Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Garazs 54 ismételten alkotott, ezúttal a szibériai hidegben csináltak Zsiguli jacuzzit. A mutatványhoz két Zsiguli, egy radiátor, egy autóhűtő, 150-160 liter benzin és a helyi sztriptízbár alkalmazottjai szükségesek
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Idevezet ha politika felulír minden szempontot.

EU-s forrás csak felújításra lehetett használni.
2 opció volt: észtek akiket éppen perelt a lengyel vasút mert olyan trágya munkát végeztek a mozdonyok felújításánál, vagy a ruszkik akik eleve gyártották.
Utóbbit választottuk és jónak tűnő üzletet kötöttünk mert a régi roncsokért raktárról kaptunk új, de évekig tárolt alkatrészekből összerakott járműveket.
Asszem az volt a megállapodás, hogy alvázig lebontják és újjáépítik, de végül a ruszkik átütötték az alvázszámot néhány letárolt alvázon és azt kaptuk meg.
Ferencék tolták a hecckampányt még évekkel később is, hogy valójában új járművekre ment a pénz, a régiek közül egyet meg Szentpéterváron láttak.
Szerencsére nem tudták bizonyítani, mert súlyos milliárdokba került volna nekünk...
Most meg rohadnak szét.
Szopás ígyis/úgyis.

Ha cserére ment volna akkor már jó eséllyel új francia szerelvények lennének a 3-as metrón is.
 
https://index.hu/belfold/2020/11/26/metro_felujitas_kozlekedes_hiba_rozsda/

"Összesen 18 sorozathibára derült fény, amelyek közé tartozik a ROZSDÁSODÁS, A POCSÉK HEGESZTÉS ÉS AZ ÜLÉSEK TÖRÉSE IS.

A legnagyobb probléma a rozsdásodás: az első három szerelvény padlólemezei három év alatt teljesen átlyukadtak, a rozsda már elérte az oldallemezeket, a tartóoszlopokat, és megjelent a tetőn is. Ráadásul az azóta javított kocsikon újra megjelentek a rozsdafoltok

Az orosz gyártó, a Metrowagonmash által harminc évre felemelt élettartam a szakértők szerint csak akkor teljesíthető, ha a gyártási anomáliák kezelésének haladéktalanul nekikezdenek és a javítás megfelelő színvonalon történik.

A problémák jelentős részét az okozza, hogy nem a régi kocsivázakat újították fel, hanem újakat gyártottak, majd ebbe próbálták beilleszteni az elemeket. A szakértők szerint a tartókonzolok anyaga nem alkalmas hegesztett szerkezethez, ami töréses balesetet eredményezhet..."

WTF!?

Kapsz egy rajzi dokumentációt és nem tudod ellenőrizni ebből az anyagminőséget, hegeszthetőséget, a festési specifikációt, nem csináltatsz roncsolásos próbadarabot a forgózsámolyról - amikor köztudott, hogy az elmúlt évtized garanciális nyűgjei ebből jönnek és ez az egyik legjobban terhelt alkatrész!?

Mi a büdös kurvaistent csinál ennyi jónevű faszfej "tanácsadó" a pénz felmarkolásán kívül!? Hol voltak a szakértők az előkészítésnél!?

Mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy a mostani szakértői vizsgálatban hány olyan fejes vett részt, akiknek valaha volt közük a gyártáshoz/vasúti járműhöz!?

Van néhány bepecsételt rajzom nagyon nagyon magas helyről magyar, olasz, német atyaúristenektől, ahol a főtartó varratainak a felét nem lehet hegeszteni, ahol 40-es furatba 65-ös csavar megy bele, ahol alumínium acéllal kerül direktben összehegesztésre, ahol vasúti járműnél nincs a hidakhoz hasonló görbület a főtartón az egyenletes csapágyterheléshez, meg 35 millióból szakvélemény a "hogyan kell hegeszteni hídon, ha a kint a hőmérséklet 10 fok alatt van".

Hányok attól, amikor politikusok szétlopják az országot, de amikor ezt mérnökök teszik, azokat előtte még módszeresen meg is kínoznám. Kettő esküt tettem az életemben, ebből ezek a szarfaszúak az egyiket elárulták...
Nézd, lehet úgy is olvasni hogy jó ez:
https://magyarnemzet.hu/belfold/jo-...&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202011
(mondjuk a klímás részt nem értem, nekem nem tűnt fel hogy lenne benne)
 
EU-s forrás csak felújításra lehetett használni.
2 opció volt: észtek akiket éppen perelt a lengyel vasút mert olyan trágya munkát végeztek a mozdonyok felújításánál, vagy a ruszkik akik eleve gyártották.
Utóbbit választottuk és jónak tűnő üzletet kötöttünk mert a régi roncsokért raktárról kaptunk új, de évekig tárolt alkatrészekből összerakott járműveket.
Asszem az volt a megállapodás, hogy alvázig lebontják és újjáépítik, de végül a ruszkik átütötték az alvázszámot néhány letárolt alvázon és azt kaptuk meg.
Ferencék tolták a hecckampányt még évekkel később is, hogy valójában új járművekre ment a pénz, a régiek közül egyet meg Szentpéterváron láttak.
Szerencsére nem tudták bizonyítani, mert súlyos milliárdokba került volna nekünk...
Most meg rohadnak szét.
Szopás ígyis/úgyis.

