Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
[QUOTE="misinator, post: 453628, member:

Vagy a másik lehetőség a szövetség egy önzetlen nagyhatalommal...
Most őszintén: ismersz te ilyet ? Mondjuk a nem rövid történelmünk alatt volt egyszer is ? Szerintem soha.
Helmut Kohl partnerkent tekintett Mo-ra. Mondjuk az a No mar nem letezik.
Szoval nincs megbizhato barat minden bokorban, de az sem igaz amit a szocializmus alatt az emberek fejebe neveltek, hogy csak szuperhatalmak es csicskak vannak. A legtobb orszag az csak normalis allam akik szovetkeznek erre-arra es egyaltalan nem kell, hogy az egyik elnyomja a masikat, amelyik nem rovid tavon gondolkodik az nem csinal ilyet. Persze a kishituseg fontos eleme volt az emberek nevelesenek a 45+12 ev alatt, generaciokba telik mire Mo-n az emberek jo resze errol leszokik.

De Mo is partnerkent tekintett Horvatorszagra, hiaba volt 10-szer akkora, ha nem igy lett volna akkor 900 ev alatt millio eselyuk lett volna a horvatoknak fellazadni. De mivel a Magyar kiralyok nem csatoltak Ho-t Mo-hoz hanem kulon iranyitottak, igy nem ereztek magukat elnyomva, mivel nem is voltak. (Csak egeytlen varos, Fiume kerult Mo-hoz.)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Nem csak a magyar média kissé eltorzított híreit kéne olvasni kéne olvasni...
https://www.bloomberg.com/news/arti...headed-for-marriage-brazil-defense-chief-says
"This is one of the ‘wins’ for Embraer,” he said. “Boeing can facilitate the marketing of the KC-390. Boeing can offer that. So in these talks, this makes talks easier.”
Nincs ezzel semmi gond. A Boeing vitte volna az egészet, mert pár száz katonai gép is bevétel, ám a brazilok döntenek. Viszont a "nagy üzlet" a civel gépekben van, így nem véletlen, hogy a Boeing az Airbus lépése óta "kerülgeti" az Embraert...!!!
 
  • Tetszik
Reactions: endre

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A légi utántöltési képesség u.olyan fontos Mo.nak mint a szállító képesség.
Igazi "force multiplayer". Gondolkozz!
Gondolkodom.- Légi utántöltés a távoli bevetésnél szükséges. Helyi járőrözésnél csak kerozint tudsz átadni, fegyvert nem. /- Ezért járőröztek B-1B-k Afganisztánban./
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Gondolkodom.- Légi utántöltés a távoli bevetésnél szükséges./
Ez konkrétan nem igaz. A légi utántöltés távoli bevetésekhez nélkülözhetetlen, minden más esetben óriási taktikai előny.
Gondolj bele…Hogy tudnál ma megakadályozni (vagy instant megtorolni) egy 1991-es barcsihoz hasonló provokációt?
Nyilvánvalóan úgy hogy minimum egy Gripen géppárnak folyamatosan ott kéne járőrözni a déli határ mellett mondjuk K.k.dorozsma és Baja között piskótázva.
Egy Gripen C egy darab törzs alatti 300 gallonos póttartállyal és AA fegyverzettel úgy kb. 1,5 órát tud járőrözni.
Ezzel szemben óránkénti légi utántöltéssel az őrjárati időtartam minden további nélkül kitolható 5-6 óráig.
Előny: a géppár folyamatosan a térségben fog tartózkodni (gyakorlatilag azonnal be tud avatkozni), a kevesebb fel-leszállás miatt nem pörög a ciklusidő a gépekben, sokkal gazdaságosabban tudod az amúgy is kevés gépedet és pilótádat kihasználni. Amikor hosszú ideig - esetleg hetekig - kell a technikát és az embereket csúcsra járatni ez a különbség egyáltalán nem mindegy..
És ez csak egy példa...gyakorlatilag minden harcászati helyzetben óriási előny ha gépeidet a hosszabb ideig a levegőben tudod tartani ahol érnek is valamit. A földön minden repülőgép csak zsíros célpont.

