[BIZTPOL] Románia

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Vizsgálatot rendelt el a román kormányfő az elmúlt időszakban tapasztalt drasztikus üzemanyagár-emelkedés miatt; a fuvarozók árstopot követelnek, és egyre több járművezető tiltakozik - közölte csütörtökön internetes oldalán a Krónika című erdélyi lap.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/244988/
Csak hogy érthető legyen, amiről szó van, mert pont a lényeget nem írja le. A román kormány a 8-9 lejes benzinre meg a 10 lejes dízelre veri ki a farkát hónapok óta, és ennél csak a még drágábbnak örűlne, mert nagyok az ÁFA bevételei emiatt. Ha érdekelné őket, hogy lassan beledöglik a gazdaság a magas üzemanyagárakba, akkor visszább vettek volna az áfájából, visszább vehettek volna a baszott nagy jövedéki adójából, árstopot léptethettek volna életbe stb. De most fél év után a sok fasz felébred, hogy meg kellene vizsgálni az egészet, ami még hónapokig el fog tartani, az eredménye meg tökmindegy lesz. Mert akkor sem fogják semmivel csökkenteni a benzin árát, másik felöl meg a finomítókat és benzinkúthálózatokat kezdik majd basztatni, hogy a bűntetésekből mégtöbb pénz follyon be az államkasszába, akik majd tovább hárítják a fogyasztókra.
 
K

kamm

Guest
Csak hogy érthető legyen, amiről szó van, mert pont a lényeget nem írja le. A román kormány a 8-9 lejes benzinre meg a 10 lejes dízelre veri ki a farkát hónapok óta, és ennél csak a még drágábbnak örűlne, mert nagyok az ÁFA bevételei emiatt. Ha érdekelné őket, hogy lassan beledöglik a gazdaság a magas üzemanyagárakba, akkor visszább vettek volna az áfájából, visszább vehettek volna a baszott nagy jövedéki adójából, árstopot léptethettek volna életbe stb. De most fél év után a sok fasz felébred, hogy meg kellene vizsgálni az egészet, ami még hónapokig el fog tartani, az eredménye meg tökmindegy lesz. Mert akkor sem fogják semmivel csökkenteni a benzin árát, másik felöl meg a finomítókat és benzinkúthálózatokat kezdik majd basztatni, hogy a bűntetésekből mégtöbb pénz follyon be az államkasszába, akik majd tovább hárítják a fogyasztókra.
Szokásos. Egy ország szabadon választott kormánya általában hűen tükrözi az ország értelmi-szellemi színvonalát, ez tétel a románoknál mindig is igy volt. meg a szabadon választott evtizedek alatt is megállta a helyét.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Szokásos. Egy ország szabadon választott kormánya általában hűen tükrözi az ország értelmi-szellemi színvonalát, ez tétel a románoknál mindig is igy volt. meg a szabadon választott evtizedek alatt is megállta a helyét.
Ha ez így van, akkor mindenhol (csak) retardáltak élnek, persze lehet kiemelkedően elbaszott kormányokat és vezetőket találni, de most inkább nem sorolom őket, mert az egyik pont az amelyik a szavaikban engem képvisel.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 966
13 946
113
Szokásos. Egy ország szabadon választott kormánya általában hűen tükrözi az ország értelmi-szellemi színvonalát, ez tétel a románoknál mindig is igy volt. meg a szabadon választott evtizedek alatt is megállta a helyét.
Ez inkább így pontos;

