Én úgy gondolom akkor van "generációs" előrelépés ha egy gép vagy teljesen új képességet hoz be, vagy régi képességeket gyúr egybe.
A gépágyú vs. IR rakéta + hangsebesség alatti vs. fölötti replés az szintlépés (1-2 gen)
Emiatt csak úgy generációt nem iktatnak be.
- Mert akkor muris lenne, ha az F-15 minden AAM váltásnál lépne egyet. A szolgálata alatt volt AIM-9L,M és X. Csak IR-ből.
- De az AIM-7F CW megvilágítás és az AIM-7M-nél, amikor ezt már nem kérte és mehetett az F-pole sem mondta senki, hogy hó, ez next gen...
- Az F-4 meg hordozott AIM-9B-től kezdve az M-ig mindent...
De már eleve ott bukik az egész, hogy az jenkiknél az F-86 is kapott AIM-9B-t.
Na, akkor ezt hogyan kezeled a te szemléleteddel, amikor szintén új képesség az, ahogy szubszonikus gép kap rakétát (F-86) vagy egy szuperszonikus, pl. F-100 vagy a MiG-21F --> F-13 átmenet.
A harcászati képesség a döntő.
Emiatt van az, hogy a ARH-s TWS üzemmódra képes gépek a 4+ gen tagjai, mert
- végfázisban nem kell követni a célt, mint SARH-nál
- több cél egyidejű leküzdése is lehetséges
Ez tényleg brutális előrelépés a korszak többi gépéhez képest. Meg ez szerencsés módon egybe esett az F-16C-nél a PGM elterjedésnél. A kettő együtt a generációs ugrás.
Persze akkor lehetne mondani, hogy akkor az F-15C nem 4+ gép AIM-120-szal. Evvan.
Csak sajnos akkora a szakadék azF-15C + AIM-7M vs F-15C + AINM-120B között is, hogy ezt generációs ugrásnak hívjuk képességben.
A korai AAM-ek esetén ez alig valósult meg, mert manőverező cél ellen kvázi alkalmatlanok voltak és pont úgy hátulról kellett támadni, min gépágyúval.
Sőt, a nagyon pro pilóták éppenséggel oldalról nagyobb szög eltéréssel tudtak gépágyúval tüzelni, mint az AIM-9B/R-3Sz indítási zónája volt.
Érdekes, hogy eddig ez sokaknak nem tűnt fel. Persze a difi annyi volt, hogy a rakétánál nem volt "végfázis", ami a gépágyúnál a folyamatos pontos célzás volt. Csak éppen a gépágyúval akár 4-5G-s fordulóban levő gépet is lelőttek, addig korai IR rakéták 3-3.5G táján feltették a kezüket M0.7 célsebesség felett.
Szóval én így nézem.
Az F-16A az pont ugyan azt csinálja, mint a MIG-21 csak sokkal jobban. Viszont se BVR se többfeladatúság, se valós 2 Mach képesség.
Akkor mitől 4. gen az F-16A?
Valahol egészen elképesztő, hogy saját magad által felállított kritériumok ellenére ezt képes voltál leírni...
Mondom...
- Hol volt CCIP mód MiG-21-en?
- Hol volt földháttérben látó radar MiG-21-en?
- Hol volt raid cluster resolution radar MiG-21-en
- Hol volt tehetetlenségi navigációs rendszer MiG-21-en?
- Se többfeladatóság? Az F-16A esetén? Bocs, de be vagy rúgva? Mi bombázott Oszirakban buta bombákkal is tűpontosan...? A MiG-21-gyel, kb. elnavigálni sem tudtak volna a célig a kellő pontossággal talán...
Ha meg már csak a gépágyú --> rakéta átmenetet annak tekintet, akkor az R-3Sz és AIM-9L közötti difit ecsetelni kell?
És pont az ilyen anomáliák miatt hülyeség ez az egész generációzás. Szerintem.
Szerinted.
Az, hogy te nem tudod még közelítőleg sem jól használni, mert a saját szabályaid szerint sem azt írod le, amit kéne, az nem az osztályozás hiábja....
