T
Törölt tag
Guest
(elő)városi ingázásra ma is bőven elég lenne egy ilyen...
Apának van egy '98-as F astra-ja itthon, néhány éve kezdett pöttyökben rozsdázni, és mostanában kezd lassan terjedni, főleg tankbeomlő meg csomagtartó-nyitó gombja körül. Szerintem 18-20 éve vette meg, még céges kocsi volt náluk, amiket utána kiszórtak. Sohase volt műszaki hibája, de mindig is ügyelte az autókat. Elnyűhetetlen, amennyit már hajtva volt, rengeteg vontatás, rossz úton is. Előtte náluk otthon, Kárpátalján moszkvicsuk volt, azt imádta, még én is ültem benne, hajónak tűnt belülről mikor kicsi voltam, a padokkal, az amerikai autókat idéző sebességórával meg a nagy üléseivel. Emlékszem, 120 km/h-ig volt skálázvaAzután egy A rendszámú samaránk volt, 2009-10 környékéig, annál sem rémlik különös műszaki hiba. Kapott 206-os Peugoet céges autóként, az sem volt egy túl kényes autó, de amikor 207-esre váltottak a cégnél, akkor egyre gyakoribb lett a szerizelés, hátsó tengely felfüggesztése neuralgikus pontja volt a flottának, ahogy mesélte, ez már 2014. környéke talán. 2-3 éve vett egy kevesett futott 207-est, patent állapotban. Majd egyszercsak pár hónap használat után valamilyen környezetkímélő szűrő hibájára és motorhibára hivatkozva elkezdte lefullasztani magát, menet közben is! Volt, amikor elindítani se hagyta magát, csak sokadszorra, és főúton, autópályán menet közben leállította a motort egy csippenés kíséretében, ami kicsit sem vicces. Újragyújtani csak megállás után engedi magát. Képzeljétek el ha ezt bejátszaná előzés közben a belső sávban. Egyáltalán nem biztonságos, és karóba kéne húzni a kedves mérnököt, aki szerint ez a motorhiba, vagy bármilyen probléma legésszerűbb megoldása. CAN-buszt kiolvasva a hiba nem található, ugyanis a hibakódot az újraindítással törli is az elektronika, reprodukálni nagyon nehéz, mert random, szervíz sem tudja a a megoldást, szoftverfrissítés nem segített. Arra szűkítettük a kört tapasztalat alapján, hogy alacsony fordulatszám, hideg idő, és alacsony üzemanyagszint, főleg az utóbbi okozhatja.
Ezzel szemben szüleim szülőfalujában a 30 éves kocka lada, niva, meg audi 80 még mindig megy, elnyűhetetlen, pedig már a karosszéria úgy zörög menet közben mintha nem lenne holnap. Olyan kátyúk vannak, hogy az ukrán űrpogram Holdra szállást szimulálhatna ha lenne pénzük rá. Láttam olyan ladát, hogy egy hídról lehajtva belehajtott szépen egy kátyúba, a bal első felfüggesztése pedig egyszerűen kiszakadt a helyéről.
Erre gondolsz?(elő)városi ingázásra ma is bőven elég lenne egy ilyen...
Mondjuk a Samara pont nem illik bele a sorba. "A Niva után ez volt a gyár második modellje, melynek tervezésekor nem a Fiat valamelyik autóját vette alapul." és "A motorok tervezésébe a Porsche Engineering is besegített, sőt, egyes nyugati megfigyelők szerint az autó más technikai elemeinek megtervezésénél is segédkeztek az AvtoVAZnak." (wikip) Tehát konkrétan ment a fejlesztés a 80-as években is. És még bizonyos piacokon (nem csak a blokkban) még a kilencvenes évek közepéig eladható termék volt.lada samara (2108) itt új a kasztni de régi a motor
Kengururács, Ahhhhh! Nagyon aranyos a kocsi.(elő)városi ingázásra ma is bőven elég lenne egy ilyen...

1953-ban kezdik gyártani a DKW F93-t (3 henger, 900ccm, kétütemű), 1955-ben kezdték gyártani a BMW Isetta-t, 1956-ban a Messerschmitt KR200-t. Mindhárom tipikus válság autó. Ugyanakkor 1954-től a Mercedes meg gyártott 1400 darabot az SL300 Gullwingből, amiben ugyanaz a direkt einspritzung működött, mint pár évvel korábban a DB601-605-ben. Óriási kontraszt!(elő)városi ingázásra ma is bőven elég lenne egy ilyen...
Kadett-E gsi az újabb motorokkal már kérhető volt absel és komputerrel. Sőt abs asszem már a passat b késői szériáiba kérhető volt. De ez olyan szinten extra, hogy az extra autó extrája. Nem a szériamodell. Qhogy írtamphaidros
"Mondjuk a Samara pont nem illik bele a sorba. "A Niva után ez volt a gyár második modellje, melynek tervezésekor nem a Fiat valamelyik autóját vette alapul." és "A motorok tervezésébe a Porsche Engineering is besegített, sőt, egyes nyugati megfigyelők szerint az autó más technikai elemeinek megtervezésénél is segédkeztek az AvtoVAZnak." (wikip) Tehát konkrétan ment a fejlesztés a 80-as években is. És még bizonyos piacokon (nem csak a blokkban) még a kilencvenes évek közepéig eladható termék volt."
A Ladáknak eleve nem Fiat motorjuk volt!
Kevesen tudják, de a NAMInál tervezték a Lada motorokat.
"
kamm
"Mondjuk ezeket a legendakat sosem szabad komolyan venni. "
Ez nem legenda. Nyugaton Angliában és Finnországban elég sok kocsit adtak el akkoriban. (70's évek)
A 80's években meg a harmadik világban.
"gondolj bele, nemcsak az utkozesi il energiaelnyelo-zonak, legzsak, ABS stb, de a 80-asok legvegere mar volt fedelzeti szamitogep az atlagos Kadettben. "
Ez meg konkrétan hazugság, már bocsi!
Nekünk volt Opel Kadettünk, csak tudom
Az első tömegautó (ami nem merci) ami gyűrődő zónával rendelkezett az tudtommal az Opel Astra F volt.
ABS a mercikben volt, vagy über alles felszerelt nagykocsikban. (Opel Omega pl.)
A fedélzeti számítógép szintén nem volt általános, általában a fogyasztás kiírásában kimerült a tudásuk.
Ettől még a tény az tény, a KGST autók terén le volt maradva!
Ez pedig az osztrák autóklub!Jó reggelt Tesla tulajok ! LOL
![]()
www.klimarealista.hu
Ez egy powerpack, nem egy generator a pótkocsiban.Ez pedig az osztrák autóklub!
![]()
Éghajlatvédelem a 21. században – frissítve
Egy kép többet mond ezer szónál. Mi itt rögtön három képet teszünk közzé, melyek önmagukért beszélnek. Februári írásunkat frissítettük egy újabb képpel.www.klimarealista.hu
Subaru boxerdízel.
Huh?phaidros
"Mondjuk a Samara pont nem illik bele a sorba. "A Niva után ez volt a gyár második modellje, melynek tervezésekor nem a Fiat valamelyik autóját vette alapul." és "A motorok tervezésébe a Porsche Engineering is besegített, sőt, egyes nyugati megfigyelők szerint az autó más technikai elemeinek megtervezésénél is segédkeztek az AvtoVAZnak." (wikip) Tehát konkrétan ment a fejlesztés a 80-as években is. És még bizonyos piacokon (nem csak a blokkban) még a kilencvenes évek közepéig eladható termék volt."
A Ladáknak eleve nem Fiat motorjuk volt!
Kevesen tudják, de a NAMInál tervezték a Lada motorokat.
"
kamm
"Mondjuk ezeket a legendakat sosem szabad komolyan venni. "
Ez nem legenda. Nyugaton Angliában és Finnországban elég sok kocsit adtak el akkoriban. (70's évek)
A 80's években meg a harmadik világban.
"gondolj bele, nemcsak az utkozesi il energiaelnyelo-zonak, legzsak, ABS stb, de a 80-asok legvegere mar volt fedelzeti szamitogep az atlagos Kadettben. "
Ez meg konkrétan hazugság, már bocsi!
Nekünk volt Opel Kadettünk, csak tudom
Az első tömegautó (ami nem merci) ami gyűrődő zónával rendelkezett az tudtommal az Opel Astra F volt.
ABS a mercikben volt, vagy über alles felszerelt nagykocsikban. (Opel Omega pl.)
A fedélzeti számítógép szintén nem volt általános, általában a fogyasztás kiírásában kimerült a tudásuk.
Ettől még a tény az tény, a KGST autók terén le volt maradva!

(nem volt olyan, csak olyan, akinel volt terminal hozza) hordani.És ami elhúzta az benzines?Ez egy powerpack, nem egy generator a pótkocsiban.

Kadett-E gsi az újabb motorokkal már kérhető volt absel és komputerrel. Sőt abs asszem már a passat b késői szériáiba kérhető volt. De ez olyan szinten extra, hogy az extra autó extrája. Nem a szériamodell. Qhogy írtam
Vagy diesel.És ami elhúzta az benzines?![]()

Mutasd már a forrást.Huh?
Guglizd meg Barenyi Bela nevet, szerintem meg fogsz lepodni... a Golfoknal mar a nyolcvanasok kozepen korrektul tervezett crumple zone volt, ugy is mentek a torestesztek. Sot, a Merci mintha mar a hatvanasokban is igy csinalta volna a draga modelljeit, ugy emlekszem.
A fedelzeti gep ott volt a 87-88-as Kadettben, ezen kar vitazni, mert anno azert kellett "markaszervizbe"(nem volt olyan, csak olyan, akinel volt terminal hozza) hordani.
Dízel. Anno benne volt a nyilatkozatukban a kamu hírekről.És ami elhúzta az benzines?![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..