"Minden nemzetnek olyan kormánya van, aminőt érdemel." - Széchenyi
 
K

kamm

Guest
Ha ez így van, akkor mindenhol (csak) retardáltak élnek, persze lehet kiemelkedően elbaszott kormányokat és vezetőket találni, de most inkább nem sorolom őket, mert az egyik pont az amelyik a szavaikban engem képvisel.
Hát, a véleményed meg téged tükröz, óvatosan a retardaltozassal...
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 205
67 076
113
A legnagyobb román kormánypárt elnöke az üzemanyagárak korlátozását szorgalmazza
Forrás: https://kuruc.info/r/4/245133/
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 205
67 076
113
Romániában júliustól legalább három hónapos időszakra az állami költségvetésből fogják kompenzálni az üzemanyag fogyasztói árának emelkedését, az erről szóló intézkedéseket a kormány csütörtöki ülése után részletezik - jelentette be a kormánykoalíció két pártelnöke, Nicolae Ciuca liberális miniszterelnök és Marcel Ciolacu szociáldemokrata házelnök szerdán.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/245253/
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113

kétkedő

Well-Known Member
2021. január 9.
2 973
17 189
113
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 975
27 026
113

1f1ed_1f1fa.png
1f1f7_1f1f4.png
Érdemi és előremutató megbeszélést folytattunk Ionuț-Cristian Săvoiuval, Románia közlekedési államtitkárával, aki a Hungrail vasúti konferenciájára érkezett Budapestre.
A két ország közötti vasúti és közúti kérdéseket, folyamatban lévő és tervezett projekteket tekintettük át röviden. Remélem, hogy első találkozónk egy gyümölcsöző, mindkét ország számára előnyös együttműködés első lépése volt.
A Bukarest–Brassó–Arad–Békéscsaba–Szolnok–Budapest vonal a két ország közötti vasúti árufuvarozás legfontosabb iránya, a személyszállításban is fontos a szerepe. Az elmúlt években mind a román, mind a magyar oldalon pótoltuk a második vágányt, az utolsó hiányzó szakasz Békéscsaba és a román határ között éppen most készül. Természetesen ezzel párhuzamosan az uniós korridorokra előírt egyéb paraméterekre (sebességi, tengelyterhelés) is alkalmassá kell tenni az érintett szakaszokat. Mindent megteszünk, hogy a határátmenetet közösen gyorsítsuk, mind a teher-, mind a személyforgalomban.
A Biharkeresztes és Nagyvárad között átlépő vasútvonal problémája, hogy Püspökladány és Kolozsvár között nincs villamosítva, noha a csatlakozó vonalakon mindkét országban villanymozdonyok vontatnak. A magyar oldalon a tervek szerint még idén befejeződik a villamosítás, idén januárban pedig Romániában is kiírták a közbeszerzéseket három szakaszban.
Ugyanerre mehet majd az elképzelések szerint a Budapest–Kolozsvár–Bukarest nagysebességű vasút (NSV). nagyon távlati tervről van szó, itt egyelőre az előkészítés aktuális mindkét országban, megkezdjük az egyeztetést a határkapcsolat pontos helyéről.
Szeretnénk javítani a vasúti kapcsolatot Debrecen és Nagyvárad között. Többféle megoldás jöhet szóba a két közeli nagyváros kötöttpályás kapcsolatára, ezügyben is elindul az együttműködés.
A gyorsforgalmiút-hálózat folyamatosan épül ki a két ország között, Az M43–A1 sztrádákon jól működik a kapcsolat, az M4–A3 esetében a magyar oldalon már kiépült az autópálya, fontos lenne Magyarország számára az észak-erdélyi folytatás, hiszen a magyarlakta területekre is ez vezet. Igaz, az A1-ről megépült az átvezetés, így – kerülővel – Kolozsvár és Marosvásárhely is elérhető már sztrádán.
Szatmárnémeti felé az M49 autóút épül majd Csengernél megcélozva a határt. Ennek első, 28 kilométeres szakaszára nemrég zárult a NIF kivitelezési közbeszerzése, a román csatlakozó szakaszon 2023-ban kezdődhet a kivitelezés. Terveink szerint az M44 autóút is eléri majd Romániát Békéscsabáról Sarkad felé folytatódva, később a román oldalon a leendő Arad–Nagyvárad sztrádába csatlakozhat.
Folytatjuk a közös munkát, a magyar-román közúti és vasúti kapcsolatok fejlesztése mindkét ország közös érdeke!