Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Én gépészként valahogy berzenkedek a gondolattól, hogy kW léptékű áramok fognak a levegőn keresztül száguldozni. Vagy rosszul értem és valójában indukált árammal és mágneses térrel töltenének? Tehát a kocsikban lenne egy plusz elem, ami áramot termelne úgy, hogy mozgatja a motor az autót és ezt használja ki?

Akkor minden autó ott fog mozogni erős (?) mágneses térben? Kicsit mókás lenne annak fényében, hogy alig pár napja posztolgatott valaki trafóállomásról ás rákos betegekről. Milyen érdekes, hogy egyesek ennek képesek lennének tapsolni, de a trafó az baj a pincében.

Mivel az átlag villanyautó fogyasztása nem túl nagy ezzel lényegében erős túlzással "alsóvezetékessé" tennék a vezetést, csak nem kell fizikai érintkezés. A problémám az üzembiztonság. Ha könnyen bontható, akkor annak szigetelése és élettartam horror alacsony lenne. Ha meg beleépítik az útba, akkor meg kibontása a horror, ha meghibásodik. A felső vezeték oszlopai drágák, de legalább könnyen hozzáférhetőek

A trafóst én posztoltam még. Nagyon erőlködősnek tűnik nekem ez a dolog, Kötötpályássá tennék a közlekedést gyakorlatilag, meg ugye annak is milyen ára lenne ha minden utcát átalakítanának, mert ha csak az autópályákat akkor megint csak félmegoldás.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Én gépészként valahogy berzenkedek a gondolattól, hogy kW léptékű áramok fognak a levegőn keresztül száguldozni. Vagy rosszul értem és valójában indukált árammal és mágneses térrel töltenének? Tehát a kocsikban lenne egy plusz elem, ami áramot termelne úgy, hogy mozgatja a motor az autót és ezt használja ki?

Akkor minden autó ott fog mozogni erős (?) mágneses térben? Kicsit mókás lenne annak fényében, hogy alig pár napja posztolgatott valaki trafóállomásról ás rákos betegekről. Milyen érdekes, hogy egyesek ennek képesek lennének tapsolni, de a trafó az baj a pincében.

Mivel az átlag villanyautó fogyasztása nem túl nagy ezzel lényegében erős túlzással "alsóvezetékessé" tennék a vezetést, csak nem kell fizikai érintkezés. A problémám az üzembiztonság. Ha könnyen bontható, akkor annak szigetelése és élettartam horror alacsony lenne. Ha meg beleépítik az útba, akkor meg kibontása a horror, ha meghibásodik. A felső vezeték oszlopai drágák, de legalább könnyen hozzáférhetőek

A trafóst én posztoltam még. Nagyon erőlködősnek tűnik nekem ez a dolog, Kötötpályássá tennék a közlekedést gyakorlatilag, meg ugye annak is milyen ára lenne ha minden utcát átalakítanának, mert ha csak az autópályákat akkor megint csak félmegoldás.
Bőven elég a fő közlekedési gerinceket, mert azon meg a fő és nagy távolságú forgalom, amikor igazán merülne az akku. Ha az utazás 50-90%-nál kvázi nem merülne az akku, akkor egy 20-35 kWh-s pakkal is szinte mindenhova el lehetne jutni elvben töltési idő nélkül az agglomeráció és nagyvárosok között, ahol csak az első főútig és autópályáig kell eljutni. Az bőven 30 km táv alatt van ma itthon is szinte mindenhol.

A probléma az alacsony népsűrűségű terület lenne, ahol még tranzitforgalom sincs. Mert az USA legritkábban lakott hatalmas államaiban ez szinte biztosan nem térülne meg, mert az ott termelt dolgokat vasúton szállítják. Viszonyításképpen.

USA


Ezen még jobban látszik a probléma. Az ország közepét kettészelő vonaltól a Sziklás-hegység túloldaláig nagyjából alig pár központ van. Aközött gyakorlatilag a végtelen üresség. Basszus, ez nem vicc. A városok körzetét leszámítva az USA fele erős túlzással lakatlan. A vidéki kisvárosi lakosság is keleten van.
usa.gif




Magyar. Az egész ország átlaga 100 fő/km2. AZ USA hatalmas területei vannak ennek tizede (!) alatt.



jaras_nepsuruseg.gif
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Kurfürst

