Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 600
5 242
113
Csak Donauworth-be több tucatnyi járat került végrehajtásra! Ráadásul amikor én voltam kecsóiak is voltak a gépen és mentek tovább Litvániába! Érteeeeed?! Csatolt fuvar már itt is! :)
Dehát nem az eszükért szeretjük (?) az említetteket...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 973
113
Csak Donauworth-be több tucatnyi járat került végrehajtásra! Ráadásul amikor én voltam kecsóiak is voltak a gépen és mentek tovább Litvániába! Érteeeeed?! Csatolt fuvar már itt is! :)
Dehát nem az eszükért szeretjük (?) az említetteket...
Németországba szárazföldi részről is marha sokan mentek képzésre, meg tárgyalásokra.
 

Gari

Well-Known Member
2020. szeptember 13.
536
1 530
93
x61bb107d8ff6f906463106.JPG.pagespeed.ic.sUQlLi09nq.webp


Ezekhez az ágyakhoz van valami süllyesztő/emelő szerkezet? Vagy hogy teszik fel a felsőre a sebesültet?
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
és magyarul is.


Innen én azon a véleményen vagyok, hogy nekünk is vissza kéne mondani.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
és magyarul is.


Innen én azon a véleményen vagyok, hogy nekünk is vissza kéne mondani.
Én már hónapok óta mondom úgy, hogy kár volt megrendelni, de a NER-es barmokat nem hatja meg a józan ész...!!! :( :( :(
 
K

kamm

Guest
és magyarul is.

:rolleyes:
QUE NA VERDADE É UMA READEQUAÇÃO EM LOTES.

"But, according to O Globo newspaper, the FAB insists on bringing the number of KC-390s to just 15 units and dedicating a larger portion of its budget to the addition of more F-39 Gripen fighters.

«The problem is the unpredictability of the budget. We can’t afford it in the short term,» the brigadier said about the purchase of the KC-390s, during a coffee with journalists.

In addition to the lack of resources in the Budget, the FAB wants to prioritize combat aviation (F-39 Gripen), manufactured by Saab in partnership with Embraer with technology transfer."


Innen én azon a véleményen vagyok, hogy nekünk is vissza kéne mondani.
1p4ksb.jpg
Én már hónapok óta mondom úgy, hogy kár volt megrendelni, de a NER-es barmokat nem hatja meg a józan ész...!!! :( :( :(
1p55wk.jpg
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 982
113
és magyarul is.


Innen én azon a véleményen vagyok, hogy nekünk is vissza kéne mondani.
.
.
Amikor az L-39 topicban korábban felmerült, hogy ez a brazil gép egy értelmetlen beszerzés, és a valószinű korrupción kivül más magyarázat nincs, hogy egy szinte nem is létező tipus szinte egyedüli üzemeltetői lennénk, akkor sok volt az egyet nem értő.
.
Most hogy szinte nullára olvad a brazil megrendelés, kérdezném a korábbi okosokat, még mindig jó ötlet a KC-390? (mármint a zsebpénzt eltevőkön kivül, mert nekik biztos jó)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
.
.
Amikor az L-39 topicban korábban felmerült, hogy ez a brazil gép egy értelmetlen beszerzés, és a valószinű korrupción kivül más magyarázat nincs, hogy egy szinte nem is létező tipus szinte egyedüli üzemeltetői lennénk, akkor sok volt az egyet nem értő.
.
Most hogy szinte nullára olvad a brazil megrendelés, kérdezném a korábbi okosokat, még mindig jó ötlet a KC-390? (mármint a zsebpénzt eltevőkön kivül, mert nekik biztos jó)
Azt kifelejtetted, hogy mindezek mellett csak elvtelen politikai szívességvásárlás volt a cél. Így már egyértelműen látszik a Zrínyivel,, milyen mélyre süllyesztik a Honvédséget. A korábban megkezdett, felívelő haderőrefomon a Zrínyi végzetes törlést okozott.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 675
32 311
113
Azt kifelejtetted, hogy mindezek mellett csak elvtelen politikai szívességvásárlás volt a cél. Így már egyértelműen látszik a Zrínyivel,, milyen mélyre süllyesztik a Honvédséget. A korábban megkezdett, felívelő haderőrefomon a Zrínyi végzetes törlést okozott.
mindenki nyugodjon le csak egy hábor kell a következő 4-5 évben ahol kiemelt szerepet kapnak a légiszállítású egységek. máris mindenki kc 390 et fog akarni.

egyébként az antonovok szerintem kiestek a képletből.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 675
32 311
113

AN-178 - Orders and letters of intent[edit]​

An 178 megrendeléseit szerintem simán le lehet csapni. Szaudiak 30 gépe a jövőben szerintem újra képbe fog kerülni.
Kína 50 db ja felmehet 100-150 re KC esetében (jó lemásolnák)
ez a 2 ami szerintem nagyobb tétel és kiemelhető.

