Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 062
10 187
113
Főleg a közismerten "tiszta" dójcse hálózatból. Amúgy érdekes, hogy milyen gyorsan beindult a lóerő- és gyorsulás-licit a "fennnntarthatóság" fényes páncélú lovagjai között.

Az lehet, hogy a hajtásrendszert lecseréljük, de a kormány mögött ugyanaz a konzumidióta marad, csak már alanyi jogon jár a zöld-plecsni. 200 lóerő feletti autókat lóerőnként progresszív adóval sújtanám, 50 lóerőnként évi 10000€ adó. Leszarom, hogy piackorlátozó - a piac képtelen szabályozni magát, ha a meglévő oligopolisztikus rendszer bevételéről van szó - aztán meglátnám, hogy mennyi 63-as AMG mászkálna a városban, vagy hány model X-szel járnának a sarki boltba cigiért.

Legyen már az is szempont, hogy hány kWh 100km megtétele és ehhez hány tonnát kell mozgatni. Vicc, hogy egy VW Polo, egy Honda Jazz vagy egy Twingo az ördög maga, de ezek az elektromos kompenzációs csomagok meg rendben vannak, mert papíron "0 emissziós".

Sőt, kötelezném, hogy a városi töltő fizikailag úgy legyen kialalítva, hogy csak a kisméretű autókra legyen alkalmas, a batár dögökhöz meg mehet a pedálos töltő. Hagyjuk már azt a süket dumát, hogy "családi autó". Jah, egy évben maximim kétszer mennek, de a gyerek ne egyen az autóba, ne is nyúljon semmihez, mert apa hétköznapi boldogságához elengedhetetlen presztízsű gépjárművet nehogy már lelakja a család...

Alapvető felfogás és szemléletbeli változás kell ide, mert ez csak a szarnak egy pofon...
Teljesen egyetértek.
A megengedett sebességhez városban kb 50-60 lóerő elég, de autópályán is elég a 90-100, minden ami ezek felett van az az élvezetről szól. Én valahol 150-200lóerő körül egy újabb vizsgát is kötelezővé tennék okaratópályán, a teljesítményadó is lehetne sokkal progresszívebb és ne legyen korfüggő.
A jogosítvány nélküli vezetés alapból legyen bűncselekmény, a bíró ne is mérlegelhesse a büntetési tételt, kb ha nem a leszakadt lábat viszed valaki után fixen pár hónap pihi.
Visszaeső szabálysértőknek jármű elkobzás X hétre, ha a teherautóddal állatkodtál akkor jól rábasztál, magyarázd meg a főnöknek. (jó nyilván az elején tele lesz a telephely a csomagszállítók, Tesco és akik a legdurvábbak, a Bárdi Autó járgányaival)
Amiket a mostani pofátlanítás videókban lehet látni annak a fele megvan egy jó Budapest-Debrecen-Budapest körön, néha nem hiszem el amit látok magam körül.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 781
3 235
113
Főleg a közismerten "tiszta" dójcse hálózatból. Amúgy érdekes, hogy milyen gyorsan beindult a lóerő- és gyorsulás-licit a "fennnntarthatóság" fényes páncélú lovagjai között.

Az lehet, hogy a hajtásrendszert lecseréljük, de a kormány mögött ugyanaz a konzumidióta marad, csak már alanyi jogon jár a zöld-plecsni. 200 lóerő feletti autókat lóerőnként progresszív adóval sújtanám, 50 lóerőnként évi 10000€ adó. Leszarom, hogy piackorlátozó - a piac képtelen szabályozni magát, ha a meglévő oligopolisztikus rendszer bevételéről van szó - aztán meglátnám, hogy mennyi 63-as AMG mászkálna a városban, vagy hány model X-szel járnának a sarki boltba cigiért.

Legyen már az is szempont, hogy hány kWh 100km megtétele és ehhez hány tonnát kell mozgatni. Vicc, hogy egy VW Polo, egy Honda Jazz vagy egy Twingo az ördög maga, de ezek az elektromos kompenzációs csomagok meg rendben vannak, mert papíron "0 emissziós".

Sőt, kötelezném, hogy a városi töltő fizikailag úgy legyen kialalítva, hogy csak a kisméretű autókra legyen alkalmas, a batár dögökhöz meg mehet a pedálos töltő. Hagyjuk már azt a süket dumát, hogy "családi autó". Jah, egy évben maximim kétszer mennek, de a gyerek ne egyen az autóba, ne is nyúljon semmihez, mert apa hétköznapi boldogságához elengedhetetlen presztízsű gépjárművet nehogy már lelakja a család...