Ha cserére ment volna akkor már jó eséllyel új francia szerelvények a 3-as metrón is.

Amikor ezeknek a "felújított" metrókocsiknak a hivatalos műszaki átvétele zajlott Tarlósék jelezték az oroszoknak,hogy ez így nem jó nem ebben állapodtak meg és így nem veszik át a kocsikat,aztán ment a "telefon" a magyar kormányból a budapesti városházára,hogy vegyék át a kocsikat az orosz gyártó minden garanciás problémát megold.Most nagyon kíváncsi vagyok,hogy ezen vizsgálat után kifogja állni a cehet,amúgy az észtek egy percig sem voltak esélyesek a felújítás elnyerésére,mivel az orosz felújítás ténye már akkor eldőlt amikor Putyin Magyarországra jött és többek között ezt is megbeszélte Viktorral.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
"A koronavírus-járvány megjelenése és globális terjedése tovább mélyítette a brit autógyártás évek óta tartó válságát. A legfrissebb autógyártási statisztikák pedig ismét megerősítették, borzasztóan nehezen megy az újraindulás, a termelés felfuttatása a szigetországban, amelyet a járvány megfékezése érdekében hozott újabb szigorú intézkedések, a hazai autóértékesítések visszaesés és a globális kereslet csökkenése is nehezít."
https://www.portfolio.hu/global/202...yik-legerosebb-orszaganak-autogyartasa-459190
..
smmt-koronavirus-brexit-autogyartas-415656.png

..
brexit-autoeladas-uj-auto-forgalombahelyezes-katasztrofa-elorejelzes-415666.png
 
Hátravinni, agyonlőni tipikus esete. A vészfékező kamion nélkül egy csatt....
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Hogy idegbeteg biciklista is legyen:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A kerékpáros futárok tipikusan a városi biciklisták rossz PR-jának fő okai. Rendszeresen látom őket piroson áthajtani, idegbetegen másokat hibáztatni de olyan helyzetekbe bemenni, ahol magukat sodorják életveszélybe, aztán nekik áll feljebb. Nekik nem jó a kerékpársáv, hanem akkor is a kocsik közt kell cikázniuk, ha ott van oldal a sáv, mert a többi kerékpáros feltartja őket, stb...
 
A kerékpáros futárok tipikusan a városi biciklisták rossz PR-jának fő okai. Rendszeresen látom őket piroson áthajtani, idegbetegen másokat hibáztatni de olyan helyzetekbe bemenni, ahol magukat sodorják életveszélybe, aztán nekik áll feljebb. Nekik nem jó a kerékpársáv, hanem akkor is a kocsik közt kell cikázniuk, ha ott van oldal a sáv, mert a többi kerékpáros feltartja őket, stb...
Az hagyján. De kb. amikor roncs bringákon látom őket menni, akkor azért pislogok. Itt nyikorog, ott nyekereg és látom, hogy fel sincs fúja.

Lövésük nincs arról a városrészről sem, ahol dolgoznak, ezért minden egyirányú utcában a többség úgy megy, ahogy jólesik neki. A kedvencem az volt, amikor járdán ment, amire még azt mondom ok, de figyelne. De közben fél kézzel az okostelóját nézte. Bakker, ezek egy része még tájékozódni sem tud...

Láttam már tapasztaltan mozgót is, aki betartott mindent és kb. egy tempóban jött vele a hátán a bazinagy izével, de a most kezdők...? Te jó ééééééég... Az egyik hülyét majdnem előttem csapták el, mert a jobbkézszabályra sem figyelt, de aztán legalább beismerte, hogy ő baszta el és nem az közeledő autó.

Mondjuk futárok nagy része nem megy gyorsan, mert nem tud. De van, hogy én sem a kerékpáros helyen megyek. A Szabadság-híd Erzsébet között egyszerűen használhatatlan, nem fér el 2 bringa és 1 gyalogos sem sokszor. Ott megyek az útra főleg, ha átmegyek az E hídon, akkor úgy is balra kell mennem a Rudas mögött.

