Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 940
19 231
113
Akkor megint a piac és befektetők ökörségét látom. Mi frász szempontjából releváns egy ilyen rekord...? Majd azt szeretném látni, amikor bemutatják az áttervezett autót és nem lekommunikálják azt, hogy "nincs baj", hogy ne égjél bent a méregdrága autóban, ami olyan faszán van megtervezve, hogy nem tudsz belőle kiszállni, ha gáz van...

Hogy is szokta @ozymandias mondani? Az olcsó pénz következményeit látjuk...

Az olcsó pénz a szoftveripar rákja is, de a munkajogoknak i ártott az unikornisokkal. Nagyon káros volt a QE össztársadalmilag, persze lehet, hogy a csőd még szarabb lett volna...
 
M

molnibalage

Guest
Ez a hyperloop fejlesztősdit megmagyarázhatná már valaki...

https://index.hu/techtud/2019/09/08/hyperloop_verseny_csilik_levente/
https://index.hu/tech/2018/07/23/nemet_diakok_dontottek_meg_a_hyperloop_vilagrekordjat/
  • A videó azt látom, hogy szép szép a sebességrekord, de mintha darálta volna le a műanyag (?) csövet kicsit a cucc. Tehát a nagy sebesség ellenére még az sincs meg, hogy "contactless" legyen. A legalapvetőbb követelmény amiről annyit áradoznak, hogy ezért jó.

  • Mi a frászért törik magukat ezekkel a versenyeken, amikor senki nem mutatta még meg, hogy valódi méretben az utascserét és tömörséget hogyan lehetne műszakilag értelmezhető költséggel és komplexitással megcsinálni. Ha ez nincs meg, akkor senkit nem érdekel, hogy zárt, utascsere nélküli tesztpályákon mivel bohóckodnak, mert céltalan.

  • A podcastban a szakaszolhatóságon röhögtem, amikor a srác benyögte, hogy "gondolja" gyorsan feltölthető levegővel több 100 vagy 1000 vagy 10000 m3 térfogat levegőven úgy, hogy a dP max állapotban is csak 1 bar és csökken...

  • Aztán azt is, amikor a csővezetéknél mondta, hogy mi az előnye és hátránya. Bakker olyan alapvető dolgokat sem vett figyelembe, hogy szélterhelés és hőtágulás együttese...

  • Hogy a vasút szerű működést hogy a frászba lehetne megvalósítani, az sem világos, ahol vannak kitérők. Vagy azt is, hogy akkor ennek az órai utaskapacitása mennyivel kisebb, mint a vasúté?

  • A német diák behasalása az asztal alá az már valahol a szándalom kategória volt. Akkor minden mozgássérült számára ki van zárva, vagy idősek és átlag magasság felettinek...?

  • Aztán repülőn az egymás feletti emberek tárolása vagy HL. Aha. És vészhelyzet esetén ki hogyan hagyja el?

  • A végén már felrögöhtem azon, amikor benyögték, hogy ha 15 perc alatt Debrecenből Bp-re lehetne érni az forradalmasítaná a munkaerőpiacot. Aha... Olyan jó, hogy az idő mellé a költséget nem képzelték oda. A kérdés az, hogy egy ilyen eszméletlen drága izénél akkor a havi bérlet a HL-ra + a belvárosban tömegezés együtt az időveszteséggel az sokkal több-e mint Debrecen környékén élni az ottani keresettel és költségekkel. Még a faktorokat sem tudták jól belőni pusztán egy elméleti időnyereséggel
Áh...
Sóhajt, legyint.
Elhiszem, hogy a videón látható szerkezet megalkotása is nagy erőfeszítést kíván, de ebből az egészből hogyan lesz valami, amikor a fizika is ellenkezik? Amikor az eleve eszement drága rendszert kb. úgy lehet vársoba vinni, hogy először alagutat kell neki fúrni...?????
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Nekem az tetszik benne, hogy egy 220 éves ötlet felmelegítését tálalják hatalmas újdonságként (lásd villanyautó, csak ott szerencséje volt musk-nak, mert összetalálkozott a zöld propagandával).

