Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 700
113
Nincsen igazad, a leggyakoribb gyalogos baleseti hely a kereszteződésben, zebrán gázolás, és a 4. leggyakoribb hely a zebrán gázolás nem kereszteződésben.
https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/baleset/baleset15.pdf
És sajnos ez a baleset-típus folyamatosan nő ha jól tudom...

Ha elektomikroszkóp alatt figyelek egy hangyát, és semmi más nem nézek a világból, a hangya lesz a legnagyobb és legfélelmetesebb állat a világon. Ettől még persze a következtetés ugyanúgy értelmetlen, egy kontextus nélküli kiragadott adat. Te pontosan ugyanezt csinálod, az előforduló személyi sérüléses balesetek nagobb %-át egyszerűen nem veszed figyelembe, hanem egyfajta baleset típust nézel.

De nézzük a számokat.

Közúti balesetek, 2015, 16 331, ebből gyalogosok elütése 2497 (15%). Nem jó, de nem is tragikus.

A 2497 gyalogosok elütésből (minden típusú járművezető által) 856 súlyos, 1350 könnyű sérüléssel jár, ebből 341 súlyos, illetve 502 könnyű sérülés a gyalogos hibájából következik be, tehát a balesetek 15%-át kitevő gyalogos elütések szignifikáns 34%-án az sem segít, ha mindenki más szabálykövető, mert a gyalogos a balfasz.

Nézzük most azt megmaradó 5,1%-i balesetet, ahol a baleset a gyalogos elütésével végződik, de nem ő a hunyó:

A 2497 gyalogos elütésből 1261 személygépkocsik, 183 tehergépkocsik, 75 kerékpárosok, a maradék egyéb kategória. 883 esetet pedig maguk a gyalogosok okozzák, ideértve a nem közútiakat is, lásd pl. vonat.

A zebrán átkelés során az elsőbbség nem megadása 718 eset, ebből 625 a személygépkocsi vezető hibája. 909 egyéb balesetet viszont maguk a gyalogosok okoznak, vigyázatlan, hirtelen lelépéssel (445), tilos jelzésre (127), vagy tiltott helyen (97), dugóban átvágással (114) vagy egyéb zavaró magatartással (97). Magyarán a statisztikák szerint gyalogosként kb. 50%-al jellemzőbb, hogy te magad okozol közlekedési balesetet a saját balfaszságoddal, mint hogy téged csapjanak el amikor a zebrán szabályosan áthaladsz.

Azon sem lepődik meg senki, hogy ezen kis, csak a gyalogosokra koncentráló metszetből a kereszteződés lesz a baleseti gócpont. Mégis hol legyen, ha nem máshol ahol a gyalogos az úton van..?

Azon viszont továbbra sem változtat, hogy a közlekedési balesetekben sérülő emberek elsöprő többségét továbbra sem zebrán, vétlen, gyalogosként éri a baleset, a balesetek szignifikánsabb részében maga a gyalogos a baleset okozója, így ha a közlekedésbiztonságot akarod javítani, akkor nem feltétlenül a zebrás gyalogosokkal kezded, végképp nem olyan balfaszságokkal, mint elképesztő költséggel telepíthető autómata bunkók, amik mire megépülnek már technikailag meghaladottak is lesznek. Sokkal több emberen lehetne segíteni pl. egy sima középiskolai kresz oktatással..

A Toyotánál Magyarországon nincsen gyalogos érzékelés a következő modellek Safety Sense csomagjában:
Aygo
Yaris
Auris
Corolla
Prius
Land Cruiser
Hilux

Igazából rövidebb amiben van:
Toyota HCR
RAV4

+ az új Camryben is van. Új Corollában is van. Prius Plug inben is van... az Aurist meg kivezetik.... CHR-ben és RAV4-ben van. Jah, hogy ezek a legnépszerűbb modellek, és igazából ebből az jön le, hogy az új modellekben van, a régebbiekben meg még nincs... Megint bűvöljük bűvöljük a statisztikát, mert ugye baromi sokan vesznek Land Cruisert meg Hiluxut (nem, egyébként meg minek egy terepjáróba gyalogosvédelmi rendszer? Elütöd vele a tevét...?).
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
Ha elektomikroszkóp alatt figyelek egy hangyát, és semmi más nem nézek a világból, a hangya lesz a legnagyobb és legfélelmetesebb állat a világon. Ettől még persze a következtetés ugyanúgy értelmetlen, egy kontextus nélküli kiragadott adat. Te pontosan ugyanezt csinálod, az előforduló személyi sérüléses balesetek nagobb %-át egyszerűen nem veszed figyelembe, hanem egyfajta baleset típust nézel.

De nézzük a számokat.

Közúti balesetek, 2015, 16 331, ebből gyalogosok elütése 2497 (15%). Nem jó, de nem is tragikus.

