Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Csődöt jelentett a Tesla, ahogyan sokan megjósolták.. ja, nem, a piaci értéke nemrég meghaladta a 100 milliárd dollárt és ezzel túl azon hogy a Toyota után a világ második legértékesebb autóipari cége lett (lenyomva a Volkswagent) Elon Musk is zsebre tehet egy szolid 326 millió dolláros bónuszt, amit még továbbiak is követnek ha ezt fenn is tudja tartani.

Jól járt aki ősszel Tesla részvényt vett, hiszen a részvények ára november óta kb. a duplájára nőtt, már 600 dollárt nyaldossa alulról.

https://finance.yahoo.com/news/tesla-hits-100-billion-mark-035235477.html
lufi.jpg
 
https://villanyautosok.hu/2020/01/22/lengyelorszagban-is-veget-er-az-ingyenes-toltes-korszaka/

Kérdés, hogy ha ez így folytatódik (gondolom idővel az összes szolgáltató akar majd profitot is), akkor hogy fognak elterjedni az akkus autók. Ugye az a gond, hogy alapból másfélszeres áron mennek legalább a benzinesekhez képest, az ütőkártya az volt, hogy sokkal olcsóbb tölteni, visszahozza az árát pár év alatt. Így viszont ez az ütőkártya megszűnik szép lassan.
És ezt a kicsi Gréta hagyta? Nem olvas be a nagy cégeknek? Mi lesz így a klímaváltozással? :eek:
 
https://www.portfolio.hu/ingatlan/2...00-evvel-ezelotti-viszonyok-uralkodnak-413411
"A budapesti vasúti közlekedés fejlesztéséről beszélt Vitézy Dávid, az atv-nek adott interjújában. A megalakuló Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerint a fővárosi vasútfejlesztésében 20 évnyi feladat biztosan van, a nyugati pályaudvar biztosítóberendezéséhez például 100 éve nem nyúltak hozzá."
 
Nagyon retró, kipróbálnám :D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az klassz, ez mennyi, az összes eladott autó 1 százaléka?

Nagyjából, jelenleg túl sok kompromisszumot kell kötni, és megfelelő körülmények kellenek ahhoz, hogy valaki elektromos autót vegyen és tartson, mi is törjük a fejünket itthon, hogy kellene egy új második számú autó a gyerekek oviba / iskolába / egyéb helyekre fuvarozására a városban (Győrben), de mivel a mostani erre tartott suzuki swiftet pont azért cserélnénk, mert a vezetőülés mögött, ha én vezetek, nem fér el egyik gyerek lába se már, nagyobb kellene valamivel, mondjuk egy nissan leaf, a kispolszki méretűek nem játszanak. Az meg használtan is 4,5-től indul (3-4 évesnél régebbit nem vennék), újonnan meg 10 milla. Kiából meg nézem a rio-t, újonnan 4-4,5 millió, 3-4 éves meg 2,7-2,8. Tehát konkrétan feleannyiba kerül, mint a leaf. Ezzel a kocsival évente megteszünk kb. 5000 km-t, tehát a benzinen túl sokat nem fogunk spórolni (éves benzinköltség talán eléri 100ezer Ft-t, a szervizköltség is elég alacsony, mivel nem nagyon kopik el rajta semmi emiatt). Így meg ha még ingyen tölteném is az elektromost, akkor is talán 10-15 év alatt hozza vissza a felárat. A használt. Szóval valószínűleg nem elektromos lesz a suzuki utódja sem.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Pocok75
A becsületesnepper után szabadon - Honda Jazz. ;) Nagyon jó, tágas kisautó. Most elvileg lesz belőle hybrid is, de erre a km mennyiségre teljesen felesleges, a benzines is alig eszik valamit 6 literekkel elszaladgál városban.
 
