JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

A HTKA szerkesztőség esetleg felvehetné a kapcsolatot az cikket közlő oldallal / szerzővel és kérhetne engedélyt a magyar utánközlésre.
Tényleg nagyon jó cikk!
Forrás megjelölés esetén kell bármiféle engedély arra, hogy lefordítsam és kirakja a HTKA? Hírprotálok csinálják ezt erőlködés nélkül.

13) nagyon jól elemzi a cikk a lehetséges jövőbeli terveket, zárásképp a PS-05/A Mark 4 radarról egy kép, ami lehet már volt itt, de a cikk us részletesen taglalja:
gripen_upgrade_9b.jpg


Nagyon sok infó, szám, költség és egyedi történet van megemlítve a cikkben, csak ajánlani tudom...

Kelepisti kitette már ezt a képeket, SAAB preziből származik. Talán a prezi le is tölthető. Majd megkérdem. Bár ő is jár erre. Asszem.
 
Forrás megjelölés esetén kell bármiféle engedély arra, hogy lefordítsam és kirakja a HTKA? Hírprotálok csinálják ezt erőlködés nélkül.
Nem vagy otthonos szerzői jogi kérdésekben, és bár a Google fordító hasznos dolog (én egy órája olvasgatom vele a cikket), szívesen venném ha egy profi Cseh fordító lefordítaná, valaki lektorálná és megjelenne önálló cikként a HTKA-n
Amúgy nagyon érdekes amit a 2020-utáni terveikről ír…
Ezek szerint a Csehek már létek és tárgyalásokat folytattak/folytatnak a Svédekkel további Gripen C/D-k beszerzéséről.
A Csehek két Gripen századot akarnak. Egyet AA, egyet AG-CAS feladatokra optimalizálva.
Lesz harc a használt Svéd Gripenekért mert - azt írja - a Thaiföldiek is bővítenének…
 
  • Tetszik
Reactions: Karak95
...
Kelepisti kitette már ezt a képeket, SAAB preziből származik. Talán a prezi le is tölthető. Majd megkérdem. Bár ő is jár erre. Asszem.
o
Neked / nekem külön ínyencség a cseh beszerzés pucit részletesebb számai:
19,650 miliárd CZK áfa nélkül, (20,68 miliárd CZK áfával) 10 évre volt az eredeti szerződés, 130%-os ellentételezéssel. Ebben a csomagban volt 150 milió CZK értékben a pilóták és a földi személyzet kiképzése is.
A bérlés 21000 repült órára szólt, átlagban 150 órát számoltak egy gépre,így a valóságban a 21 pilóta kb. 100 órát repült évente.
A hosszabításkor 21,4 milliárdért írtak újra alá (áfával együtt) 2027-ig (2028-29-es opcióval), de ebből 19,6 milliárd CZK a bérlet (megint áfával együtt), a többi modernizáció és további kiképzés.

A legújabb frissitések melyek az 1600 óránkénti nagyjavításon svédországban kaptak az alábbi képen látható változásokat eredményezte pl. a szimbolikákban:
gripen_upgrade_7.jpg
 
Lesz harc a használt Svéd Gripenekért mert - azt írja - a Thaiföldiek is bővítenének…
Azt írja, a PS-05/A Mark 4 radar elektronikai blokkjai teljesen fel lesznek készítve az AESA antennára. Nekem úgy tünik a C/D-k még sokáig lesznek hardveresen és szoftveresen upgrédelve.
Új rakétákat a csehek a haderőfejlesztési programjuk szerint 2022-23 táján terveznek, érdekes, itt az AIM-9X-nek még magyar vonatkozásban is nagyobb valószínűséget adnak.
 
Ja, és a cseh doktrína 2025-re írja elő a minden időjárási körülmények közti csapásmérő képességet GPS vezérlésű fegyverekkel,...itt a cikk esélyesnek a GBU-49 Paveway II Enhanced-et tartja.

De annyi minden van benne, mint ha magát a cseh Gripen Faq-ot tolták volna a képünkbe.
-részletes dolgok a balti missziókról
-sisakcélzókról
-NVG képesség ekről
meg már nem is tudom. Erősen ajánlott a téma kedvelőinek.
 