Meg az se semmi milyen volumen bővülés volt összességében.
1999-ben közel egymillió autóval már föl lehetett kerülni a listára, a GM 8 millió fölötti darabszámmal abszolút első.
2017-ben meg már 2 milliós darabszám kell a listára kerüléshez, és két gyártó is már évi 10+ milliós nagyságrendben gyárt autót évente.
De az adatokból az tűnt ki nekem, hogy a 2009-s világválság idején is összességében közel annyi autót gyártottak, mint 1999-ben.
(1999/2009: kb. 50 millió , 2017: 78 millió)
 
Na mit írtam a pirosba notóriusan belehajtó sofőrökről, akiket nap, mint nap látok...?
Ma előjött a pakliból a pikk ász előttem alig 8 méterre. Meglettem volna enélkül az élmény nélkül...

6IkyUZL.png


Üllői út Thaly Kálmán út sarka. A szemből levő T.K utcán jövök, mögöttem a kocsi. Már nekem is piros volt a lámpa, az utolsó parkoló autó előtt megállok, így elfér mellettem a várakozó első autó. Na, a mögöttem levő kocsi nem fékezett, gyorsított még és kb. 1,5 sec óta pirosba belehajtva akart balra (képen jobbra) kanyarodni. Az eredmény megjósolható volt. Na mondom, ha kocsi jön balról, akkor itt nagy anyázás és fékezés lesz balról az Üllőin (és koccolások) vagy reccs. Akkor már húztam össze magam a bringán, ha felém repülne valami...

Balról elkapta egy kocsi a kihajtót és majdnem egy másik is. Annyi szerencséje volt a vétkesnek, hogy éppen csak az orra elejét borotválta le a balról jövő, ha kb. 0,1 másodperccel korábban ér ki, akkor pontosan a vezetőt kapja telibe az érkező vétlen sofőr úgy 50-es tempóval.

Az eredmény? A vétlen autó jobb hátsó kerekének annyi úgy 25 méterre pár forgás után állt meg, de nem borult fel. A forgalom blokkolva majdnem 2 órára, meg 2 órát elbasztak az életemből, mert maradhattam ott tanúnak.

Átmentem az út túloldalára, ahol szerencsétlen vétlen (meglepően nyugodtan) telefonált és intézkedett. Ott volt a vétkes is. Mondtam a vétlennek, hogy láttam mi volt, maradjak-e, mert ott ment el mellettem a másik kocsi ki az utcán. Na erre persze a vétkes állampolgár első hozzászólása az volt,

-Sisak miért nincs rajtad?
Mire én...
- Nem kötelező és ha van rajtam, akkor nem hajtottál volna be pirosba gyorsítva?

Legalább ezután annyi esze volt, hogy nem kezdett még tovább okoskodni. Akkor azért lehet, hogy eldurrant volna az agyam. Ja, a fickó gyerekkel és asszonnyal művelte ezt.

Na ez ma a morál az utakon. Kis életkép a fővárosból.
 
Na mit írtam a pirosba notóriusan belehajtó sofőrökről, akiket nap, mint nap látok...?
Ma előjött a pakliból a pikk ász előttem alig 8 méterre. Meglettem volna enélkül az élmény nélkül...

6IkyUZL.png


Üllői út Thaly Kálmán út sarka. A szemből levő T.K utcán jövök, mögöttem a kocsi. Már nekem is piros volt a lámpa, az utolsó parkoló autó előtt megállok, így elfér mellettem a várakozó első autó. Na, a mögöttem levő kocsi nem fékezett, gyorsított még és kb. 1,5 sec óta pirosba belehajtva akart balra (képen jobbra) kanyarodni. Az eredmény megjósolható volt. Na mondom, ha kocsi jön balról, akkor itt nagy anyázás és fékezés lesz balról az Üllőin (és koccolások) vagy reccs. Akkor már húztam össze magam a bringán, ha felém repülne valami...

Balról elkapta egy kocsi a kihajtót és majdnem egy másik is. Annyi szerencséje volt a vétkesnek, hogy éppen csak az orra elejét borotválta le a balról jövő, ha kb. 0,1 másodperccel korábban ér ki, akkor pontosan a vezetőt kapja telibe az érkező vétlen sofőr úgy 50-es tempóval.

Az eredmény? A vétlen autó jobb hátsó kerekének annyi úgy 25 méterre pár forgás után állt meg, de nem borult fel. A forgalom blokkolva majdnem 2 órára, meg 2 órát elbasztak az életemből, mert maradhattam ott tanúnak.