Helyi járőrözésnél csak kerozint tudsz átadni, fegyvert nem. /- Ezért járőröztek B-1B-k Afganisztánban./
Tessék? o_O
Ennek a két mondatnak így együtt semmi értelme….
Talán külön-külön: Igen, a légi üzemanyag utántöltésnél - mint ahogy a neve is mutatja - üzemanyagot tud átadni a tanker gép a másiknak, és fogalmam sincs hogy kerül ide a B1-ek Afgán járőrözése...:confused:
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Rudinak!
Hiába tankolsz a levegőben, csak akkor tudsz tovább fennmaradni, ha NEM használsz fegyvert. - Vagy Te tovább járőrözöl fegyvertelenül?!? Afganisztánban hiába tankoltak fönn, mert gyakran le kellett szállniuk fegyverekért. - Kivéve a B-1B-t, mert az elég kerozint és fegyvert tudott cipelni a hosszú járőrözésekre. Nézz utána, ha nem érted...!
 
T

torsen

Guest
Még abban lehetünk világelsők, hogy kifejlesztjük és létrehozzuk a légi újrafegyverzési képességet, hogy ne csak kerozint töltsük újra, hanem a rakétákat is :D

Azon már dolgoznak a brit tudósok!:D DE mondjuk víztisztító-, vagy hímzőképesség levegőben történő átadása és tömeges deszantolása magashegyi körülmények között, extrém időjárás mellett? Mondjuk Tibetben télen? Na?:D
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Kezdjük: Az Embraernek SEMMI tapasztalata sincs szállítőgépek gyártásában...!!!

Mindent el kell kezdeni valahonnan. Repülőgépeket szerencsére tudnak gyártani, azt már bizonyították.

Ezzel együtt a fejlesztésben résztvevő csehek döntése érthető, ám rajtuk kívül CSAK a Brazíliától "függő" országok vesznek ilyet. - Érdekes, a más airliftereket /pl. a Spartant/ függés nélkül is megveszik...!

Ember! Még a típus berepülésével sem végeztek. Kicsit korai még kijelenteni, hogy csak a "függésben" lévő országok vesznek majd, ha már sorozatgyártásban lesz, nem? De ha már előre kijelented, akkor én meg azt, hogy nem csak a "Barzíliától függő országok" fognak venni. :p

"Azt a típust, ami miatt a Boeing fel akarta vásárolni az Embraer-t?" - Ezt a baromságot ki mondta neked...?!? És mit kezdene ezzel az eladhatatlan géppel...?!? KC-390-ből jó, ha százat el tudna adni, Tucanoból "talán" pár százat, ami nem nagy üzlet. Az üzlet a CIVIL regionaljetekkel közös keskeny- és szélestörzsű flottában van...! Íme:
https://airportal.hu/kozeleg-a-megallapodas-a-boeing-embraer-hazassagrol/
De elolvashatod a kapcsoló linkeket is...

Nyilván csak hallucinálok. Rudi linkelte is a hallucinációmat, de ha használnád a fejed, akkor rájönnél, hogy a Boeing pont ezzel a típussal tudna konkurenciát állítani egy nem épp kicsi piacon a Lockheed-nek és a C-130-asuknak.

Sikítozás helyett inkább tájékozódj, majd értesítsd a sikítozó rajongóidat is...!!!