https://en.wikipedia.org/wiki/Vactrain
Sztem ez két tényezőre épül: egyrészt Musk ügyesen lovagolja meg a korábbi "csodagyerek" nimbuszát, és pl. az űriparban elért sikerei azt igazolják a befektetők szemében, hogy csodákra is képes a faszi; másrészt -- és az a fontosabb -- mindenki vakon hisz magában a Technológiában, mint afféle istenségben. Alig ismerek embert pl. aki ne tekintene úgy a jövőre, hogy a Technológia Idővel Mindent Megold -- mindegy hogy rákról van szó vagy hiperűrugrásról, egy folyamatos, végtelen műszaki fejlődés hite vezeti a világot. Ja, meg a mohóság. Úgyhogy a fizika is olyasmi, az átlagember fejében, amit majd legyőzünk, csak pénz kell hozzá. Sztem kopp lesz belőle, de majd meglátjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 831
35 399
113
Elon Musk lehetséges 56 milliárd dolláros fizetésnapját a Tesla testületének meg kell védenie a bíróságon
https://www.rt.com/business/469386-tesla-musk-compensation-package/
"Tesla has been burning through cash at alarming levels, reporting some of its worst quarters on record this year. Tesla lost nearly $700 million in the quarter ending March 31 and a bigger-than-expected loss of $408 million in the second quarter. Over a 15 year-period Tesla has racked up $5 billion in losses."
"A Tesla riasztó szinten vesziti a pénzét, és a legrosszabb negyedévet jelentette idén. A Tesla közel 700 millió dollárt veszített a március 31-ig záró negyedévben, a vártnál nagyobb, 408 millió dolláros veszteséget a második negyedévben. A Tesla egy 15 éves időszak alatt 5 milliárd dollárt veszteséget csinált. "
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 870
91 386
113
M

molnibalage

Guest
Sztem ez két tényezőre épül: egyrészt Musk ügyesen lovagolja meg a korábbi "csodagyerek" nimbuszát, és pl. az űriparban elért sikerei azt igazolják a befektetők szemében, hogy csodákra is képes a faszi; másrészt -- és az a fontosabb -- mindenki vakon hisz magában a Technológiában, mint afféle istenségben. Alig ismerek embert pl. aki ne tekintene úgy a jövőre, hogy a Technológia Idővel Mindent Megold -- mindegy hogy rákról van szó vagy hiperűrugrásról, egy folyamatos, végtelen műszaki fejlődés hite vezeti a világot. Ja, meg a mohóság. Úgyhogy a fizika is olyasmi, az átlagember fejében, amit majd legyőzünk, csak pénz kell hozzá. Sztem kopp lesz belőle, de majd meglátjuk.
Musk semmit nem képes műszaki vonalon megoldani, mert akkor nem kommentálna akkora baromságokat, amit egy tájékozottabb középsulis cáfol. A csodagyereksége abból áll, hogy anno a Paypalból szerzett pénztével és hírnevével tudott befektetőket szerezni és orbitálisan ostoba dumája ellenére a gyök2 plebs és befektető még mindig az neki pénzt. Ő most a szent tehén, aki szent és sérthetetlen, akkor is, ha olyan űrhajó CGI-val haknizik, ami a Jupier körül kering napelemmel, ami kb. egy kávéfőzőt tudna működtetni...

Mennyi mesterséges piaci torzításra van még szükség, hogy az elektromos labdába rúgjon? Ha az egész európai autóipart is szétbasszuk, akkor is...
Hát kb. Az, hogy sorra leállítják a motorfejlesztéseket még nagyon visszaüthet.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and FilcTroll

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Musk semmit nem képes műszaki vonalon megoldani, mert akkor nem kommentálna akkora baromságokat, amit egy tájékozottabb középsulis cáfol. A csodagyereksége abból áll, hogy anno a Paypalból szerzett pénztével és hírnevével tudott befektetőket szerezni és orbitálisan ostoba dumája ellenére a gyök2 plebs és befektető még mindig az neki pénzt. Ő most a szent tehén, aki szent és sérthetetlen, akkor is, ha olyan űrhajó CGI-val haknizik, ami a Jupier körül kering napelemmel, ami kb. egy kávéfőzőt tudna működtetni...