Átmentem az út túloldalára, ahol szerencsétlen vétlen (meglepően nyugodtan) telefonált és intézkedett. Ott volt a vétkes is. Mondtam a vétlennek, hogy láttam mi volt, maradjak-e, mert ott ment el mellettem a másik kocsi ki az utcán. Na erre persze a vétkes állampolgár első hozzászólása az volt,

-Sisak miért nincs rajtad?
Mire én...
- Nem kötelező és ha van rajtam, akkor nem hajtottál volna be pirosba gyorsítva?

Legalább ezután annyi esze volt, hogy nem kezdett még tovább okoskodni. Akkor azért lehet, hogy eldurrant volna az agyam. Ja, a fickó gyerekkel és asszonnyal művelte ezt.

Na ez ma a morál az utakon. Kis életkép a fővárosból.

Csodàlom hogy maradtál, amikor nekem kellett volna tanu senki sem maradt ott (igazából anélkül is nyilvánvaló volt h nem én hibáztam).
 
  • Tetszik
Reactions: 2ndt
Csodàlom hogy maradtál, amikor nekem kellett volna tanu senki sem maradt ott (igazából anélkül is nyilvánvaló volt h nem én hibáztam).
Nem hittem volna, hogy eddig tart majd, meg nem is lakom bringával túl messze. Azért 1,5 óra után felmerült bennem, hogy megadom a számom és majd hívjanak, ha kellek. Úgy voltam vele, hogy egy embert és családját sok kellemetlenségtől kímélem meg. Remélhetőleg egyszer valahol majd eszébe jut neki ez és segít bárki másnak szorult helyzetben.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nem hittem volna, hogy eddig tart majd, meg nem is lakom bringával túl messze. Azért 1,5 óra után felmerült bennem, hogy megadom a számom és majd hívjanak, ha kellek. Úgy voltam vele, hogy egy embert és családját sok kellemetlenségtől kímélem meg.

Leszarják a tanúkat, a helyszínelő ott a helyszínen egymaga dönt.
Maximum ha kifogsz egy balfasz ügyészt mehetsz jövőre vallomást tenni, hogy miért nem volt rajtad sisak.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ohh, szerencsétlen. Gondolom a fejkendőjétől nem látott semmit oldalra. :(
Legalábbis semmi reakciója nem volt. Pedig egy akkora autó ha beindítja a motorját biztosan meghallotta.
 
Na ez ma a morál az utakon.
Mennyire bicskanyitogató ez a bepróbálkozás, a felelősség alól való sunyi menekvés -- és persze a tegeződés.Tudja, hogy ő cseszte el, de azért még kibabrál egy csomó emberrel, hátha megússza. Nagy kár, hogy a takonygernicre nincs külön valami a BTK-ban. Kaloda, deres, ilyesmi elég lenne.
 
Leszarják a tanúkat, a helyszínelő ott a helyszínen egymaga dönt.
Maximum ha kifogsz egy balfasz ügyészt mehetsz jövőre vallomást tenni, hogy miért nem volt rajtad sisak.
Mikor mondtam, hogy láttam, akkor kérték, hogy ne menjek el. A végén megkérdeztek engem is annak ellenére, hogy volt kamera a sarkon, de azt nem tudták megmondani, hogy felvette-e, ami történt.

Ha balfasz ügyész emiatt berángatnak, akkor kb. annyira hülye, hogy alkalmatlan a szakmájára. A bukósisak használata lakott területen kívül 40 km/h feletti tempónál kötelező. Azért lehet hülyézni, hogy nem használom, de semmiféle jogszabályt nem sértek meg vele. Bár egyre inkább gondolkozom rajta, hogy kéne. Sok sok éve vettem egyet, csak nehéz és kényelmetlen, mert mint kiderült downhilleset vettem. Overkill Kéne valami jobb és balanszoltabb.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Mikor mondtam, hogy láttam, akkor kérték, hogy ne menjek el. A végén megkérdeztek engem is annak ellenére, hogy volt kamera a sarkon, de azt nem tudták megmondani, hogy felvette-e, ami történt.