https://444.hu/2020/01/24/kiemeltek-a-teljesen-elrozsdasodott-szoke-tiszat
"Csütörtökön kiemelték a legnagyobb Magyarországon épült lapátkerekes gőzöst, a 2012-ben elsüllyedt Szőke Tisza roncsait Szeged-Tápén."
Nagy bravúr, de ezzel most mit is szeretne kezdeni a Hajózásért Alapítvány, mert az nem derül ki a cikkből. Ha ez egy ilyen nagymúltú, ereklye volt, egyáltalán miért hagyták az enyészetnek...
 
https://444.hu/2020/01/24/kiemeltek-a-teljesen-elrozsdasodott-szoke-tiszat
"Csütörtökön kiemelték a legnagyobb Magyarországon épült lapátkerekes gőzöst, a 2012-ben elsüllyedt Szőke Tisza roncsait Szeged-Tápén."
Nagy bravúr, de ezzel most mit is szeretne kezdeni a Hajózásért Alapítvány, mert az nem derül ki a cikkből. Ha ez egy ilyen nagymúltú, ereklye volt, egyáltalán miért hagyták az enyészetnek...
Igy mar antikabb. Meg kellett varni mig tiz ev alatt lassan elsullyedt meg szetloptak rajt mindent. Par eve szetflexeltek a fedelzetet es elvittek rola mindent nagyreszt a mehbe. A belso berendezese akkor lett teljesen es vegervenyesen a semmive. Fogalmam nincs mit akarnak ezzel torzoval meg, minek mar ebbe olni milliokat. Xarra van rohadva, az mar uszni soha nem fog, olyan mint a papir. Ha jol remlik talan a kormany meg a lepcso amit valaki elmentett meg talan talan egy ket oszlop. Minden faburkolat meg egyeb berendezes vagy szetrohadt vagy ment a mehbe. https://www.google.com/amp/s/szellemvarosok.blog.hu/2015/03/28/a_szoke_tisza_gozhajo?layout=5
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nagyjából, jelenleg túl sok kompromisszumot kell kötni, és megfelelő körülmények kellenek ahhoz, hogy valaki elektromos autót vegyen és tartson, mi is törjük a fejünket itthon, hogy kellene egy új második számú autó a gyerekek oviba / iskolába / egyéb helyekre fuvarozására a városban (Győrben), de mivel a mostani erre tartott suzuki swiftet pont azért cserélnénk, mert a vezetőülés mögött, ha én vezetek, nem fér el egyik gyerek lába se már, nagyobb kellene valamivel, mondjuk egy nissan leaf, a kispolszki méretűek nem játszanak. Az meg használtan is 4,5-től indul (3-4 évesnél régebbit nem vennék), újonnan meg 10 milla. Kiából meg nézem a rio-t, újonnan 4-4,5 millió, 3-4 éves meg 2,7-2,8. Tehát konkrétan feleannyiba kerül, mint a leaf. Ezzel a kocsival évente megteszünk kb. 5000 km-t, tehát a benzinen túl sokat nem fogunk spórolni (éves benzinköltség talán eléri 100ezer Ft-t, a szervizköltség is elég alacsony, mivel nem nagyon kopik el rajta semmi emiatt). Így meg ha még ingyen tölteném is az elektromost, akkor is talán 10-15 év alatt hozza vissza a felárat. A használt. Szóval valószínűleg nem elektromos lesz a suzuki utódja sem.
A becsületesnepper után szabadon - Honda Jazz. ;) Nagyon jó, tágas kisautó. Most elvileg lesz belőle hybrid is, de erre a km mennyiségre teljesen felesleges, a benzines is alig eszik valamit 6 literekkel elszaladgál városban.

...már most egy hét kimaradt a HTKA-ból; elkezdtünk a zasszonnyal Colombo-t néznio_O:D

Az egyik kis sógor korban 30 feletti, az autók eddig is teljesen kívül estek az érdeklődési körén.
(Elvittem a srácot parkolóparádéra, beültettem legendákba; Csikós Zsolt - azóta már eladott - hathengeres benzines Mercijébe, Citroën BX-be, Alfa 164-be, a szemébe néztem; na milyenek?

...ááá, hagyjuk...

Pár éve megtette a legrosszabbat, amit tehetett: Megszerezte a jogosítványt, de nem vett autót. Hurrá; garantáltan beégtek a tanulás alatt kialakult és a rutinnal még fel nem oldott félelmek.
Amúgy sosem értette, hogy az autó lényege; a mozgás szabadsága.
Vett a lakásuktól vagy 40 km-re szőlőt borházzal; távolsági busszal, meg ugye gyalog jártak ki, hónuk alatt a fűkasza, gyerek, stb
...aztán nemrég a másfél éves gyerek a telken beverte a fejét a sárkaparóvasba.
Most már érti, hogy miért kell az autó:(:eek:

Megkérdezte, hogy miket ajánlok. Elmondtam neki, hogy milyen szempontokat vegyen figyelembe (a gereblye is beférjen a csomagtartóba, meg minden is, árkon bokron képes legyen átmenni stb), mire számítson az üzemeltetésben, károk esetén, mennyi pénze legyen tartalékban gond esetén stb.

Úgyhogy elvetette a használtan is méregdrága Jazzt, s vett élete első autójának egy 2006-os 1.4-es Fiat Albeát 550 ezerért.
Szervizben átnézve (MűhelyPRN), az eladó rokona szembe szomszédja.
Egy életre megfogja tanulni tisztelni a fizikai határokat (mindig úgy kezdi a futómű, hogy na, akkor én most 'itten felborulok, pedig nem), el fog benne férni kényelmesen a kiccsalád, meg a rotakapa, elmegy 6 literrel, s 130-nál is csendes s amúgy végtelenül üzembiztos, tehát azért jó, mert jó.
Ami meg rossz, az az, hogy az utángyártott alkatrészpiac nem ismeri, ami típusspecifikus, az méregdrága.


Most már csak az a baj, hogy színre, felszereltségre is olyan, mint az enyém; hogy én mennyit fogok hallgatni a többi sógortól...ajjaj...:hadonaszos:
:rolleyes:
 
A becsületesnepper után szabadon - Honda Jazz. ;) Nagyon jó, tágas kisautó. Most elvileg lesz belőle hybrid is, de erre a km mennyiségre teljesen felesleges, a benzines is alig eszik valamit 6 literekkel elszaladgál városban.

Néztem azt is, de használtan van 3,5-től hirdetve, a fiatalabb használt rio-t meg 5-600ezerrel olcsóbban. És hát mi alapból kiásak vagyunk (a családi autó egy carens, a gyerekek születése előtt meg egy korábbi rio volt 8 évig), így mivel alapvetően nagyon elégedettek vagyunk a márkával, akkor váltanánk, ha tényleg komoly különbség lenne a kihívó javára. Ilyen előnyt egyelőre nem látok, a tesztek, vélemények alapján a Jazz jobb felszereltséggel bír (parkolóradar, tempomat, szenzoros ablaktörlő), illetve talán pár centivel tágasabb, nagyobb csomagtérrel, ezek viszont egy iskola-óvoda-bevásárlás feladatra tartott autóba kevésbé fontosak, a gyerekek pedig már a rioban is elférnek majd mögöttem. Hogy világosabb legyen a probléma: A mostani swiftben ha én vezetek, a sofőrülés mögött kb. 10 centi a lábtér. Amíg a kisebbik gyerek nem lógott ki a gyerekülésből, ez kevésbé volt gond, de mostanra megnőtt annyira, hogy lelógatná a lábát, így viszont beszorul szegény. És kisebb már nem lesz, úgyhogy ennek megoldására kell csak nagyobb autó, de alapvetően nem akarunk bele sok mindent pakolni, vagy nyaralni menni :)