Hát kb. Az, hogy sorra leállítják a motorfejlesztéseket még nagyon visszaüthet.
Naná, hogy kamu a "csodagyerek", de jó a PR-je és a befektetők beszopják. Ez is egy jele az általános szellemi hanyatlásnak. Ugyanezt látni a művészetek terén, de még a popzenében is. A tapasztalati, vagy kiműveltségből adódó ítélőképesség helyét átveszi a vakhit.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Mennyi mesterséges piaci torzításra van még szükség, hogy az elektromos labdába rúgjon? Ha az egész európai autóipart is szétbasszuk, akkor is...

Idézet a cikkből:
Az autóipar részéről egyelőre a VW vezérigazgatója, Herbert Diess nyilatkozott a tervezettel kapcsolatban. Üdvözölte a kezdeményezést, ami érthető: a cég terveiben hosszabb távon az elektromos autókra való teljes áttérés szerepel.

Birom, hogy mindenki aggódik az EU autóipara miatt, miközben pont a nagy autógyártók meg jónak tartják ezt.
Környezetvédelem néven őket tőkésítik fel. Burkolt támogatást kapnak a fejlesztésekhez. Ez szerintem pont jól jön nekik.
Csak annyi kellene még, hogy ne napáram hajtsa az autókat, mert akkor nem lesz sokkal környezetkímélőbb, mint a belsőégésű.

Na és hogy autó is legyen:

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/09/10/frankfurt_2019_volkswagen_id3/

A pedálok egy 205 lóerős, 310 newtonméter nyomatékú villanymotort dirigálnak, ezzel elég jól mozoghat az autó, ráadásul a motor a hátsó tengelyen van.
Az ID.3 az MEB platformra épül, gördeszka ez is, vagyis az akkucsomag a padlólemezbe kerül. A belépőmodell 45 kWh-s akkuval 330 kilométeres hatótávot ígér a WLTP szerint, eggyel felette az 58 kWh-s 420, míg a csúcsmodell 77 kWh-h csomagjával 550 kilométer a hatótáv. Alapáron az autót 50 kW-tal lehet tölteni, de felár ellenében van 100 kW-s töltés is.
Németországban 30 ezer eurótól indul az alapmodell, otthon nyugodtan számolhatunk 11 millió feletti összeggel, mire minden sarc rárakódik (mínusz a 1,5 milliós állami támogatás). Soknak hangzik, és az is, de forint/hatótáv alapon egy rohadt erős versenyzővel bővül a piac. Az első darabok 2020 nyarán kerülnek a vevőkhöz, és ez egy komoly offenzíva első felvonása, hiszen még legalább három modell érkezését lebegtetik az ID.3 platformjára.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Birom, hogy mindenki aggódik az EU autóipara miatt, miközben pont a nagy autógyártók meg jónak tartják ezt.
Környezetvédelem néven őket tőkésítik fel. Burkolt támogatást kapnak a fejlesztésekhez. Ez szerintem pont jól jön nekik.

Az EU húzóágazatát, ami eddig nettó befizető volt, tőkésíteni kell az miért jó?
A meglévő európai beszállítói hálózat összeomlik és jön helyette a távol-keleti, kilapátolva a pénzt az EU-ból, miért jó?
Az egész erőszakos végigrugdosása a piacra bízás helyett miért jó?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 870
91 386
113
Idézet a cikkből:
Az autóipar részéről egyelőre a VW vezérigazgatója, Herbert Diess nyilatkozott a tervezettel kapcsolatban. Üdvözölte a kezdeményezést, ami érthető: a cég terveiben hosszabb távon az elektromos autókra való teljes áttérés szerepel.

Birom, hogy mindenki aggódik az EU autóipara miatt, miközben pont a nagy autógyártók meg jónak tartják ezt.

Örülnék ha így lenne ahogy mondod, de sajnos a jelenlegi észszerűtlen sötétzöld szabályozások és az erőltetett átállás az elektromos autóra (se a műszaki háttér nincs meg, se a vevői igény, sőt még az is lehet hogy részben vakvágány) nem ezt mutatják. Folyamatos jelentős bűntetésekkel és szabályokkal terelik központilag az autógyártókat az elektromos felé.

