Civil repüléssel kapcsolatos témák

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

4m1uz6sn0wt51.jpg



2021: :D
hlczc1vuf2j61.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A brit Transport Secretary bejelentette, hogy a CAA kitiltotta ezeket a 777-eseket a brit legterbol: https://www.reuters.com/article/boe...-airspace-after-denver-incident-idUSS8N2JN0CF

Former head of CAA: https://kfmradio.com/news/22022021-1558/listen-boeing-777-temporarily-banned-uk-airspace

@Allesmor Obranna te latsz valami specifikus problemara lehetoseget a PW4000-112 kapcsan?

@Allesmor Obranna nem valaszolt, de kozben kiderult, az FAA mar vizsgalta ezt a hajtomuvet mar a baleset előtt is... ez lehet jo jel is, hogy resen voltak, de ha inkabb megint kiderulne, hogy elsunnyogtak valamit, akkor ez kb vegzetes csapas lenne az FAAra a jelenlegi formajaban, biztos hogy ujjaszerveznek es sokkal szigorubba tennek a mar teljesen elkurvult-korrumpalodott szovetsegi felugyeletet.

Boeing 777 Engines Made by Pratt & Whitney Already Faced New Scrutiny https://www.wsj.com/articles/boeing...hitney-already-faced-new-scrutiny-11614044828

"U.S. air-safety regulators were considering whether to mandate increased inspections of certain Pratt & Whitney engines before one powering a United Airlines Holdings Inc. flight broke apart Saturday over a town near Denver, the Federal Aviation Administration said."

"Last weekend’s incident was third in a string of failures involving the same engine and aircraft types in recent years. American regulators had previously ordered stepped-up inspections of fan blades after an earlier engine failure on another United flight on a Boeing 777 in 2018. Then in December, an engine failed during a Japan Airlines Co. flight to Tokyo, prompting the FAA’s fresh scrutiny."
 
Jaj de mókás! Az, hogy a motort a Pratt & Whitney gyártja, kit érdekel!?
Hat, attol meg a gep a Boeing designja es gyartmanya... raadasul nagyon ugy nez ki, igaza lesz a dokufilmbol azoknak a volt mernokeiknek, akik komoly problemakat josolnak a kompromisszumos "shortcutok" miatt:


"Production issues plaguing Boeing Co.’s 787 Dreamliner “seem to have mushroomed,” with the planemaker and U.S. regulators still grappling to find an appropriate fix, according to John Plueger, chief executive officer of Air Lease Corp.

“There’s just greater and greater levels of inspections going on,” Plueger, who heads the largest publicly traded U.S. aircraft lessor, said on an earnings call Monday. “As yet today, it’s difficult to see a definitive fix that is agreeable by the aviation authorities and all going forward.”

Boeing hasn’t delivered any of the advanced aircraft since October while it inspects and repairs tiny imperfections that have cropped up on the interior lining of the jets’ carbon-fiber airframes. With about 80 Dreamliners sitting in storage, restarting deliveries is crucial to the company’s turnaround after it burned through about $20 billion last year
."

Szoval csak a civil agazatban 737 MAX, 777 es 787 mar mind botranyos, jol szamolom...?

A militarynal meg a tankereket dobaljak vissza, arrol mar nem is beszelve, micsoda botrany az egesz KC-46 program, a korrupció az egbe robbant, börtönnel, mindennel: https://nlpc.org/2019/03/19/boeing-tanker-scandals-never-go-away/
 
Hat, attol meg a gep a Boeing designja es gyartmanya... raadasul nagyon ugy nez ki, igaza lesz a dokufilmbol azoknak a volt mernokeiknek, akik komoly problemakat josolnak a kompromisszumos "shortcutok" miatt:


"Production issues plaguing Boeing Co.’s 787 Dreamliner “seem to have mushroomed,” with the planemaker and U.S. regulators still grappling to find an appropriate fix, according to John Plueger, chief executive officer of Air Lease Corp.

“There’s just greater and greater levels of inspections going on,” Plueger, who heads the largest publicly traded U.S. aircraft lessor, said on an earnings call Monday. “As yet today, it’s difficult to see a definitive fix that is agreeable by the aviation authorities and all going forward.”

Boeing hasn’t delivered any of the advanced aircraft since October while it inspects and repairs tiny imperfections that have cropped up on the interior lining of the jets’ carbon-fiber airframes. With about 80 Dreamliners sitting in storage, restarting deliveries is crucial to the company’s turnaround after it burned through about $20 billion last year
."

Szoval csak a civil agazatban 737 MAX, 777 es 787 mar mind botranyos, jol szamolom...?

A militarynal meg a tankereket dobaljak vissza, arrol mar nem is beszelve, micsoda botrany az egesz KC-46 program, a korrupció az egbe robbant, börtönnel, mindennel: https://nlpc.org/2019/03/19/boeing-tanker-scandals-never-go-away/
Ez mind rendben is van.
Agép egyébkén 26 éves volt és hozta azt amit kell, nem szakadt le a motor, épségben leszállt. Bőven van miért ostorozni a Boeinget, De te is pontosan tudod, hogy a motort nem ők tervezik, nem ők gyártyák, nem ők szervizelik. Ez a hiba pont nemaz ő saruk, ahogy a Dreamlinereknél a Rolls-Royce motorok idő elötti elfáradása sem az övék volt.
Ne legyünk már ennyire szemellenzősek...
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and formosa1
Vajon meddig reptethető a gép? Kvázi a végtelenségig, ha kvázi újjépítik?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mar a balesetek elott is vizsgálódás volt a PW4000 körül, tervezték az erősebb borítást is - most ugy néz ki, sebesen cserélni kell őket?
Az nem gyors és semmiképpen sem olcsó mulatság:

Boeing Moved to Fix 777 Engine Covers Before Failures https://www.wsj.com/articles/boeing...ine-covers-before-recent-failures-11614249006

"But a design change to fortify engine covers is a longer, more involved process. The internal FAA document said Chicago-based Boeing had presented its 777 engine-cover findings to FAA specialists in the Seattle area in early August."

A masik, ujabb zavaros lont a Boeingre hirtelen kirott $6.6M FAA bunti, valamilyen korábbi megallapodasbol (?) fakadó eloirasok megsertese miatt... hogy micsoda? Konkrétumokat, pls.
 
De majd meglátjuk a vizsgálat eredményét...
Az FAA vizsgálatnak még nincs vége, de kiadtak egy sürgésségi buletenit hogy az összes PW4000-112 hajtóműről le kell szerelni a ventillátor fokozat üreges titán lapátjait és vissza kell őket küldeni a gyárba egy úgynevezett TAI (Thermal Acustic Imaging / Inspection) repedés vizsgálatra.
A TAI vizsgálat elég komplex dolog és P&W cégnek eléggés fel kell kötni a gatyát.
Erről szól ez a videó:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
A masik, ujabb zavaros lont a Boeingre hirtelen kirott $6.6M FAA bunti, valamilyen korábbi megallapodasbol (?) fakadó eloirasok megsertese miatt... hogy micsoda? Konkrétumokat, pls.
Itt az FAA büntetés részletei.