-fuel-cell-vehicles/

és a grafikon csak 2020-ig "extrapolál a végtelenbe"
Vonalvastagsányi talán. Az ahhoz megfelelő mennyiségű töltőt álmodták meg. Tehát, akkor hol a baj és miben tévedtem? Ja, hogy semmiben. Az a része meg elment a füldet mellett, hogy 1 év távlatában sem valósult meg a villámtöltőknél, amit ígértek? Ennek fényében azon rugózni, hogy egy mai ötlet (tervnek erős), hogy hány H töltő lesz 2030-ban szerinted releváns?

Pont olyan vicces fiú vagy, mint András. Nem nagyon figyeltél.
 
Röviden, szar mikor pofáncsap a valóság, hogy luxus hobbi az egész?[/QUOTE]
hmm nem vitatkozom mert értelmetlen.
az utóbbi 2 hét alatt 800 Km-t villanyoztam.
És nem érzem luxus hobbinak.
még kőkemények a korlátai
 
Röviden, szar mikor pofáncsap a valóság, hogy luxus hobbi az egész?
hmm nem vitatkozom mert értelmetlen.
az utóbbi 2 hét alatt 800 Km-t villanyoztam.
És nem érzem luxus hobbinak.
még kőkemények a korlátai
Ez megalol érvelés. Nyáron van, hogy 2 hét alatt 500 km-et tekerek bringán...
Tehát akkor a villanyautó generálisan vagy nem praktikus, de fél vagy egész luxusautó árán sem tud annyit menni, mint egy 20 éves tragacs perpill. Zseniális...