Recent Content by carpmat

  1. C

    Civil repüléssel kapcsolatos témák

    Ez azért erős általánosítás, Nyíregyháza például nullszaldósan üzemel már évek óta, a hozzáadott gazdasági érték pedig már erősen pozitív irányba tolja el mérleget. Nyílván vizsgálni kell a megtérülést de vannak olyan térségek az országban ahol indokolt lehet a fejlesztés.
  2. C

    [HUN] Magyar katonai pilóták képzése

    Arról van info esetleg, hogy csak 1 főnek csinálják a képzést vagy ezek az egy főre vetített árak és többeket is képeznek?
  3. C

    [HUN] Magyar katonai pilóták képzése

    Hát elhinni így már el tudom, hogy ennyit fizettek érte, de ez így már sajnos nem volt egy jó üzlet... Bár a honvédségi közbeszerzéseknél megszokhattuk, hogy vastagon fog a ceruza de, hogy sikerült megint gyakorlatilag listaárakon szerződni... Egy kis körültekintéssel (pláne a Covid miatti...
  4. C

    [HUN] Magyar katonai pilóták képzése

    Itt az árakkal valami nagyon nincs rendben... Egy SEP-IR elméleti képzésre az az összeg többszörösen túlárazott, míg pl. a 6 órás multi engine class rating még a cég önköltségi árán sem jönne ki annyiból... Nem tudom, hogy és mire fizették ezeket az összegeket de elég véleményesek...
  5. C

    Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

    Rans S-9 Chaos típusú Kit plane. Ha megfelelően van összeszerelve +6-4 g terhelési többesre van engedélyezve. A szokásos 1,5-szeres biztonsági tényezővel -6 g negatív terhelésnél törik. A szép hosszú függőleges lefelé menő szár után ez a háton kinyomás 99%, hogy ennél több volt. Szimpla pilóta...
  6. C

    [HUN] Airbus A319

    Az A320 típuscsaládból tudtommal még nem alakítottak át egyet sem légiutántöltő szerepkörre, így semmiképp nem lenne nekünk költséghatékony. A függesztési pontokon meg kell erősíteni a szárnyat, módosítani az üzemanyag rendszert, kezelőpanelt kiépíteni, aerodinamikai és szilárdsági vizsgálatokat...
  7. C

    [HUN] Airbus A319

    Landing traininget csinál a Wizzair a saját pilótáinak. A típusképzés egyik utolsó részeként minden új hajózó 5-6 leszállást kell csináljon, gyakorlatilag ez az átszoktatás a szimulátorból a rendes repülőgépbe... Hogy Ferihegy forgalmát ne zavarják, ezeket Pápán, Kecskeméten vagy Debrecenben...
  8. C

    Szállítógépek váltása a MH-nél

    Egészen pontosan a Wizzairnél egy 1 órás online átképzés van a pilótáknak a típuscsalád tagjai között... Tehát nyugodtan repülhetnék. Más kérdés, hogy nem hiszem, hogy a Wizzair pilótát fog biztosítani a magyar államnak tekintve, hogy elég komoly pilótahiánnyal küzdenek ők is, pláne kapitányi...
  9. C

    A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

    Épp most repül ki Kijevbe az utolsó "repülőképes" Ancsánk a 406-os. Hogy ebből most karbantartás/nagyjavítás vagy kukázás lesz az jó kérdés. Mindenesetre így kijelenthetjük, hogy a magyar honvédség légiszállítási képessége jelenleg nem létezik. Csak reménykedni lehet, hogy nem valami...
  10. C

    [HUN] Zlin 242/143

    Sajnos nem lehetett volna... A Magnus és Corvus gépek nem rendelkeznek CS-23 EASA európai jogosítással (Light Sport Aircraft-ként vannak bejegyezve), így csak nappali és látás utáni repülésre használhatóak és nem műrepülhetőek... Természetesen itthon saját hatáskörben a hatóságnál ezt lehet...
  11. C

    [HUN] Zlin 242/143

    A futárrepülőgép kifejezés eléggé elhibázott volt már a tender kiírásakor tekintve, hogy a futárfeladat mint olyan jelenleg már nem létezik. A 4 fős 143-asokat feltehetőleg a felderítő funkció miatt veszik, a gépbe szerelt extra üzemanyag tartályokkal képes akár több mint 10 órán át a levegőben...
  12. C

    JF-17 Thunder / FC-1 Xiaolong (CAC/PAC, Kína/Pakisztán)

    Nem olyan régóta lehet valóban csak használni... 2012-ben fogadta el az ICAO a WAAS rendszerű GPS-eket mint hivatalos navigációs forrást (az FAA - Usa légiközlekedési hatóság - korábban saját hatáskörben már engedélyezte 2009-től). Addig (és sok helyen ma is) nagy hatótávolságú repülésekhez...
  13. C

    [HUN] Magyar katonai pilóták képzése

    Na igen nem olvastam eddig a KBSZ jelentést most átnyálaztam, az, hogy ezek után elsőfokon felmentették valamennyi vádlottat a repülőgépgyártó részéről eléggé aggályosnak tűnik... És most finoman fogalmaztam... Gyakorlatilag a repülőgéptervezésre vonatkozó szabályozások közül semmit sem...
  14. C

    Magnus repülőgépek

    Na igen nem olvastam eddig a KBSZ jelentést most átnyálaztam, az, hogy ezek után elsőfokon felmentették valamennyi vádlottat a repülőgépgyártó részéről eléggé aggályosnak tűnik... És most finoman fogalmaztam... Gyakorlatilag a repülőgéptervezésre vonatkozó szabályozások közül semmit sem...
  15. C

    A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

    A gép jelenleg még csak prototípus, a sorozatgyártásnak még az előkészítését sem kezdték meg, nem rendelkezik még sem amerikai FAR-23 sem európai EASA CS-23 polgári típusalkalmassági bizonyítvánnyal ami a tenderen követelmény így nincs igazán miről beszélni. Nem műrepülhető, nincsenek...