NH90 (NHIndustries) / UH-90A / SH-90 / MRH90 Taipan / Hkp 14

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

therob

Active Member
2012. december 26.
923
248
43
Tavaly az Aranysasban volt egy cikk az afgánban használt NH90-eskről. Az cikk szerint az olaszok elégedettek a típussal.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az 1995-ös első repülése óta most derül ki egy ilyen?

A tűzoltó rendszer tipikusan egy olyan rendszer, amit szerencsére rendkívül ritkán kell használni, elképzelhető, hogy az NH-90-en élesben talán még soha nem kellett "Tűzoltás" gombot nyomni. Ez esetben az a helyzet, hogy a tűzoltó rendszer teljes üzemszerű bekapcsolására csak az előírt időszakos földi működési tesztek alatt kerül sor, így egy ilyen hiba sokkal ritkábban jelentkezik, tehát nehezebben deríthető fel (főleg ha csak "lehetséges, hogy előfordul" ).
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Akkor egy kicsit a finn hírhez. A cikk címe azt állítja, hogy 40% a bevethetőségi arány. Nos ne keverjük a bevethetőséget a repülési képességgel, mert a kettő koránt sem ugyanaz. Minden repülőeszköznek van egy MEL-je a minimum equipment list, ami alapján, bizonyos korlátozásokkal felszállhat. Pl. egy a nyomásálló részen kilyukadt törzsű A320-as utasszállító kaphat egyszeri, utasok nélküli átrepülési engedélyt, de pl ha a LAF akkumulátorainál alacsony nyomásjelzés van, amelyet ma már be sem építenek, illetve a legtöbb gépen már deaktiváltak, akkor nem.

A kompozitoknál, nem az a gond, hogy gyakrabban sérülnek, hanem, hogy sokkal kevesebben értenek hozzá, és sokkal körülményesebb a javításuk, ellenben sokkal könnyebek.

Egyébként a tényleges okok ismerete nélkül kár ítéletet mondani, hiszen nem ismerjük, hogy ez mennyiben a gép, és mennyiben az üzemeltető hibája (lehet ez is, az is, sőt mindkettő). Azért az valamit elmond, hogy egyes helyeken nincsenek már ilyen gondok, míg máshol meg igen és azt se felejtsük el, hogy viszonylag friss a rendszeresítés, vagyis a kiszolgáló személyzet gyakorlata sem biztos, hogy megfelelő.

TG
 
  • Tetszik
Reactions: endre

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
A kompozitoknál, nem az a gond, hogy gyakrabban sérülnek, hanem, hogy sokkal kevesebben értenek hozzá, és sokkal körülményesebb a javításuk, ellenben sokkal könnyebek.

Úgy tudom, még az is komoly probléma a kompozitoknál, hogy a fémötvözetekkel ellentétben gyakran elég nehéz észrevenni, ha sérülnek:

<i>"However, the failure mechanisms of metals and composite is very different. Metals show visible damage through indentation, while for composite structures damage may be hidden especially when subjected to low velocity impact [3]. This invisible form may cause serious decrease in material strength [3], which can be created during production, repair, maintenance, or in service caused by hailstones, and runway debris etc…"</i>

http://www.academia.edu/2917135/Low-velocity_impact_behavior_of_fiber_metal_laminates
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
http://www.janes.com/article/49415/germany-ends-nh90-grounding

Germany ends NH90 grounding
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 960
5 887
113
Kár, hogy NH-90 esélytelen mutyiországban.
Nagyon megtetszettek utóbbi időben, mostanában sűrű vendég erefelé, alacsonyan felettem röpködnek.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
NH90_1080p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

FullHD
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Úgy tűnik, sikerült nekik mindenben megegyezni, most már biztos a megrendelés...

"Leonardo announces that it has made effective the contract, signed on March 14, 2018, for the supply of 28 NH90 medium twin-engine multirole military helicopters to the Ministry of Defense of Qatar and has therefore booked the order in its backlog and received the advance payment relating to the contract. Leonardo acts as overall prime contractor with responsibility for the management of the entire programme valued at more than €3 billion to the NHI consortium."

http://www.leonardocompany.com/en/-/nh-90-qatar-contract-effective
 
  • Tetszik
Reactions: therob