A 2497 gyalogosok elütésből (minden típusú járművezető által) 856 súlyos, 1350 könnyű sérüléssel jár, ebből 341 súlyos, illetve 502 könnyű sérülés a gyalogos hibájából következik be, tehát a balesetek 15%-át kitevő gyalogos elütések szignifikáns 34%-án az sem segít, ha mindenki más szabálykövető, mert a gyalogos a balfasz.

Nézzük most azt megmaradó 5,1%-i balesetet, ahol a baleset a gyalogos elütésével végződik, de nem ő a hunyó:

A 2497 gyalogos elütésből 1261 személygépkocsik, 183 tehergépkocsik, 75 kerékpárosok, a maradék egyéb kategória. 883 esetet pedig maguk a gyalogosok okozzák, ideértve a nem közútiakat is, lásd pl. vonat.

A zebrán átkelés során az elsőbbség nem megadása 718 eset, ebből 625 a személygépkocsi vezető hibája. 909 egyéb balesetet viszont maguk a gyalogosok okoznak, vigyázatlan, hirtelen lelépéssel (445), tilos jelzésre (127), vagy tiltott helyen (97), dugóban átvágással (114) vagy egyéb zavaró magatartással (97). Magyarán a statisztikák szerint gyalogosként kb. 50%-al jellemzőbb, hogy te magad okozol közlekedési balesetet a saját balfaszságoddal, mint hogy téged csapjanak el amikor a zebrán szabályosan áthaladsz.

Azon sem lepődik meg senki, hogy ezen kis, csak a gyalogosokra koncentráló metszetből a kereszteződés lesz a baleseti gócpont. Mégis hol legyen, ha nem máshol ahol a gyalogos az úton van..?

Azon viszont továbbra sem változtat, hogy a közlekedési balesetekben sérülő emberek elsöprő többségét továbbra sem zebrán, vétlen, gyalogosként éri a baleset, a balesetek szignifikánsabb részében maga a gyalogos a baleset okozója, így ha a közlekedésbiztonságot akarod javítani, akkor nem feltétlenül a zebrás gyalogosokkal kezded, végképp nem olyan balfaszságokkal, mint elképesztő költséggel telepíthető autómata bunkók, amik mire megépülnek már technikailag meghaladottak is lesznek. Sokkal több emberen lehetne segíteni pl. egy sima középiskolai kresz oktatással..



+ az új Camryben is van. Új Corollában is van. Prius Plug inben is van... az Aurist meg kivezetik.... CHR-ben és RAV4-ben van. Jah, hogy ezek a legnépszerűbb modellek, és igazából ebből az jön le, hogy az új modellekben van, a régebbiekben meg még nincs... Megint bűvöljük bűvöljük a statisztikát, mert ugye baromi sokan vesznek Land Cruisert meg Hiluxut (nem, egyébként meg minek egy terepjáróba gyalogosvédelmi rendszer? Elütöd vele a tevét...?).

Ne haragudj, de te tudatosan ferdítesz 16311 személyi sérüléses balesetből 909 balesetet okozott gyalogos. miközben 2497 gyalogos gázolás volt 2015ben.
És nem, a Toyota jelenleg csak azokban árul gyalogosészlelést amit én írtam:
https://www.toyota.hu/world-of-toyota/safety/toyota-safety-sense.json
Te azt írtad hogy mindben, van, de nincsen. Lehet hogy lesz majd, de most nincsen.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 700
113
Ne haragudj, de te tudatosan ferdítesz 16311 személyi sérüléses balesetből 909 balesetet okozott gyalogos. miközben 2497 gyalogos gázolás volt 2015ben.

Azt, hogy kettőnk közül ki ferdít tudatosan, már egyszer és végérvényesen tisztáztuk - lásd: Beszélgető

Sajnos ismét azt tapasztalom, hogy a tények és a statisztikai adatok ellened szólnak, te pedig ismét tudatosan letagadod, a statisztikai adatokat pedig manipulálni igyekszel.

És nem, a Toyota jelenleg csak azokban árul gyalogosészlelést amit én írtam:
https://www.toyota.hu/world-of-toyota/safety/toyota-safety-sense.json
Te azt írtad hogy mindben, van, de nincsen. Lehet hogy lesz majd, de most nincsen.

Sajnos ezt is valótlanul állítod, elég megnézni az adott modell prospektusát hogy mi van benne, és mi nincs. Az lehet, hogy az általános tájékoztatót még nem frissítették, de a modell katalógusok leírása értelemszerűen pontosabb információt tartalmaz. A felsorolt modellek mindegyike tudja a gyalogosfelismerést.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
Azt, hogy kettőnk közül ki ferdít tudatosan, már egyszer és végérvényesen tisztáztuk - lásd: Beszélgető
Nem ferdítek, ilyen erővel egészen sok költőnk lenne magyar-gyűlölő.

Sajnos ismét azt tapasztalom, hogy a tények és a statisztikai adatok ellened szólnak, te pedig ismét tudatosan letagadod, a statisztikai adatokat pedig manipulálni igyekszel.



Sajnos ezt is valótlanul állítod, elég megnézni az adott modell prospektusát hogy mi van benne, és mi nincs. Az lehet, hogy az általános tájékoztatót még nem frissítették, de a modell katalógusok leírása értelemszerűen pontosabb információt tartalmaz. A felsorolt modellek mindegyike tudja a gyalogosfelismerést.
https://pdf.sites.toyota.hu/arlista_uj_yaris_2019.pdf
Tessék, ebben nincsen. Így már semmiképpen nem fedi a "minden Toyotában van" kitételedet.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 817
113
Németország:
- átlag autós megáll, betartja a jobb-kezet, elenged.
- arab jampi a lízinges AMG 63-as G-Mercivel: Csak délután veszélyes, reggel hétkor még döglik. Ezt legalább hallod 100 méterről, mert vagy a kecskebaszó mjúzik üvölt belőle vagy éppen a pirosban járatja a kocsit a lámpánál
- német elektrobiciklis legalább akkora gyökér, mint a robogós: nyomja neki, agya semmi, fülhallgató a fején, telefont nyomogatja menet közben. Rengeteg balesetet okoznak. Ezeket a szarokat általában olyanok veszik, akiknek már nem lenne szabad gyorsan menniük. Látom a baleseti statisztikákat a munkahelyen, rengeteg a combnyak-törött elektromos bringás. A német elektromos bicikli 25km/h-ra limitált, a kínai olcsóbb és 40km/h-val lehet vele menni. El lehet képzelni, hogy mennyi rutinjuk van a 40km/h-ról fékezéssel. A városban maximum 30-al megyek bringával, a városon kívül viszont megnyomom. Egyszerűen annyi idióta gyalogos, rolleros, kutyás, többi bringás van, hogy veszedelem és egy ilyen bringa gyorsan 40-en van...
- kisgyerekes anyuka a VW Lupo-val: Gyerekek hátul bőgnek, anya menetközben, hátra hajolva intézkedik, közben az autó megy és megy és jön egyre jobban át a bicikli-sávba...
- a halálom az elektromos roller és az elektromos autó. Nem hallom és a semmiből jön. Boldog-boldogtalan nyomja az elektromos rollert a járdákon, bicikli utakon. 20-25km/h-val megy, hangja semmi. Egyedüli szabály, hogy legyél 14 éves, sisak nuku. Naponta van csattanás
- autó ajtaját kinyitom: Naponta többször előfordul, hogy ráparkol a szarab a járdára, bicikliútra, majd kibassza az ajtót. Ezt bele kell kalkulálni
- áruszállítók - DHL és társai: A sofőr egyik kézzel vezet, a másikkal telefonál, a harmadikkal a tabletet nyomogatjaa negyedikkel meg dobol az ajtón. Eddig találkoztam vele egyirányú utcában a forgalommal szemben, behajtani tilos utcában, bicikli úton tolatva ment, biciklis-gyalogos hídon középen, egyszóval bárhol.

Csak egyet tudok mondani - sisak - lehetőleg full-face (kurva meleg, tudom), óvatos tekerés és ne hallgass zenét (nekem ez volt a legnehezebb) és gondolkodj előre a kibaszott parasztja helyett...
 
M

molnibalage

Guest
Németország:
- átlag autós megáll, betartja a jobb-kezet, elenged.
- arab jampi a lízinges AMG 63-as G-Mercivel: Csak délután veszélyes, reggel hétkor még döglik. Ezt legalább hallod 100 méterről, mert vagy a kecskebaszó mjúzik üvölt belőle vagy éppen a pirosban járatja a kocsit a lámpánál
- német elektrobiciklis legalább akkora gyökér, mint a robogós: nyomja neki, agya semmi, fülhallgató a fején, telefont nyomogatja menet közben. Rengeteg balesetet okoznak. Ezeket a szarokat általában olyanok veszik, akiknek már nem lenne szabad gyorsan menniük. Látom a baleseti statisztikákat a munkahelyen, rengeteg a combnyak-törött elektromos bringás. A német elektromos bicikli 25km/h-ra limitált, a kínai olcsóbb és 40km/h-val lehet vele menni. El lehet képzelni, hogy mennyi rutinjuk van a 40km/h-ról fékezéssel. A városban maximum 30-al megyek bringával, a városon kívül viszont megnyomom. Egyszerűen annyi idióta gyalogos, rolleros, kutyás, többi bringás van, hogy veszedelem és egy ilyen bringa gyorsan 40-en van...
- kisgyerekes anyuka a VW Lupo-val: Gyerekek hátul bőgnek, anya menetközben, hátra hajolva intézkedik, közben az autó megy és megy és jön egyre jobban át a bicikli-sávba...
- a halálom az elektromos roller és az elektromos autó. Nem hallom és a semmiből jön. Boldog-boldogtalan nyomja az elektromos rollert a járdákon, bicikli utakon. 20-25km/h-val megy, hangja semmi. Egyedüli szabály, hogy legyél 14 éves, sisak nuku. Naponta van csattanás
- autó ajtaját kinyitom: Naponta többször előfordul, hogy ráparkol a szarab a járdára, bicikliútra, majd kibassza az ajtót. Ezt bele kell kalkulálni
- áruszállítók - DHL és társai: A sofőr egyik kézzel vezet, a másikkal telefonál, a harmadikkal a tabletet nyomogatjaa negyedikkel meg dobol az ajtón. Eddig találkoztam vele egyirányú utcában a forgalommal szemben, behajtani tilos utcában, bicikli úton tolatva ment, biciklis-gyalogos hídon középen, egyszóval bárhol.

