Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 708
28 193
113
Ilyen árakkal és a hozzá tartozó pöcsköszörűs hatótávval belátható ideig delejes versenyzők csak az állami szabályozói háttérrel tudnak labdába rúgni, ami valljuk be masszívan piactorzító hatású. (Na meg kell azért az a jövedéki adó is a kasszába, szóval csak idő kérdése, hogy vagy csak plombás töltőkről vándorolhatnak az elektronok vagy pedig a delej kap egy extra adag adóterhet) Én előbb a földgázos meghajtásban látok lehetőséget rövid és középtávon. A szénhidrogének kapcsán meg kedvencem, hogy mindig benyögik, hogy na x év múlva kész, kaputt, apokalipszis, kifogyunk, no olaj semmi visszajön a középkor de az a fránya nafta csak nem akar elfogyni. Nem azt mondom, hogy végtelen mennyiségben áll rendelkezésre de jó hosszú ideig nem kell tartsunk attól, hogy olaj nélkül maradunk. (Míg a ritkaföldfémeknél azért ennyire nem kincsrári az optimizmus) Az meg amit Európa csinál végképp nem egy egyetemes minta amit követni fog a világ, sőt lehet ki is röhögi.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 908
15 420
113
Ha a nafta pár évszázad múlva kifogy, nem történik semmi. Szénből bármikor lehet naftát szintetizálni, ezt csinálták a németek a világháború alatt, vagy Dél Afrika amikor embargó alá került. Ha az is kifogy, akkor mehet tovább minden sima alkohollal (most is bele van keverve 6% körül a benyába), pl. Brazíliában évtizedek óta azzal megy rengeteg személyautó, azt meg lehet terményből a végtelenségig előállítani. De ha ez se jó akkor ott a hidrogénes üzemanyagcella.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Nagyon kíváncsi lennék, aki ellenzi az elektromos autókat, ő melyik technológiában látja a jövőt, mert szénhidrogénekkel nem fogjuk kihúzni a végtelenségig és egyre jobban nem is akarja az emberiség
Az emberiség jelentős részét rohadtul nem érdekli, hogy villany vagy dizel/benzines vagy varázsszőnyeg-autóval jár. Az emberiséget az érdekli, (ha a kaja megvan szintet túllépte) hogy telik-e nekik autóra éhenhalás nélkül, eljut-e azzal a kocsival legalább 3-400km-re egy tankolással, és ha kezd kifogyni a lé/delej/varázspor, akkor max 5-10 perc alatt lehet-e tankolni újabb 3-400km-re valót a TANKSTELLÉN!! Nem otthon a garázsban!! (külön plusz beruházás árán!), mert a kocsi-tulajok többségének nincs is garázsa, a szekér a csillaggarázsban állomásozik - ahol éppen talál helyet. Nekem nagyon megfelelne egy ilyen kocsi is mondjuk 4-6 milláért benzin nélkül is, szóljon aki tud ilyent ...
 

miki29

New Member
2018. augusztus 22.
13
3
3
Az emberiség jelentős részét rohadtul nem érdekli, hogy villany vagy dizel/benzines vagy varázsszőnyeg-autóval jár. Az emberiséget az érdekli, (ha a kaja megvan szintet túllépte) hogy telik-e nekik autóra éhenhalás nélkül, eljut-e azzal a kocsival legalább 3-400km-re egy tankolással, és ha kezd kifogyni a lé/delej/varázspor, akkor max 5-10 perc alatt lehet-e tankolni újabb 3-400km-re valót a TANKSTELLÉN!! Nem otthon a garázsban!! (külön plusz beruházás árán!), mert a kocsi-tulajok többségének nincs is garázsa, a szekér a csillaggarázsban állomásozik - ahol éppen talál helyet. Nekem nagyon megfelelne egy ilyen kocsi is mondjuk 4-6 milláért benzin nélkül is, szóljon aki tud ilyent ...

Azt azért mindenki elfelejti, hogy az autók egy jelentős részét csak hetente egy két alkalommal indítják be, a másik jelentős részét pedig napi szinten 30-40km-es távolságokra használják, ha Magyarországon hosszabb útra elmegy egy család azok se tesznek meg 200 km-nél hosszabb utat, a nagy városokban meg egyre elterjedtebb a car sharing és ez csak egyre nagyobb arányú lesz, most voltam a cee automotiv-on, ott is ezt jósoltak az autó gyártók. Egyedül azoknak rossz az elektromos autó, akiknek a munkájuk része hogy 8 órából 6-ot autóban töltsenek. Szóval az emberek kB 80-90 százalékának elégnek kellene lennie az elektromos autónak.