Ha balfasz ügyész emiatt berángatnak, akkor kb. annyira hülye, hogy alkalmatlan a szakmájára. A bukósisak használata lakott területen kívül 40 km/h feletti tempónál kötelező. Azért lehet hülyézni, hogy nem használom, de semmiféle jogszabályt nem sértek meg vele. Bár egyre inkább gondolkozom rajta, hogy kéne. Sok sok éve vettem egyet, csak nehéz és kényelmetlen, mert mint kiderült downhilleset vettem. Overkill Kéne valami jobb és balanszoltabb.
Nagyon javaslom a sisakot, nekem tíz év alatt egyszer volt csak hasznos, de akkor azon lett a lyuk, és nem a koponyámon. Vszeg simán meghaltam volna nélküle.
 
Nagyon javaslom a sisakot, nekem tíz év alatt egyszer volt csak hasznos, de akkor azon lett a lyuk, és nem a koponyámon. Vszeg simán meghaltam volna nélküle.

Nekem robogóval volt egy balesetem és akkor volt hogy induláskor be is csatoltam a sisakot.... link módon előtte nem szoktam, de akkor vmiért becsatoltam és így ma is tudok ide írni :)
Azóta mindig becsatolom.
 
Mikor mondtam, hogy láttam, akkor kérték, hogy ne menjek el. A végén megkérdeztek engem is annak ellenére, hogy volt kamera a sarkon, de azt nem tudták megmondani, hogy felvette-e, ami történt.

Ha balfasz ügyész emiatt berángatnak, akkor kb. annyira hülye, hogy alkalmatlan a szakmájára. A bukósisak használata lakott területen kívül 40 km/h feletti tempónál kötelező. Azért lehet hülyézni, hogy nem használom, de semmiféle jogszabályt nem sértek meg vele.

Ha elengedett volna akkor később be kellene hívnia, inkább letudja helyben.

Nálunk van egy kirívó 2 éves ügy.

Kamion kikúrta a sorompót.
Nagy sebességgel jött (lakott területen 70km/h), elvesztette az uralmat a jármű fölött, megálapítottuk, jegyzőkönyvbe vettük, hogy vasút részéről nem történt hiba.
Rendőrök helyszíneltek, kopott gumi miatt azonnal bevonták a forgalmiját, tűzoltók kivontatták, katasztrófavédelem feltakarította a kifolyt festéket, 30+ perces késéseket okozott (magyarul nagyon drága hiba volt).

2 hónappal később ismét helyszíneltek, meg kérdezték az aktuális dolgozót, hogy van-e térfigyelő (volt, de úgye GDPR miatt 10 nap után törölni kell ha nem kéri be a rendőrség...).
Berendelték a baktert és szolgálattevőt (aki semmit se látott) tanuvallomást tenni.
1 évvel később megint berendelték őket, hogy hogyan kell sorompót kezelni, majd lefénymásolták az utasítást.
Múlt héten kimentek stopperral és megmérték mennyi idő alatt tekeri le szerencsétlen.
Közben a sofőr négyszer változtatta meg a vallomását, független szakértő megállapította, hogy háromszor hazudott, a jármű műszakilag alkalmatlan volt a közlekedésre, veszélyes rakomány nem volt rögzítve, szakszolgálat és vasútbiztonsági igazgatóság írásba adta, hogy nem volt a vasút részéről sem műszaki sem személyi hiba.
Rendőröknek is kínos ami folyik az ügy körül, rég le kellett volna zárni.

De az ügyész egy alkalmatlan idióta.
 
https://www.origo.hu/auto/20191010-2020tol-hibrid-autok-keszulnek-az-esztergomi-suzukigyarban.html

2020-ban a Suzuki is áttér a hibrid rendszerek gyártására a Magyarországon készülő modelljeinél, az SX4 S-Crossnál és a Vitaránál – írja a Világgazdaság. Bár a Suzuki a maga 109 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási flottaátlagával még mindig a tisztább gyártók közé tartozik (Európában a piaci átlag 120 g/km), 2020-tól már 95 g/km lesz az előírás az EU-ban, és aki ezt meghaladja, annak súlyos bírságokat kell fizetni, autónként és grammonként 95 eurót a 95 grammon felüli részre.

Várhatóan az olcsó Suzuki szabadidő-autók árába csak az ún. lágy hibrid technológia fér bele, amelyben egy megerősített indítómotor-generátor besegít a benzinmotornak a hajtásba, és fékezéskor áramot termel vissza az akkumulátorba. Az SX4 S-Cross és a Vitara jelenleg 1,0 és 1,4 literes benzines turbómotorokkal kapható, az új fogyasztáscsökkentő technológia vélhetően ezekhez kapcsolódik majd.