Csak egyet tudok mondani - sisak - lehetőleg full-face (kurva meleg, tudom), óvatos tekerés és ne hallgass zenét (nekem ez volt a legnehezebb) és gondolkodj előre a kibaszott parasztja helyett...
A fővárosban is azt látom, főleg a turistáktól, hogy olyan halál nyugalommal lépnek le a járdáról bármiféle körülnézés nélkül akkor is, ha be van dugva mindkét füle, hogy az valami elképesztő. Mintha a világ urai lennének és a jármű az úton majd megáll, ahogy tud. Nem a kijelölt gyalogátkelő helyekről beszélek. Fogja magát és kvázi leugrik az útról. Főleg az üvöltő fülhallgatós futók. Na azok közelébe sem megyek már, ha lehet.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 960
113
És ez nem vicc. Sajnos ott tarunk, hogy erre igény lenne sok helyen...
Persze, csak egyszer legyen uzemzavar en meg mentohelin utazok a korhaz fele jo esetben. Vagy majd el szorakoznak vele a c hulyegyerekek. Ebbol a penzbol csinalhattak volna egy egyszeru feluljarot is es az meg az aramot se fogyasztja.
Nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz. Egyet mondjatok meg: lakótelepen lakom most Pesten. Elég sokat autózok, vegyes használatban... A környéken nincs töltő... Mit vegyek? Benzin? Dízel? Szemezek egy RAV4 hibridddel... Töltőset nem akarok.. Mondjátok meg a tutit... :)
Rokimobilt, az mindenhol elmegy, bevasarlocsarnokban, kerekparuton, mindenhol. Par hete vasarnap fenyes nappal FOUTON kerultem el kettot ket telepules kozott.
Bonusznak meg egy sztori, napi biciklis:
Hetfon rokonlatogatas kisvaroson. Rokont (csak biciklibol van jogositvanya) vigyem el egy helyre majd o navigal hova. Ok. Helyszin T keresztezodes, majd par meterre utana balra kis utca. Kis utca behajtani tilos, kis utca utan nagy utca csatlakozasanal kozvetlenul zebra keresztben a nagy utcan, elotte kozvetlen valami romos sziget szeruseg pont a T nyakanal, utana zarovonal. Zebra utan 30 m rendorkapitanysag. Szoval jovok kocsival, befordulok jobbra, mellettem ugye a sziget, raerek a zebrara, azt mondja a biciklis itt forduljak be balra! Mondom hol? Itt, itt, a zebran. Hol, itt a zebraaaan? Itt, aztan menj be egyenesen a kis utcaba! Mi, forduljak balra a zebran, menjek rajta vegig hosszaban, aztan menjek be a behajtani tiloson? Mindezt a rendorsegtol 30 meterre? Igen azt mondja, mindenki ugy jar, gyalogosok is, en is biciklivel igy szoktam.  :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Most akkor en vagyok a hulye vagy o a biciklis?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 960
113
Itthon, ami a világ fejlettebbik része az autók átlagéletkora 13 év. Tehát gyalogos felismerő rendszer tömegesen arányban úgy 15+ év múlva talán lesz.
Ha mar 13 ev es villany autozas a tema. Kerdezem en : Ha a magyar atlag autosnak 13 eves autora futja, akkor x ev mulva, mikor az alomvilagokban csak elektromos autok lesznek, vajon egy 13 eves elektromos auto az milyen erteket fog kepviselni, mennyire lesz megbizhato meg mint elektromos kutyu, valamint hanyadik aku pakk csere lesz nala varhato? Es mindez mennyiert? Es mi van ha nekem nem jo a kispolszki meretu, es tesla sportkocsi se kell, hanem valami amibe befer hatul 3 gyerekules, kb C4 grand picasso kategoria legalabb. Es erre nem vagyok hajlando tobbet kolteni mint maximum fel eves fizetesem. Lakatosek meg itt rendre nem koltenek tobbet kocsira mint max fel evi kozmunkas ber. Na veluk is mi lessz?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 960
113
A fővárosban is azt látom, főleg a turistáktól, hogy olyan halál nyugalommal lépnek le a járdáról bármiféle körülnézés nélkül akkor is, ha be van dugva mindkét füle, hogy az valami elképesztő. Mintha a világ urai lennének és a jármű az úton majd megáll, ahogy tud. Nem a kijelölt gyalogátkelő helyekről beszélek. Fogja magát és kvázi leugrik az útról. Főleg az üvöltő fülhallgatós futók. Na azok közelébe sem megyek már, ha lehet.
Azert mert gyalogosnak, biciklisnek elsobbsege van. Legalabbis par eve valtozott a kresz es valami ilyesmit hallott. Majd az autos ugyis kitalalja mit akar, es megall. Kozben meg a valosagban szo sincs ilyesmirol, csak neki nem kell kresz vizsga es igy nem is kell tudnia. Aztan meg csinal egy millios kart figyelmetlenul egy kocsiban, az autos meg igy jart.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 960
113
https://zoom.hu/hir/2018/08/17/evente-egy-kisebb-magyar-falu-lakossagat-gazoljak-el-a-zebran/