Hogy egy másik hozzázólásra is reagáljak, az nem fog működni hogy a laborból kihozzuk a tökéletes elektromos autót, ahhoz nagyon sokat kell belőle fejleszteni és gyártani. Láttam működés közben 5000cm3 petróleummal működő egyhengeres 1, 5 lóerős belsőégésű motort, az azért nem lett volna járható út, hogy ilyeneket nem gyártunk nagy tömegben, hanem megvarjuk az euro6 tdi motorokat, amíg kihozzák a laborból. ..
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
M

molnibalage

Guest
Azt azért mindenki elfelejti, hogy az autók egy jelentős részét csak hetente egy két alkalommal indítják be, a másik jelentős részét pedig napi szinten 30-40km-es távolságokra használják, ha Magyarországon hosszabb útra elmegy egy család azok se tesznek meg 200 km-nél hosszabb utat, a nagy városokban meg egyre elterjedtebb a car sharing és ez csak egyre nagyobb arányú lesz, most voltam a cee automotiv-on, ott is ezt jósoltak az autó gyártók. Egyedül azoknak rossz az elektromos autó, akiknek a munkájuk része hogy 8 órából 6-ot autóban töltsenek. Szóval az emberek kB 80-90 százalékának elégnek kellene lennie az elektromos autónak.
Ez így tök jól hangzik. Csak mit csinál az az átlagpolgárnak, akinek éppen eljön az az alakom, hogy nem elég a 200 km-es távra elég kocsi? Magad előtt látod, ahogy az autkölcsönzőkben lesz elég autó ahhoz, hogy akkor minden olyan embernek, aki car sharinggel jár, akkor legyen bérautója? Mert akkora flotta a világon nincs.

Az vagy vonatkozik vagy nem megy sehova vagy úgy dönt, hogy nem villanyozik, hanem vesz egy olyan autót, ami mindenre jó.

Hogy egy másik hozzázólásra is reagáljak, az nem fog működni hogy a laborból kihozzuk a tökéletes elektromos autót, ahhoz nagyon sokat kell belőle fejleszteni és gyártani. Láttam működés közben 5000cm3 petróleummal működő egyhengeres 1, 5 lóerős belsőégésű motort, az azért nem lett volna járható út, hogy ilyeneket nem gyártunk nagy tömegben, hanem megvarjuk az euro6 tdi motorokat, amíg kihozzák a laborból. ..
Ez a példa azért hasal el, mert a elektromotorok tömege és hatásfoka 25+ éve eléri azt a szintet, hogy tökéletes villanyautóba. A probléma az akksival van. Csak mivel a belső égésű is fejlődött dotáció nélkül lényegében mai napig versenyképtelen a villanyautózás...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Azt azért mindenki elfelejti, hogy az autók egy jelentős részét csak hetente egy két alkalommal indítják be, a másik jelentős részét pedig napi szinten 30-40km-es távolságokra használják, ha Magyarországon hosszabb útra elmegy egy család azok se tesznek meg 200 km-nél hosszabb utat, a nagy városokban meg egyre elterjedtebb a car sharing és ez csak egyre nagyobb arányú lesz, most voltam a cee automotiv-on, ott is ezt jósoltak az autó gyártók. Egyedül azoknak rossz az elektromos autó, akiknek a munkájuk része hogy 8 órából 6-ot autóban töltsenek. Szóval az emberek kB 80-90 százalékának elégnek kellene lennie az elektromos autónak.
..
Ez így is van, mármint a használat jó része, viszont az emberek jelentős része évente azért néhányszor elindul a családdal kirándulni, és legtöbbször nem a szűk 30-50km-es környezetébe hanem jóval messzebbre, hogy a külföldi utakról ne is beszéljünk. És ha ekkor nem fér bele hogy 200-250km után hosszú időre tölteni kell a villanyost, vagyis a látnivalókból jelentős részt vesz el a töltés, akkor máris bukik az "elégnek kellene lenni a villanyautónak" megállapítás. Ráadásul a villanyautó még nem is az olcsóság szinonímája szóval drágábban lehetne rosszul járni, ez azért kevés embernek hiányzik.
 

miki29

New Member
2018. augusztus 22.
13
3
3
Ez így tök jól hangzik. Csak mit csinál az az átlagpolgárnak, akinek éppen eljön az az alakom, hogy nem elég a 200 km-es távra elég kocsi? Magad előtt látod, ahogy az autkölcsönzőkben lesz elég autó ahhoz, hogy akkor minden olyan embernek, aki car sharinggel jár, akkor legyen bérautója? Mert akkora flotta a világon nincs.