Egyiptom is szerintem elöbb utobb befutó lehet 30-40 db ra.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
.
.
Amikor az L-39 topicban korábban felmerült, hogy ez a brazil gép egy értelmetlen beszerzés, és a valószinű korrupción kivül más magyarázat nincs, hogy egy szinte nem is létező tipus szinte egyedüli üzemeltetői lennénk, akkor sok volt az egyet nem értő.
.
Most hogy szinte nullára olvad a brazil megrendelés, kérdezném a korábbi okosokat, még mindig jó ötlet a KC-390? (mármint a zsebpénzt eltevőkön kivül, mert nekik biztos jó)

sztem ennek sok köze nincs a mostani visszamondáshoz max még egyértelmübbé tette.

És aki eddig nem értette ezután se fogja és aki eddig megmagyarázta ezek után is meg fogja.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 982
113
"Válaszolnék a korábbi nem okosoknak", köszönjük szépen az érdeklődést, igen, mi még mindig jó ötletnek tartjuk. (sajnos a zsepénzünket még nem kaptuk meg)
.
.
Örülök, hogy jó ötletnek tartod. Egyelőre egyáltalán nem tűnik annak, és a brazil megrendelés csökkenésével egyre kevésbé tűnik annak, de ok, szerinted jó ötled. Egy nemlétező darabszámú program szerinted mennyire kap később fejlesztéseket, frissitéseket, mennyire fog akarni a gyártó még pénzt tenni a KC-390 programba vevők és eladott példányok nélkül? Egy új tipus hibáit szerinted kis vagy nagyobb példányszám esetén lehet hamarabb megoldani, és a kis vagy a nagyobb darabszámú tipus tud jobban éretté válni?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 113
45 413
113
Hátööö...
Egy nemlétező darabszámú program szerinted mennyire kap később fejlesztéseket, frissitéseket, mennyire fog akarni a gyártó még pénzt tenni a KC-390 programba vevők és eladott példányok nélkül?
Egy szállítógépről van szó, amelyik rendelkezik az összes funkcióval, amire nekünk szükségünk van. Milyen fejlesztést, vagy frissítést szeretnél még hozzá?
Ez nem egy drón, vagy egy vadászgép, amit up-to-date-en kell tartani. Ez szállít A-ból B-be. Közben meg néha ejtőernyőst dob, meg tankol. End of the story.
Az AN-26-os mekkora példányszámban készült? Ehhez képest mi mennyi gyári újítást implementáltunk a mi gépeinkhez?
Egy új tipus hibáit szerinted kis vagy nagyobb példányszám esetén lehet hamarabb megoldani, és a kis vagy a nagyobb darabszámú tipus tud jobban éretté válni?
Egy típushibát kis példányszám esetén hamarabb tud javítani a gyár, mivel kevesebb mennyiségben kell csak legyártani a módosított alkatrészt.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113

An 178 megrendeléseit szerintem simán le lehet csapni. Szaudiak 30 gépe a jövőben szerintem újra képbe fog kerülni.​

Kína 50 db ja felmehet 100-150 re KC esetében (jó lemásolnák)
ez a 2 ami szerintem nagyobb tétel és kiemelhető.

Egyiptom is szerintem előbb utóbb befutó lehet 30-40 db ra.
Ha utánanéznél, láthatnád, hogy a Szaudiak gyártani szeretnének, nem pusztán vásárolni, amibe Brazília NEM fog belemenni...!!!

Kína ugyanazt szeretné, + még a Ruslan-t is gyártanák, amihez Ukrajnát kell megkörnyékezniük...!!!

Egyiptom meg NEM érdeklődik a KC-390 iránt.

mindenki nyugodjon le csak egy háború kell a következő 4-5 évben ahol kiemelt szerepet kapnak a légiszállítású egységek. máris mindenki kc 390 et fog akarni.

egyébként az antonovok szerintem kiestek a képletből.
Egy olyan háborúra "mindenki" kiforrott - háborúban már bizonyított - típust akar, nem pedig 1 gyermekbetegségektől hemzsegő sz@rt, amivel csak veszíteni lehet. - Ezt a "békebeli rendelések" is nagyon jól mutatják...!!!

Az Antonov és Ukrajna nem fog "kiesni a képletből", mert miként most, a háború után is ők kapják majd a támogatásokat. - Pl. a Ruslant is Urajnától fogják majd vásárolni, nem pedig a ruszkiktól, ugyanis az An-225 hiányában a világnak szüksége lesz 1 igazán nagy szállítógépre...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 973
113
Az Antonov és Ukrajna nem fog "kiesni a képletből", mert miként most, a háború után is ők kapják majd a támogatásokat. - Pl. a Ruslant is Urajnától fogják majd vásárolni, nem pedig a ruszkiktól, ugyanis az An-225 hiányában a világnak szüksége lesz 1 igazán nagy szállítógépre...
És a szétlőtt Antonov gyár a ki tudja majd elégíteni az igényeket? A dokumentációk túlélik a háborút mérnökök és a munkások? Sok itt a kérdőjel ami az ukrán hadiipari cégekre mért célzott rakétázás generált a kérdésben és a háború vége előtt nem fog kiderülni.