Ha akkora baromságot írsz, hogy "brazil ócskaság", azon sajna tényleg csak röhögni tudok. Ez van, törődj bele. :) A "rajongóimat" (jó, hogy szólsz, mert eddig nem is tudtam, hogy vannak rajongóim) meg szívesen értesítem arról is, hogy pár éve, amikor még "warrior" néven futottál itt, már akkor volt veled egy vitám. Akkor épp a C-17-es kapcsán. És hiába hoztam neked hivatalos dokumentumokat az USAF-től a típus fejlesztési követelményeiről, a Boeingtól a képességeiről és egy afganisztáni FOB-on történő üzemeltetéséről stb., te továbbra kötötted az ebet a karóhoz és fújtad a mantrádat. És miután láttam, hogy korábban ebben a topikban a KC-390-nel kapcsolatban is miket írkáltál, egyértelművé vált számomra a diagnózis: te simán egy megszállott "prop-fan" (hehe) vagy. Ennyi. És ez neked a legfőbb bajod a KC-390-essel is. Értem én, hogy szerinted sugárhajtóműves gép nem lehet jó katonai szállítónak, hanem kizárólag csak a légcsavarosak. De attól, hogy te ezt a fejedbe vetted, még nem lesz igazad. :)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
csak a "függésben" lévő országok vesznek majd, ha már sorozatgyártásban lesz
Nem vagyok jós, tehát a jelenről írtam. És a rendeléseket nézve jelenleg ez a helyzet...
Nyilván csak hallucinálok. Rudi linkelte is a hallucinációmat, de ha használnád a fejed, akkor rájönnél, hogy a Boeing pont ezzel a típussal tudna konkurenciát állítani egy nem épp kicsi piacon a Lockheed-nek és a C-130-asuknak.
Igen, hallucinálsz! - Vagy elhiszed azt, hogy a Pentagon 1 kipróbálatlan "brazil /gyártású/" gépet venne a bevált AMERIKAI Herky helyett...?!? Hát ebben az "érdekes" esetben a Boeing előbb kezdett volna tárgyalni. Igen ám, de a tárgyalást csak az Airbus-CSeries /Bombardier/ üzlet után kezdték "viharos" gyorsasággal /lásd molni linkjét is/. Jelen állás szerint létrejön a "nagy üzlet" és a Boeing "viszi" az Embraer civil üzletágát, míg a katonai marad brazil tulajdonban. - Annyit már most könnyű belátni, hogy a civil üzletág a sokszorosát hozza a katonainak!

te simán egy megszállott "prop-fan" vagy
.
Nem vagyok "prop-fan" miképp warriort sem ismerek. A C-17 meg nem tudom hogy jön ide, mert olyat BIZTOS nem fogunk venni! Abban viszont a prop-fan és a gt-fan "Mari nénivel" is egyetértek, hogy MINDKETTŐNEK megvan a létjogosultsága. Sőt, az A400M kálváriáját ismerve azt is értem, hogy a KC-390 tervezői miért választották a gt hajtóművet...
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Nem vagyok jós, tehát a jelenről írtam. És a rendeléseket nézve jelenleg ez a helyzet...

A jelen az, hogy még nincs sorozatgyártásban. És már van pár előrendelés. Ennyi. Ebből semmi nem következik arra nézve, hogy ki fog, vagy ki nem fog venni belőlük. Az meg (és én pont erre a szóra reagáltam az első neked címzett hozzászólásommal) pláne nem, hogy a gép "ócskaság".

Igen, hallucinálsz! - Vagy elhiszed azt, hogy a Pentagon 1 kipróbálatlan "brazil /gyártású/" gépet venne a bevált AMERIKAI Herky helyett...?!? Hát ebben az "érdekes" esetben a Boeing előbb kezdett volna tárgyalni. Igen ám, de a tárgyalást csak az Airbus-CSeries /Bombardier/ üzlet után kezdték "viharos" gyorsasággal /lásd molni linkjét is/. Jelen állás szerint létrejön a "nagy üzlet" és a Boeing "viszi" az Embraer civil üzletágát, míg a katonai marad brazil tulajdonban. - Annyit már most könnyű belátni, hogy a civil üzletág a sokszorosát hozza a katonainak!

