Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Apának van egy '98-as F astra-ja itthon, néhány éve kezdett pöttyökben rozsdázni, és mostanában kezd lassan terjedni, főleg tankbeomlő meg csomagtartó-nyitó gombja körül. Szerintem 18-20 éve vette meg, még céges kocsi volt náluk, amiket utána kiszórtak. Sohase volt műszaki hibája, de mindig is ügyelte az autókat. Elnyűhetetlen, amennyit már hajtva volt, rengeteg vontatás, rossz úton is. Előtte náluk otthon, Kárpátalján moszkvicsuk volt, azt imádta, még én is ültem benne, hajónak tűnt belülről mikor kicsi voltam, a padokkal, az amerikai autókat idéző sebességórával meg a nagy üléseivel. Emlékszem, 120 km/h-ig volt skálázva :D Azután egy A rendszámú samaránk volt, 2009-10 környékéig, annál sem rémlik különös műszaki hiba. Kapott 206-os Peugoet céges autóként, az sem volt egy túl kényes autó, de amikor 207-esre váltottak a cégnél, akkor egyre gyakoribb lett a szerizelés, hátsó tengely felfüggesztése neuralgikus pontja volt a flottának, ahogy mesélte, ez már 2014. környéke talán. 2-3 éve vett egy kevesett futott 207-est, patent állapotban. Majd egyszercsak pár hónap használat után valamilyen környezetkímélő szűrő hibájára és motorhibára hivatkozva elkezdte lefullasztani magát, menet közben is! Volt, amikor elindítani se hagyta magát, csak sokadszorra, és főúton, autópályán menet közben leállította a motort egy csippenés kíséretében, ami kicsit sem vicces. Újragyújtani csak megállás után engedi magát. Képzeljétek el ha ezt bejátszaná előzés közben a belső sávban. Egyáltalán nem biztonságos, és karóba kéne húzni a kedves mérnököt, aki szerint ez a motorhiba, vagy bármilyen probléma legésszerűbb megoldása. CAN-buszt kiolvasva a hiba nem található, ugyanis a hibakódot az újraindítással törli is az elektronika, reprodukálni nagyon nehéz, mert random, szervíz sem tudja a a megoldást, szoftverfrissítés nem segített. Arra szűkítettük a kört tapasztalat alapján, hogy alacsony fordulatszám, hideg idő, és alacsony üzemanyagszint, főleg az utóbbi okozhatja.
Ezzel szemben szüleim szülőfalujában a 30 éves kocka lada, niva, meg audi 80 még mindig megy, elnyűhetetlen, pedig már a karosszéria úgy zörög menet közben mintha nem lenne holnap. Olyan kátyúk vannak, hogy az ukrán űrpogram Holdra szállást szimulálhatna ha lenne pénzük rá. Láttam olyan ladát, hogy egy hídról lehajtva belehajtott szépen egy kátyúba, a bal első felfüggesztése pedig egyszerűen kiszakadt a helyéről.

  • környezetvédelmi "szűrő" csak egy van, a részecskeszűrő (ma már a benzineseken is van, OPF, GPF), a többi katalizátor. A szűrő eltömődése valóban okoz motorteljesítmény csökkenést (de akkor már régen világít a hibajelző!!!!)
  • ha leáll menet közben, az nem mérnöki beavatkozás, hanem durva hiba. Ilyet, éppen az általad említett okból, vészüzemben sem csinál a jármű. Az újraindítás megakadályozása legdurvább vészüzemi beavatkozás!
  • a Hall-jeladós cuccok (vezérműtengely jeladó, gyújtási időpont jeladó stb.) tipikus hibája, hogy be(túl)melegedve nem adnak jelet, visszahűlva újra jók. Na ezt a hibát keresd meg!
  • a CAN-buszt nem olvasod ki, az csak adatátviteli eszköz, mód. De az ezredforduló után már nem gyártottak olyan autót, aminek a motorvezérlője leállítással elfelejti a hibát. Sőt! ha olyan a hiba, (környezetvédelmi) akkor a hiba elmúltával 40 ciklus kell, hogy önmagát törölje (8 hibátlan ciklus utám alszik el a MIL). Sőt, van olyan hibakód, ami abszolút nem törölhető. Lehet, hogy a szerelő csak a hozzá nem értését kente el ezzel a dumával!
  • a régi cuccokkal szemben egészen más a követelmény.... Amúgy, ahol a kocka Lada sem megy el, ott elmegy az ekhós szekér, és még benzint sem fogyaszt. Érted mire utalok? Az a baj ezekkel a "bezzeg a Lada" beszólásokkal, hogy más a követelményrendszer ma már. A Ladának esélye sincs megfelelni ezeknek.
 
