Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

EklXCOOX0AAiZGV


Vertical parking in Chicago, 1936.

De most tuti megoldhatatlan lenne pár okosparkolóház Budapesten...
Az emberek nem hajlandóak fizetni a parkolásért, ameddig nem kell...
 
Az emberek nem hajlandóak fizetni a parkolásért, ameddig nem kell...
Én ezzel úgy vagyok, hogy szolgáltatásért fizetek és az ár-szolgáltatás arányában. Az nem szolgáltatás, hogy 20-30-40 éve lepöttyintettek egy aszfaltdarabot és kinevezték parkolónak és közben ma is kifizet az ember mondjuk 300 forintot, közben meg ezen túl semmi szolgáltatást nem kap. Nincs bekamerázva, pocsolya van vagy latyak, hó.
Ilyen pl. Szegeden a patológiánál, évekig simán meg lehetett állni, ingyenes volt, inkább simán elsétáltam azt a pár száz métert. Aztán pár éve leraktak egy automatát, meg két táblát. Ennyi volt a plusz szolgáltatás a pénzért. Ezt nem tartom korrektnek. Szívesen fizetek, szívesen állok normális parkolóházba, parkolóudvarba, szívesen gyalogolok pár száz métert. De valami plusz legyen, kamera, "tető", tisztaság, hely (ne kelljen keringeni) ilyenek.
 
https://www.origo.hu/gazdasag/20201014-litium-europa-cornwall.html
"Megtalálták a helyet, amely elláthatja Európa elektromos autóit is egy létfontosságú alapanyaggal."

Nekem ez bűzlik, 4 éves cég, hirtelen crowdfunding-gal hatalmas pénzekhez jut, lenyúl a lítium termelésre szánt állami támogatásból is párszázezer fontot, közben megy a Musk féle süket duma.
Ne legyen igazam.

Tudsz valami részletesebbet is erről? Milyen minőségű a víz a technológiaia sor végén?

Annyit tudok, hogy Komárom vízigénye 10.000 köbméter naponta, de az új akkugyárnak 15.000 köbméter kell, amit Tatáról és Tatabányáról hoznak frissen telepített vízvezetéken, valamint tervben van egy olyan kút újranyitása amit anno a kommunista vezetés azért zárt le, mert környezeti katasztrófával fenyegetett a további vízkivételezés.
 
Én ezzel úgy vagyok, hogy szolgáltatásért fizetek és az ár-szolgáltatás arányában. Az nem szolgáltatás, hogy 20-30-40 éve lepöttyintettek egy aszfaltdarabot és kinevezték parkolónak és közben ma is kifizet az ember mondjuk 300 forintot, közben meg ezen túl semmi szolgáltatást nem kap. Nincs bekamerázva, pocsolya van vagy latyak, hó.
Ilyen pl. Szegeden a patológiánál, évekig simán meg lehetett állni, ingyenes volt, inkább simán elsétáltam azt a pár száz métert. Aztán pár éve leraktak egy automatát, meg két táblát. Ennyi volt a plusz szolgáltatás a pénzért. Ezt nem tartom korrektnek. Szívesen fizetek, szívesen állok normális parkolóházba, parkolóudvarba, szívesen gyalogolok pár száz métert. De valami plusz legyen, kamera, "tető", tisztaság, hely (ne kelljen keringeni) ilyenek.
Ez a tyúk tojás probléma. Pénzhiány miatt, ha állambácsi nem ad semelyik önkorinak nem telik mrd-os parkolóházakra...
A probléma az, hogy ma a parkolási díjra sápolásként és nem infrastrukturális beruházások alapjaként tekintenek. Lényegében az intézményesített lopás megfelelője több helyen...
 
Ez a tyúk tojás probléma. Pénzhiány miatt, ha állambácsi nem ad semelyik önkorinak nem telik mrd-os parkolóházakra...
A probléma az, hogy ma a parkolási díjra sápolásként és nem infrastrukturális beruházások alapjaként tekintenek. Lényegében az intézményesített lopás megfelelője több helyen...
Nem csak BP.-n van parkolási díj.
Ha az önkormányzat nem tud alapként kezelni egy pénzösszeget, akkor miért kellene az államnak adnia? Nem a kommunizmusban élünk, hogy mindent az állambácsi oldjon meg.
Mennyi pénzt szednek be 1-1 önkormányzat területén? (direkt nem azt kérdezem, hogy mennyi folyik be az önkormányzathoz)?
Ha nincs pénz, nincs elég pénz, akkor nem lehet befektetőt találni rá? Pl.: Kolozsváron a Romániai Református Egyház nyugdíjintézete épít(ett ?) 321 férőhelyes parkolóházat, akkor 1,3 milliárt Ft+ÁFA értékben, 16 éves megtérüléssel számolva. (cikk) Persze, így az önkormányzatnak, vagyis pontosabban az üzemeltető cégnek bevétel kiesése lenne... de a kecske és káposzta esete, hogy ha már hasonlattal kezdted. :)
 
Ez a tyúk tojás probléma. Pénzhiány miatt, ha állambácsi nem ad semelyik önkorinak nem telik mrd-os parkolóházakra...
A probléma az, hogy ma a parkolási díjra sápolásként és nem infrastrukturális beruházások alapjaként tekintenek. Lényegében az intézményesített lopás megfelelője több helyen...
A Bálnára tudtak PPP hitelt szerezni... És Budapesten amúgy sok helyen intézményesített lopás is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and phaidros
Hibrid autó reklámokban a tévében azt figyeltem meg, hogy benyomja az EV módot, és még a zene il elhallgat, oylan csend lesz... Az jutott eszembe, hogy azért, mert a hifit is ki kell kapcsolni a hatótáv fokozására? :rolleyes:
 
Hibrid autó reklámokban a tévében azt figyeltem meg, hogy benyomja az EV módot, és még a zene il elhallgat, oylan csend lesz... Az jutott eszembe, hogy azért, mert a hifit is ki kell kapcsolni a hatótáv fokozására? :rolleyes:

Háááát... a Chevy Volthoz anno AB osztályú erősítővel szerelt hifit fejlesztettek, mert annak jobb a hatásfoka, mint a kisebb torzítású A osztályúnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Mennyi idő feltankolni az aksikat egy ilyen teknőn?
Azt hagyján, de a telj. igénye is vicces lesz.
Egy szutyok CATOS töltő egy tartálylocsit tud 2000 l/perc értékkel tölteni.
Mivel a benzin tartalma kb. 9 kWh/l. Ez még 25% hatásfokkal is 2,25 kWh/l a végponton. Tehát egy perc alatt tud 4500 kWh-t tölteni.
Ez 4,5 MWh.
1 perc alatt.

Az, hogy egy ekkora hajóba mennyi naftát töltenek mindenki fantáziájára bízom.