Képesség, ár és a lobbyerő kérdése, hogy a Pentagon mit vesz, vagy mit nem. És messze nem csak a Pentagonnak lehetne eladni.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Lockheed_C-130_Hercules_operators
Nem kicsi piac ez.
.
Nem vagyok "prop-fan" miképp warriort sem ismerek. A C-17 meg nem tudom hogy jön ide, mert olyat BIZTOS nem fogunk venni! Abban viszont a prop-fan és a gt-fan "Mari nénivel" is egyetértek, hogy MINDKETTŐNEK megvan a létjogosultsága. Sőt, az A400M kálváriáját ismerve azt is értem, hogy a KC-390 tervezői miért választották a gt hajtóművet...

Hát tudod, volt itt egy warrior nevű tag, akinek a stílusa nagyon erősen hasonlít a tiédre. Ez a tag 2015 május 10-én volt utoljára bejelentkezve. 2015 május 18-án megjelent formosa, aki 2016 augusztus 29-én lépett be utoljára. Majd 2016 augusztus 30-án jöttél te, vagyis formosa1. Nos, mindez lehet véletlen is természetesen. :)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Hát tudod, volt itt egy warrior nevű tag, akinek a stílusa nagyon erősen hasonlít a tiédre. Ez a tag 2015 május 10-én volt utoljára bejelentkezve. 2015 május 18-án megjelent formosa, aki 2016 augusztus 29-én lépett be utoljára. Majd 2016 augusztus 30-án jöttél te, vagyis formosa1. Nos, mindez lehet véletlen is természetesen. :)

ÚÚÚÚÚÚ ez mekkorát szólt....ez sakk matt basszus. :)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
2015 május 18-án megjelent formosa, aki 2016 augusztus 29-én lépett be utoljára. Majd 2016 augusztus 30-án jöttél te, vagyis formosa1.
Ez stimmel, mert '15-ben regisztráltam ám 1 év múlva átalakult az oldal, és csak a régi e-maillel lehetett volna a régi néven belépni. Új címmel viszont nem lehettem formosa, így lettem formosa1. - Akkor sok olvtárs neve változott a címváltozás miatt...
Képesség, ár és a lobbyerő kérdése, hogy a Pentagon mit vesz, vagy mit nem. És messze nem csak a Pentagonnak lehetne eladni.
Kizárt! Anno az A400M-et is el akarták adni, ami ideális lett volna a C-130 és a C-17 közé, de próbálkoztak a Spartannal is, ami ideális lett volna a C-130 alá. De emlékezhetsz az "agyonlobbizott" A330MRTT tanker-szállítógép bukására a KC-46A-val szemben /pedig az Airbust az USA-ban szerelték volna össze/. - És akkor még normális elnök ült Washingtonban.
Ezek után Te elhiszed azt, hogy a Pentagon 1 kipróbálatlan "brazil /gyártású/" gépet venne a hasonló méretű de bevált AMERIKAI Herky helyett...?!? - Pláne, hogy Trump az elnök...!!!

És más Herky üzemeltetők sem fogják "csak úgy lecserélni" a bevált /kiképzett személyzettel, karbantartókkal és olcsó alkatrészekkel bíró/ típusukat 1 kipróbálatlan gépre. Aminek a bevezetése a vételáron felül sokmilliós pluszkiadást /kiképzést, karbantartó bázist és méregdrága alkatrészeket/ jelentene...!
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
ÚÚÚÚÚÚ ez mekkorát szólt....ez sakk matt basszus. :)


"A dolgozó népet szolgálom!" :D De persze 100%-ig biztos tényleg nem lehetek. :)

Kizárt! Anno az A400M-et is el akarták adni, ami ideális lett volna a C-130 és a C-17 közé, de próbálkoztak a Spartannal is, ami ideális lett volna a C-130 alá. De emlékezhetsz az "agyonlobbizott" A330MRTT tanker-szállítógép bukására a KC-46A-val szemben /pedig az Airbust az USA-ban szerelték volna össze/. - És akkor még normális elnök ült Washingtonban.
Ezek után Te elhiszed azt, hogy a Pentagon 1 kipróbálatlan "brazil /gyártású/" gépet venne a hasonló méretű de bevált AMERIKAI Herky helyett...?!? - Pláne, hogy Trump az elnök...!!!