A fejhallgató zajvédelem miatt van, vagy szólhat bármi a fülébe? Zene, stb? Vagy azon hívják rádión stb?
Az egy jobb-féle fültok. Alapból azért van, mert a levegős kalapács, amivel a szegecseket elütik, kiszabott hangos, amikor meg belül vagy a rátartóvassal, akkor meg a fém jótékonyan fel is erősíti a zajt. A kis lehajtható mikrofon meg nagyon hasznos, mert így nem kell ordibálnod, hogy mikor melyik szegecsvégre tartasz épp rá, vagy épp mellé tartasz (ilyenkor kicsi rövidet kell ütni, hogy összeigazodjanak a lemezek), vagy mikor rátartottál és befejezte a gépelést a kolléga, akkor mondhatod neki, hogy „kéri még”, mert még nem alakult ki a tökéletes gyámfej... vagy meghatározod, hogy melyik lesz a következő, meg, hogy mikor vegye ki a Cleko-t, ugyanis általában a tapasztaltabb dolga a rátartás és ő irányítja a külső mókust, hogy mikor mekkorát, és hova üssön. Amúgy el is meséli, hogy folyamatosan kommunikálnak egymással a „szegecselőpárok”.
Ilyenkor azért bebaszna a zenehallgatás... nem is tudom, hogy juthatott eszedbe ekkora sületlenség... :)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and borisz
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Ja, és a cseh doktrína 2025-re írja elő a minden időjárási körülmények közti csapásmérő képességet GPS vezérlésű fegyverekkel,...itt a cikk esélyesnek a GBU-49 Paveway II Enhanced-et tartja.

De annyi minden van benne, mint ha magát a cseh Gripen Faq-ot tolták volna a képünkbe.
-részletes dolgok a balti missziókról
-sisakcélzókról
-NVG képesség ekről
meg már nem is tudom. Erősen ajánlott a téma kedvelőinek.
Azt hiszem a cikk leg tanulságosabb mondata az volt hogy mind a Csehek mind a Magyarok jelenleg is csak a Gripen képességeinek 50%-át használják ki.
Már most elérhető lenne a sisak display, korszerű AA és AG fegyverzet, felderítő konténerek, stb…
Ezek integrációjához semmiféle korszerűsítés magán a gépen nem kell.

Majd ha ezek megvannak - és persze vettek legalább még egy századnyi gépet - lehetne agyalni a korszerűsített / új radarról, EW rendszerről, IRST-ről, Svédek által felpiszkált erősebb hajtóműről (erről is szó van a cikkben)
Az tuti hogy bőven van fejlesztési potenciál a Gripen C/D-ben
 
Saab Offers Gripen to Finland

Supported by Sweden, Saab has today submitted its proposal for the Finnish HX fighter procurement to the Finnish defence procurement agency, the Logistics Command of the Finnish Defence Forces. The proposal comprises 64 Gripen aircraft, both single-seat Gripen E and dual-seat Gripen F, and is the formal response to the customer’s Request for Quotation (RFQ) issued in April 2018.

According to the customer’s planning, a procurement decision is anticipated in 2021.
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow
In addition, Czech fighters and laser containers will be used for the first time on a foreign mission. It is used to recognize aircraft over long distances and in the dark. "Even in the night, we are able to identify the type of airplane, if it has any equipment, so we are able to determine it," said Pavlik.

https://ct24.ceskatelevize.cz/domac...etech-vrati-do-pobalti-a-s-nimi-stovka-vojaku

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
"The Gripen E: A viable alternative to stealth ?

Saab is advertising its new multirole jet Gripen-E as a viable low cost alternative to stealth aircraft.

To do so, the Gripen E relies on powerful sensor and communication suites. The pilot can use his passive sensors and the data provided by its "battle cloud" (data fusion provided by his own aircraft as well as other nearby Gripen-E and various other sensor platform, airborne and land based) to detect his enemies before he is detected himself. He can also take a more proactive approach and use his powerful radar and Electronic Warfare suite to jam nearby enemy platforms and proceed undetected or with enemies having difficulties having a positive ID and lock on him.

The Gripen is a true multi-role platform. it is a fighter that can be equipped with a variety of pods, from ground attack targeting pods to reconnaissance pods. The E variant also has a longer range than its predecessors thanks to larger fuel tanks.

Furthermore, the open architecture of the Gripen-E's avionics enables it to be adaptable: Its onboard computers and software suites can be easily adapted and upgraded making them future proof.

Saab has enough confidence in its new baby that it openly markets it as the best platform to take on Russia's Flankers and Anti Access/Area Denial (A2/AD) bubbles.
"
 
Érdemes végignézni, érdekes részek vannak benne. Pl. Kiszerelt gépágyú tisztítása

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.