Sosem volt gond...? Pislogok...
És ebben nincs benne az, hogy hányszor van majdnem eset, amit csak a szerencse és a gyalogos reflexei mentenek meg, nem azért, mert a sofőrök szabálykövetőek lennének. Az úton közlekedők többségének a zebra csak az aszfaltrajz verseny dekorációs eleme.

A "legviccesebb" az, amikor kerékpárosként szabályosan megállok, majd mögöttem dudál az Isten barma, hogy miért álltam meg és nekiállt kikerülni és majdnem elütött egy gyalogost. Na ott kedvem lett volna a 2,5 kilós láncommal kezelésbe venni kezét lábát, hogy egy ideig ne üljön volán mögé a büdös parasztja...

Az is érdekes statisztika lenne, hogy pl. a férfi vezetők igen nagy része tapasztalatom szerint kb. a jó nőknek és esetleg kisgyereknek áll meg, de egyébként többség szarik bele. A Budafoki úton kb. születni kell a túloldalra. Egy idő után inkább már nem számoltam azon eseteket, amikor a külső sávban levő sofőr megállt, a belsőben meg nem. Még csak nem is lassítanak. Akkor sem, amikor integettem neki és mutogattam a zebrára. Ilyen mentalitás mellett nem kell? Bocs, nem értek egyet...


A piros lámpán áthajtás a főváros egyes pontjain napi és tömeges rutin, Ezt nem úgy értem, hogy órákat vársz néhány helyen, hanem reggel kimész és azt számolod, hogy hány lámpaváltás lesz, ahol talán nem hajt bele egynél több jármű a full pirosba vagy egyáltalán.

Nem értem, hogy mit szaroznak traffipaxszal meg mással. Kiáll két rendőr a sarokra egyik kameráz, a másik 100-200 méter után kiinti a delikvenseket. Egy ilyen eset 50k bünti tudtommal. Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Ha csak ebből ért a társadalom, akkor sajnálatos, de ez van. Aztán majd elgondolkozik talán, hogy mennyibe kerül az autózás úgy, hogy bizonyos szokásokkal párosul. A Soroksári-Haller sarkán kb. 1 óra könnyű munka lenne kiszabni kb. 1 misi büntetést. Ennél jobb befektetés kevés lenne, a rendőr órabérekkel számolva. És itt mérni sem kell sebességet. Látod, hogy piros, belehajt, bünti. Nincs vita.
Volt olyan, hogy 2 sávon három autó és egy motor zúgott át. Az egyik "legszebb", amikor a 23-as busz még a zebra előtt járt, amikor már zöld volt a gyalogosoknak, és a busz seggébe tapadva még egy autó is ment úgy laza 70-es tempóval úgy 2 méterre. Piroson áthajtás + követési távolság megszegése.

Ennek az egész viselkedésnek az a kimenete, hogy ma sok gyalogos megköszöni, ha az vezetők átengedik a zebrán megadva számára a KÖTELEZŐ elsőbbséget. Kemény...

Szóval ma ott tartunk, hogy a "hogyan találsz durván szabálysértő gépjárművel közlekedőt"* az utakon kérdésre a válasz az ma sok helyen, hogy "könnyen és találomra". Ez ma a morál az utakon. Amióta hirtelen megint sok embernek lett pénze autókázni azóta kb. kőként állt bele a morál a földbe. 2011-13 között, amikor sokkal kisebb forgalom volt, akkor sokkal előzékenyebbek voltak. Ma ennek szinte szikrányi nyoma sem maradt. Szabályok nem számítanak, de úgy véli, hogy ÉNÉNÉNÉN 5 méter előnyt tud szerezni.

