BMC ALTUG 8X8 (Törökország)

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 929
7 358
113
A BMC hivatalosan bejelentette az új 8X8 jármű nevét, és közzétett egy promóciós videót.


8p32eba.png

ayvkpm5.png


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Érdekes módon kijelenti, hogy hivatalos honlapján Caterpillar márkájú motort használ, de a promóciós videóban állandóan fel kell mutatnia a BMC POWER által tervezett AZRA nevű 600 LE -s motort, valamint a Firtina és az Altay motorokat. Ezt a motort haszongépjárművekhez és páncélozott járművekhez tervezték.

98fx4rp.png

j4kk0hz.png

guttfgk.png
 
Érdekes módon kijelenti, hogy hivatalos honlapján Caterpillar márkájú motort használ, de a promóciós videóban állandóan fel kell mutatnia a BMC POWER által tervezett AZRA nevű 600 LE -s motort, valamint a Firtina és az Altay motorokat. Ezt a motort haszongépjárművekhez és páncélozott járművekhez tervezték.

98fx4rp.png

j4kk0hz.png

guttfgk.png
Mégiscsak a céges marketing élvez elsőbbséget! :)

Exportra biztos a Cater-t ajánlják, hazaira meg a törököt. Egy külföldi megrendelőként én is a bevált, széles körben elterjed motort választanám, amihez könnyű pótalkatrészhez jutni...

Mennyiben igaz a pletyka, hogy ez a koreai Hyundai Rotem K808 tervein alapszik? A BMC így is együttműködik az Altay kapcsán a Hyundai Rotem-el és hasonlít is a két APC... csak a törököt jól be szteroidozták. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Vlad
Én azt nem értem minek kell ez a cucc a törököknek.

A PARS 6x6 és 8x8 pont elég korrekt cuccnak tűnik.

Kb. azt tudják amit egy gumikerekes cuccnak tudnia kell.
 
Én azt nem értem minek kell ez a cucc a törököknek.

A PARS 6x6 és 8x8 pont elég korrekt cuccnak tűnik.

Kb. azt tudják amit egy gumikerekes cuccnak tudnia kell.
Hát elvileg a PARS-ban van külföldi alkatrész meg némi jogvédett tudás amit az S400-miatt bevezetett szankciók óta macerás megoldani ennek a gépnek meg a pöcke hegye is török.

A kérdés az, hogy egyáltalán megveszi-e a török haderő mert lehet, hogy simán exportra szánják inkább.
 
  • Tetszik
Reactions: PavolR and Pogány
Hát elvileg a PARS-ban van külföldi alkatrész meg némi jogvédett tudás amit az S400-miatt bevezetett szankciók óta macerás megoldani ennek a gépnek meg a pöcke hegye is török.

A kérdés az, hogy egyáltalán megveszi-e a török haderő mert lehet, hogy simán exportra szánják inkább.

Értem. Végülis igen, az FNSS az egy vegyesvállalat.
 
Románban elég sok BMC és türkis Ford teherkocsi fut (érdekesmód,buleszban nem látni őket).Az öreg székely mondásával jellemzik őket-Láttam már jobbat is,ozt az se volt jó.....Persze a Román Dieselhez képest űrtechnika.
Hozzánk a Ford kamion IVECO motorral jön,meg ZF váltóval.Török hajtáslánc harmatgyenge
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Az FNSS török társaság, többségi török részvényekkel. Az importált alkatrészeket minden termékben használják, mivel - amint azt a fenti megjegyzések is említik - a vásárlók általában külföldiek. Hazai Tumosan motorokat használnak a Parsban, amelyet az FNSS szállít a török hadseregnek, a BMC pedig saját motorral kínálja. Hasonlóképpen még a Ford Otosan, az Otokar másik leányvállalata is rendelkezik saját motorral, a probléma nem a Caatsa vagy bármely más embargó. Az autóiparban soha nincs embargó, kivéve a Német Kongresszust - MTU, de a végfelhasználó összezavarja a dolgokat. Arra a kérdésre, hogy miért gyártanak ennyi különböző járművet, e vállalatok egyike sem áll kapcsolatban az SSB -vel vagy más állami intézményekkel, vagyis nem kérdezik meg a kormányt a termék gyártásakor.
Szeretné azt a BMC motort, amelyet először hallott a Gidranban vagy a Cumminsban? Az SSB talán előre gondolkodik, és a BMC -t választja, de ennek nincs sok értelme magyar vagy más végfelhasználó számára.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Románban elég sok BMC és türkis Ford teherkocsi fut (érdekesmód,buleszban nem látni őket).Az öreg székely mondásával jellemzik őket-Láttam már jobbat is,ozt az se volt jó.....Persze a Román Dieselhez képest űrtechnika.
Hozzánk a Ford kamion IVECO motorral jön,meg ZF váltóval.Török hajtáslánc harmatgyenge
Fogalmam sincs a teherautókról, de az Otosan saját Euro 6 -os FMAX motorokat használ. Amennyire én tudom, egy másik, Eskişehirben gyártott Ecotorq modellt használt az általa készített reklámokban. Melyik kamionra gondolsz?
 
Fogalmam sincs a teherautókról, de az Otosan saját Euro 6 -os FMAX motorokat használ. Amennyire én tudom, egy másik, Eskişehirben gyártott Ecotorq modellt használt az általa készített reklámokban. Melyik kamionra gondolsz?
BMC gyárt teherautókat,törökörszági Ford művek meg kamiont is.Papiron jó mutatóik vannak,de gyakorlatban a sofőrök,kikkel beszéltem nem dicsérték.Pónilóban mérhették a lóerejét.Saját tapasztalatom nincs velük.Koszovóban mentem egy Fordal a vámudvarban egy próbakört,török soför volt vele.(egy hétig is el tud tartani ott a vámolás,van idő teázgatni,beszélgetni.Iráni manusz egy pöpec kinézetű 1978as Mack buldogfülkéssel volt ott-és pöpecül is működött,de meglepóen szűk a fúlkéje.)
 
BMC gyárt teherautókat,törökörszági Ford művek meg kamiont is.Papiron jó mutatóik vannak,de gyakorlatban a sofőrök,kikkel beszéltem nem dicsérték.Pónilóban mérhették a lóerejét.Saját tapasztalatom nincs velük.Koszovóban mentem egy Fordal a vámudvarban egy próbakört,török soför volt vele.(egy hétig is el tud tartani ott a vámolás,van idő teázgatni,beszélgetni.Iráni manusz egy pöpec kinézetű 1978as Mack buldogfülkéssel volt ott-és pöpecül is működött,de meglepóen szűk a fúlkéje.)

Érdekes, hogy az adók miatt Törökországban általában kis teljesítményű motorokat használnak, de nem értem, miért van ez így a külföldön értékesített termékek esetében.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Érdekes, hogy az adók miatt Törökországban általában kis teljesítményű motorokat használnak, de nem értem, miért van ez így a külföldön értékesített termékek esetében.
Török adóviszonyokat nem ismerem,de török rendszámú kamionok az EUban nem szoktak gyengék lenni-se nem török gyártmányuak.(különben az oroszok se Kamazzal járnak,meg a fehéroroszok se MAZzal)
Török Fordot nálunk eleinte saját motorral forgalmazták,de átváltottak az IVECO hajtásláncra.Nem vezettem,de azt mondta ki igen,hogy a papiron 520as török motor a valóságban kb egy európai 410 teljesitményét adja.Az pedig ma már EU forgalomban harmatgyenge.
 
  • Tetszik
Reactions: Vlad