M
molnibalage
Guest
Ne haragudj, de ez az a pont, ahol kezembe temettem az arcom és lefejeltem az asztalt...Meg honnan látszik az egy fordulóharc előtt ránézésre, hogy pl. a nem kis belső tüzelőanyagtartállyal rendelkező Szu27 család bármely tagja meddig van épp töltve?
- Feltűnt, hogy a fenti hidegháborús helyzetben a kérdés az volt, hogy Szu-27 egyáltalán volt-e?
- Az megvan, hogy a Szu-27 lehetséges támaszpontja adott és a gép nem tölthető a levegőben újra? Ergo, ha a lehető leggazdaságosabb teljesítménnyel is a repül a gép az említett helyig, akkor a "mit ne csinálj" résznél általánosan tudod, hogy mennyi kerója lehet MAXIMUM?
- Meg mi az, hogy milyen Szu-27 változat? Egy darab volt.
- Ma hány olyan potenciális helyzet van, ahol ellenfélként két eltérő Szu-27/30 leszármazott jöhet szembe? Ha Oroszország ellen repülsz. Mert olyan nincs, hogy te akkor egyszerre repülsz a MKI, MMK vagy MKV változat ellen, mert a földrajz és a politika ezt kizárja. De, még ha ez is lenne, ezek repülési teljesítmény között vonalvastagságnyi kb. az eltérést. A BVR és egyéb képességekben térnek el markánsan.
Gratulálok, ez kb. 3% tolóerő eltérés. Ez a vonalvastagságnyi kategória. Egy gép adott teljesítménye között ennél nagyobb hatása van annak, hogy éppen tél vagy nyár van...Hogy annak az adott gépnek épp milyen szinten van a referencia értéktől elállítva hajtómű gázhője,
WUT...?lerongyolódva a sárkánya,
Az magasság és sebesség. Tudod, amit látni lehet és mérni lehet.milyen energia szinten kapcsolódik be a légiharcba
És ez hol befolyásolja azt, hogy hol jobb vagy rosszabb a Ps? Sehol.? S akkor ezek a technikai kérdések csak a kissebbik szelet, mivel bármokor húzhat valaki váratlant, kerülhet ki vagy be felhőből, tűnhet el földháttérben legalább ideiglenesen, illetve megint csak sok vs sokban sem árt egy közel 100% os azonosítás tüzelés előtt.
Bullshit. Az iraki pilóták akkor is elmenekültek sokszor, ha csak STT lockot csináltak rajtuk. Miért? Életösztön, az F-14 elleni keserű tapasztalatok.Ha harc van, Mig 21 el is meg kell próbáld felvenni a fordulóharcot F16 ellen, mese nincsen. Akkor is ha a diagrammok szerint nincs esélyed.
De akkor szerinted majd minden pilóta öngyilkos lesz, amikor esélye a sikerre semmi, ahelyett, hogy megpróbálna elmenekülni, hogy legalább létszámfölényes helyzetet próbáljon legközelebb elérni...?
Komolyan mondom megáll az ész a valóság tagadásban...
Ez még annak a korszaknak a gyermeke volt, amikor radikálisan eltérő kialakítású, és teljesítményű gépek repültek. Egy MiG-17 és MiG-21F között elég nagy a szakadék, hogy mit tud.Ez így van és ezért tett / tesz meg az USA (meg mindenki aki komolyan veszi a légiharc képzést) hogy szerezzenek az ellenséges repülőgépekből egy repülőképes példányt amit le tudnak tesztelni.
A különböző úton módon megszerzett diagrammok kevesek ahhoz hogy megfelelően modellezd az ellenséges gép légiharc képességét.
Nem árt például ismerni az ellenséges gép vezethetőségét magas AoA értékeknél.
Egy alapos kiértékelési program amiben ténylegesen egymás ellen gyakorol a két tipus nélkülözhetetlen ahhoz hogy a saját pilóták megkapják azokat az extra információkat.
De ma, amikor van egy Szu-35-ösöd, ami aerodinamikailag gyakorlatilag egy Szu-27 nagyobb tolóerővel és van szuperszámítógép, CFD és n+1 fotó a gépről, akkor miről beszélünk? Nem kell ahhoz egy Szu-35-öst megszerezni, hogy tudd mire képes. Az airshow demón az low level Ps görbéket, még meg is mutatja neked...