[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 785
30 360
113
Kompozitot nem csak a repipar használ. mehetnek a speciális kompozitok meg esetleg valami tömegtermelő betanuló termék nagytételes. azt csokolom. AV ra támaszkodva a legfelsöbb szintű fejlesztések lehetővé teszik a gaggyi gyártását betanuló időbe mellékesnek. (a gagyit repülős értelembe civil szemmel az bezony minőség) és már egy minőségi háztartás gyártó is keletkezik. a repipar tapasztalataira alapozva ott szerzett tudást hasznosítva. ezt ki vezényelné le ha nem vállalkozók? az államnak ez veszteséges lenne lássuk be.

ha van csúcs jkompozitgyártás sisakgyártás gyerekjátékkategoria.... sulisok meg betanított munkások lenyomják jó gépekkel.í8ami a haiiparba már gagyi gép repgép gyártásra)

aztán csorog még ez a kompozitt az építőiparba stb (úvegszálas lemezek formályában vagy épp szénszálas az új divat)

ez a hazai szálgyártást lendíti (textilipar) üvegszál gyártás szövés jelenleg is folyik...
Zoltek Zrt.

 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 135
33 437
113
megjegyzem az aramid olcsobb mint a szénszál mert a szénszálat az aramid hevítésével hozzák létre. oxigénmentes környezetben elégetik az aramidot.az aramid olcsóbb mint a szénszál. miközben az aamid szakító szilársága nagyobb a szénszál könnyebb. ezért nem tudja a dynema kiszorítani az aramidot.
mert az aramid szál a szénszál alapanyaga addig a dynema ne leht alapanyaga a szénszálnak vagy csak nagyon rossz minőségűnek.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 135
33 437
113
aramidot semmivel nem nehezebb szőni mint bármilyen más textíliát.
az aramid viszonylag egyszerűen előálítható áűlítolag azoknak akik vegyiüzemben dolgoznak.
a szálasítás nem probléma
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 901
8 174
113
A nagy cseh repülőgépgyár magyarországi költöztetése során ne felejtsétek el azt a kis el nem hanyagolható tényt, hogy az Aero a cseh repülőgépgyártás zászlóshajója! 100 éves történelme van. A magyar bevásárlásról meg annyit írtak a cseh lapok, hogy az évszázad üzlete, mert a magyar befektetők feltőkésítették "némileg" a repülőgépgyárat, amely cseh földön, gyakorlatilag Prága mellett cseh munkásokkal, cseh mérnökökkel, sok esetben cseh alapanyagokkal és félkész termékekkel dolgozik. Khbely-ben külön múzeumépületük van.

Cseh Köztársaságnak adózik, és a munkatársai is oda adóznak. Igazából egyedül a profit amit adózás után elvihet a NER-es befektető társaság. Márha termel. Most nem, még nem és ha a NER-es társaság piacot nem tud teremteni akármelyik repülőgépüknek akkor vélhetően nem is fog. Volt már olyan, hogy az Aero külföldi kézbe került (lásd Boeing). Aztán amikor veszteséges volta miatt lehúzta volna a rolót, akkor a cseh állam visszavásárolta. Olyat biztos, nem fognak engedni bohémiai barátaink hogy áttelepítsünk a gyárat, vagy építsünk egy másik Aero-t Magyarországon és az ott termeljen. Azt is hozzáteszem, hogy a Pick szalámit is hiába állítanád elő Pilzenben, mégha ráraknád a certicate-t, hogy megegyezik az eredetivel, a vásárló tudja, hogy ez már nem az..
Persze utóbbit a technika világában azért bizonyos keretek között meg lehet csinálni, hiszen összeszerelő és gyártó üzemeik a nagy repülőgépgyártóknak szerte a világon van. Az Aero azonban nem Nagy repülőgépgyártó. Jelenleg még a cseh gyár sem üzemel kvázi teljes kapacításon. Ráadásul ahhoz, hogy termeljen piacképes termék kell. Most nincs ilyen.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 866
91 377
113
Ezért itt az ideje hogy világot lásson és költözzön.
A héten raktam be. Konkrétan már 2008 nyarán kész tervek voltak az AV-nél egy magyarorszagi befektetésről. Ezt, ahogy az ALCA szazadot is elvitte az őszi hitelválság.

Még ez sem biztos. Csak le kell cserélni a tulajdonost. Milyen fejlesztési terv volt a légierőnél 2010 előtt??

2008
Nem zárkózik el a magyarországi befektetési lehetőségektől az Aero Vodochody repülőgépgyár, amely egyben Csehország vezető hadiipari cége. A cseh és a magyar kormány jelenleg is tárgyal a cég által gyártott L-159-es, harci feladatok ellátására is alkalmas sugárhajtású kiképző repülőgépek megvásárlásáról.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 650
113
A héten raktam be. Konkrétan már 2008 nyarán kész tervek voltak az AV-nél egy magyarorszagi befektetésről. Ezt, ahogy az ALCA szazadot is elvitte az őszi hitelválság.
Különben a Gripen üzlet a dél afrikaiakkal nézhetne úgy ki, hogy mi elhozzák az összes Gripen és helyette ugyan annyi Alcat le gyártunk nekik. Ez egy win win üzlet lenne.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 135
33 437
113
török koreai magyar 5 gen fejlesztés.
Koreai alapra a törökökkel közösen egy 5 gen gép összelegozása a piacokról. (törökország beszállít az f35 be.) is.
mi tudnánk vinni az AV val embargó védelmet a rendszerbe gyártókapacitást kisebb elemekből alkatrészből fődarabokból. az összeszerelés minősége is magasabb lenne mint a török gyárrba. a török meg gyárthatná amit ud a goreai alapgépből.
a rendszerek szenzorok jó része beszerezhető a szabad piacrol....
hajtómű kérdésében a gyártó koreai cég segíteni tud. támogatásnyűjtás mert az ő termékét választottuk közös alapra.
ahogy az integrációba is segíteni tud ahogy az integrálandó eszköz gyártójának mérnök gárdálya is.
mert érdekük hogy a termékük beépítésre kerüljön....

tehát egyfajta nyitott forráskódú fejlesztés.

megrendelés garantált magyarország 24
törökország legalább 160.
és az egész balkán játszik piacnak görögország-romániát leszámítva...
közelkeleten a török talál piacot 24-50 gépre. és a kaukázusba is kb ennyit a jövöbe meg kitudja mekkora befojással fog rendelkezni.
és nem egy új gép hanem egy KF21 alapokra épült kvázi új gép.

itt magyarországo az AV vagy Cseh országba a másik lábon. a szabad piacról szinte bármit be tud szerezni a géphez. törökország meg feketében.
ha minden kötél szakad marad korea vagy korea ajánlása más fejlesztőt (ami nem valószínű korea leboltolja) olyan messz van korea hogy egy világháború esetén se essne ki nem kellene hadat üzennünk egymásnak. még presztizyből sem.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 135
33 437
113
tudom fujj török. de a legjárhatóbb út.
és a közhiedelemmel ellentétben a török korrekt ha üzletről van szó. török üzletbe nem viccel vagy csap be. magánéletbe máskérdés. szavatartó nép a török.
és már vagy 150 éve nem ütköznek az érdekeink törökországgal és várhatóan az elkövetkezendő 30 ba se fog. teljesen mindegy mi volt 150 éve. vagy 200 300 tudjuk hogy kemények nem kis falat volt megvédeni magunkat tőllük. jobb a barátság. érdekütközés nincs és tudjuk hogy erősek és ők is tudják hogy mi is azok vagyunk megfogtuk a birodalmukat. DE ez pozitív...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby