[BIZTPOL] Közép-Európa (V4 országok)

Már linkeltem korábban a hírt a létrehozott termőföld alapról melynek célja magyar cégek támogatása kelet-közép-európai termőföldvásárlás esetén.
Itt konkrétabban beszélnek esetleges célpontokról:

– A térségben az ukrán termőföldpiac a legizgalmasabb. Nagyon jó minőségű földjük van, viszont igencsak alacsony fejlettségi szintű technológiával művelik. Ugyanez igaz Fehéroroszországra is. Most úgy néz ki, hogy ezek az államok a piacnyitásnál nem zárják majd ki a magas technológiai szintet képviselő külföldiek letelepedését. Zárójelben jegyezném meg, hogy valamelyest ilyen a román földpiac is. Bár ott már nagyon sok a külföldi, főleg az olasz és a francia versenytárs, de Romániában is lehet keresnivalónk. Az azonban biztos, hogy mostanra lett körülbelül három-négy tucat olyan nagy agrárcégünk, amelynek nemcsak a technológiai fejlődés, hanem a művelt területek nagyságának a növelése irányába is el kell mozdulnia.




Eddig kibírtuk gyarmat nélkül, szerintem engedjuk ezt el.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan
Eddig kibírtuk gyarmat nélkül, szerintem engedjuk ezt el.

A változatosság kedvéért egyszer már mi is lehetnénk a kizsákmányoló oldalán az ilyen történeteknek. Erkölcsileg nem túl szép, de jövedelmező. Majd megmagyarázzuk, hogy csak fejlődést viszünk és javítjuk a helyi mezőgazdaság teljesítményét, tehát csupa szívjóságból csináljuk.
 

:D

Ezek amugy mit mondtak rolunk migrans ugyben 2015 tajan? Emlekszik valaki?
Nos, volt itt minden ...





Aztán mi mégse úgy viselkedünk, ahogy Sorosék:

 
!!!

Bender, katonai temető (vannak magyarok is!)
DS_0761.jpg
 
Montenegro

Kína bármire ráteheti a kezét, ha nem fizetik vissza a hitelét​

admin Ignácz Péter
2021. 07. 27. 06:30

Montenegro_motorways.JPG
Iszonyat demagóg cikk.
Amiből megtudhatjuk, hogy a nyugati német - francia hitel jó hitel, hisz szinte filantrópok adják, míg a kínai hitel uzsorahittel. Mindezt egy amerikai civil szervezetre hagyatkozva, akik beleláttak valahogyan a szerződésekbe.

Illetve hihetünk még a helyi politikusoknak, akik egymás sározására használják az ügyet.

De a cikk magyar címe a tuti. Ha nem fizeted a kínai hitelt, akkor Kína bármit csak úgy lefoglalhat. Most legyek én is demagóg? Amcsi hitelnél az van, hogyha rendesen fizeted már akkor is adósrabszolga leszel, hisz az IMF nem vár addig, hogy ne törlessz, már a hitelfelvételnél feltételeket szab és a hitel futamideje alatt rendszeres hitelfelülvizsgálat címszó alatt, tekeri a nyakad körül a hurkot.
 
A "bármit" az nyilván demagógia, mert az érték kérdése mindig felmerül, de a kínai választott bíróság nem egy jó jel. De ez az ő dolguk. Önként írták alá.
Az azért látszik, hogy a korrupció mellett attól drága, hogy tele van völgyhidakkal meg alagutakkal. Buta az aki egy síkvidéki autópálya árához hasonlít.
A semmibe vezet se igaz, gondolom. A szerbekkel nyilván le van tárgyalva a folytatás, csak épp kérdéses, hogy az mikorra lesz meg.
Ha elkészül, akkor Montenegro számunkra kb. ugyan úgy lesz elérhető mint Horvátország dalmáciai része, vagyis alternatíva lesz.
 
Iszonyat demagóg cikk.
Amiből megtudhatjuk, hogy a nyugati német - francia hitel jó hitel, hisz szinte filantrópok adják, míg a kínai hitel uzsorahittel. Mindezt egy amerikai civil szervezetre hagyatkozva, akik beleláttak valahogyan a szerződésekbe.

Illetve hihetünk még a helyi politikusoknak, akik egymás sározására használják az ügyet.

De a cikk magyar címe a tuti. Ha nem fizeted a kínai hitelt, akkor Kína bármit csak úgy lefoglalhat. Most legyek én is demagóg? Amcsi hitelnél az van, hogyha rendesen fizeted már akkor is adósrabszolga leszel, hisz az IMF nem vár addig, hogy ne törlessz, már a hitelfelvételnél feltételeket szab és a hitel futamideje alatt rendszeres hitelfelülvizsgálat címszó alatt, tekeri a nyakad körül a hurkot.
Az IMF egy nemzetkozi kolcson, nem amerikai. Ha te amerikai kolcsont akarsz, ott van piac hozza.
 
Iszonyat demagóg cikk.
Amiből megtudhatjuk, hogy a nyugati német - francia hitel jó hitel, hisz szinte filantrópok adják, míg a kínai hitel uzsorahittel. Mindezt egy amerikai civil szervezetre hagyatkozva, akik beleláttak valahogyan a szerződésekbe.

Illetve hihetünk még a helyi politikusoknak, akik egymás sározására használják az ügyet.