*Alig várom majd, amikor jön majd a "bezzeg a bringások" rigmus. Igen, ott is vannak donorbringások, akiket képtelen vagyok megérteni. Belehajt a pirosba, hogy nyerjen 5 sec előnyt aztán 100 méter múlva utolérem, mert nem teker gyorsan. Igazából semmit nem nyert vele. A csúcs eddig az a kerékpáros futár volt, aki az Astoriánál a Kiskörúton este 6 hétköznap átment a piroson a dugóban.
Molni, a gyalogos gyalog van, tehat raer. En nem erek ra, ezert autoval megyek. :) Nekem a multkori: megyek kocsival, zebra, gyalogos par meterre leugrik en fek. Belenezek a tukorbe, mogottem senki se jon 200-al,megusztam. De hogy miert nem tudta megvarni mig elmegyek elotte? Csak 2-3 masodperc lett volna az eletebol...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
Molni, a gyalogos gyalog van, tehat raer. En nem erek ra, ezert autoval megyek. :) Nekem a multkori: megyek kocsival, zebra, gyalogos par meterre leugrik en fek. Belenezek a tukorbe, mogottem senki se jon 200-al,megusztam. De hogy miert nem tudta megvarni mig elmegyek elotte? Csak 2-3 masodperc lett volna az eletebol...
Ezzel azt mondod hogy akinek van autója, annak az ideje többet ér? Neeeeeee...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

torsen

Guest
Maga a beépítés amúgy nem nagy cucc, altalaban egy radart kombinal egy kamerával, ha ez már benne van más vezetéstámogatási rendszerhez, és már ki lett fejlesztve, gyakorlatilag egy üzleti döntés kérdése hogy belekerüljön-e a goodie minden kocsiba vagy ne.. ugyanezek a rendszerekhez hasonlók már 10-12 éve is léteztek, csak akkor még a luxus kategoria privilégiuma volt, ahogyan nagyon régen a szervókormány is.. mint sok minden más, a fejlesztés idokozben lecsorgott a teljesen átlagos kocsikba is.

Nyilván a budget kategória, ahol a gyártónak minden költség sokkal jobban számít, mert volumenen van a haszon, az utolsó pillanatig fogja húzni (egyébként akkor lesz majd best buy, amikor közelgő határidő miatt jönnek a kisöprési kedvezmények ;) )

Hát, a "nem nagy cucc" se megy mindenkinek, talán azért mert mégse "nem nagy cucc". 5 éve még majd' mindegyik gyalogosfelismerő megbukott az Auto Motor und Sport tesztén. Csúnya dolgokat lehetett látni a Volvótól
és a Mercedestől is. És még ma sem tökéletes sok rendszer:
(4.30-tól érdekes) illetve kicsit kiterjesztve a "nem nagy cuccot" az autonóm ütközés elkerülők felé is érdekes dolgokat produkál a "nem nagy cucc":

És akkor még nem beszéltünk arról hogy mi van, ha szélvédőt cseréltünk és elfelejtik/nem tudják hogy kell/képtelenek a kamera kalibrációra...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 700
113
Ha mar 13 ev es villany autozas a tema. Kerdezem en : Ha a magyar atlag autosnak 13 eves autora futja, akkor x ev mulva, mikor az alomvilagokban csak elektromos autok lesznek,

Annyira nem álomvilág ez, inkább olyan 2025 tája, ha kicsit megnézed a nagy autógyártók nyilatkozatait. Lásd Honda- ami egyébként a világ legnagyobb belsőégésű motor gyártója, alig volt eddig komolyabb / sikeresebb e-hajtásuk, szóval nem lehet mondani, hogy elektromos fanok.. most szenvednek egy ilyen csöpp elektromos kei-carral https://www.honda.hu/cars/new/coming-soon/electric-vision.html .aszongya:

"A tisztább jövő érdekében elköteleztük magunkat a károsanyag-kibocsátás csökkentése iránt. Ennek jegyében azt a célt tűztük ki, hogy 2025-re minden Európában eladott autónk hibrid, konnektoros hibrid, akkumulátoros és üzemanyagcellás technológiájú lesz. A visszaszámlálás már elindult, és izgatottan várjuk, mit hoz a jövő."

Tisztább jövő, persze, nem jókedvükből csinálják, másutt továbbra is lesz belsőégésű, de ugye nekünk van drága és progresszív EU-nk és olyan CO2 kibocsátási értékeket határozott meg a gyártóknak (100 gramm / km ha jól emlékszem), amit gyakorlatilag lehetetlen belső égésű motorral teljesíteni.

Jövőre 2020, életbe lépnek az új CO2 kibocsátási adók, amit az egy Toyotán kívül (mivel rengeteg hybridje van) egyik EU-ba értékesítő autógyártó sem fog tudni teljesíteni, úgyhogy masszív sarcolás veszi majd kezdetét, amit majd az áthárítanak szépen rád a vételárban, egészen addig amíg nem lesz mindenkinek hybridje vagy elektromos autója, ami ezeket teljesíteni tudja.

Szóval idén lesz az utolsó év, amikor még normális áron tudsz hagyományos autót venni. Utána már csak egyre drágábban, aztán már sehogy, mert egyszerűen nem lesz a kínálatban, max. haszonjárműként vagy használtan.

vajon egy 13 eves elektromos auto az milyen erteket fog kepviselni, mennyire lesz megbizhato meg mint elektromos kutyu, valamint hanyadik aku pakk csere lesz nala varhato? Es mindez mennyiert?