Alapvető felfogás és szemléletbeli változás kell ide, mert ez csak a szarnak egy pofon...
Ez egy olyan ember nyilatkozata akinek mottója: ha nekem nem tellik rá masnak se legyen vagy ha mar lesz/van szopassuk rongyosra.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 781
3 235
113
Teljesen egyetértek.
A megengedett sebességhez városban kb 50-60 lóerő elég, de autópályán is elég a 90-100, minden ami ezek felett van az az élvezetről szól. Én valahol 150-200lóerő körül egy újabb vizsgát is kötelezővé tennék okaratópályán, a teljesítményadó is lehetne sokkal progresszívebb és ne legyen korfüggő.
A jogosítvány nélküli vezetés alapból legyen bűncselekmény, a bíró ne is mérlegelhesse a büntetési tételt, kb ha nem a leszakadt lábat viszed valaki után fixen pár hónap pihi.
Visszaeső szabálysértőknek jármű elkobzás X hétre, ha a teherautóddal állatkodtál akkor jól rábasztál, magyarázd meg a főnöknek. (jó nyilván az elején tele lesz a telephely a csomagszállítók, Tesco és akik a legdurvábbak, a Bárdi Autó járgányaival)
Amiket a mostani pofátlanítás videókban lehet látni annak a fele megvan egy jó Budapest-Debrecen-Budapest körön, néha nem hiszem el amit látok magam körül.
Sőt lőjük is le őket! Akkor most menj vissza dolgozni vagy tégy többet azert hogy legyen egy legalabb 150 lóerős autód. Mert irigykedesből nem lesz.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 762
11 972
113
Nem mondom, hogy töviről-hegyire ismerem ezt az útszakaszt, de teljesen megdöbbentő, hogy hol vannak a balesetek:

A miért még durvább. 90-110-el kényelmesen autózható, de rendszerint, a forgalom miatt, nem lehet ennyivel menni.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ezt a parasztot is utolérte a karma.
Büntetést minimálisat fog kapni, de a kártérítést remélem ráverik keményen.
Már 4-5 éve is tolt fel egy videót facebook-ra ahol veri magát mennyire kemény, mindenki más meg mekkora csicska mikor 100+-szal cikázott a tömegben...

 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and fip7

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Engedjétek meg, hogy késve kiegészítsem a héten felhozott vasúti témát. Bár talán már senkit sem érdekel :D

EU-ban pár éve megtapsolták a Rail Cargo Austriát, hogy átvitt 3500 tonnát az Alpokon...
Ha még az Alpokon keresztül menne. Az egyik Linzbe megy, a másik Leobenbe a Semmeringen keresztül. Utóbbi esetben egyszerre csak a szerelvény fele mehet át 1880 bruttó tonnával. Az elegytömeg meg mehetne 4000 brt tonna körül is, de az már az ügyfél iparvágányán nem férne el.

35000+ tonnát átviszel az amerikai kontinens egyik végéből a másikba az tkm-ben is elég tisztességes mennyiség.

60mph átlaggal, dízelvontatással.

A 3 középütközős ország kegyetlenül elhúzott a többiektől, nagyon nem mindegy, hogy egy vonat ~40000 tonnáig terhelhető, vagy ~4000-ig.

Ezt nem konkrétan neked írom, inkább csak kiegészíteném.

Az európai vasút (legalábbis a magyar, osztrák, szlovén és horvát területekre gondolva) elért egy fejlődési plafont. Ez kb. olyan mint a PC fejlesztése. Csináltál egy optimális összeállítást, ahol az pl. a CPU cseréjével nem érsz el nagyobb teljesítményt, mert a RAM és a HDD visszafogja. Csak akkor lesz gazdaságos egy ilyen fejlesztés, ha már szinte mindent kicserélsz. Csak a vasútnál még a nemzetközi szinten is egyességre kéne jutni.

