[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
Valahová azért jó lenne eladni azokat a gripeneket, és ehhez a svédeknek egyre több plussz juttatást kell adni (ahogy a nemzetközi ületekből ez le jön). Ha egyre több plusszt tudsz egy üzletnél kiharcolni, mert tudod hogy az eladónak nagyon kell az üzlet akkor ezt nagyon jó alku pozíciónak hívják. Ez jobb kifejezés erre a helyzetre mint amit írtam. És igen arra gondolok,hogy olcsóbban adják, hozzanak hozzá gyárat, nagyjavító üzemet, felszerelést, fegyvereket ect. ect.
- szerintem a Svédek és a SAAB nem hiszem hogy a kardjukba dőlnének a Finn döntés miatt. (na jó a SAAB részvényesek talán miután a SAAB részvények tegnap estek vagy 7% ot..) Svédországnak minden egyes Gripen üzlet talált pénz ami azt jelenti hogy sikerült valamelyik külföldi ország GDP jének egy számottevő részét elszipkázni.
Viszont látni kell hogy minden külföldi megrendeléstől függetlenül a Gripen / GlobalEye páros köszönik szépen jól elvannak odahaza is.

- Én abban láttam volna lehetőséget korábban hogy a Csehekkel összefogva, az AV üzemben végezzék el a Cseh és Magyar Gripenek felújításának legalább egy részét, de az új Cseh kormány nyilatkozatait látva erre ma már nem látok komoly esélyt...
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 650
113
- szerintem a Svédek és a SAAB nem hiszem hogy a kardjukba dőlnének a Finn döntés miatt. (na jó a SAAB részvényesek talán miután a SAAB részvények tegnap estek vagy 7% ot..) Svédországnak minden egyes Gripen üzlet talált pénz ami azt jelenti hogy sikerült valamelyik külföldi ország GDP jének egy számottevő részét elszipkázni.
Viszont látni kell hogy minden külföldi megrendeléstől függetlenül a Gripen / GlobalEye páros köszönik szépen jól elvannak odahaza is.

- Én abban láttam volna lehetőséget korábban hogy a Csehekkel összefogva, az AV üzemben végezzék el a Cseh és Magyar Gripenek felújításának legalább egy részét, de az új Cseh kormány nyilatkozatait látva erre ma már nem látok komoly esélyt...
Szerintem meg az van, amit fentebb írtam elbizonytalanítottuk (a csehekkel)a svédeket, hogy jobb dolgokat szorítsanak ki az üzletből.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 192
33 579
113
OFF lehetséges olyan hogy nagy távólságban történő operálás esetén ha nagy a gps zavarás felküldeni 3 gépet olyan helyre ahonnan a mélységi gép még tud velük kapcsolatot teremteni de még zavarás mentes légtérben vannak. és ez alapján meghatározni a zavarásban lévő vadászgép esetleg a cél helyzetét is térképre vetítve? a célét persze irányszög távólság alapján?
 
M

molnibalage

Guest
De van választásunk, és nem lettem volna meglepve, hogyha Trump marad ebből f 35 lett volna. Most más a helyzet, de egy ilyen ügy politikai és Orbán remek ebben a szakmában, úgy hogy a svédeknek nem olyan biztos a poziciójuk, pláne hogy a csehekkel közösen nyomulva óriási pofára esés is lehet nekik ebből. Tehát nagyon kell teperniük!
Te mit hallucinálsz? Nagyon erős szert szedhetsz.
A 2003-as szerződésmódosítás és a 201x évi áttárgyalással kb. eldőlt, hogy itthon kb. 2035-ig Gripen lesz.
  • A USAF flyway ár az F-35A-nak 80 millió USD tája. Csak ez nem releváns annyira.
  • De itthon semmi infra nincs hozzá. Na, az mennyibe kerülne?
  • A képzési csomag hozzá?
  • Az elvesztett Gripen pótlása kb. 30M USD volt. Jött egy rendszerbe, ami befogadta úgy, hogy ez "kitoljuk a gyárkapun" esete. Mert évtizedes léptékben repül itt a Gripen.
Na, akkor meg a svájci tender csomag árát
Ez a svájci tender győztes ajánlat.
This US$ 6,352 million is broken down as follows:

  • US$ 4,029 million for the 36 F-35As
  • US$ 2,028 million for the logistics package with ground material, replacement material, documentation, training and technical support from the manufacturer during the introduction.
  • 112 million for ammunition
  • 90 million for systems for training and mission planning and evaluation
  • 86 million for any technical risk: the F-35A is being procured in the same configuration used in other countries, and the manufacturer uses the same standards and processes used to manufacture more than 3,000 aircraft. This means that a risk premium can be expected to be low compared to other procurement projects.
  • 5.2 million variable for assumed inflation. A lower figure for inflation can also be used as it only relates to the proportion of direct orders in Switzerland, i.e. RUAG.
    Patriot air defense missile system

Csak a gépekre számolt értéke az ajánlatnak 110M USD.
Jószívű vagyok és csak ezt nézem, amikor ez is ordas hazugság.
  • Kb. 3 (!) db F-35 gép csomag árából (NAGY CSOMAG ESETÉN EZ FAJLAGOS!) a magyar Gripen flotta mérete majdnem duplázható lenne, ha csak a gépek árát nézem. 330M USD kb. +10 gép. Ezzel lenne egy ezred itthoni mérce szerint a 24 db géppel.

  • 1 db gép árából annyi csapásmérő fegyverzet lehetne vehető, hogy belefulladnak a gépek.
    A csúcskat SDB I ára nincs 100k USD sem. Mindenféle "szirszar" vehető lenne. Amit csak akarsz és gép is lenne hozzá, hogy használd. Több száz PGM jönne ki ebből és akkor szaladhat a fantázia, hogy akkor APWKS integráció menne-e. Nem egy nagy truváj az szerintem. Ha LGB-t tud a gép használni, akkor ezt is.

  • 2 db gép árából az összes géphez elég Meteor és IRST lenne vehető. 220 misiből mennyi Meteor és IRST-t jönne ki? Sok.
Ha csak 14 db gép maradék árát nézem, akokr az 880M USD. A különbözetből meg évtizedekig lehet repülni és nem egyszerre kell kifizetni.
Ha nagyon megendgetően 20k USD/órát nézek a Gripen teljes életciklsura, akkor ez 44000 óra. 24 gépre ez 1800. Ha csak 18 évre lenne még itt Gripen, akkor minden gép évi 100 órát repülna PLUSZBAN a külöbözetből.

Ez ökölszámítás, nincs valutamozgás és semmi más, de szerintem a nagyságrend érezhető és nem az egész csomagot néztem.
Mert az kb. +30%.


Ennek fényében szerintem kapjál már a fejedhez, hogy miféle alkupozíció van.
SEMMILYEN.

Ha nem tetszik a svédek ajánlata, mehetünk a sóhivatalba, mert semmi alternatíva nincs.
Ha nincs helyettesítő termék, akkor nem a vásárló alkudozik.
Közgáz anyag, első óra.

Mivel alkudoznánk?
Ha, nem adjátok el, akkor mi lesz?
Nem tudunk semmit venni helyette és bármi más lenne a teljes mai háttere a gépnek mehet a kukába.

Szerintem meg az van, amit fentebb írtam elbizonytalanítottuk (a csehekkel)a svédeket, hogy jobb dolgokat szorítsanak ki az üzletből.
Mivel? Hogyan?
Ez kb. a kisegér meg az elefánt este a "hogy dübörgünk vicc".
Mi bizonytalanítja el a svédeket?

Senki mástól nem lehet Gripen supportot szerezni.
Alternatív gép beszerzésre nincs pénz.

A jó meglevő kapcsolatok alapján az eddigi díjazás alapján mehet a dolog, de azt hallucinálni, hogy majd mi osztunk lapot meg húzzuk majd az ívet?
Ehhez mennyire kell beszívva lenni?
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 650
113
Te mit hallucinálsz? Nagyon erős szert szedhetsz.
A 2003-as szerződésmódosítás és a 201x évi áttárgyalással kb. eldőlt, hogy itthon kb. 2035-ig Gripen lesz.
  • A USAF flyway ár az F-35A-nak 80 millió USD tája. Csak ez nem releváns annyira.
  • De itthon semmi infra nincs hozzá. Na, az mennyibe kerülne?
  • A képzési csomag hozzá?
  • Az elvesztett Gripen pótlása kb. 30M USD volt. Jött egy rendszerbe, ami befogadta úgy, hogy ez "kitoljuk a gyárkapun" esete. Mert évtizedes léptékben repül itt a Gripen.
Na, akkor meg a svájci tender csomag árát
Ez a svájci tender győztes ajánlat.
This US$ 6,352 million is broken down as follows:



Csak a gépekre számolt értéke az ajánlatnak 110M USD.
Jószívű vagyok és csak ezt nézem, amikor ez is ordas hazugság.
  • Kb. 3 (!) db F-35 gép csomag árából (NAGY CSOMAG ESETÉN EZ FAJLAGOS!) a magyar Gripen flotta mérete majdnem duplázható lenne, ha csak a gépek árát nézem. 330M USD kb. +10 gép. Ezzel lenne egy ezred itthoni mérce szerint a 24 db géppel.