De a cikk magyar címe a tuti. Ha nem fizeted a kínai hitelt, akkor Kína bármit csak úgy lefoglalhat. Most legyek én is demagóg? Amcsi hitelnél az van, hogyha rendesen fizeted már akkor is adósrabszolga leszel, hisz az IMF nem vár addig, hogy ne törlessz, már a hitelfelvételnél feltételeket szab és a hitel futamideje alatt rendszeres hitelfelülvizsgálat címszó alatt, tekeri a nyakad körül a hurkot.
Az a gond a beruházással, hogy már a szerződês aláírásakor nyilvánvaló volt, hogy nem lesz akkora forgalom rajta, hogy ne legyen vastagon ráfizetéses a dolog, ami be is bizonyosodott mivel annyi bevételt sem termel ami fedezné a működési illetve a karbantartási költségeit,a hitel ktg nem is beszélve.Az is tény, hogy Kína úgy írja meg illetve arra törekszik az ilyen szerződések megkötésekor, hogy nem fizetés esetén biztosítéként megkapja az adott állam ingóságait(termőföld,infrastruktúra stb), amire volt is példa Srí Lanka esetében ahol a Kínaiak bezsákoltak egy szép nagy méretes kikötőt,mivel nem tudták a hitelt visszafizetni,és a kínai bíróság sem növeli a bizalmat amely jogvita esetén illetékes az ügyben.
 
Az a gond a beruházással, hogy már a szerződês aláírásakor nyilvánvaló volt, hogy nem lesz akkora forgalom rajta, hogy ne legyen vastagon ráfizetéses a dolog, ami be is bizonyosodott mivel annyi bevételt sem termel ami fedezné a működési illetve a karbantartási költségeit,a hitel ktg nem is beszélve.Az is tény, hogy Kína úgy írja meg illetve arra törekszik az ilyen szerződések megkötésekor, hogy nem fizetés esetén biztosítéként megkapja az adott állam ingóságait(termőföld,infrastruktúra stb), amire volt is példa Srí Lanka esetében ahol a Kínaiak bezsákoltak egy szép nagy méretes kikötőt,mivel nem tudták a hitelt visszafizetni,és a kínai bíróság sem növeli a bizalmat amely jogvita esetén illetékes az ügyben.
Általában egy infrastruktúrális beruházás nem nyereséges, főleg autópályaépítés. Már ez egy nagy csúsztatás. Ha nyereséget akarsz belőle, rohadt magas árakon kell üzemeltetned.

Ezek a kínai beruházások lehetnek ugyanúgy kizsákmányoló jellegűek, ahogy anno a francia állam privatizálta a magyartól a közműszolgáltatókat, majd kb. 0 teljesítményre fix hasznot fizettünk nekik szerződésben biztosítva. De pereze lehet jól tárgyalni is.
 
Általában egy infrastruktúrális beruházás nem nyereséges, főleg autópályaépítés. Már ez egy nagy csúsztatás. Ha nyereséget akarsz belőle, rohadt magas árakon kell üzemeltetned.
Azért vannak különbségek a között ha egy állam eleve úgy kalkulál,hogy neki kell finanszírozni egy autópálya megépítésének hitel ktg illetve fenntartását és ezt az adott állam gond nélkül megtudja csinálni, vagy az a helyzet mint Montenegro esetében, ahol nemcsak az volt a gond, hogy a beruházásnak nem volt logikus ésszerű indoka, hanem az is (és ez volt a jóval nagyobb probléma) , hogy a montenegrói állam teherbíró képességét is teljesen figyelmen kívül hagyták a beruházás esetünkben az autópálya ügyében, , aminek az lett a következménye, hogy a hitel bedőlt és Montenegró nem tudta fizetni a törlesztőrészleteket.
 
"NPR amerikai közszolgálati adó által látott szerződés"
Szerintem itt van a kutya elásva. Szokásos dezinformáció.

Egyébként én többször voltam nyaralni Montenegróban , nem nehéz elmenni, majdnem Dubrovnikig van autópálya onnét meg 30-40 km. A Mészáros Lőrincnek van egy jó szállodája Herceg Novi-ban ott voltam kétszer is. A legnagyobb montenegrói jachtkikötő a Porto Montenegró meg a Demján Sándoré (volt ).
A Kotori öbölben vannak magyar vonatkozású emlékek is az I. világháborúból.
1915-ben a SMS Radetzky csatahajó itt lőtte szét a Lovcen hegyen lévő francia ütegeket.

A Kotori öböl
adobestock-50539800-kotor-bay-1280x800.jpeg
 
Azért vannak különbségek a között ha egy állam eleve úgy kalkulál,hogy neki kell finanszírozni egy autópálya megépítésének hitel ktg illetve fenntartását és ezt az adott állam gond nélkül megtudja csinálni, vagy az a helyzet mint Montenegro esetében, ahol nemcsak az volt a gond, hogy a beruházásnak nem volt logikus ésszerű indoka, hanem az is (és ez volt a jóval nagyobb probléma) , hogy a montenegrói állam teherbíró képességét is teljesen figyelmen kívül hagyták a beruházás esetünkben az autópálya ügyében, , aminek az lett a következménye, hogy a hitel bedőlt és Montenegró nem tudta fizetni a törlesztőrészleteket.
És mit szólsz ahhoz, amikor egy állam eladja a közmű szolgáltatóit amiket ő is tudna üzemeltetni, nem ír elő kötelező felújítást/beruházást, ellenben az adófizetők pénzéből garantált profitot ígér?
Szóval egyik kutya másik eb.
 
És mit szólsz ahhoz, amikor egy állam eladja a közmű szolgáltatóit amiket ő is tudna üzemeltetni, nem ír elő kötelező felújítást/beruházást, ellenben az adófizetők pénzéből garantált profitot ígér?
Szóval egyik kutya másik eb.
Ez most hogy jön ide?Mert most a kínai hitelek buktatóiról volt szó Montenegró példáján keresztül.