Recent Content by carpmat

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

  1. C

    Civil repüléssel kapcsolatos témák

    Ez azért erős általánosítás, Nyíregyháza például nullszaldósan üzemel már évek óta, a hozzáadott gazdasági érték pedig már erősen pozitív irányba tolja el mérleget. Nyílván vizsgálni kell a megtérülést de vannak olyan térségek az országban ahol indokolt lehet a fejlesztés.
  2. C

    [HUN] Magyar katonai pilóták képzése

    Arról van info esetleg, hogy csak 1 főnek csinálják a képzést vagy ezek az egy főre vetített árak és többeket is képeznek?
  3. C

    [HUN] Magyar katonai pilóták képzése

    Hát elhinni így már el tudom, hogy ennyit fizettek érte, de ez így már sajnos nem volt egy jó üzlet... Bár a honvédségi közbeszerzéseknél megszokhattuk, hogy vastagon fog a ceruza de, hogy sikerült megint gyakorlatilag listaárakon szerződni... Egy kis körültekintéssel (pláne a Covid miatti...
  4. C

    [HUN] Magyar katonai pilóták képzése

    Itt az árakkal valami nagyon nincs rendben... Egy SEP-IR elméleti képzésre az az összeg többszörösen túlárazott, míg pl. a 6 órás multi engine class rating még a cég önköltségi árán sem jönne ki annyiból... Nem tudom, hogy és mire fizették ezeket az összegeket de elég véleményesek...
  5. C

    Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

    Rans S-9 Chaos típusú Kit plane. Ha megfelelően van összeszerelve +6-4 g terhelési többesre van engedélyezve. A szokásos 1,5-szeres biztonsági tényezővel -6 g negatív terhelésnél törik. A szép hosszú függőleges lefelé menő szár után ez a háton kinyomás 99%, hogy ennél több volt. Szimpla pilóta...
  6. C

    [HUN] Airbus A319

    Az A320 típuscsaládból tudtommal még nem alakítottak át egyet sem légiutántöltő szerepkörre, így semmiképp nem lenne nekünk költséghatékony. A függesztési pontokon meg kell erősíteni a szárnyat, módosítani az üzemanyag rendszert, kezelőpanelt kiépíteni, aerodinamikai és szilárdsági vizsgálatokat...
  7. C

    [HUN] Airbus A319

    Landing traininget csinál a Wizzair a saját pilótáinak. A típusképzés egyik utolsó részeként minden új hajózó 5-6 leszállást kell csináljon, gyakorlatilag ez az átszoktatás a szimulátorból a rendes repülőgépbe... Hogy Ferihegy forgalmát ne zavarják, ezeket Pápán, Kecskeméten vagy Debrecenben...
  8. C

    Szállítógépek váltása a MH-nél

    Egészen pontosan a Wizzairnél egy 1 órás online átképzés van a pilótáknak a típuscsalád tagjai között... Tehát nyugodtan repülhetnék. Más kérdés, hogy nem hiszem, hogy a Wizzair pilótát fog biztosítani a magyar államnak tekintve, hogy elég komoly pilótahiánnyal küzdenek ők is, pláne kapitányi...
  9. C

    A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

    Épp most repül ki Kijevbe az utolsó "repülőképes" Ancsánk a 406-os. Hogy ebből most karbantartás/nagyjavítás vagy kukázás lesz az jó kérdés. Mindenesetre így kijelenthetjük, hogy a magyar honvédség légiszállítási képessége jelenleg nem létezik. Csak reménykedni lehet, hogy nem valami...
  10. C

    [HUN] Zlin 242/143

    Sajnos nem lehetett volna... A Magnus és Corvus gépek nem rendelkeznek CS-23 EASA európai jogosítással (Light Sport Aircraft-ként vannak bejegyezve), így csak nappali és látás utáni repülésre használhatóak és nem műrepülhetőek... Természetesen itthon saját hatáskörben a hatóságnál ezt lehet...
  11. C

    [HUN] Zlin 242/143

    A futárrepülőgép kifejezés eléggé elhibázott volt már a tender kiírásakor tekintve, hogy a futárfeladat mint olyan jelenleg már nem létezik. A 4 fős 143-asokat feltehetőleg a felderítő funkció miatt veszik, a gépbe szerelt extra üzemanyag tartályokkal képes akár több mint 10 órán át a levegőben...
  12. C

    JF-17 Thunder / FC-1 Xiaolong (CAC/PAC, Kína/Pakisztán)

    Nem olyan régóta lehet valóban csak használni... 2012-ben fogadta el az ICAO a WAAS rendszerű GPS-eket mint hivatalos navigációs forrást (az FAA - Usa légiközlekedési hatóság - korábban saját hatáskörben már engedélyezte 2009-től). Addig (és sok helyen ma is) nagy hatótávolságú repülésekhez...
  13. C

    [HUN] Magnus Aircraft Zrt.

    Na igen nem olvastam eddig a KBSZ jelentést most átnyálaztam, az, hogy ezek után elsőfokon felmentették valamennyi vádlottat a repülőgépgyártó részéről eléggé aggályosnak tűnik... És most finoman fogalmaztam... Gyakorlatilag a repülőgéptervezésre vonatkozó szabályozások közül semmit sem...
  14. C

    [HUN] Magyar katonai pilóták képzése

    Na igen nem olvastam eddig a KBSZ jelentést most átnyálaztam, az, hogy ezek után elsőfokon felmentették valamennyi vádlottat a repülőgépgyártó részéről eléggé aggályosnak tűnik... És most finoman fogalmaztam... Gyakorlatilag a repülőgéptervezésre vonatkozó szabályozások közül semmit sem...
  15. C

    A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

    A gép jelenleg még csak prototípus, a sorozatgyártásnak még az előkészítését sem kezdték meg, nem rendelkezik még sem amerikai FAR-23 sem európai EASA CS-23 polgári típusalkalmassági bizonyítvánnyal ami a tenderen követelmény így nincs igazán miről beszélni. Nem műrepülhető, nincsenek...