Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ezeket hogy megvoltak-e vagy sem, nem tudjuk. Az eredmény szempontjából amúgy mindegy is, mert ugy tűnik nem a tervekkel volt a probléma.

A közterületek burkolása mostanában egyébként is katasztrofális, de a saját hazámban is olyan gány munkát csinált vmi magán építő cég hogy valami elképesztő. Persze a hülye lakók megszavazták hogy előtt bontsanak el úgy 3 köbméter tordasi mészkő díszítést is, mert csak. Azt mondjuk sikerült, utána a leggagyibb térkővel kirakni már nem annyira.

Nincs szaki, ezen nem segít semmilyen papírozás, max. szavatossági kérdés lehet utólag. Már ha még megtalálod a kivitelező céget..
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85
4,4 liter ilyen szerpentines, kanyargós úton...nem rossz

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
50 körül átlagsebességgel ment úgy hogy nem nyomta neki és nem volt forgalom. Hát, nem tudom, külvárosból város központban este amikor nincs forgalom mentem már 4,8-at is sima turbóbenyával.
 
Zakopanéból hazafele a kanyargós kétsávos szlovák hegyi utakon török kamion mögé beszorulva 60-as tempóval szintén ilyen 5-5,2 körüli értéket hozott ki a Golf pedig abban hibridnek nyoma nincs. Meg valahogy úgy éreztem a polák Orlen benzin mintha jobb lett volna mint az itthoni vagy lehet csak a lábam volt akkor más.
 
Zakopanéból hazafele a kanyargós kétsávos szlovák hegyi utakon török kamion mögé beszorulva 60-as tempóval szintén ilyen 5-5,2 körüli értéket hozott ki a Golf pedig abban hibridnek nyoma nincs. Meg valahogy úgy éreztem a polák Orlen benzin mintha jobb lett volna mint az itthoni vagy lehet csak a lábam volt akkor más.

A youtube videó alatti hozzászólásokból is kiderült, hogy mindenki 3-4 literes fogyasztással autózik....o_O

nekem is volt már olyan, hogy nyáron klímával 90 tempomattal kilómétereken keresztül 4 liter alatti fogyasztással mentem...

Ugyanakkor a videóban ugyan az átlagsebesség nem olyan nagy, de sok lassítás/gyorsítás/éles kanyar van, úgyhogy ez leginkább egy városi útvonalra hasonlít
 
Hybrid elvileg pont nem a ‘vidéki’ utakon brillírozik, hanem városban, legalábbis Priusos ismerősöm szerint.
 
2019-ben a legnagyobb mennyiségben eladott autó a Tesla Model 3 volt majd 30 000 darabbal.
Nem az elektromosok között, az összes között.

Hollandia-Tesla-1.png
 
Eu top10-be és USA-ban Top 20-ba se fért bele...
Holland eredményekbe beleszámít, hogy domináns helyi gyártó híján rendkivül széttöredezett a piac.

https://www.google.com/amp/s/www.motor1.com/features/358016/20-bestselling-vehicles-2019/amp/

https://focus2move.com/europe-best-selling-cars/
Meg az, hogy se távolság, se komoly tél, se komoly meleg nyár nincs. Ja, meg gazdag ország. A támogatási rendszernek is utánanéznék azért...
 
Meg az, hogy se távolság, se komoly tél, se komoly meleg nyár nincs. Ja, meg gazdag ország. A támogatási rendszernek is utánanéznék azért...

Meg az, hogy rommá vannak szopatva az autósok. Tényleg szinte mindenért fizetsz. Évente műszaki és nem úgy mint nálunk. Picsa drága náluk az üzemanyag. Benzin ilyen 1,8-1,9 euró/liter, dízel "csak" 1,5-1,6 euró/l. Nem csak emiatt népszerűek a kis motorok, hanem azért, mert köbcenti után fizetsz környezetvédelmi díjat. Ha jól emlékszem a dízelre még külön jön egy szorzó. Valami olyasmi rémlik, hogy egy 4 liter körüli dízel SUV után simán beszednek valami 1 millió Forint körüli lóvét évente. Azért az ott is egy erős havi fizetésnek számít (full elektromos nem fizet semmit, hibridre is kedvezmény jár).
A szakszervizek baromi drágán dolgoznak, ha nem ott javíttatod a gépedet akkor nem kerül be a központi adatbázisba. Innentől az autód közel eladhatatlanná válik.
 
Amúgy kinek milyen tapasztalatai vannak az új E10-es benzinnel kapcsolatban? Nálam például egy tankkal eddig 800-850 kilométer között lehetett menni most meg legutóbb is ha az összes naftát elégettem volna talán megvan a 710. Akárhogy is számolom ez majd egy liter fogyasztásnövekedés 100 kilométeren. Kocsi ugyanaz, láb ugyanaz, táv, használat módja ugyanaz és ha még számoljuk bele a téli használatot és egyéb eltéréseket is akkor is az új benzin jelentősen felnyomta a fogyasztást. Akkor meg ott vagyok ahol a part szakad, hogy dejó környezetbarátabb etanolos benzin cserébe többször mehetek a kútra. Most kipróbálom a 100-ast és kíváncsi vagyok azzal meddig megy el.
 