(elő)városi ingázásra ma is bőven elég lenne egy ilyen...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Erre gondolsz?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
lada samara (2108) itt új a kasztni de régi a motor
Mondjuk a Samara pont nem illik bele a sorba. "A Niva után ez volt a gyár második modellje, melynek tervezésekor nem a Fiat valamelyik autóját vette alapul." és "A motorok tervezésébe a Porsche Engineering is besegített, sőt, egyes nyugati megfigyelők szerint az autó más technikai elemeinek megtervezésénél is segédkeztek az AvtoVAZnak." (wikip) Tehát konkrétan ment a fejlesztés a 80-as években is. És még bizonyos piacokon (nem csak a blokkban) még a kilencvenes évek közepéig eladható termék volt.
 
(elő)városi ingázásra ma is bőven elég lenne egy ilyen...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kengururács, Ahhhhh! Nagyon aranyos a kocsi. :) :)
Az lenne vadállat, ha a hátsó kerék volna a kormányzott, mint a targoncáknál. :D
 
(elő)városi ingázásra ma is bőven elég lenne egy ilyen...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
1953-ban kezdik gyártani a DKW F93-t (3 henger, 900ccm, kétütemű), 1955-ben kezdték gyártani a BMW Isetta-t, 1956-ban a Messerschmitt KR200-t. Mindhárom tipikus válság autó. Ugyanakkor 1954-től a Mercedes meg gyártott 1400 darabot az SL300 Gullwingből, amiben ugyanaz a direkt einspritzung működött, mint pár évvel korábban a DB601-605-ben. Óriási kontraszt!
 

phaidros


"Mondjuk a Samara pont nem illik bele a sorba. "A Niva után ez volt a gyár második modellje, melynek tervezésekor nem a Fiat valamelyik autóját vette alapul." és "A motorok tervezésébe a Porsche Engineering is besegített, sőt, egyes nyugati megfigyelők szerint az autó más technikai elemeinek megtervezésénél is segédkeztek az AvtoVAZnak." (wikip) Tehát konkrétan ment a fejlesztés a 80-as években is. És még bizonyos piacokon (nem csak a blokkban) még a kilencvenes évek közepéig eladható termék volt."

A Ladáknak eleve nem Fiat motorjuk volt!
Kevesen tudják, de a NAMInál tervezték a Lada motorokat.

"

kamm


"Mondjuk ezeket a legendakat sosem szabad komolyan venni. "


Ez nem legenda. Nyugaton Angliában és Finnországban elég sok kocsit adtak el akkoriban. (70's évek)
A 80's években meg a harmadik világban.

"gondolj bele, nemcsak az utkozesi il energiaelnyelo-zonak, legzsak, ABS stb, de a 80-asok legvegere mar volt fedelzeti szamitogep az atlagos Kadettben. "

Ez meg konkrétan hazugság, már bocsi!
Nekünk volt Opel Kadettünk, csak tudom :)
Az első tömegautó (ami nem merci) ami gyűrődő zónával rendelkezett az tudtommal az Opel Astra F volt.
ABS a mercikben volt, vagy über alles felszerelt nagykocsikban. (Opel Omega pl.)
A fedélzeti számítógép szintén nem volt általános, általában a fogyasztás kiírásában kimerült a tudásuk.
Ettől még a tény az tény, a KGST autók terén le volt maradva!
 

phaidros


"Mondjuk a Samara pont nem illik bele a sorba. "A Niva után ez volt a gyár második modellje, melynek tervezésekor nem a Fiat valamelyik autóját vette alapul." és "A motorok tervezésébe a Porsche Engineering is besegített, sőt, egyes nyugati megfigyelők szerint az autó más technikai elemeinek megtervezésénél is segédkeztek az AvtoVAZnak." (wikip) Tehát konkrétan ment a fejlesztés a 80-as években is. És még bizonyos piacokon (nem csak a blokkban) még a kilencvenes évek közepéig eladható termék volt."

A Ladáknak eleve nem Fiat motorjuk volt!
Kevesen tudják, de a NAMInál tervezték a Lada motorokat.

"

kamm


"Mondjuk ezeket a legendakat sosem szabad komolyan venni. "

Ez nem legenda. Nyugaton Angliában és Finnországban elég sok kocsit adtak el akkoriban. (70's évek)
A 80's években meg a harmadik világban.