Bár mondjuk tegnap meg a Petőfiről lefelejövet a bringasávban a Haller utcai bekötés előtt egy balfasz kocsi majdnem elütött, ahol szabálytalanul próbált parkolni. Lerúgattam volna a tükrét. Úgysem nézett bele a balfasz láthatólag. Direkt lassabban mentem, hogy vegyen észre. Nem sikerült....
 
Az hagyján. De kb. amikor roncs bringákon látom őket menni, akkor azért pislogok. Itt nyikorog, ott nyekereg és látom, hogy fel sincs fúja.

Lövésük nincs arról a városrészről sem, ahol dolgoznak, ezért minden egyirányú utcában a többség úgy megy, ahogy jólesik neki. A kedvencem az volt, amikor járdán ment, amire még azt mondom ok, de figyelne. De közben fél kézzel az okostelóját nézte. Bakker, ezek egy része még tájékozódni sem tud...

Láttam már tapasztaltan mozgót is, aki betartott mindent és kb. egy tempóban jött vele a hátán a bazinagy izével, de a most kezdők...? Te jó ééééééég... Az egyik hülyét majdnem előttem csapták el, mert a jobbkézszabályra sem figyelt, de aztán legalább beismerte, hogy ő baszta el és nem az közeledő autó.

Mondjuk futárok nagy része nem megy gyorsan, mert nem tud. De van, hogy én sem a kerékpáros helyen megyek. A Szabadság-híd Erzsébet között egyszerűen használhatatlan, nem fér el 2 bringa és 1 gyalogos sem sokszor. Ott megyek az útra főleg, ha átmegyek az E hídon, akkor úgy is balra kell mennem a Rudas mögött.

Bár mondjuk tegnap meg a Petőfiről lefelejövet a bringasávban a Haller utcai bekötés előtt egy balfasz kocsi majdnem elütött, ahol szabálytalanul próbált parkolni. Lerúgattam volna a tükrét. Úgysem nézett bele a balfasz láthatólag. Direkt lassabban mentem, hogy vegyen észre. Nem sikerült....
Mindig defenzíven, mindenki benézheti, és be is nézi néha! :( Megértem a felháborodásod, a tükröt nem használók miatt.

Mondjuk a holtteremben jövő elektormos rollerest figyeltem a minap, nehogy baja legyen, a Karinthyn, aztán megszokásból ráfordultam a Budafokira, ahogy a waze is mondta (lehet, hogy azt mondta, hogy 200m múlva, de a puhatestűre jobban figyeltem), és meg is támogattam utána egyből 30k-val a XI-kerületi zöld forradalmat. Egy saroknyira az úticélomtól lemeszeltek. Remélem legalább a közteres gruntok kapják karácsonyi bónuszba, nem valamelyik genya polgármesteri irodás nímandnál landol a pénzem... Naiv vagyok.

Szóval megváltozott a forgalmi rend. Ha a tükröt nézed nagyon, akkor meg ezt nem veszed észre. :D
 
Hogy idegbeteg biciklista is legyen:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Még van reménye az emberiségnek. Jelentkezett a Hajtás Pajtás ügyvezetője, elnézést kért, megtérítik a kárt. Beszéltek a bringással is, szintén sajnálja az esetet.

https://bpiautosok.hu/jelentkezett-...6b9b-Kg-d0RKCMh5oukgkZk60-2H1Dgnt4S0zL0DDL5NI
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezek szerint nem csak nekem van ilyen betegségem.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ezek szerint nem csak nekem van ilyen betegségem.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ideális lenne a Duna partra a 2-es villamos helyére. :rolleyes:
Meg lehetne oldani a szabad kijárást a Dunára, és még az árvíz sem zavarná.
De komolyan kérdezem, hogy miért nem merült az ilyen fel itthon.
Nem értem, hogy ez nálunk miért nem opció. Olcsóbb lenne, mint metrót építeni!
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Ideális lenne a Duna partra a 2-es villamos helyére. :rolleyes:
Meg lehetne oldani a szabad kijárást a Dunára, és még az árvíz sem zavarná.
De komolyan kérdezem, hogy miért nem merült az ilyen fel itthon.
Nem értem, hogy ez nálunk miért nem opció. Olcsóbb lenne, mint metrót építeni!
Plusz hidakon is át tudna úgy menni, hogy alatta az autós/kerékpáros forgalom mehetne...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Plusz hidakon is át tudna úgy menni, hogy alatta az autós/kerékpáros forgalom mehetne...

Sok hátránya van a monorailnek a normál "rail" járművekkel szemben, nem véletlenül nem terjedt el. Drága állomásokat kell építeni neki. A villamosnak nem igazán alternatívája, max. a metrónak, "HÉV"-nek.