Ez a nyilatkozatot annyit jelent, hogy nem hugyozik széllel szemben és benyalt a német kormánynak. Egyszerű taktikázás.
Mondott már ő mást is:
https://autopro.hu/gyartok/Hadjarat-indult-az-autok-ellen-veszelyben-a-nemet-autoipar/27844/

Hadjárat indult az autók ellen, veszélyben a német autóipar
A német autóipar néhány éven belül elveszítheti vezető világpiaci rangját az autó ellen indult politikai "hadjárat" miatt Herbert Diess, a Volkswagen AG vezérigazgatója szerint.
A jelenlegi helyzetben 50:50 százalék esélyt adok annak, hogy a német autóipar tíz év múlva még az autóipar élvonalába tartozik majd – jelentette ki a Wolfsburgban tartott autóipari beszállítói konferencián.

– A független egyéni mobilitás és ezáltal maga az autó ellen az utóbbi időkben indult hadjárat már az iparág létét veszélyeztető mértéket öltött – fogalmazott a konszern vezérigazgatója. Rámutatott: az új károsanyag-kibocsátási mérési eljárás, a WLTP a "teljesítőképessége határára sodorta" az autóipart.

Ahhoz, hogy a konszern 2030-ra az uniós terveknek megfelelően 30 százalékkal csökkenteni tudja modellpalettája átlagos szén-dioxid-kibocsátását, legalább 30 százalékra kell emelnie az elektromos autók részarányát eladásaiban - mondta. Ez pedig már 2020-ig 14 ezer munkahely elveszítését jelentené a motorgyártásban. Ugyanakkor ezalatt az idő alatt Németország szén-dioxid-kibocsátása emelkedne, hiszen az áramtermelés egyelőre túlnyomórészt barnaszén-tüzelésű erőművekre támaszkodik.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Az EU húzóágazatát, ami eddig nettó befizető volt, tőkésíteni kell az miért jó?
A meglévő európai beszállítói hálózat összeomlik és jön helyette a távol-keleti, kilapátolva a pénzt az EU-ból, miért jó?
Az egész erőszakos végigrugdosása a piacra bízás helyett miért jó?

Ha tetszik ha nem, az EU autóiparának is lépnie kell.
Az USA megcseszte a VW-t. Hány milliárdos büntetést kellett fizessen?
Ez a jövőben is folytatódni fog. Vagyis kiszorítanak bennünket a belsőégésűekkel.
Kínában is dübörög az elektromos autópiac, onnan is kiszorulunk velük idővel.
Ha nem lépünk akkor lehagy minket a világ.

Már miért omlana össze a beszállítói hálózat?
Az elektromos autókat is ugyanazok fogják gyártani, mint akik a hagyományost.
Csak az akkut fogják talán a koreaiak és japánok, de azt is itt Európában, jórészt pont Magyarországon.
Ezenkívül nemhogy kimegy a pénz az EU-ból, hanem több marad, ugyanis az olajat nem kell megvegyük az araboktól, oroszoktól, USA-tól, hanem magunk állítjuk elő az áramot.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 857
15 243
113
Kamunak annyira nem mondanám, elvégre baromi sikeres üzletember, azt sem kellene elfelejteni hogy a Tesla lehet hogy veszteséges , ellenben a legnépszerűbb és legnagyobb presztízsű termék az elektromos auto piacon. Ami ahogy nézek jó úton halad arra, hogy teljesen leváltsa a régi belsőégésűeket. Az üzleti sikerhez pedig kell bullshitelni is, sikerpropit nyomni, mert ez vonzza a befektetőket.

Az autóspiacot pedig a Tesla sikere, tetszik vagy nem, örökre megváltoztatták. Ott tartunk hogy a világ legrégebbi és egyik legpatinásabb autógyára, legnagyobb motorgyára egymás után kerek perec kijelenti, hogy nem lesz több ICE, mert elektromos lesz.

Tetszik vagy nem, a Tesla sikere adott egy akkora kezdőlökést, ami durván megváltoztatott egy teljes iparágat.

Kicsit olyan, mint amikor Jobs megcsinálta az első igazi okostelefont. Röhögött rajta a Microsoftos Ballmer, hogy mi az hogy nincs rajta billentyű, mosolygott rajta a Blackberry, a világ legnagyobb mobilgyártója, a Nokia pedig magabiztosan tolta tovább a symbian vonalat. Mostanra a Blackberry legfeljebb egy érdekesség, a régi Nokia gyakorlatilag megszűnt, az MS pedig pár év szenvedés után kivonult az okostelefon piacról. Előtte is, utána is volt aki megpróbálta, neki viszont sikerült egy jól összeállt terméket a piacra dobnia. Előtte a villanyautók vagy nem léteztek, vagy csak mutatóba..
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 845
5 046
113
Lehet, hogy én vagyok túl gyanakvó, de nagyon úgy tűnik, hogy valakik nagyon ki akarják nyírni Európát. Ez a nagy zöldmizéria, migránsok, mindeféle elmebaj.