"gondolj bele, nemcsak az utkozesi il energiaelnyelo-zonak, legzsak, ABS stb, de a 80-asok legvegere mar volt fedelzeti szamitogep az atlagos Kadettben. "

Ez meg konkrétan hazugság, már bocsi!
Nekünk volt Opel Kadettünk, csak tudom :)
Az első tömegautó (ami nem merci) ami gyűrődő zónával rendelkezett az tudtommal az Opel Astra F volt.
ABS a mercikben volt, vagy über alles felszerelt nagykocsikban. (Opel Omega pl.)
A fedélzeti számítógép szintén nem volt általános, általában a fogyasztás kiírásában kimerült a tudásuk.
Ettől még a tény az tény, a KGST autók terén le volt maradva!
Kadett-E gsi az újabb motorokkal már kérhető volt absel és komputerrel. Sőt abs asszem már a passat b késői szériáiba kérhető volt. De ez olyan szinten extra, hogy az extra autó extrája. Nem a szériamodell. Qhogy írtam
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7
Jó reggelt Tesla tulajok ! LOL

tesla-baj.jpg
Ez pedig az osztrák autóklub!
 
Subaru boxerdízel.


phaidros


"Mondjuk a Samara pont nem illik bele a sorba. "A Niva után ez volt a gyár második modellje, melynek tervezésekor nem a Fiat valamelyik autóját vette alapul." és "A motorok tervezésébe a Porsche Engineering is besegített, sőt, egyes nyugati megfigyelők szerint az autó más technikai elemeinek megtervezésénél is segédkeztek az AvtoVAZnak." (wikip) Tehát konkrétan ment a fejlesztés a 80-as években is. És még bizonyos piacokon (nem csak a blokkban) még a kilencvenes évek közepéig eladható termék volt."

A Ladáknak eleve nem Fiat motorjuk volt!
Kevesen tudják, de a NAMInál tervezték a Lada motorokat.

"

kamm


"Mondjuk ezeket a legendakat sosem szabad komolyan venni. "

Ez nem legenda. Nyugaton Angliában és Finnországban elég sok kocsit adtak el akkoriban. (70's évek)
A 80's években meg a harmadik világban.

"gondolj bele, nemcsak az utkozesi il energiaelnyelo-zonak, legzsak, ABS stb, de a 80-asok legvegere mar volt fedelzeti szamitogep az atlagos Kadettben. "

Ez meg konkrétan hazugság, már bocsi!
Nekünk volt Opel Kadettünk, csak tudom :)
Az első tömegautó (ami nem merci) ami gyűrődő zónával rendelkezett az tudtommal az Opel Astra F volt.
ABS a mercikben volt, vagy über alles felszerelt nagykocsikban. (Opel Omega pl.)
A fedélzeti számítógép szintén nem volt általános, általában a fogyasztás kiírásában kimerült a tudásuk.
Ettől még a tény az tény, a KGST autók terén le volt maradva!
Huh? :D
Guglizd meg Barenyi Bela nevet, szerintem meg fogsz lepodni... a Golfoknal mar a nyolcvanasok kozepen korrektul tervezett crumple zone volt, ugy is mentek a torestesztek. Sot, a Merci mintha mar a hatvanasokban is igy csinalta volna a draga modelljeit, ugy emlekszem.
A fedelzeti gep ott volt a 87-88-as Kadettben, ezen kar vitazni, mert anno azert kellett "markaszervizbe" :D (nem volt olyan, csak olyan, akinel volt terminal hozza) hordani.
 
Kadett-E gsi az újabb motorokkal már kérhető volt absel és komputerrel. Sőt abs asszem már a passat b késői szériáiba kérhető volt. De ez olyan szinten extra, hogy az extra autó extrája. Nem a szériamodell. Qhogy írtam

Toyotánál asszem a 3-as Supra volt az első amihez rendelhető volt ABS, még egy szép felírat is hirdette a hátulján ha volt benne, 1987-től.

$_57.jpg



Mai értelemben vett gyűrődési zónák a '90-es évektől vannak, természetesen előtte is voltak itt-ott kigyengített elemek, főleg a motorháznál, de tudatos tervezéshez várni kellett, míg az IT elért egy bizonyos szintre.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Huh? :D
Guglizd meg Barenyi Bela nevet, szerintem meg fogsz lepodni... a Golfoknal mar a nyolcvanasok kozepen korrektul tervezett crumple zone volt, ugy is mentek a torestesztek. Sot, a Merci mintha mar a hatvanasokban is igy csinalta volna a draga modelljeit, ugy emlekszem.
A fedelzeti gep ott volt a 87-88-as Kadettben, ezen kar vitazni, mert anno azert kellett "markaszervizbe" :D (nem volt olyan, csak olyan, akinel volt terminal hozza) hordani.
Mutasd már a forrást.