Amúgy kinek milyen tapasztalatai vannak az új E10-es benzinnel kapcsolatban? Nálam például egy tankkal eddig 800-850 kilométer között lehetett menni most meg legutóbb is ha az összes naftát elégettem volna talán megvan a 710. Akárhogy is számolom ez majd egy liter fogyasztásnövekedés 100 kilométeren. Kocsi ugyanaz, láb ugyanaz, táv, használat módja ugyanaz és ha még számoljuk bele a téli használatot és egyéb eltéréseket is akkor is az új benzin jelentősen felnyomta a fogyasztást. Akkor meg ott vagyok ahol a part szakad, hogy dejó környezetbarátabb etanolos benzin cserébe többször mehetek a kútra. Most kipróbálom a 100-ast és kíváncsi vagyok azzal meddig megy el.

A 20 éves swiftem fogyasztása 5.7 ről 6.2 re ment fel, (vegyes használatban).
 
Amúgy kinek milyen tapasztalatai vannak az új E10-es benzinnel kapcsolatban? Nálam például egy tankkal eddig 800-850 kilométer között lehetett menni most meg legutóbb is ha az összes naftát elégettem volna talán megvan a 710. Akárhogy is számolom ez majd egy liter fogyasztásnövekedés 100 kilométeren. Kocsi ugyanaz, láb ugyanaz, táv, használat módja ugyanaz és ha még számoljuk bele a téli használatot és egyéb eltéréseket is akkor is az új benzin jelentősen felnyomta a fogyasztást. Akkor meg ott vagyok ahol a part szakad, hogy dejó környezetbarátabb etanolos benzin cserébe többször mehetek a kútra. Most kipróbálom a 100-ast és kíváncsi vagyok azzal meddig megy el.
Szinten errol panaszkodott egyik ismerosom. Nem hallotta korabban hogy az E10 benzintol lesz a novekedes. En meg nem mertem, lehet nem is fogom, kozlekedni muszaj, igy jartunk.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Szinten errol panaszkodott egyik ismerosom. Nem hallotta korabban hogy az E10 benzintol lesz a novekedes. En meg nem mertem, lehet nem is fogom, kozlekedni muszaj, igy jartunk.
A 20 éves swiftem fogyasztása 5.7 ről 6.2 re ment fel, (vegyes használatban).
Amúgy kinek milyen tapasztalatai vannak az új E10-es benzinnel kapcsolatban? Nálam például egy tankkal eddig 800-850 kilométer között lehetett menni most meg legutóbb is ha az összes naftát elégettem volna talán megvan a 710. Akárhogy is számolom ez majd egy liter fogyasztásnövekedés 100 kilométeren. Kocsi ugyanaz, láb ugyanaz, táv, használat módja ugyanaz és ha még számoljuk bele a téli használatot és egyéb eltéréseket is akkor is az új benzin jelentősen felnyomta a fogyasztást. Akkor meg ott vagyok ahol a part szakad, hogy dejó környezetbarátabb etanolos benzin cserébe többször mehetek a kútra. Most kipróbálom a 100-ast és kíváncsi vagyok azzal meddig megy el.
Ennek oka az energiatartalom, de a mértéke homályos, hogy miért ekkora.
https://www.engineeringtoolbox.com/fuels-higher-calorific-values-d_169.html
Etanol 23,4 MJ/l
Benzin 34,2 MJ/l

A lenti táblázat szerint a 5% és 10% metanol arány 1,6%-kal csökkenti 1 liter üzemanyag fűtőértékét. Látható, hogy 100%-nál a benzin, 0%-nál az etanol fűtőértékét adja ki a táblázat. Mivel 95%-ról állunk át azt tekintettem az arányszámítás alapjának.

asEvULx.png
 
Kolléga a 17 éves Matizba nem meri tankolni, mert a szervíz szerint szétmarná a gumi részeket...

Meg kell nézni a gyártó kommünikéit, típusra le van bontva. Etanol általában a karburátoros kocsiknál lehet probléma, az injektoros rendszerek úgy tűnik jól bírják akármilyen régiek. Esetleg még üzemanyag pumpáknál lehet érdekes, de a 17 éves Matizban azok is kaptak már az élettől,

Egyébként már jó pár éve etanolos benzint tankolt (E5), most pár százalékkal ment fel az etanol arány. Ha valakinek nem jó az E10 az tankolhat 100-as benyát, abban nincs etanol.
 
Kolléga a 17 éves Matizba nem meri tankolni, mert a szervíz szerint szétmarná a gumi részeket...

A totalcar-on (vagy a hvg-ben?) van lista, típusra évjáratba lebontva, melyikben okozhat problémát. Baromira örültem hogy úgy indított, a magyarországon gyártott suzukikba és opelekbe nyugottan tölthetjük az új benzint.