És más Herky üzemeltetők sem fogják "csak úgy lecserélni" a bevált /kiképzett személyzettel, karbantartókkal és olcsó alkatrészekkel bíró/ típusukat 1 kipróbálatlan gépre. Aminek a bevezetése a vételáron felül sokmilliós pluszkiadást /kiképzést, karbantartó bázist és méregdrága alkatrészeket/ jelentene...!


A400M a C-17-es mellé felesleges nekik. Hamvában holt ötlet.
Spartan már érdekesebb, mert annak lett volna létjogosultsága, de inkább maradtak a potensebb C-130 mellett, amit hazai cég gyárt.
A tankergép pont arról szólt, hogy két kb. azonos képességű típus közül az amerikai cég termékét választották... Némá', ha a Boeing megveszi az Embraert, akkor onnantól a KC-390 már amerikai cég terméke. ;)

Nyilván nem mindegyik cserélné le. De lennének olyanok, akiknél már öreg a Herkules-flotta és utódként inkább a potensebb, fejlettebb új típust választanák.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A tankergép pont arról szólt, hogy két kb. azonos képességű típus közül az amerikai cég termékét választották...
Az Airbus 1 amerikai céggel karöltve indult a tenderen, így lett volna amerikai gyártás /összeszerelés/ + amerikai beszállítók is...
ha a Boeing megveszi az Embraert, akkor onnantól a KC-390 már amerikai cég terméke.
Nem lesz az, mert jelen állás szerint a katonai üzletág braziliáé marad, csak az amik számára FONTOS CIVIL ÜZLETÁG lesz Boeing tulajdon /brazil tulajdonrésszel/. Nézd meg az általam betett linket, és a molni altal linkelt videót is...!
De lennének olyanok, akiknél már öreg a Herkules-flotta és utódként inkább a potensebb, fejlettebb új típust választanák.
De szinte kizárólag olyanok lesznek, akiknél már öreg a Herkules-flotta, így utódként inkább a potensebb, fejlettebb és összességében OLCSÓBB C-130J-t választják, mintsem hogy fejest ugorjanak a MÉREGDRÁGA ismeretlenbe...
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Az Airbus 1 amerikai céggel karöltve indult a tenderen, így lett volna amerikai gyártás /összeszerelés/ + amerikai beszállítók is...

Meg volt egy VXX program is, ahol az AW101 a Lockheed és a Bell közreműködésével indult, ott is lett volna amerikai összeszerelés, meg egyebek, aztán mégis a teljesen amerikai Sikorsky S-92-ese nyert...

Nem lesz az, mert jelen állás szerint a katonai üzletág braziliáé marad, csak az amik számára FONTOS CIVIL ÜZLETÁG lesz Boeing tulajdon /brazil tulajdonrésszel/. Nézd meg az általam betett linket, és a molni altal linkelt videót is...!

Nem lesz az, valóban. Mert nem, vagyis így tudtak megegyezni. Vagy nem volt elég vastag a cégtulajok számára a Boeing ajánlata, vagy a brazil kormány nem ment bele a teljes vételbe.

De szinte kizárólag olyanok lesznek, akiknél már öreg a Herkules-flotta, így utódként inkább a potensebb, fejlettebb és összességében OLCSÓBB C-130J-t választják, mintsem hogy fejest ugorjanak a MÉREGDRÁGA ismeretlenbe...

Pár sorral ezelőtt még azt állítottad, hogy nem vagy jós. Azóta már kitanultad a szakmát, vagy mi? Látod, pont ez az a stílus, ami tökéletesen megegyezik a hajdanvolt warrior-éval...

"potensebb, fejlettebb és összességében OLCSÓBB C-130J-t választják"

Ezt kifejtenéd bővebben? Minél is potensebb, minél is fejlettebb és minél is olcsóbb a C-130J? Ugye nem a KC-390-nél? Mert ha igen, akkor először is kérnék árakat, aztán a potenciaelőnyt a C130J javára, aztán jöhet a fejlettségbeli előny részletezése is. :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz