T
Én is imádom az Alfákat, de úgy vagyok velük, mint a parasztbácsi a zsiráffal: "szép, szép, de otthonra nem kéne!" . Nagyon tetszik a GT, a GTV (abból van V6-os) de a titkos szerelmem (most lebuktatom magam) az Alfa SZ Zagato. Sajnos 25 évesen is legalább 50000 euro egy ilyen. Úgyhogy nem lesz... A másik régi kedvencem az Audi ABC motorkódú, faék egyszerűségű (2600ccm, V6, 12 szelep, 150 Le) motorja. Igazi utazókocsiba való motor (volt). A cégnek volt egy ilyen A6-os kombija automata váltóval. Imádtam és semmi baj nem volt vele. Ha szabad volt, mindig azt választottam.
Amig az esetek 9%-ában nem is szarok.
) először aszinkron váltós (meg ráadásul egykörös fékrendszerű, meg karos lengéscsillapítós) UAZ-t vezettem.Az etanolos sztoriról nekem annyi a véleményem, hogy alapvetően nem kell tőle félni, az USA-ban nagyon régóta 10 (sőt 15%) az etanol tartalom. Véleménye szerint a mai -gyártásban lévő- autókban nem okoz kárt. Egyedül talán a korai direktbefecskendezéses motoroknál okozhat gondot a nagynyomású szivattyúnál, mert azokat a benzin "keni", már amennyire a benzinnek van kenőképessége, de az etanol kenőképessége még annál is rosszabb.
Remélem Siemens lesz, azok legalább beváltak.https://index.hu/gazdasag/2020/01/14/mav-start_villanymozdony_kozbeszerzes/amp
"A MÁV-Start 115 darab modern villanymozdony vásárlására indított közbeszerzési eljárást - írja az MTI. Ha eredményes az eljárás, akkor az első új mozdonyok legkorábban 2022-ben állhatnak forgalomba. A beszerzést a tervek szerint hitelből finanszírozza a vasúttársaság."

Jelentős mennyiséget, összesen akár száztizenöt villamos mozdonyt akarnak vásárolni. Az első példányok legkorábban 2022-ben állhatnak forgalomba.
A vasúttársaság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye szerint „a MÁV-Start számára kiemelten fontos, hogy utasait egyre magasabb színvonalon legyen képes kiszolgálni”. Ezért közbeszerzési eljárást indított összesen száztizenöt modern, normál nyomtávú, négytengelyes villamos mozdony megvásárlására, keretmegállapodás formájában. Az új gépeknek köszönhetően jelentősen javul majd a nemzetközi és a minőségi távolsági, azaz a főváros és a megyeszékhelyek összeköttetését biztosító vasúti közlekedés szolgáltatási színvonala. A fejlesztésnek köszönhetően lehetővé válik, hogy a MÁV-Start a mai kihívásoknak és a környezetvédelmi követelményeknek megfelelő járműveket szerezzen be. Az első mozdonyok legkorábban 2022 első felében állhatnak forgalomba.
http://iho.hu/img/vasut/111213_paks/40a/macs/kb/14041_DSCF2847_190918_.jpg
A belföldi igények kiszolgálása mellett a mozdonyok egy részét nemzetközi vonalakon (többek között Ausztriában, Németországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Romániában, Csehországban, Szerbiában, Horvátországban), a betáplálási rendszerek határán gépcsere nélkül közlekedtetné a MÁV-Start, ezért a kiírás alapján alkalmasnak kell lenniük a több áramnemről történő üzemelésre és a kétszázas sebességre. Ennek alapján a kiírás kilencven kétáramnemű (huszonöt kilovolt ötven hertzes és tizenöt kilovolt 16,7 hertzes váltakozó áramú), valamint huszonöt háromáramnemű (az előzőeken felül három kilovoltos egyenáramú rendszert is ismerő) mozdonyra vonatkozik. A gépeknek minimum 5600 kilowatt névleges vontatási teljesítményre és háromszáz kilonewton indító vonóerőre kell képesnek lenniük.
A jelentős mennyiséget jelentő új flotta beszerzésével lehetővé válik a negyven év átlagéletkorú vontatóállomány megújítása. A technika mai színvonalának megfelelő, korszerű, nagy teljesítményű mozdonyokkal elsősorban az elöregedett, 1963 és 1982 között gyártott, 431-es (korábbi V43-as) sorozatú, százhúsz kilométer per órás maximális sebességgel használható villamos mozdonyokat tervezi kiváltani a MÁV-Start. A vasúttársaság legutóbb 2008-ban vásárolt új mozdonyokat: a huszonöt korszerű Bombardier Traxx villanygép 2011–2012-ben állt hadrendbe.
A GYSEV-nél már tíznél is több Siemens Vectron dolgozik. Néhány éven belül a MÁV-Start flottájában is megjelenik a típus? (fotó: Csanádi Sándor)
Az ajánlatok értékelése során gyakorlatilag csak a kért ár számít, az elérhető hatszázhúsz pontból hatszázat visz. Eredményes eljárás esetén a szerződés megkötése 2020 végére várható, az első új mozdonyok legkorábban 2022-ben állhatnak forgalomba. A keretszerződés teljes időtartama az aláírástól számított kilencvenhat hónap, azaz nyolc év. A tervek szerint a jelenlegi árak mellett körülbelül 150-200 milliárd forint értékű beruházást hitelből finanszírozza a vasúttársaság, mivel a 2021–2027 közötti uniós támogatási időszak járműbeszerzésre rendelkezésre álló forráskeretét várhatóan teljesen ki fogja meríteni a negyvenből fennmaradó huszonegy Stadler KISS emeletes motorvonat megvásárlása. A finanszírozáshoz is közbeszerzést írnak majd ki.
A szóba jöhető mozdonytípusok között leginkább a Bombardier újgenerációs Traxx3-asa – ebből azonban eddig még nem rendeltek kétszázas tempóra képes verziót –, valamint a Siemens Vectronja esélyes. Mi egyáltalán nem lennének meglepve, ha az utóbbira esne a választás… Már csak azért sem, mert a GYSEV flottájában is dolgozik már belőlük kilenc saját, plusz négy bérelt.
http://iho.hu/hir/megjelent-a-mav-start-mozdonytendere-200114



Szóval szerintem nem az ördögtől való a Renault rendszere, csak két kínom van vele:
1, Végre megszabadulhatnánk a váltóművektől (lásd ugye Honda CR-V hibrid), erre ne...
Kapható már? Hol? Mennyiért?CES 2020 : A ProLogium szilárdtest akkumulátora nagy ugrás az Elektromos Járművek számára
http://www.prologium.com/NewsDetail...141B083FE2FDA0A61111DF6FF8475623147C3BF91C7CF
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
A Mahle az egyik beszállítónk, ez a pre-combustion chamber pedig ezeréves alapkellék a gázmotorok világában.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..