  • 1 db gép árából annyi csapásmérő fegyverzet lehetne vehető, hogy belefulladnak a gépek.
    A csúcskat SDB I ára nincs 100k USD sem. Mindenféle "szirszar" vehető lenne. Amit csak akarsz és gép is lenne hozzá, hogy használd. Több száz PGM jönne ki ebből és akkor szaladhat a fantázia, hogy akkor APWKS integráció menne-e. Nem egy nagy truváj az szerintem. Ha LGB-t tud a gép használni, akkor ezt is.

  • 2 db gép árából az összes géphez elég Meteor és IRST lenne vehető. 220 misiből mennyi Meteor és IRST-t jönne ki? Sok.
Ha csak 14 db gép maradék árát nézem, akokr az 880M USD. A különbözetből meg évtizedekig lehet repülni és nem egyszerre kell kifizetni.
Ha nagyon megendgetően 20k USD/órát nézek a Gripen teljes életciklsura, akkor ez 44000 óra. 24 gépre ez 1800. Ha csak 18 évre lenne még itt Gripen, akkor minden gép évi 100 órát repülna PLUSZBAN a külöbözetből.

Ez ökölszámítás, nincs valutamozgás és semmi más, de szerintem a nagyságrend érezhető és nem az egész csomagot néztem.
Mert az kb. +30%.


Ennek fényében szerintem kapjál már a fejedhez, hogy miféle alkupozíció van.
SEMMILYEN.

Ha nem tetszik a svédek ajánlata, mehetünk a sóhivatalba, mert semmi alternatíva nincs.
Ha nincs helyettesítő termék, akkor nem a vásárló alkudozik.
Közgáz anyag, első óra.

Mivel alkudoznánk?
Ha, nem adjátok el, akkor mi lesz?
Nem tudunk semmit venni helyette és bármi más lenne a teljes mai háttere a gépnek mehet a kukába.
Te kibaszottul nem értesz a pénzhez ha ilyen baromságokat irkálsz. A fegyver vásárlása az politikai kérdés semmi más. Itt 4 éve amikor ilyen fegyver vásárlási programot leírtak volna ugyan ezt a baromságot harsogtad volna. Nincs itt pénz semmire nem lesz itt semmi nincs semmilyen alku pozíciónk senkinél. És mi van azóta baszod! Ha akarjuk akkor ki tudunk fizetni egy század f 35 t is és fenn tudjuk tartani ez politikai kérdé. Amennyiben úgy itélik meg a helyzetet, hogy veszélyes akkor lesz pénz lóvéra. Olyan szögletesen látsz mindent, hogy csak na!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 422
46 290
113
Te mit hallucinálsz? Nagyon erős szert szedhetsz.
A 2003-as szerződésmódosítás és a 201x évi áttárgyalással kb. eldőlt, hogy itthon kb. 2035-ig Gripen lesz.
  • A USAF flyway ár az F-35A-nak 80 millió USD tája. Csak ez nem releváns annyira.
  • De itthon semmi infra nincs hozzá. Na, az mennyibe kerülne?
  • A képzési csomag hozzá?
  • Az elvesztett Gripen pótlása kb. 30M USD volt. Jött egy rendszerbe, ami befogadta úgy, hogy ez "kitoljuk a gyárkapun" esete. Mert évtizedes léptékben repül itt a Gripen.
Na, akkor meg a svájci tender csomag árát
Ez a svájci tender győztes ajánlat.
This US$ 6,352 million is broken down as follows:



Csak a gépekre számolt értéke az ajánlatnak 110M USD.
Jószívű vagyok és csak ezt nézem, amikor ez is ordas hazugság.
  • Kb. 3 (!) db F-35 gép csomag árából (NAGY CSOMAG ESETÉN EZ FAJLAGOS!) a magyar Gripen flotta mérete majdnem duplázható lenne, ha csak a gépek árát nézem. 330M USD kb. +10 gép. Ezzel lenne egy ezred itthoni mérce szerint a 24 db géppel.