Az vagy vonatkozik vagy nem megy sehova vagy úgy dönt, hogy nem villanyozik, hanem vesz egy olyan autót, ami mindenre jó.


Ez a példa azért hasal el, mert a elektromotorok tömege és hatásfoka 25+ éve eléri azt a szintet, hogy tökéletes villanyautóba. A probléma az akksival van. Csak mivel a belső égésű is fejlődött dotáció nélkül lényegében mai napig versenyképtelen a villanyautózás...

Csak nem a villanymotrokat hanem az aksikat kell fejleszteni. Ha belegondolsz 30 évvel ezelőtt milyen aku technológiák voltqk és 30 év múlva milyenek lesznek, úgy hogy exponenciális a fejlődés szerintem van remeny
 
M

molnibalage

Guest
Csak nem a villanymotrokat hanem az aksikat kell fejleszteni. Ha belegondolsz 30 évvel ezelőtt milyen aku technológiák voltqk és 30 év múlva milyenek lesznek, úgy hogy exponenciális a fejlődés szerintem van remeny
És ez a remény mi a búbánaton alapszik...? Egy reményre alapozva meg nem kéne szétbarmolni mindent..
 

miki29

New Member
2018. augusztus 22.
13
3
3
Ez így is van, mármint a használat jó része, viszont az emberek jelentős része évente azért néhányszor elindul a családdal kirándulni, és legtöbbször nem a szűk 30-50km-es környezetébe hanem jóval messzebbre, hogy a külföldi utakról ne is beszéljünk. És ha ekkor nem fér bele hogy 200-250km után hosszú időre tölteni kell a villanyost, vagyis a látnivalókból jelentős részt vesz el a töltés, akkor máris bukik az "elégnek kellene lenni a villanyautónak" megállapítás. Ráadásul a villanyautó még nem is az olcsóság szinonímája szóval drágábban lehetne rosszul járni, ez azért kevés embernek hiányzik.

Ezt pedig egy jó tomegkozlekedessel és, car sahringgal meg lehet oldani
 

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 303
10 595
113
Nagyon kíváncsi lennék, aki ellenzi az elektromos autókat, ő melyik technológiában látja a jövőt, mert szénhidrogénekkel nem fogjuk kihúzni a végtelenségig és egyre jobban nem is akarja az emberiség

Én speciel az üzemanyagcellában hiszek hosszú távon (főleg, mert azt nem csak, illetve nem is elsősorban autókban, hanem a tömegközlekedésben, áruszállításban - földön, vízen, levegőben - , vagy akár épületek energiaellátásában is lehet majd használni), illetve abban, hogy az akkus autót veszik azok, akiknek telik két autóra, és az akkus lesz a csak munkába járós és bevásárló autó, illetve vesz egy másikat, amely üzemanyagcellás és nagyobb távolságokra is jó lesz. Ez mondjuk szerintem is leghamarabb 10-20 év múlva lesz reális felállás, mert az infrastruktúra és az árazás (főleg az üzemanyagcellásoknál) még messze van attól, hogy széles körben elterjedhessen.

A villanyosak jelenleg azoknak jó, akik hajlandóak kompromisszumot kötni a hosszabb utazásaik során, vagy már most is több autót tartanak fenn és tudnak otthon, vagy melóhelyen töltögetni olcsón / ingyen. Amúgy nekem is mindegy, hogy melyik irány lesz a jövő, amelyik olcsóbban és lehetőleg komolyabb kompromisszum nélkül elérhető lesz, azt fogom választani.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 898
65 765
113
Ezt pedig egy jó tomegkozlekedessel és, car sahringgal meg lehet oldani
Tomegkozlekedessel? Tomegkozlekedessel bumlizzon el egy csalad nysaralni vagy barhova az orszagban, vilagban? Micsoda egy logisztika lesz az? Mi lesz az aruszallitassal, futarcegekkel, akik indulnak reggel Pestrol, aztan harom negy megyet utbaejtve este visszaternek oda. De mondok jobbat, epp tegnap meselte ismerosom hogy novemberben kozel 8000 kilometert tolt le kocsival mert az orszag tulso vegen hajdu tokom hol dolgozott. Na ezt tomegkozlekedessel hogy, vagy elektromos autoval? Amugy en speciel mindenfele vadidegen szerencsetlen melle meg a hatso ulesre nem ulok be, ugyhogy nincs telekocsi meg tarsai, vadidegeneket meg szinten nem fuvarozgatok. Szerintem lenne megoldas kikuszobolni mindenfele akku, meg egyeb uzemanyag nelkuli hajtast letrehozva siman attetelekkel. Lehet nem ilyen formaja lenne egy autonak, vagy nem menne 150-et csak 50-et,de ingyen lenne. Hajoknal elvileg a ket haboru kozott kikiserleteztek mar egy azota elfeledett megoldast, Fletcher vagy milyen nevu urge volt, valami nemet. Szelturbina szeru megoldas volt a hajokon.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Ha kék Skodától látsz, húzd meg magad ;)


A bringás melózik bár szabályt sértett, de megvárta míg áthalad a gyalogos forgalom és még egy pillanatra hátra is nézett,
majd áttekert a piroson ez 50e huf,
a Nissanos záróvonal átlépése, balra kanyarodni tilos . . .elaludt és időpontja van a fodrásznál 10e huf.
Azért kíváncsi lettem volna, hogy a pár méterrel a hátuk mögött lévő közlekedési lámpa milyen színű volt, mikor a séró báró rövidített.
google map
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 908
15 420
113
Záróvonal átlépése kisebb veszélyt hordoz magában mint a lámpás kereszteződés sajnos.

A bringásra 500 ezret kellett volna kivetni és a bringát is elkobozni ott helyben, mert büntetőpontot sajnos nem kaphat, vezetéstől eltiltani sem lehet, bár a foglalkozástól eltiltás is indokolható lenne, de hát ugye szabálysértésben vagyunk, sajnos nem lehet elküldeni inkább pizzát sütni.Keményebben kell büntetni őket, másból az ilyen ‘leszarom’ figurák nem értenek, azt hogy ‘melózik’ csak súlyosbító tényező az ő esetében, hiszen nyilván rendszeresen csinálja és csak most bukott be.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 968
19 286
113
Ezt pedig egy jó tomegkozlekedessel és, car sahringgal meg lehet oldani
Hogy én tömegközlekedéssel meg car sharinggel nem megyek a Horvát tengerpartra a családdal, az hót zicher!

Kell egy plug i hibrid, légköri CO-ból meg lehet üzemanyagot gyártani majd, remélhetőleg a bioetanolnál értelmesebben is, a talaj erre pocsékolása nélkül. Kell pár atomerőmű, és kész. A hidrogén hajtás elég problémás, könnyebb üzemanyagot gyártani belőle, mint a tárolás, szállítás, töltés infrát átalakítani.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 519
15 018
113
Valamelyik nap volt a tv-ben Tesláról egy dokufilm. Mikor azt szerette volna megoldani, hogy mindenkinek ingyen villamos áram legyen vezeték nélkül - a technológiát kidolgozta, működött, épített működő villanyautót is -, akkor Morgan, aki addig finanszírozta kutatásait, megvonta a támogatást azzal, hogy nem adunk az emberiségnek INGYEN energiát, mert abban nincs üzlet.
Ez van azóta is. Még ha a Napból ingyen is fogjuk nyerni az energiát, akkor sem lesz ingyen. Mert az nem ÜZLET!
 
M

molnibalage

Guest
Záróvonal átlépése kisebb veszélyt hordoz magában mint a lámpás kereszteződés sajnos.

A bringásra 500 ezret kellett volna kivetni és a bringát is elkobozni ott helyben, mert büntetőpontot sajnos nem kaphat, vezetéstől eltiltani sem lehet, bár a foglalkozástól eltiltás is indokolható lenne, de hát ugye szabálysértésben vagyunk, sajnos nem lehet elküldeni inkább pizzát sütni.Keményebben kell büntetni őket, másból az ilyen ‘leszarom’ figurák nem értenek, azt hogy ‘melózik’ csak súlyosbító tényező az ő esetében, hiszen nyilván rendszeresen csinálja és csak most bukott be.
Ez ebben a formában szerinem nem igaz. Bar lattam csattanast mindkettőből már...