Amúgy is elszálltak a belső égésű motoros autók árai is, úgyhogy ott is lesz tuti visszaesés hála ezeknek az ökörségeknek.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 870
91 386
113
[QUOTE="blitzkrieg, post: 597308, member: 1477"Környezetvédelem néven őket tőkésítik fel. Burkolt támogatást kapnak a fejlesztésekhez. Ez szerintem pont jól jön nekik.[/QUOTE]

Ez nem feltőkésítés, hanem a veszteségek kompenzálása. Ne küldjenek utcára több 100.000embert Németországban.
Az elektromosok vagy méregdrágák, vagy olcsóbbak csak nem keresnek rajta, ha nem bukni fognak rajta.
Kvóta van hány % elektromost muszáj eladnod. Ha nem teljesíted kapsz klímabüntit. De a vevők ennyiért nem veszik, mert drága, szarabb a napi használata. ( pl. rövidebb táv, hosszabb töltési idő). Leviszed az árát, hogy vigyék, igy el kerülöd a horrorbüntetést, viszont a kocsin buksz. De még kevesebbet mint a klímabírságon, aztán próbálod kibekkelni.
Közben Kínába minden egyes elektromos eladás révén Európából tolod a pénzt., amit az akksikon keresnek.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Közben Kínába minden egyes elektromos eladás révén Európából tolod a pénzt., amit az akksikon keresnek.

Orosz/Arab kőolaj helyett veszel lítiumot, kobaltot, rezet, amiknek bányászata egyre inkább kínai pénzbe kerül. Ráadásul a vásárló nem évek alatt fizeti ki hanem egy összegben.
Finomítók helyett fizetsz musk-nak, mert övé a töltőhálózat szabadalma.

Ha tetszik ha nem, az EU autóiparának is lépnie kell.
Az USA megcseszte a VW-t. Hány milliárdos büntetést kellett fizessen?
Ez a jövőben is folytatódni fog. Vagyis kiszorítanak bennünket a belsőégésűekkel.
Kínában is dübörög az elektromos autópiac, onnan is kiszorulunk velük idővel.
Ha nem lépünk akkor lehagy minket a világ.

Az az USA ahol a Ford azért állította le az egyik 5000cm3-as gyártósort, hogy átállítsa 7300cm3-sre. Ahol belső piacra mai napig nem gyártanak még OHC motorokat sem, nemhogy DOHC-t, VVT-t meg egyéb finomságokat amik nélkül EU-ban esélyed sincs.
Az a Kína ahol azért "dübörög" az e-autó piac mert az egész autópiac pörgött fel (érdemes megnézni mennyi volt a villany aránya az összeladáshoz képest). Mellesleg legnagyobb részesedése ebben a VW-nek van, helyileg gyártott, EU-ból kiszorult Euro 3-4 szerinti típusokkal.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 845
5 046
113
Az az USA ahol a Ford azért állította le az egyik 5000cm3-as gyártósort, hogy átállítsa 7300cm3-sre.

Azt hiszem ebben benne van minden.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 857
15 243
113
Ahol belső piacra mai napig nem gyártanak még OHC motorokat sem, nemhogy DOHC-t, VVT-t meg egyéb finomságokat amik nélkül EU-ban esélyed sincs.

Eh, mármint ha egyenlőségjelet teszünk az USA belső piac és USA pickup piaccal, csakhogy ez nagyon nem igaz, az csak egy, igaz jelentős szegmens. Pickupoknál megy még a ríöl amcsi feeling a nagy tüdejű buta motorokkal, ott még nagyon versenyképesek a régi nagy amcsi gyárak, mint a Ford, GM, Chevrolet

Minden más szegmensben (SUV, normál szedán) viszont ugyanúgy tarol a turbó, VVT és társai, mert azt a japán és európai márkák uralják.