Ehhez nem kell jövőbe látni, ugyanis már most vannak 10+ éves Toyota Priusok, jellemzően 2 millió forint körül, sok-sok kilométerrel, tehát működnek és tartják az árukat.

Nehéz belátni, hogy ezekhez a sokkal bonyolultabb rendszerű, de még mindig jól működő hybridekhez képest a tisztán elektromos hajtás miért lenne rosszabb. Akku pakk cserék ezekhez is vannak, lehet telepenként is javítani, cserélni, én ilyen 500 és 1 millió körüli költségre emlékszem, ami semmivel nem rosszabb mint egy németből hozott diesel Passat kettőstömegű lendkerék cseréje, sőt.

Az e-autók jelenlegi hátrányai mellett kétségtelenül óriási előnyük, hogy a hajtáslánc legbonyultabb és legdrágább elemeitől megszabadulnak, így ezek nem is romolhatnak el. Nincsen hagyományos váltó, nincsen olajfolyás, nincsen benne turbó, nincsen benne drága és bonyolult nagynyomású befecskendező rendszer, nincsen igazi hajtáslánc sem, hiszen minden kerékre van egy elektromotor. A megbízhatósággal szerintem nem lesz gond, voltak mostanában Tesla, Porsche (!!!) 24 órás állóképesség tesztek, jól szerepeltek.
https://electrek.co/2019/07/05/tesla-youtuber-breaks-24-hour-electric-car-distance-record/
https://electrek.co/2019/08/19/porsche-taycan-electric-car-24-hr-endurance-test/

Es mi van ha nekem nem jo a kispolszki meretu, es tesla sportkocsi se kell, hanem valami amibe befer hatul 3 gyerekules, kb C4 grand picasso kategoria legalabb.

A Toyota (világ legnagyobb személygépjármű gyártója) már eleve szinte mindenben kínál hybridet, válassz kedvedre. https://www.toyota.hu/current-offers/hybrid.json

Es erre nem vagyok hajlando tobbet kolteni mint maximum fel eves fizetesem. Lakatosek meg itt rendre nem koltenek tobbet kocsira mint max fel evi kozmunkas ber. Na veluk is mi lessz?

Gondolom levedlett autókkal járnak majd ahogyan eddig is.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 700
113
Hát, a "nem nagy cucc" se megy mindenkinek, talán azért mert mégse "nem nagy cucc".

Briliáns logika, azért mert vannak a piacon szar minőségű termékek is, mindenkié csak szar lehet igaz?

Olaszok, franciák mióta is próbálnak normálisan működő kocsikat csinálni, ergo senki más nem is lehet rá képes, ugye? Nekik nagy cucc, másoknak meg nem az.

Van gyártó akinek ilyen rendszere már 10+ éve van, és azóta reszelgeti, van amelyik meg nemrég kezdett bele a fejlesztésbe. Ez az eredményeken látszik.

Semelyik rendszer nem lesz soha 100%-os, van amelyik most éri el a 80%-ot, van amelyik meg most 98% (mondjuk). Fals riasztás is van, viszont bármelyik rendszer megléte sokkal jobb és sokkal többet ad a biztonsághoz, amint széleskörben elterjed. Emberi hülyeség ellen nem védenek meg ezek sem.

Engem speciel az érdekel, ha mondjuk a rendszer befékez, mert elől para helyzet van, hányan fognak majd az új kocsikba hátulról belerongyolni mert nem tudnak majd hirtelen megállni.. lesz pár ilyen helyzet. :D
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 700
113
Na, csak hogy ne a levegőbe menjen a szövegelés, lássuk is hogy milyen durván fejlett vezető támogató rendszerek vannak (lehetnek pár éven belül) egy modern kocsiban.

Ha ez elkezd terjedni, az nagyon megdobja a közlekedési biztonságot mindenki közös örömére, az autonóm vezetés innen kezdve már inkábbcsak akarat, mint technológia kérdése. Nem mintha én vágynék ez utóbbira, de a vége az lesz, hogy azt is letolják a torkunkon.

 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 960
113
Annyira nem álomvilág ez, inkább olyan 2025 tája, ha kicsit megnézed a nagy autógyártók nyilatkozatait. Lásd Honda- ami egyébként a világ legnagyobb belsőégésű motor gyártója, alig volt eddig komolyabb / sikeresebb e-hajtásuk, szóval nem lehet mondani, hogy elektromos fanok.. most szenvednek egy ilyen csöpp elektromos kei-carral https://www.honda.hu/cars/new/coming-soon/electric-vision.html .aszongya:

"A tisztább jövő érdekében elköteleztük magunkat a károsanyag-kibocsátás csökkentése iránt. Ennek jegyében azt a célt tűztük ki, hogy 2025-re minden Európában eladott autónk hibrid, konnektoros hibrid, akkumulátoros és üzemanyagcellás technológiájú lesz. A visszaszámlálás már elindult, és izgatottan várjuk, mit hoz a jövő."

Tisztább jövő, persze, nem jókedvükből csinálják, másutt továbbra is lesz belsőégésű, de ugye nekünk van drága és progresszív EU-nk és olyan CO2 kibocsátási értékeket határozott meg a gyártóknak (100 gramm / km ha jól emlékszem), amit gyakorlatilag lehetetlen belső égésű motorral teljesíteni.

Jövőre 2020, életbe lépnek az új CO2 kibocsátási adók, amit az egy Toyotán kívül (mivel rengeteg hybridje van) egyik EU-ba értékesítő autógyártó sem fog tudni teljesíteni, úgyhogy masszív sarcolás veszi majd kezdetét, amit majd az áthárítanak szépen rád a vételárban, egészen addig amíg nem lesz mindenkinek hybridje vagy elektromos autója, ami ezeket teljesíteni tudja.

Szóval idén lesz az utolsó év, amikor még normális áron tudsz hagyományos autót venni. Utána már csak egyre drágábban, aztán már sehogy, mert egyszerűen nem lesz a kínálatban, max. haszonjárműként vagy használtan.



Ehhez nem kell jövőbe látni, ugyanis már most vannak 10+ éves Toyota Priusok, jellemzően 2 millió forint körül, sok-sok kilométerrel, tehát működnek és tartják az árukat.

Nehéz belátni, hogy ezekhez a sokkal bonyolultabb rendszerű, de még mindig jól működő hybridekhez képest a tisztán elektromos hajtás miért lenne rosszabb. Akku pakk cserék ezekhez is vannak, lehet telepenként is javítani, cserélni, én ilyen 500 és 1 millió körüli költségre emlékszem, ami semmivel nem rosszabb mint egy németből hozott diesel Passat kettőstömegű lendkerék cseréje, sőt.

Az e-autók jelenlegi hátrányai mellett kétségtelenül óriási előnyük, hogy a hajtáslánc legbonyultabb és legdrágább elemeitől megszabadulnak, így ezek nem is romolhatnak el. Nincsen hagyományos váltó, nincsen olajfolyás, nincsen benne turbó, nincsen benne drága és bonyolult nagynyomású befecskendező rendszer, nincsen igazi hajtáslánc sem, hiszen minden kerékre van egy elektromotor. A megbízhatósággal szerintem nem lesz gond, voltak mostanában Tesla, Porsche (!!!) 24 órás állóképesség tesztek, jól szerepeltek.
https://electrek.co/2019/07/05/tesla-youtuber-breaks-24-hour-electric-car-distance-record/
https://electrek.co/2019/08/19/porsche-taycan-electric-car-24-hr-endurance-test/



A Toyota (világ legnagyobb személygépjármű gyártója) már eleve szinte mindenben kínál hybridet, válassz kedvedre. https://www.toyota.hu/current-offers/hybrid.json



Gondolom levedlett autókkal járnak majd ahogyan eddig is.
Prius Plus esetleg,bár vannak így első nekifutásra fenntartásaim, csúnya a hátulja, tele van mindenféle elektronikus mütyürökkel (minek, vicc) egészen nem tiszta de 99 lovat ír rá de szerintem az kw de ha ilyen hanyagok már a promó dolgokban akkor milyen lehet az autó? 5.5-6 literes fogyasztás... pafff ez most mi? Ezzel mentjük meg a földet? Az egykori 96-os 1.8-as escort kombim evett 7,5 litert, 96-os! Aztán vettem 2008-ban 130000 ft-ért, másfél havi fizetésemért egykor. Ez meg egy lakás ára, igaz van benn tolatókamera. :)
Ha ez így fog menni a vége az lesz veszek egy utolsó éves Nívát, aztán el ketyeg 30 évig, engem már kiszolgálna a maradék időmben.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Molni, a gyalogos gyalog van, tehat raer. En nem erek ra, ezert autoval megyek. :) Nekem a multkori: megyek kocsival, zebra, gyalogos par meterre leugrik en fek. Belenezek a tukorbe, mogottem senki se jon 200-al,megusztam. De hogy miert nem tudta megvarni mig elmegyek elotte? Csak 2-3 masodperc lett volna az eletebol...
Neked mennyi lett volna fékezni az életedből? Vagy a KRESZ-t felülírja a kényelem a vélemény? Pontosan erről a mentalitásról kell leszokni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 700
113
Én gyalogosként közlekedve arra szoktam rá, hogy ha jön kocsi és - zebrát leszámítva - elsőbbségem lenne, akkor az elsőbbséget az autósnak udvariasan átengedem, mert nekem nem oszt, nem szoroz, és álldogálni és kényelmesen tudok kb. 2 másodpercig, amíg áthalad.