  • 1 db gép árából annyi csapásmérő fegyverzet lehetne vehető, hogy belefulladnak a gépek.
    A csúcskat SDB I ára nincs 100k USD sem. Mindenféle "szirszar" vehető lenne. Amit csak akarsz és gép is lenne hozzá, hogy használd. Több száz PGM jönne ki ebből és akkor szaladhat a fantázia, hogy akkor APWKS integráció menne-e. Nem egy nagy truváj az szerintem. Ha LGB-t tud a gép használni, akkor ezt is.

  • 2 db gép árából az összes géphez elég Meteor és IRST lenne vehető. 220 misiből mennyi Meteor és IRST-t jönne ki? Sok.
Ha csak 14 db gép maradék árát nézem, akokr az 880M USD. A különbözetből meg évtizedekig lehet repülni és nem egyszerre kell kifizetni.
Ha nagyon megendgetően 20k USD/órát nézek a Gripen teljes életciklsura, akkor ez 44000 óra. 24 gépre ez 1800. Ha csak 18 évre lenne még itt Gripen, akkor minden gép évi 100 órát repülna PLUSZBAN a külöbözetből.

Ez ökölszámítás, nincs valutamozgás és semmi más, de szerintem a nagyságrend érezhető és nem az egész csomagot néztem.
Mert az kb. +30%.


Ennek fényében szerintem kapjál már a fejedhez, hogy miféle alkupozíció van.
SEMMILYEN.

Ha nem tetszik a svédek ajánlata, mehetünk a sóhivatalba, mert semmi alternatíva nincs.
Ha nincs helyettesítő termék, akkor nem a vásárló alkudozik.
Közgáz anyag, első óra.

Mivel alkudoznánk?
Ha, nem adjátok el, akkor mi lesz?
Nem tudunk semmit venni helyette és bármi más lenne a teljes mai háttere a gépnek mehet a kukába.


Mivel? Hogyan?
Ez kb. a kisegér meg az elefánt este a "hogy dübörgünk vicc".
Mi bizonytalanítja el a svédeket?

Senki mástól nem lehet Gripen supportot szerezni.
Alternatív gép beszerzésre nincs pénz.

A jó meglevő kapcsolatok alapján az eddigi díjazás alapján mehet a dolog, de azt hallucinálni, hogy majd mi osztunk lapot meg húzzuk majd az ívet?
Ehhez mennyire kell beszívva lenni?
Először azt hittem, hogy feltörték az accountodat. :cool:
Viccet félretéve, az alkupozícióhoz hozzászólva: Szerintem mindenképpen javul az alkupozíciónk, csak nem a SAAB felé, hanem a Svéd Légierő felé. Mert szerintem továbbra is arra kellene törekedni, hogy velük üzleteljünk. Sőt ez létszükséglet, mert addig van jó szerviz ajánlatunk, amíg az ő keretükből szervizeltetjük a gépeinket. A Svéd Légierő és egyben állam pedig erősebb kutyaként lehetne jelen az üzletben. Egyedül a 14-28-42db gépünkkel tényleg megszívathatna a Saab, de a svéd állam ellen nem nagyon kekeckedhet. Ez a dolog support része.
A tulajdonszerzés része pedig:
A Svéd Légierőnek viszont nem kell annyi gép, mint amennyi van neki C/D-ből (főleg a C-ből). Szóval nála tudunk magára a gépekre alkudni. Ez a része is kötődik valamennyire a supporthoz, mert minél több van aktív szolgálatban, annál nagyobb tételre lehet support szerződést kötni, és itt tudnak kedvezőbb feltételeket szerezni a Saab-tól - és közvetve nekünk is.
Van egy nagyon fontos másik része a dolognak. A SAABnak nem elsősorban a gépek összerakása a nagy biznisz, hanem a support. Mivel arra évekig, évtizedekig biztos bevételi forrásként számíthat. Ilyenre szeretnek a befektetők pénzt áldozni.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 579
16 175
113
Csak elméleti síkon kérdem; dél afrika letámasztja a gripenjeit. Érdemes lenne átvenni (amennyiben liszenszelik ők is és nem a jól ismert bantu maintenance alatt üzemeltették)?
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
T

Törölt tag 1586

Guest
Csak elméleti síkon kérdem; dél afrika letámasztja a gripenjeit. Érdemes lenne átvenni (amennyiben liszenszelik ők is és nem a jól ismert bantu maintenance alatt üzemeltették)?
Ha most kapcsolatba tudna lépni valaki a megfelelő személlyel D.Afrikában és oda tudná csúsztatni neki 10% át az üzlet értékének, akkor a részben már kannibalizált 13 gépet érdemes lenne elhozni...
Az ár meghatározását egy a SAAB szakemberei által végzett alapos állapot felmérésnek kéne megelőznie.
És az egész üzletet azt hiszem 1-2 hónapon belül le kéne zavarni mert D.Afrika láthatóan szabadesésben van...szerintem pár hónapon belül "hard landing" következik.
Úgyhogy nem sok esély van rá...szerintem :(
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 650
113
Ha most kapcsolatba tudna lépni valaki a megfelelő személlyel D.Afrikában és oda tudná csúsztatni neki 10% át az üzlet értékének, akkor a részben már kannibalizált 13 gépet érdemes lenne elhozni...
Az ár meghatározását egy a SAAB szakemberei által végzett alapos állapot felmérésnek kéne megelőznie.
És az egész üzletet azt hiszem 1-2 hónapon belül le kéne zavarni mert D.Afrika láthatóan szabadesésben van...szerintem pár hónapon belül "hard landing" következik.
Úgyhogy nem sok esély van rá...szerintem :(
Ezt írtam pár hete én is akkor nagyon le lettem hurrogva, szerintem az összes d t el kene hozni. Te írtad nem hogy milyen jól ki lehetne alakítani nem tudom mi az a szakszóval gépeket belőle. melysegi csapás mérésre bálokat.?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
K

kamm

Guest
Ezt írtam pár hete én is akkor nagyon le lettem hurrogva, szerintem az összes d t el kene hozni. Te írtad nem hogy milyen jól ki lehetne alakítani nem tudom mi az a szakszóval gépeket belőle. melysegi csapás mérésre bálokat.?
Bálok? :eek::eek:
Pardon?

Vagy ez lesz az uj divat, Lézer Jani mrg Tóni Gripennel járnak majd bálozni 2022-ben...?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and borisz

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 823
2 542
113
Én Maróth helyében már rég letárgyaltam volna a dél-afrikai hadiipar Mo-ra költöztetését! A búrok menjenek szibériába földet túrni, a Denel meg jöhetne dél- dunántúlra mindent is gyártani! A harci helikoptertől a kanálgépig mindent!
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 650
113
Ezek után kíváncsi vagyok, nálunk meg a cseheknél mi lesz a döntés? Ezek a kis szatellit országok európában, f 35 t választanak a csóróbbak f 16-t , ez nagyon nem fasza, hogy az amik így leválasztották őket Európáról. Így megdöglik az eu-s repülő gyártás könnyen. Ezek az országok inkább bíznak az usa-ba egy balhé esetén, mint az eu-ba nekem ez a politikai üzenet.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 976
113
Ezek után kíváncsi vagyok, nálunk meg a cseheknél mi lesz a döntés? Ezek a kis szatellit országok európában, f 35 t választanak a csóróbbak f 16-t , ez nagyon nem fasza, hogy az amik így leválasztották őket Európáról. Így megdöglik az eu-s repülő gyártás könnyen. Ezek az országok inkább bíznak az usa-ba egy balhé esetén, mint az eu-ba nekem ez a politikai üzenet.
Túlgondolod.Egyszerűen nincs 5. generációs európai harci gép.Nincs mit venni.Aki valóban korszerű gépet akar venni,egyszerűen nem tud másikat venni,mert nincs.Egy új tipus kifejlesztése meg manapság cirka 20 év.Éski garantálja,hogy el is készül,pláne azt,hogy sikeres fejlesztés lesz?
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Ezek után kíváncsi vagyok, nálunk meg a cseheknél mi lesz a döntés? Ezek a kis szatellit országok európában, f 35 t választanak a csóróbbak f 16-t , ez nagyon nem fasza, hogy az amik így leválasztották őket Európáról. Így megdöglik az eu-s repülő gyártás könnyen. Ezek az országok inkább bíznak az usa-ba egy balhé esetén, mint az eu-ba nekem ez a politikai üzenet.
tetszettek volan 30 év alatt rendszerbe állítani egy 5. gen típust...