Amik most véleményem szerint korlátozza a fejlődést:
- Iparvágányok és állomások hossza: Európában nem nagyon fogsz tudni 800 méternél hosszabb vonatot üzemszerűen, és rendszeresen összeállítani, mivel az állomásokon nincs elég hosszú vágány. Továbbá vonattalálkozásokkor nem fogod hova félrerakni a személyvonatok elől, mert a kis állomások sem birkóznának meg vele. Természetesen bővítésről nincs is szó, inkább ellenkezőleg... Iparvágányok hossza meg jelentősen befolyásolja a költség/tonna értéket. Mivel egy rövid berakónál többször is át kell állítani a kocsikat a tolatómozdonynak, ami nem kis anyagi ráfordítással jár, már ha egyáltalán lehetséges.

- Fékezés: Jelenlegi szabályzás alapján a légfékkel max 800 méteres vonatot lehet összeállítani. Ezt az elektropneomatikus (ep) fékezés bevezetésével lehetne a tehervasútnál megemelni. A lényege az, hogy elektromos jel hatására kezdődne meg a járműveknél a fékezés és nem pedig a jóval lassabb nyomáscsökkenésre a légvezetékben. Szükség lenne hozzá a középütközőre. A ruszkik így nyomják.

- Vonókészülék: le kellene cserélni az összes járművön a mostani csavarkapcsos megoldást középütközőre, de ennek előfeltétele lenne az ep fék. Tekintettel arra, hogy ezek a jármű közel 10-15%-át teszik ki, és a magánvasútak előszeretettel használják a szétcincált CFR (román állami vasút) teherkocsijait - amik régebben még szörnyű állapotban voltak - nem sok esélyt látok. Bár Ausztriában 20-30 évet mondtak rá. Egyszer már a 70-es években megpróbálta az UIC bevezetni európai szinten, de a költségek miatt meghiusult.

- Piaci igények: A fémipart (és egy két másikat) leszámítva az ügyfelek inkább a gyakrabban és kisebb vonatokat igénylik, mivel raktározni nem akarnak, illetve ő termelési volumenük sem igénylik a nagyobb mennyiségű alapanyagot.

- Utasítások: Nálunk például nem lehet vonóerőt kifejtő mozdony a vonat közepén. Ezzel a megoldással csökkenteni lehetne a vonókészülékre ható terhelést. Annyival jobb a tológéptől, hogy ezt a módszert alkalmazva kettő normál vonatot könnyebb egy nagy vonattá összeállítani, mivel nem kell kikapni a középső mozdonyt. Ausztriában gond nélkül mehet.

- Nemzetközi szinten való fejlesztés: Nem elég az, ha itt a Kárpát - medencében a fenti dolgokat megoldjuk, ha a szlovén vasút 540 méternél, míg az osztrák 700 méternél hosszabb vonatot nem fog átvenni tőled.
 
M

molnibalage

Guest
Ezt a parasztot is utolérte a karma.
Büntetést minimálisat fog kapni, de a kártérítést remélem ráverik keményen.
Már 4-5 éve is tolt fel egy videót facebook-ra ahol veri magát mennyire kemény, mindenki más meg mekkora csicska mikor 100+-szal cikázott a tömegben...

És a sajntálatos, hogy ezért nem insta letöltendő jár. Csak a szerencsén múlt, hogy nem halt meg senki. Mert lehetett volna ott egy járókelő is.
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Lehet itt feleslegesen beszélni a teherszállítás támogatásáról, amikor ilyen fejlesztésen törik az döntéshozók a fejüket:

"Győr belváros területén futó vasút szakasz föld alá süllyesztésének terve."

Egy huszáros vágással az egész Győr-rendezőt bezárnák. Arról szó sincs, hogy lenne-e egyáltalán pótlása. Győrben gyűjtik a környék egyes kocsi forgalmát, amelyek az innen induló gyorstehervonatok viszik Bécsbe és Budapestre. Ezek a forgalmak versenyeznek a közúttal. Továbbá ócskavas rakodása, Szeszfőzde kiszolgálása zajlik a területen, amelyek kiszolgálása innen történik és az ügyfelek is erre rendezkednek be.

Remélem a hatástanulmány kellő alapossággal ezt is megvizsgálja...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 062
10 187
113
Engedjétek meg, hogy késve kiegészítsem a héten felhozott vasúti témát. Bár talán már senkit sem érdekel :D


Ha még az Alpokon keresztül menne. Az egyik Linzbe megy, a másik Leobenbe a Semmeringen keresztül. Utóbbi esetben egyszerre csak a szerelvény fele mehet át 1880 bruttó tonnával. Az elegytömeg meg mehetne 4000 brt tonna körül is, de az már az ügyfél iparvágányán nem férne el.



Ezt nem konkrétan neked írom, inkább csak kiegészíteném.

Az európai vasút (legalábbis a magyar, osztrák, szlovén és horvát területekre gondolva) elért egy fejlődési plafont. Ez kb. olyan mint a PC fejlesztése. Csináltál egy optimális összeállítást, ahol az pl. a CPU cseréjével nem érsz el nagyobb teljesítményt, mert a RAM és a HDD visszafogja. Csak akkor lesz gazdaságos egy ilyen fejlesztés, ha már szinte mindent kicserélsz. Csak a vasútnál még a nemzetközi szinten is egyességre kéne jutni.

Amik most véleményem szerint korlátozza a fejlődést:
- Iparvágányok és állomások hossza: Európában nem nagyon fogsz tudni 800 méternél hosszabb vonatot üzemszerűen, és rendszeresen összeállítani, mivel az állomásokon nincs elég hosszú vágány. Továbbá vonattalálkozásokkor nem fogod hova félrerakni a személyvonatok elől, mert a kis állomások sem birkóznának meg vele. Természetesen bővítésről nincs is szó, inkább ellenkezőleg... Iparvágányok hossza meg jelentősen befolyásolja a költség/tonna értéket. Mivel egy rövid berakónál többször is át kell állítani a kocsikat a tolatómozdonynak, ami nem kis anyagi ráfordítással jár, már ha egyáltalán lehetséges.

- Nemzetközi szinten való fejlesztés: Nem elég az, ha itt a Kárpát - medencében a fenti dolgokat megoldjuk, ha a szlovén vasút 540 méternél, míg az osztrák 700 méternél hosszabb vonatot nem fog átvenni tőled.
Az állomásokhoz: nálunk az állomások tervezésében az elvárás megnőtt, most 700 méter az elvárt hasznos hossz, na ezt szinte soha nem tudjuk bíztosítani olyan állomáson ami városban van, nincsen helyünk.
Nálunk (és ez Európára igaz) a tervezési irányelveket leginkább a személyszállítás határozza meg, máshol a teherszállítás az első. Ez egy nagyon nagy különbség, egy USA tehervasúton a megengedett tengelyterhelés is nagyobb, nem csak a vonathossz. Ausztráliában van ahol most emelnek 40ről 42 tonnára, nálunk a 22,5 a cél pár éve, az általános a 21 tonna, az USA-ban meg 30éve teljesen általános a 30-35, egyes vonalakon ott is van már 40.
Szerintem nálunk amivel lehet növelni a teherszállítás a vasúton az a gyorsabb haladása a tehervonatoknak, ahhoz jobb bizber kell, több felsővezeték, minél több helyen plussz vágány, eseteleg olyan vonalak felújítása/építése ami elkerüli Budapestet, mert ott napközben alig fér be a menetrendbe rossz dinamikájú tehervonat az elővárosi forgalom miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros and Huba

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Hogy ne csak morogjak, mutatok egy kis fejlődést is. Korábban is megjegyeztem, hogy a vasútnak az emberhiánnyal folyton küzdeni kell. Ennek hatására kezdték el kifejleszteni az automata rendező illetve gurítódomb koncepcióját. Eddig kettő dolog manifesztálódott meg: a csavarkapocs lazítása és tömlők szétkapcsolása, illetve a csavarkapocs szétkapcsolása.

Csavarkapocs lazítás:

Szétakasztás:

Kapcsolódó oldalak:
Ulbrich
FH OÖ Campus Hagenberg
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 062
10 187
113
Lehet itt feleslegesen beszélni a teherszállítás támogatásáról, amikor ilyen fejlesztésen törik az döntéshozók a fejüket:

"Győr belváros területén futó vasút szakasz föld alá süllyesztésének terve."

Egy huszáros vágással az egész Győr-rendezőt bezárnák. Arról szó sincs, hogy lenne-e egyáltalán pótlása. Győrben gyűjtik a környék egyes kocsi forgalmát, amelyek az innen induló gyorstehervonatok viszik Bécsbe és Budapestre. Ezek a forgalmak versenyeznek a közúttal. Továbbá ócskavas rakodása, Szeszfőzde kiszolgálása zajlik a területen, amelyek kiszolgálása innen történik és az ügyfelek is erre rendezkednek be.

Remélem a hatástanulmány kellő alapossággal ezt is megvizsgálja...
Melyik rajzon van a Győr rendező bezárása, mert én nem látom egyiken sem.
A süllyesztést inkább nem minősítem, az ott vagy 4km műtárgy, na ez egy jó nagy seb lesz a városon, több száz milliárdért.
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Az állomásokhoz: nálunk az állomások tervezésében az elvárás megnőtt, most 700 méter az elvárt hasznos hossz, na ezt szinte soha nem tudjuk bíztosítani olyan állomáson ami városban van, nincsen helyünk.
Nálunk (és ez Európára igaz) a tervezési irányelveket leginkább a személyszállítás határozza meg, máshol a teherszállítás az első. Ez egy nagyon nagy különbség, egy USA tehervasúton a megengedett tengelyterhelés is nagyobb, nem csak a vonathossz. Ausztráliában van ahol most emelnek 40ről 42 tonnára, nálunk a 22,5 a cél pár éve, az általános a 21 tonna, az USA-ban meg 30éve teljesen általános a 30-35, egyes vonalakon ott is van már 40.
Szerintem nálunk amivel lehet növelni a teherszállítás a vasúton az a gyorsabb haladása a tehervonatoknak, ahhoz jobb bizber kell, több felsővezeték, minél több helyen plussz vágány, eseteleg olyan vonalak felújítása/építése ami elkerüli Budapestet, mert ott napközben alig fér be a menetrendbe rossz dinamikájú tehervonat az elővárosi forgalom miatt.
Így van. Optimalizálni lehet, de itt csak akkor tudjuk utolérni Amerikát, Oroszországot és Ausztráliát, ha egy háború keretében szarrá bombázzák a járműveket, vasúti állomásokat és azok környékét. A 2. vh után sok német belvárosban így tudtak átmenő állomást kialakítani a kedvezőtlenebb fejállomások helyett. Természetesen egy mostani bombázás már sokkal súlyosabb és maradandóbb károkat okozna, és akkor már nem a vasúti fejlesztés lenne a napirenden.
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Melyik rajzon van a Győr rendező bezárása, mert én nem látom egyiken sem.
A süllyesztést inkább nem minősítem, az ott vagy 4km műtárgy, na ez egy jó nagy seb lesz a városon, több száz milliárdért.
Igazából abból következtetek rá, hogy egyiken sem láttam ráutalást. Bár most az utolsó képet megnézve, annak a bal oldalán mintha Győr-rendező (vagy Győr-Gyárváros?) van kiírva. Lehet rosszul következtettem, de a 150-es vonal Ferencváros rendezőbe való tervezett bevezetése után én nem nagyon csodálkoznék már semmin.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az állomásokhoz: nálunk az állomások tervezésében az elvárás megnőtt, most 700 méter az elvárt hasznos hossz, na ezt szinte soha nem tudjuk bíztosítani olyan állomáson ami városban van, nincsen helyünk.
Nálunk (és ez Európára igaz) a tervezési irányelveket leginkább a személyszállítás határozza meg, máshol a teherszállítás az első. Ez egy nagyon nagy különbség, egy USA tehervasúton a megengedett tengelyterhelés is nagyobb, nem csak a vonathossz. Ausztráliában van ahol most emelnek 40ről 42 tonnára, nálunk a 22,5 a cél pár éve, az általános a 21 tonna, az USA-ban meg 30éve teljesen általános a 30-35, egyes vonalakon ott is van már 40.
Szerintem nálunk amivel lehet növelni a teherszállítás a vasúton az a gyorsabb haladása a tehervonatoknak, ahhoz jobb bizber kell, több felsővezeték, minél több helyen plussz vágány, eseteleg olyan vonalak felújítása/építése ami elkerüli Budapestet, mert ott napközben alig fér be a menetrendbe rossz dinamikájú tehervonat az elővárosi forgalom miatt.
Ruszkik most ugranak 22.5-ről 35-re (mondjuk nehézipari központok és bányák közt már szovjet időkben is annyi volt).
Meg náluk azért van elég masszív a személyszállítás is, anno EP20 mozdony fejlesztésénél 17 kocsival 200km/h, 22-vel 160 km/h volt az elvárás.

 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 062
10 187
113
Ruszkik most ugranak 22.5-ről 35-re (mondjuk nehézipari központok és bányák közt már szovjet időkben is annyi volt).
Meg náluk azért van elég masszív a személyszállítás is, anno EP20 mozdony fejlesztésénél 17 kocsival 200km/h, 22-vel 160 km/h volt az elvárás.

Nem 25-re? van rá valami link?