Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 006
53 975
113
Ráadásul nem is igaz. Legalábbis így, ahogy írták nem igaz. Az első napon a szellőzés egyszerűen csak nem volt bekapcsolva egy ideig. Azután az ajtó sem ment tönkre, hanem csak az egyik érzékelő nyitott ajtót jelzett, miközben az zárva volt, ezért kivették a forgalomból egy időre. Utána újra elindították. Semmi meglepő nincs abban, hogy induláskor még van mit finomítani rajta. Az Alstomokkal több gond volt (és van is). Ez persze nem menti a hibákat, a túlhúzott, vagy félre fúrt csavarokat, a nem megfelelően eldolgozott, vagy eltakart illesztéseket, a hangszigetelés hiányosságait, a kemény futást.

Magát minősíti az, aki leírja, hogy ugyanezek a szakemberek fogják kivitelezni az atomerőművet.


A kemény futás,meg a nagyobb zaj,az követelmény egy Orosz metrótól,ill. mindentől,mikor a faterék beköltöztek a házba,pár évvel később kaptak a szülőktől egy Minszk gyártmányú hűtőgépet,ez bő 30-35 éve volt,vagy 10 éve kitették a garázsba,már csak a csavarokat tartja benne a fater,mert a gumi tömítések elrehültek,meg pár helyen rozsdásodik,viszont mindene működik,az eredeti izzó belül,olyat hűt,hogy besírsz :D ,bedugod,és működik.Mondjuk nem halk,nem is szép,de képtelen üzemképtelenné válni.:)
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Ez a metrókocsis kép az élő bizonyítéka annak, hogy miért nem szabad népszavazást kiírni PAKS II-ről...
Nem lenne ugyanis normális érvelés, csak nettó populista trollkodás. Simán rávennék a népet, hogy a saját valós érdeke ellen szavazzon....

A képet egyébként az "Egymillióan a magyar sajtószabadságért" nevű facebook oldal posztolta. Mellesleg nincs 200k követőjük se. :D
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
IC2287, Müchen felé..

Szemmel láthatóan hippi, zöld szocik utaznak csoportosan valami rendezvényre (el tudom képzelni, mire...). Közben majd betojnak a gyönyörtōl, amikor látnak egy napelem-csoportosulást. Ezután kitárgyalják, hogy MŰSZAKILAG MIÉRT ZSÁKUTCA AZ ATOMERŌMŰ... (itt már hangosan röhögök). A vonat meg áll Pasing-nál, a fék nyikorog. Amikor a kaller jön, dörgedelmesen számon kérik, hogy hogyan engedheti meg magának a DB, hogy nyikorogjanak a fékek, ami baleset veszélyes. Azokat rendszeresen be kell zsírozni, ez köztudott...

Nos, nálam a komplett zóna leolvadt és a károk felmérése zajlik...
 
D

danielblack

Guest
IC2287, Müchen felé..

Szemmel láthatóan hippi, zöld szocik utaznak csoportosan valami rendezvényre (el tudom képzelni, mire...). Közben majd betojnak a gyönyörtōl, amikor látnak egy napelem-csoportosulást. Ezután kitárgyalják, hogy MŰSZAKILAG MIÉRT ZSÁKUTCA AZ ATOMERŌMŰ... (itt már hangosan röhögök). A vonat meg áll Pasing-nál, a fék nyikorog. Amikor a kaller jön, dörgedelmesen számon kérik, hogy hogyan engedheti meg magának a DB, hogy nyikorogjanak a fékek, ami baleset veszélyes. Azokat rendszeresen be kell zsírozni, ez köztudott...

Nos, nálam a komplett zóna leolvadt és a károk felmérése zajlik...

Én ezekkel vagyok körülvéve 3 éve xD hírből se látom a német precizitás nyomát, pedig 3 évig nagyon kerestem.
 
M

molnibalage

Guest
IC2287, Müchen felé..

Szemmel láthatóan hippi, zöld szocik utaznak csoportosan valami rendezvényre (el tudom képzelni, mire...). Közben majd betojnak a gyönyörtōl, amikor látnak egy napelem-csoportosulást. Ezután kitárgyalják, hogy MŰSZAKILAG MIÉRT ZSÁKUTCA AZ ATOMERŌMŰ... (itt már hangosan röhögök). A vonat meg áll Pasing-nál, a fék nyikorog. Amikor a kaller jön, dörgedelmesen számon kérik, hogy hogyan engedheti meg magának a DB, hogy nyikorogjanak a fékek, ami baleset veszélyes. Azokat rendszeresen be kell zsírozni, ez köztudott...

Nos, nálam a komplett zóna leolvadt és a károk felmérése zajlik...
Milyen típusú atomerőmről beszéltek? Vagy ilyen finomságokig gondolom el sem juttak volna. Közbeszólhattál volna, hogy az autózás veszélyes, mert a Ford T Modell egy kasztrófa... :)
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
Milyen típusú atomerőmről beszéltek? Vagy ilyen finomságokig gondolom el sem juttak volna. Közbeszólhattál volna, hogy az autózás veszélyes, mert a Ford T Modell egy kasztrófa... :)
Egy típus létezik csak: Csernobil.
Nem érdemes velük leállni, mert olyan mint, galambbal sakkozni. Nem tud sakkozni, leveri a bábukat, a táblát összeszarja, majd peckesen, felszegett fejjel eltipeg... :)
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 723
2 494
113
Én is szidom a MÁV-ot minden reggel mert a legszebb szunyókálásból keltenek fel a zsírózatlan fékek, minden megérkezéskor.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
T

Törölt tag 1711

Guest
Én is szidom a MÁV-ot minden reggel mert a legszebb szunyókálásból keltenek fel a zsírózatlan fékek, minden megérkezéskor.

Teherkocsiknál a lengéscsillapítás általában meglehetősen bonyolult módon van megoldva: a rugók közelében van két egymáshoz szorított, ívelt fémlap amik jól összesúrlódnak.
Kisiklásos baleset után az egyik helyi főnök meglátta kopott fémeket, rögtön be is jelentette, hogy megvan a hiba oka, mivel azok nem voltak bezsírozva...

Szóval nem csak a "civilek" s***hülyék a vasúthoz.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

talpfafogó

Member
2017. március 14.
39
16
8
Teherkocsiknál a lengéscsillapítás általában meglehetősen bonyolult módon van megoldva: a rugók közelében van két egymáshoz szorított, ívelt fémlap amik jól összesúrlódnak.
Kisiklásos baleset után az egyik helyi főnök meglátta kopott fémeket, rögtön be is jelentette, hogy megvan a hiba oka, mivel azok nem voltak bezsírozva...

Szóval nem csak a "civilek" s***hülyék a vasúthoz.

Azon a fémlapon kéne lennie valamilyen rétegnek mem tudom pontosan a forgozsámojok fékjénél mit használnak
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 723
2 494
113
Tetszet az előadás. 35.-ik percnél volt egy hallgató aki értetlenkedet hogy a szél nem mindig fúj. o_O